Rigtigt dårligt nyt til Jer allesammen.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:06

Efter at have været til behagelig ansættelsessamtale i dag, kan jeg
oplyse de undrende læsere om, at det er lykkedes mig at få et embede
på et helt overordentligt vogntog straks i det nye år. .o))

Det er jeg faktisk glad for, uanset hvad I måtte mene om sagen.

Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Vi ses...................igen!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 20:09

On Fri, 17 Dec 2010 20:06:08 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
>ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Velkommen tilbage - 78 km/t. Kommer du på timeløn? )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:11

On Fri, 17 Dec 2010 20:08:48 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Velkommen tilbage - 78 km/t. Kommer du på timeløn? )

>--

Ja for fa'en. Og kun indenrigs, fordi jeg syntes at jeg missede for
mange muligheder for at genere Jer, når jeg var udenlands.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 20:33

On Fri, 17 Dec 2010 20:11:18 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Ja for fa'en. Og kun indenrigs, fordi jeg syntes at jeg missede for
>mange muligheder for at genere Jer, når jeg var udenlands.

Nu kører du forhåbentlig MOD Jylland om morgenen og den anden vej om
aftenen? Jeg tænker på at du jo nødig skulle gå glip af din bedre
halvdels pragtfulde kokkerier - og at så slap jeg for at overhale dig
)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:38

On Fri, 17 Dec 2010 20:33:09 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>aftenen? Jeg tænker på at du jo nødig skulle gå glip af din bedre
>halvdels pragtfulde kokkerier - og at så slap jeg for at overhale dig

Du skal ikke bekymre dig, Ivan.

Jeg starter på jobbet kl. 18:00, og skal kun køre her på øerne og
ganske sjældent en tur til Jylland.

Du må finde en anden at skylde skylden på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 20:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke bekymre dig, Ivan.
>
> Jeg starter på jobbet kl. 18:00, og skal kun køre her på øerne og
> ganske sjældent en tur til Jylland.

Kl. 18,00 passer ikke helt med mit umidelbare gæt "Arla" som på sjælland
også kører neddroslet.

-Men tillykke med jobbet.

//
Henrik N.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:51

On Fri, 17 Dec 2010 20:48:57 +0100, "Henrik Nielsen"
<henrik@configdata.danmark> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Kl. 18,00 passer ikke helt med mit umidelbare gæt "Arla" som på sjælland
>også kører neddroslet.

>--

Troede du at jeg skulle være mælkesjasker? Posten kører også med
nedsat tempo. Det skal jeg heller ikke være.

>--

>-Men tillykke med jobbet.

>--

1000 tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 21:11

> On Fri, 17 Dec 2010 20:48:57 +0100, "Henrik Nielsen"
Posten kører også med
> nedsat tempo. Det skal jeg heller ikke være.

Det troede jeg ikke havde noget med bilerne at gøre....

//
Glædelig forjul

Henrik N.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-12-10 03:16

Den 17-12-2010 20:11, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Ja for fa'en. Og kun indenrigs, fordi jeg syntes at jeg missede for
> mange muligheder for at genere Jer, når jeg var udenlands.

Og du kommer garanteret til at køre op og ned af den jyske motorvej hver
dag, så du kan genere selv ARLA-bilerne.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:03

On Sat, 18 Dec 2010 03:15:41 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og du kommer garanteret til at køre op og ned af den jyske motorvej hver
>dag, så du kan genere selv ARLA-bilerne.

>--

Nej, det kommer jeg ikke til, da jeg er bosat på Sjælland, men
Arla-biler og Posten er jo landsdækkende, så jeg får ram på dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-10 20:14

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Efter at have været til behagelig ansættelsessamtale i dag, kan jeg
> oplyse de undrende læsere om, at det er lykkedes mig at få et embede
> på et helt overordentligt vogntog straks i det nye år. .o))

Jeg trode at du var faldet for aldersgrænsen - sådan for alvor. Der må
være krise i branchen siden der ikke er flere udlændinge at tage
af......

Det' gas og du kan tage det - tillykke med jobbet.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:26

On Fri, 17 Dec 2010 20:14:06 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>Jeg trode at du var faldet for aldersgrænsen - sådan for alvor. Der må
>være krise i branchen siden der ikke er flere udlændinge at tage

Jeg tror ikke det kommer på tale at ansætte udenmandslanske i den
vognmandsforretning.

>--

>Det' gas og du kan tage det - tillykke med jobbet.

Gu' kan jeg så, og 1000 tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-10 20:15

>Efter at have været til behagelig ansættelsessamtale i dag, kan jeg
>oplyse de undrende læsere om, at det er lykkedes mig at få et embede
>på et helt overordentligt vogntog straks i det nye år. .o))

Jamen tillykke med det, glæder mig på dine vegne, at du skulle få sådan en
julegave

>Det er jeg faktisk glad for, uanset hvad I måtte mene om sagen.
>
>Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
>ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Woow, så er der endelig én, som jeg kan overhale lovligt, når jeg en gang i
mellem kommer bragende med mine 80km/t på motorstien
(og den jeg som regel kører i, den er slet ikke begrænset, så den kan nemt
rende 100+ )

>Vi ses...................igen!

Jep.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:29

On Fri, 17 Dec 2010 20:14:56 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jamen tillykke med det, glæder mig på dine vegne, at du skulle få sådan en
>julegave

>--

1000 tak. jeg er også selv lidt selvtilfreds. Det er altid rart at
finde ud af at man kan endnu. Der er jo mange om buddet i disse tider.

> [...]

>mellem kommer bragende med mine 80km/t på motorstien
>(og den jeg som regel kører i, den er slet ikke begrænset, så den kan nemt

Fy for den lede. Hvad er det dog for et vederstyggeligt apparat?

Glæder mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom Jensen

Dato : 17-12-10 20:12

> [...]
>
> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

hej folmer.
stort tillykke med det nye job.
hvilken lastbil får du så og køre i.
mvh tom j

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 20:24

On Fri, 17 Dec 2010 20:12:28 +0100, "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

En MAN med 400 hk. og automatisk gearskifte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-10 22:55

> skrev i meddelelsen news:d4eng61l6q2d0uu32mbmm4dvp1jlmci0s2@4ax.com...
>
> En MAN med 400 hk. og automatisk gearskifte.

Te'løk'.

Kunne du ikke have forhandlet dig til et ordentligt automobil?

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 23:02

Henrik B. har bragt dette til os:
> Kunne du ikke have forhandlet dig til et ordentligt automobil?

Dét er vel hvad Hjælpemiddelcentralen har at byde på!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-12-10 09:22

On Sun, 19 Dec 2010 23:02:26 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Henrik B. har bragt dette til os:
>
>Dét er vel hvad Hjælpemiddelcentralen har at byde på!?

>--

Måtte din jydekrog falde af dit automobil!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-12-10 13:40

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Måtte din jydekrog falde af dit automobil!

Hir hir ;)

Dén ligger selvfølgelig allerede i sin vatterede stofpose i
bagagerummet! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-12-10 09:21

On Sun, 19 Dec 2010 22:55:19 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Te'løk'.
>
>Kunne du ikke have forhandlet dig til et ordentligt automobil?

>--

De har kun den ene slags, men skide være med det. Det er jo ikke nogen
eksportvogn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 11:49

> De har kun den ene slags, men skide være med det. Det er jo ikke nogen
> eksportvogn.

Sådan ser jeg så ikke på min arbejdsplads - 8 timer om dagen...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-12-10 12:16

On Mon, 20 Dec 2010 11:48:42 +0100, "Henrik B."

>Sådan ser jeg så ikke på min arbejdsplads - 8 timer om dagen...

>--

Jeg skal ikke bo i bilen. Den har ikke engang langt førerhus, og
frokosten bliver fortæret hjemme i kantinen i de fleste tilfælde.
Resten på café.

Det går nok altsammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-10 19:57

skrev i meddelelsen news:6heug6pvitnpmlkh6esqnepig4i3k7b4bb@4ax.com...

> [...]

Hvis du ka kigge ud over næsetippen, tror jeg, man i Folmers alder ska være
glad for, at de synes, han er en god investering. Forstår du mon det?

> Det går nok altsammen.

Naturligvis - bilmærke kommer da i anden række, IMO :)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 20:30

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Hvis du ka kigge ud over næsetippen, tror jeg, man i Folmers alder ska
> være glad for, at de synes, han er en god investering. Forstår du mon det?

*ROFL*

> Naturligvis - bilmærke kommer da i anden række, IMO :)

Nu taler jeg heller ikke om bilmærke, men om ergonomi m.v.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-12-10 21:26

On Mon, 20 Dec 2010 20:29:59 +0100, "Henrik B."

>*ROFL*

>--

Det gjorde du så ikke.

>--

>Nu taler jeg heller ikke om bilmærke, men om ergonomi m.v.

>--

Jeg får edderperkeme lange nosser af dig.

Lige om et øjeblik skal du nok til at fortælle mig om alle de
skandinavisk byggede lastbilers fortræffelighed udi ergonomi og hvad
har vi.

Inden du så kommer for godt i gang vil jeg godt minde dig om, at jeg
er så gammel, at jeg endnu tydeligt husker ergonomien i de gamle
Scania'er og Volvo'er.

De skylder en del på den konto!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-12-10 21:35

On Mon, 20 Dec 2010 21:26:02 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Inden du så kommer for godt i gang vil jeg godt minde dig om, at jeg
>er så gammel, at jeg endnu tydeligt husker ergonomien i de gamle

du er måske nødt til at sidde på luftfyldt gummiring pga. gamle dage
)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 21:45

> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> du er måske nødt til at sidde på luftfyldt gummiring pga. gamle dage
> )

*ROFL* x 5...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 21:44

> Det gjorde du så ikke.

*ROFL* x 2

> Jeg får edderperkeme lange nosser af dig.

Ka' de snart blive længere, uden at jo jokker i dem?

> Lige om et øjeblik skal du nok til at fortælle mig om alle de
> skandinavisk byggede lastbilers fortræffelighed udi ergonomi og hvad
> har vi.

Har du prøvet at køre Iveco?

> Inden du så kommer for godt i gang vil jeg godt minde dig om, at jeg
> er så gammel, at jeg endnu tydeligt husker ergonomien i de gamle
> Scania'er og Volvo'er.
>
> De skylder en del på den konto!!

*LOL*
Nu lever jeg i nutiden, med moderne biler.
Skoda har jo også været en spand tidligere. Det diskvalificerer ikke af den
grund, de nyere modeller.
Går du langt nok tilbage er alle lastbiler en stak skrammel..

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 17-12-10 21:20

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
>
> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Er du så blevet fartholderen der altid er forrest i feltet?

Og så skriver du til en anden at den er med automatgear. - Jamen så er
du jo ikke engang rigtig gearstangs-arbejder længere

Tillykke med jobbet og fremtiden.

/Lars

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 21:24

On Fri, 17 Dec 2010 21:20:05 +0100, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

>Er du så blevet fartholderen der altid er forrest i feltet?

>--

Uha, det skal blive sjovt.

>--

>Og så skriver du til en anden at den er med automatgear. - Jamen så er
>du jo ikke engang rigtig gearstangs-arbejder længere

>--

Der bliver gjort meget for os gamle nu om dage.

>--

>Tillykke med jobbet og fremtiden.

>--

Tak for det første og i lige måde med det andet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 21:39

On Fri, 17 Dec 2010 21:24:25 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Uha, det skal blive sjovt.

Det hedder "søndagskortegeleder" ifølge en gammel novelle af Finn
Søeborg. ) Og hvis nogen vil overhale får de en "overraskelse"

Fra : Petersen Michael

Dato : 19-12-10 13:55

Den 17-12-2010 21:24, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Der bliver gjort meget for os gamle nu om dage.

Det er da både fornemt, og for nemt
Så er det jo bare bundgas og hive en smule i roret en gang imellem..
Hvad skal du så bruge resten af tiden til?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-12-10 21:36

skrev i meddelelsen news:3scng6p1p7gb7viu3dv58it97jjncfq1j9@4ax.com...

[...]
-----

Stort tillykke med jobbet - der er en vis tilfredsstillelse i at blive
udvalgt, jo ældre man blir...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:05

On Fri, 17 Dec 2010 21:36:06 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>Vi ses...................igen!
>-----
>
>Stort tillykke med jobbet - der er en vis tilfredsstillelse i at blive

Aldrig har du sagt noget der er mere sandt, og 1000 tak for
lykønskningen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-12-10 21:58

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Hjertelig tillykke Folmer.

Så kan julefreden indfinde sig og julehumøret kan tage over..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:07

On Fri, 17 Dec 2010 21:58:15 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Hjertelig tillykke Folmer.
>
>Så kan julefreden indfinde sig og julehumøret kan tage over..

>--

Tak skal du have, Bjørn. Jeg skal ud og se om jeg kan huske det der
med vinterkørsel på tirsdag. Der holdes jul hos svigermor i Drammen i
år.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-10 10:26

> Tak skal du have, Bjørn. Jeg skal ud og se om jeg kan huske det der
> med vinterkørsel på tirsdag. Der holdes jul hos svigermor i Drammen i
> år.

og hvad er så bedst:
En dram i timen eller en time i Drammen?

God tur

Disclaimer: Husk at alle drammer skal være ude af systemet før rattet
betjenes igen.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:44

On Sat, 18 Dec 2010 10:25:52 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>og hvad er så bedst:
>En dram i timen eller en time i Drammen?

>--

Jeg har for mange år siden gjort det helt klart for den norske del af
familien, at Linieakvavit stort set er den eneste formildende
omstændighed ved det land.

>--

>God tur

>--

Det bliver det uden tvivl. Spørgsmålet er mere, hvor længe den kommer
til at tage.

>--

>Disclaimer: Husk at alle drammer skal være ude af systemet før rattet
>betjenes igen.

>--

Det behøver du ikke at bekymre dig om. Jeg lever af det kørekort.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-10 10:58

skrev i meddelelsen news:r80pg6ham6n95htg07nnrpavccks3a2eu9@4ax.com...

> Spørgsmålet er mere, hvor længe den kommer til at tage.

570 km overvejende svensk motorvej kræver sin mand med dén snemængde, der
faldt igår og i nat. Falder der ikke yderligere sne inden tirsdag, kommer
det til at gå bra, men sån er det nok ik (snemængde). Godt du kører med
vinterdæk, som alt andet lige står bedre fast end de helårsdæk, "nogen"
markedsfører her i gruppen. I Sverige duer kun vinter- eller pigdæk om
vinteren - vejene ryddes og saltes ikke som i DK.
Heldigvis! :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 11:11

On Sat, 18 Dec 2010 10:58:28 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>markedsfører her i gruppen. I Sverige duer kun vinter- eller pigdæk om
>vinteren - vejene ryddes og saltes ikke som i DK.

Du har ret. Alt det der kender jeg til bevidstløshed. Jeg har jo kørt
i Skandinavien i nærmest en menneskealder, og véd hvordan der ryddes.

Iøvrigt må det være lidt beskæmmende for Sverige, at de stadig mangler
40 km. i at være færdig med motorvejen til Svinesund. Nordmændene har
været færdige længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-10 13:25

skrev i meddelelsen news:vv1pg6t63vn4unap8uasjeaed9fam7j5c0@4ax.com...

Du har ret. Alt det der kender jeg til bevidstløshed. Jeg har jo kørt
i Skandinavien i nærmest en menneskealder, og véd hvordan der ryddes.
--------

Var det slemt så?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 13:32

On Mon, 27 Dec 2010 13:24:31 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>Du har ret. Alt det der kender jeg til bevidstløshed. Jeg har jo kørt
>i Skandinavien i nærmest en menneskealder, og véd hvordan der ryddes.

Tja, nej det var det vel ikke, for kørte man efter forholdene så gik
det jo fint.

Hele E6 var ryddet i bund hele vejen op, så der var ikke nogen
problemer.

Der var nogen steder med sort is, men igen steder hvor man bør
forvente det. I inderbanen lige før afkørsler, og lige før rundkørsler
osv.

Det tog 7 timer sharp at køre hjem i går, med en halv times pause til
tankning og kaffe.

Via Helsingborg - Helsingør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-10 15:05

skrev i meddelelsen news:nf1hh6552u1hgsvihmoajps2ipvnde3709@4ax.com...

Det tog 7 timer sharp at køre hjem i går, med en halv times pause til
tankning og kaffe. Via Helsingborg - Helsingør.
-----
Og mere "straight" den anden vej - eller var det inden uvejret?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 16:52

On Mon, 27 Dec 2010 15:05:11 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>-----
>Og mere "straight" den anden vej - eller var det inden uvejret?

Det tog faktisk nøjagtigt samme tid. Og jeg havde opholdsvejr begge
veje, bortset fra på tilbagevejen. Der var noget sidevind og
medfølgende fygning lidt nord for Helsingborg. Men meget meget lidt.

En ting jeg undrede mig over, var de skilte de kan ændre
hastighedsbegrænsningen elektronisk på. Dem der står ca. mellem
Halmstad og Falkenberg. De var sat til 80 km/t. Det synes jeg ikke der
var grund til, og det syntes alle de andre heller ikke, så der blev
også kørt omkring 100 km/t. der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-10 17:45

[...]
Dét klages der også over på Øresundsbroen, hvor det dog er ganske "ufarligt"
at overtræde den dynamiske skiltnings angivelse, thi den er angiveligt kun
en vejledning / anbefaling

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 20:21

On Mon, 27 Dec 2010 17:44:56 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>at overtræde den dynamiske skiltnings angivelse, thi den er angiveligt kun

Det kunne jeg godt forestille mig.

Jeg har aldrig rigtigt forstået svenskernes valg af skilte. de kan jo
ikke laves om til forbudsskilte, da der ikke er nogen rød ring
omkring. Det er der da på den danske side.

Er der en dybere mening med det som jeg ikke kender til?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-10 09:04

skrev i meddelelsen news:2kphh6puc7gcq7i5hr0c0644eevdin8j1a@4ax.com...

[...]
-------
Det er ens skilte på Broen (DK / S), styret eet sted fra, så de ka i
princippet blot ændres...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-12-10 09:44

On Wed, 29 Dec 2010 09:04:01 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>-------
>Det er ens skilte på Broen (DK / S), styret eet sted fra, så de ka i

Jeg har aldrig set noget skilt med hastighedsbegrænsning forsynet med
en rød ring, når jeg har kørt fra S og til DK.

Jeg ved godt at disse skilte er centralt styret, men som sagt, jeg har
kun set "rigtige" skilte i retning fra DK til S.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-10 13:32

skrev i meddelelsen news:70tlh6h45pflbd21peui44cgvag8dgoajh@4ax.com...

>Jeg har aldrig set noget skilt med hastighedsbegrænsning forsynet med
>en rød ring, når jeg har kørt fra S og til DK.

Nej, men dét så vi så igår. De dynamsike skilte på den svenske side før
landegrænsen (grænsen vises vha. blå EU-skilte) viser ikke den røde ring,
men det gør skiltene på den danske side. Det første danske skilt er
opstillet 5 m efter landegrænsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-12-10 13:39

On Wed, 29 Dec 2010 13:32:01 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>landegrænsen (grænsen vises vha. blå EU-skilte) viser ikke den røde ring,
>men det gør skiltene på den danske side. Det første danske skilt er

Det er nemlig helt korrekt. Dybt underligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-01-11 18:30

skrev i meddelelsen news:kuamh612aaoq09n20medgntqrt7nut5ro2@4ax.com...

> Det er nemlig helt korrekt. Dybt underligt.

Lige en up-date inden din "ferie"

For det første står / hænger det skilt, jeg omtaler i retningen S -> DK, på
selve grænsen og ikke 5 m efter grænsen
For det andet er der en rød ring omkring hastighedsangivelsen på det første
svenske skilt efter grænsen i retningen DK - S. Det er det samme geografiske
sted som ovenstående, så skiltene har nok samme tekniske styring, selvom de
dækker 2 forskellige færdselslove. LOL

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-12-10 11:28

> [...]

> Jeg har for mange år siden gjort det helt klart for den norske del af
> familien, at Linieakvavit stort set er den eneste formildende

Folmer, her vi så absolut på linje.

Ingen jul uden Linieakvavit samt Blålys på julebordet...

I år har jeg bunket Blålys, så de skulle kunne række indtil 30.06.2011, da
de udelukkende sælges i juletiden.

