Støjdæmpe emhætte?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 11:32

Jeg har en billig og larmende emhætte:

http://kortlink.dk/8gvn

Lægger man noget over de ribber man kan se på billedet bliver
støjniveauet acceptabelt; nogen der ved om det hele går op i flammer
hvis man lukker dem permanent? (det er svært at sige om motorerne
puster, suger eller pulser ud af ribberne)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben

Dato : 17-12-10 11:37

Den 17.12.2010 kl. 11:32 skrev Hans Paulin <me@privacy.net>:

> [...]
> hvis man lukker dem permanent? (det er svært at sige om motorerne
> puster, suger eller pulser ud af ribberne)

Start med at lægge et stykke papir over rillerne, så burde du kunne se,
hvad de bruges til.
--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 13:05

Preben forklarede den 17-12-2010:
> Start med at lægge et stykke papir over rillerne, så burde du kunne se, hvad
> de bruges til.

Rillerne sidder i en vinkel på 45 grader så papiret bliver ikke
liggende så længe :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 17-12-10 12:28

Hej Hans

> Jeg har en billig og larmende emhætte:

Blæser den ud eller er det recirkulation ?

Max

Fra : Kanstrup

Dato : 17-12-10 05:10

On 17 Dec., 11:32, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Jeg har en billig og larmende emh tte:
>
> http://kortlink.dk/8gvn
>
> L gger man noget over de ribber man kan se p billedet bliver
> st jniveauet acceptabelt; nogen der ved om det hele g r op i flammer
> hvis man lukker dem permanent? (det er sv rt at sige om motorerne
> puster, suger eller pulser ud af ribberne)
>
> --
> Med venlig hilsen
>        Hanswww.zofiaoghans.dk

Jeg vil TRO at din emhætte både kan køre til aftræk og rense luften
gennem filter - hvis den er sat til filterdrift blæser den ud igennem
de der ribber. Sådan en emhætte har jeg i hvert fald haft i en
lejlighed en gang.

Læg et stykke køkkenrulle henover, som er "hænglset" med lidt gaffa
øverst. Så burde du kunne se om der er flow igennem en gang i mellem
eller aldrig (eller altid). Jeg tvivler på den suger derfra....

- Kanstrup

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 13:30

Kanstrup forklarede den 17-12-2010:
> Læg et stykke køkkenrulle henover, som er "hænglset" med lidt gaffa
> øverst.

God idé! :)

> Så burde du kunne se om der er flow igennem en gang i mellem
> eller aldrig (eller altid). Jeg tvivler på den suger derfra....

Den puster svagt; man kan nemt holde papiret nede; det er slet ikke på
støvsuger-niveau! :)

Tror jeg skal ha smidt noget rockuld-granulat i en plastpose og så se
og få det ind i hullet :)

Stor tak :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 14:02

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tror jeg skal ha smidt noget rockuld-granulat i en plastpose

Nå, 5 kasserede sokker ku gøre det ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-12-10 00:05

Den 17-12-2010 14:01, Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå, 5 kasserede sokker ku gøre det ;)

Ja tak, men hele familien er ved at gå til i
lugten af dine sure gamle sokker

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-10 10:45

Andersen [3650] sendte dette med sin computer:
> Ja tak, men hele familien er ved at gå til i
> lugten af dine sure gamle sokker

Nu er det jo sådan at emhætten suger dem helt tomme for sokke-øl og
pumper det ud af huset; så alle er glade bortset fra naboerne

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : JBH

Dato : 18-12-10 11:05

> Andersen [3650] sendte dette med sin computer:
>
> Nu er det jo sådan at emhætten suger dem helt tomme for sokke-øl og pumper
> det ud af huset; så alle er glade bortset fra naboerne

Troede sgu det var ARLA som havde et udslip i området

mvh
JBH

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-10 13:29

Den 18-12-2010, skrev JBH:
> Troede sgu det var ARLA som havde et udslip i området

De ka slet ikke være med hér! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Petersen Michael

Dato : 19-12-10 13:40

> Nå, 5 kasserede sokker ku gøre det ;)

Griner, det er fame unkarle reparation

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 15:11

Efter mange tanker skrev Petersen Michael:
> Griner, det er fame unkarle reparation

Det forhåndenværende søms princip ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk