besynderlig om det skulle være tilfældet..~
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 18:58

G'aften i hytter, læskure, og hvad man ellers måtte putte sig i :)

Som nogen måske har anet - er det nuværende transportmiddel til de
daglige +200km en Golf 3 - som jeg da har haft lidt sjov med.

Når det er dejligt glat i vejret, føles den - vinterdæk til trods,
noget ustabil, når man kører på rigtigt skøjteglatte veje, sådan
ligesom den bliver nærmest ustabil ..

På tør vej føles den ok, savner ikke selvopretning, så min tanke om
sporingen er måske ikke problemet, men hvad pokker skulle det så kunne
være.

Nogen Golf piloter der genkender problemet ?
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Mcwm

Dato : 17-12-10 19:18

Den 17-12-2010 18:58, jan_stevns skrev:
> [...]
> være.
>
> Nogen Golf piloter der genkender problemet ?

Med din erfaring i biler, har du selvfølgelig tjekket at den laver to
pæne hjulspor i sneen

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 20:18

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Med din erfaring i biler, har du selvfølgelig tjekket at den laver to
>pæne hjulspor i sneen

Det gør den - karossen er snorlige

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-10 20:26

>"Mcwm" skrev i meddelelsen
>Med din erfaring i biler, har du selvfølgelig tjekket at den laver to pæne
>hjulspor i sneen

2 spor i hver side måske

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 19:52

> Når det er dejligt glat i vejret, føles den - vinterdæk til trods,
> noget ustabil, når man kører på rigtigt skøjteglatte veje, sådan
> ligesom den bliver nærmest ustabil ..

Nååå-ja.. Hvis bare man har vinterdæk på, skulle vintervejret jo overhoved
ikke betyde
noget for hvordan man skal kører.

-Måske skulle din 525i blive i "stalden" i vinterhalvåret.

//
Henrik N

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 20:52

"Henrik Nielsen" <henrik@configdata.danmark> skrev :

>Nååå-ja.. Hvis bare man har vinterdæk på, skulle vintervejret jo overhoved
>ikke betyde
>noget for hvordan man skal kører.

Nu er en Golf 3 ikke i kategori Lastbil :)

>-Måske skulle din 525i blive i "stalden" i vinterhalvåret.

Måske ?? Den kommer med sikkerhed ikke på vejene før sommeren går på
hæld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 21:09

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Nu er en Golf 3 ikke i kategori Lastbil :)

Misforstå mig nu rigtigt.. Du skrev selv "rigtigt skøjteglat"
Vinterdæk er godt, men kan trods ikke udrette mirakler.

Selvom det ikke var hvad du mente, kunne det godt forståes som:
"Nu har jeg sat vinterdæk på min bil -Hvorfor S.... kan jeg ikke kører 140
km/t der hvor
jeg kunne i august måned???? "

Vores ekstrabil Golf II med Helårsdæk(sommer) står dog ovreraskende godt
fast i
det smat der opstår når kommunen vælger at strø salt på 15 cm sne i stedet
for at skrabe det væk.

//
Glædelig forjul

Henrik N.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 21:15

> [...]

>Selvom det ikke var hvad du mente, kunne det godt forståes som:
>"Nu har jeg sat vinterdæk på min bil -Hvorfor S.... kan jeg ikke kører 140

Så er du meget langt fra det jeg mente -

På tør vej føles bilen fint stabil, og kører ligeud når rattet
slippes, kommer man ind på et stykke med glat underlag, virker det
pludseligt som om den søger til enten højre eller venstre, altså har
lidt problemer med at holde kursen selv .

Det sidste var jo ofte tegn på dårlig sporing, men den er sågu lige
blevet sporet, og dækkene er nye og iorden , lufttryk korrekt,
caster og camber er også lige i øjet.

eneste anden ting, jeg kan være lidt lummer på er næsten om det skulle
stamme bagfra .... suk !

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 21:30

> Så er du meget langt fra det jeg mente -

Ved jeg godt..

> [...]
> pludseligt som om den søger til enten højre eller venstre, altså har
> lidt problemer med at holde kursen selv .

Jeg ved ikke om du har tromler, eller skiver bagerst, eller om den bor i en
opvarmet garrage.
Jeg har haft et lignende problem på en Seat, der på trods af intakte
ankerplader samlede
is i baghjulsbremserne (Tromler, ude om natten) det gav problemer der minder
om dem
du har.

//
Henrik N.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 21:41

"Henrik Nielsen" <henrik@configdata.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> ankerplader samlede
> is i baghjulsbremserne (Tromler, ude om natten) det gav problemer der

Glemte lige de +200 Km ..
Det skulle være nok til at smelt evt. is ved bakker og fjedre.

Seat´en var en "kører børnene i skole -hjem -handle -hente børnene i
skole -hjem" bil.

//
Henrik N.

Fra : KASO

Dato : 18-12-10 02:56

> Vores ekstrabil Golf II med Helårsdæk(sommer) står dog ovreraskende godt
> fast i

Lad os lige slå fast: Sommerdæk har INTET med helårsdæk at gøre!!!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-10 19:54

jan_stevns skriver:

> På tør vej føles den ok, savner ikke selvopretning, så min tanke om
> sporingen er måske ikke problemet, men hvad pokker skulle det så kunne
> være.

At du kører for stærkt når det er glat?

(kunne ikke lade være)
Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 20:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>At du kører for stærkt når det er glat?

Mig ? Hahaha..........

>(kunne ikke lade være)

Det forståes :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 19:56

On Fri, 17 Dec 2010 18:58:22 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Når det er dejligt glat i vejret, føles den - vinterdæk til trods,
>noget ustabil, når man kører på rigtigt skøjteglatte veje, sådan

Puntoen gør det samme - og det handler nok mest om, at sporene fra de
kære lastbiler ikke helt passer med Puntoens. Eller at sammekørt sne
skaber en vold, man glider på.

> [...]
>være.
>
>Nogen Golf piloter der genkender problemet ?

Golf piloter har alle former for problemer - især er ham foran altid i
vejen )

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 20:54

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Puntoen gør det samme - og det handler nok mest om, at sporene fra de
>kære lastbiler ikke helt passer med Puntoens. Eller at sammekørt sne
>skaber en vold, man glider på.

Det ved jeg sgutte - det føles præcis som om den, når underlaget er
glat, har toe out istedet for toe_in

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 21:16

On Fri, 17 Dec 2010 20:53:34 +0100, jan_stevns wrote:

>Det ved jeg sgutte - det føles præcis som om den, når underlaget er
>glat, har toe out istedet for toe_in

Jamen, så har Puntoen samme fejl )
Nu jeg har kørt en uge på "nødhjulet" må jeg indrømme, mine baller
blev lidt overfølsomme. Så da der manglede 5 psi i nødhjulet havde jeg
faktisk mærket det! Men hold kæft sådan et nødhjul gør en bekymret!
Cykeldæk med lastbilmønster (ifølge lyden) og max 80.......man får
knopper! )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-12-10 21:22

On Fri, 17 Dec 2010 21:16:17 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>faktisk mærket det! Men hold kæft sådan et nødhjul gør en bekymret!
>Cykeldæk med lastbilmønster (ifølge lyden) og max 80.......man får

Mein Gott im himmel!! Det er denondelyneme også det værste slendrin
man har hørt om i mands minde.

Ikke engang en lastbilchauffør kunne finde på den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 21:25

On Fri, 17 Dec 2010 21:21:59 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Mein Gott im himmel!! Det er denondelyneme også det værste slendrin
>man har hørt om i mands minde.
>
>Ikke engang en lastbilchauffør kunne finde på den slags.

Det rigtige er monteret igen! Det tager tid at finde noget
lufttryksfiduseri på tanken, der virker - det lykkedes ikke. Så til
dækmanden - som brugte en uge på sagen! Og så familiefest som
forsinkede genforening af bil og dæk en dag - men nu er alt normalt -
Puntoen er klar til at overhale ALT! )

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-12-10 02:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke engang en lastbilchauffør kunne finde på den slags.

Nu er det vel alt andet lige også svært at få et nødhjul til en Punto til at
passe på en lastbil

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-12-10 02:15

On Sat, 18 Dec 2010 02:05:56 +0100, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Nu er det vel alt andet lige også svært at få et nødhjul til en Punto til at
>passe på en lastbil

hvis du ser hvad de der nødder der kører lastbil ellers finder på, så
fandt de nok også på et nav, der passede, hvis det var nødvendigt )

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-12-10 21:34

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hvis du ser hvad de der nødder der kører lastbil ellers finder på, så
> fandt de nok også på et nav, der passede, hvis det var nødvendigt )

Jeg er bange for du har aldeles ret

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : KASO

Dato : 18-12-10 02:58

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> [...]
> være.
>
> Nogen Golf piloter der genkender problemet ?

Bare for en god ordens skyld: Har du chekket alderen på vinterdækkene?
Jeg har oplevet vinterdæk, der blev hårde og glatte med alderen - trods
rigeligt mønster....

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 07:04

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev :

>Bare for en god ordens skyld: Har du chekket alderen på vinterdækkene?
>Jeg har oplevet vinterdæk, der blev hårde og glatte med alderen - trods
>rigeligt mønster....

jada - de er mindre end 2 mdr gamle

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 10:20

Den 18-12-2010 07:03, jan_stevns skrev:

> jada - de er mindre end 2 mdr gamle
Har du så tjekket de hænder der holder rattet? Måske de er dem der er
ledløse

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 10:53

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Har du så tjekket de hænder der holder rattet? Måske de er dem der er
>ledløse

Nu er du søreme heldig at min markvej er føget til :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 11:02

On Sat, 18 Dec 2010 10:52:56 +0100, jan_stevns wrote:

>Nu er du søreme heldig at min markvej er føget til :)

>--

Hvis det er tilfældet, at din markvej er føget til, så vil jeg i dag
også mene at det klæder dig med løse håndled.

Det kan heller ikke afvises at jeg vil sprede de spændende nyheder,
idet jeg har adgang til offentlig vej. )

Hvad siger du???? Ønsker du at ændre mening om dit syn på
lastbilchauffører?

I så fald er det yderst begrænset hvad jeg kender til din anatomi.
)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 11:34

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Hvad siger du???? Ønsker du at ændre mening om dit syn på
>lastbilchauffører?

Øeh ? Hvaba ?

Mit syn på nogle lastbil futter er nok svært at ændre, da deres adfærd
er bekymrende :)

De ligger jo under for det samme som f.eks nydanskere - det er de få,
der spolerer det for de mange.

Selv "fruen" som kører bus, og ellers har været positiv overfor
lastbilerne er ved at have ændret mening om dem, efter de sidste mange
episoder (og hun er sgu svær at "flytte")

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 11:46

On Sat, 18 Dec 2010 11:34:28 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>lastbilerne er ved at have ændret mening om dem, efter de sidste mange
>episoder (og hun er sgu svær at "flytte")

Hvis nu fruen og dig ændrede omtalen til udenlandske chauffører var
der ikke nogen som helst der ville løfte et øjenbryn.

Så kunne vi tage en ophidset diskussion en gang om året, når en af de
fem tilbageværende danske lastbilchauffører laver noget ubegavet.

Dine håndled er stadig løse, indtil du får det der udenlandske med,
eller alternativt til du får markvejen gravet fri. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 13:29

Den 18-12-2010 11:34, jan_stevns skrev:
> (og hun er sgu svær at "flytte")

Med løse håndled...

Skal jeg komme og rydde sne for dig, nu dine håndled ikke magter skovlen?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 16:03

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Med løse håndled...

høhø ..

>Skal jeg komme og rydde sne for dig, nu dine håndled ikke magter skovlen?

Jeg har været ude og lege med noget der kan flytte sne i større
mængder
http://www.froerup.dk/jan/katte/traktor1.jpg
http://www.froerup.dk/jan/katte/traktor2.jpg

Selvfølgelig af det foretrukne fabrikat :)

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 16:58

Den 18-12-2010 16:03, jan_stevns skrev:

> Selvfølgelig af det foretrukne fabrikat :)

Det er sgu da en FORD og ikke en BMW!

Jaja, så kender man da en der kan komme ud, underordnet føret. Tag du
den ind til Ballerup, så er der gode penge i at trække fri under vejs

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 17:15

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Det er sgu da en FORD og ikke en BMW!

nemlig .. favoritmærket her i hytten har længe været FORD.