Linieakvavit kan man jo købe hele året rundt, så frokosten i campingvognen
kan foregå som enhver frokost sig bør..

For de lidet vidende sjædlændere og jyskere ud i juleøllets lyksaligheder er
her et link til Blålys:

http://www.royalunibrew.com/Default.aspx?ID=175&PageNum=5

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-10 12:13

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver det uden tvivl. Spørgsmålet er mere, hvor længe den kommer
> til at tage.

Den tageer den tid den nu skal tage.
En af de ting jeg nyder er at kunne slappe af mens jeg er undervejs.
At se de andre stresse af sted og ikke blive stresset af det selv, dejligt.
Hvis jeg skal arrivere til en bestemt tid, så må afgangen tilpasses derefter
(ekstra tid nogen gange).
At ræse afsted for at indhente tabt tid er ikke vejen frem.

Gid alle bare havde den indstilling.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 12:39

On Sat, 18 Dec 2010 12:13:13 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>(ekstra tid nogen gange).
>At ræse afsted for at indhente tabt tid er ikke vejen frem.

Uffe, vi kommer jo nemt til at køre i vejen for de fremadstormende,
med biler der ligger så lavt i terræn'et at en donkraft ikke engang
kan komme ind under bilen.

>--

>Gid alle bare havde den indstilling.

>--

Det er jo ikke alle der skal leve af det, og dem der ikke gør det,
risikerer jo ikke jævnlige kontroller, og kører derfor alligevel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-10 14:34

> Uffe, vi kommer jo nemt til at køre i vejen for de fremadstormende,
> med biler der ligger så lavt i terræn'et at en donkraft ikke engang
> kan komme ind under bilen.

og?
Jeg vil hellere komme senere frem i et stykke, end slet ikke komme frem.

> Det er jo ikke alle der skal leve af det, og dem der ikke gør det,
> risikerer jo ikke jævnlige kontroller, og kører derfor alligevel.

Gid deres nedre erogene zoner måtte klø og deres arme skrumpe ind til
ingenting!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 14:49

Den 18-12-2010 12:38, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Uffe, vi kommer jo nemt til at køre i vejen for de fremadstormende,
> med biler der ligger så lavt i terræn'et at en donkraft ikke engang
> kan komme ind under bilen.

Men de har den fordel, at der gudske-tak-og-lov ikke er plads til en
cyklist under dem og da de befinder sig nede i samme højde, har de nok
lidt nemmere ved at se deres med-trafikanter.

Venligst
Mcwm

Fra : Petersen Michael

Dato : 19-12-10 13:57

Den 18-12-2010 10:43, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Jeg har for mange år siden gjort det helt klart for den norske del af
> familien, at Linieakvavit stort set er den eneste formildende
> omstændighed ved det land.

Hørt, og så måske lige Caprino´s film studie...

Tillyke med jobbet
Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-12-10 14:03

On Sun, 19 Dec 2010 13:57:09 +0100, Petersen Michael
<petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> wrote:

>Hørt, og så måske lige Caprino´s film studie...

>--

Uha, nu glemte jeg en anden formildende omstændighed, der over i købet
holder os on-topic. Il Tempo Gigante

http://www.bjergkobing.dk/itg/frame.htm

Den herre var måske ikke klar over at den var norsk?

>--

>Tillyke med jobbet

>--

Af hjertet tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-12-10 22:37

> Det er jeg faktisk glad for, uanset hvad I måtte mene om sagen.

Det er stort - især i disse tider.
Tillykke med det! :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:08

On Fri, 17 Dec 2010 22:37:08 +0100, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:

>Det er stort - især i disse tider.
>Tillykke med det! :)

>--

1000 tak.

--

Venlig hilæsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-12-10 02:02

> [...]
>
> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Næh hov - det er da rigtigt dejligt nyt.
1000 gange tillykke. Rart at nogen stadig vælger kvalitet frem for kun at
kigge på prisen

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 10:10

On Sat, 18 Dec 2010 02:01:51 +0100, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

> [...]
>>
>Næh hov - det er da rigtigt dejligt nyt.
>1000 gange tillykke. Rart at nogen stadig vælger kvalitet frem for kun at

Tak skal du have. Jeg tilhører snart en lille sluttet kreds af
"landsbytosser", der af ren og skær medlidenhed stadig får lov til at
styre vogn i DK.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-12-10 21:39

> Tak skal du have. Jeg tilhører snart en lille sluttet kreds af
> "landsbytosser", der af ren og skær medlidenhed stadig får lov til at
> styre vogn i DK.

Ja eneste positive i den udvikling er, at det ikke varer længe før I alle er
på fornavn

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-12-10 00:16

> [...]

> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Hjertelig tillykke med embedet

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus G.

Dato : 18-12-10 12:36

> Efter at have været til behagelig ansættelsessamtale i dag, kan jeg
> oplyse de undrende læsere om, at det er lykkedes mig at få et embede
> på et helt overordentligt vogntog straks i det nye år. .o))
Tillykke med det nye job så :)

--
Klaus G.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 12:41

On Sat, 18 Dec 2010 12:36:04 +0100, "Klaus G."
<webmaster@seth-enoch.dk> wrote:

>Tillykke med det nye job så :)

>--

Tak skal du have. jeg skal forsøge at være så lidt i vejen som muligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-10 03:00

On 17 Dec., 20:06, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Efter at have v ret til behagelig ans ttelsessamtale i dag, kan jeg
> oplyse de undrende l sere om, at det er lykkedes mig at f et embede
> p et helt overordentligt vogntog straks i det nye r. .o))

Stort tillykke

--
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-12-10 12:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Dvs. hetsen imod campingvogne vil blive neddroslet her på siden.

Damn, nu havde jeg lige glædet mig til en ny sæson :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-12-10 12:20

On Mon, 20 Dec 2010 12:00:49 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Dvs. hetsen imod campingvogne vil blive neddroslet her på siden.
>
>Damn, nu havde jeg lige glædet mig til en ny sæson :)

>--

Jeg kan på ingen måde tro, at det er uden problemer at fremføre et
vogntog med max 78 km/t. når dem med polyestervillaerne må og vil køre
80 km/t. Det kan ikke undgå at give lyserød fråde i mundvigene hos
campingfolket. ))

Vær ikke bekymret. Det bliver sikkert sommer igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 28-12-10 08:59

Tillykke med jobbet,

> [...]
> campingfolket. ))

> Vær ikke bekymret. Det bliver sikkert sommer igen.

Det ville jeg så ikke vente på så søndag den 26/12 på store hjemrejsedag
valgte jeg til at prøve kræfter med sådan et 1400kg's gæsteværelse på hjul.
Føret og vejret var da rimeligt, men der var nu pletvis meget glat og også
en del sne... Så jeg valgte til en afveklsing at tage færdselsloven for
pålydende og kørte ikke mere end de tilladte 70km/t. Det var også der min
grænse for det forsvarlige lå ... Det gik nu ganske fredeligt for langt de
fleste andre trafikanter fandt også hastigheden passende ...

Jeg mødte kun en utilfreds der blinkede voldsomt med det lange lys - det var
på motorvejen syd for herning hvor jeg lagde mig ud i venstre vognbane da
der blev skiltet med at det var den rigtige bane når man ville mod nord...
Han indhentede mig midt mellem skiltningen og hvor vejen deles. Men så slog
jeg selv venstre blinklys til og han faldt til ro indtil vi var kommet rundt
i kurverne... Men så kom han også forbi i sin lille hatchback med så mange
rpm så man rigtigt kunne høre at han nye sportsudstødning ... Ikke fordi
overhalingen gik særligt hurtigt, men det var nok fordi det hele gik op i
hjulspin på de brede fælge ...

Btw var der også vinterdæk på polyesterhytten, og den lavede slet ingen
unoder. Men det var da visse steder problematisk at komme op i fart igen
efter rundkørslerne....

Men nu får vi så om ikke jeg kan finde en dag med tør asfalt at returnere
den - så kan det være jeg møder nogle flere der kan leve op til fordommene.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-12-10 19:59

Den 17.12.2010 kl. 20:06 skrev <folmer@rasmussen.dk>:

> [...]
>
> Der er tale om en lastbil med tilhørende påhængsvogn, som er skruet
> ned i begrænseren, så den ikke kan køre over 78 km/t. )

Stort tillykke

mvh
Henning