>Jaja, så kender man da en der kan komme ud, underordnet føret. Tag du
>den ind til Ballerup, så er der gode penge i at trække fri under vejs

ved ikke om den er synderligt speciel, men den er sa***tme stærk

(den her er lånt - de handles jo til uhyrlige priser de tingester)

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 23:12

Den 18-12-2010 17:15, jan_stevns skrev:

> (den her er lånt - de handles jo til uhyrlige priser de tingester)

De må kunne findes til fornuftige priser, her i udkants-danmark

Min nabo kan ikke hjælpe vedr. det mærke, men derimod svenskere.

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-10 23:42

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>De må kunne findes til fornuftige priser, her i udkants-danmark

De handles dyrt - selv for en 86'er ..... knap 80.000

Det er dimsen bagtil der koster vildt.

--
Jan_stevns

God Jul og gdt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Mcwm

Dato : 19-12-10 00:14

Den 18-12-2010 23:42, jan_stevns skrev:
> Det er dimsen bagtil der koster vildt.

Den kunne du så også nemt undvære - hvad rydningen angår.

Er der virkelig ikke en venlig bonde, som kunne overtales til at svinge
forbi, når det drysser?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 01:06

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Den kunne du så også nemt undvære - hvad rydningen angår.

jada ...

>Er der virkelig ikke en venlig bonde, som kunne overtales til at svinge
>forbi, når det drysser?

Vi er ved at have en aftale med en flinker mand :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-10 08:25

jan_stevns skriver:

> Det er dimsen bagtil der koster vildt.

Dimsen bagtil er den der gør den til en rendegraver og ikke en
traktor.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 08:54

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Dimsen bagtil er den der gør den til en rendegraver og ikke en
>traktor.....

nemmerligen - og den dims er åbenbart eftertragtet :)

( og temmeligt rar at have, når man skal grave ud til et fundaament
til en mast, en vil gerne have Svensk TV hernede )

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-10 11:16

> nemmerligen - og den dims er åbenbart eftertragtet :)
>
> ( og temmeligt rar at have, når man skal grave ud til et fundaament
> til en mast, en vil gerne have Svensk TV hernede )

Kig efter en backhoe i England (de findes)

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 12:00

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>Kig efter en backhoe i England (de findes)

hehe .. Jeg vil hellere finde et par kubikmeter beton :*)

Fra : Mcwm

Dato : 19-12-10 12:10

Den 19-12-2010 11:59, jan_stevns skrev:
> hehe .. Jeg vil hellere finde et par kubikmeter beton :*)

Noget der kan leges med altså?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 12:16

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Noget der kan leges med altså?

Nøehh - til at fylde i det hul der vil opstå, når jeg er færdig med
at grave :)

Tror sgisme i kommer at kunne se "pinden" oppe hos jer ....

Fra : Mcwm

Dato : 19-12-10 12:20

Den 19-12-2010 12:15, jan_stevns skrev:

> Tror sgisme i kommer at kunne se "pinden" oppe hos jer ....

AHA! Nu ser jeg hvad det drejer sig om. Noget at sigte efter, når man
skal hjem en sen aftentime... det med SVT er blot en dårlig
undskyldning!

Venligst
Mcwm

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-12-10 17:21

"Mcwm" skrev i meddelelsen

> det med SVT er blot en dårlig undskyldning!
-------------
Dét må det være, fordi SVT sender sjældent noget foruftigt. Anderledes ser
det ud med en række andre kanaler "over there" :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-10 12:51

> hehe .. Jeg vil hellere finde et par kubikmeter beton :*)

Et par kubik beton er pokkers svære at grave med

En backhoe kan grave

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 12:54

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>Et par kubik beton er pokkers svære at grave med

Hullet er det mindste problem - er jorden for hård, er der jo også
råd for det (Dynamit!)

>En backhoe kan grave

Jep - har set den, den ligner da den anden

Fra : Leif Neland

Dato : 19-12-10 13:04

Den 19-12-2010 12:54, jan_stevns skrev:

> Hullet er det mindste problem - er jorden for hård, er der jo også
> råd for det (Dynamit!)

Har man først hullet, er det da ikke en sag at hælde en kubikmeter beton
ned i det.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 13:06

Leif Neland <leif@neland.dk> skrev :

>Har man først hullet, er det da ikke en sag at hælde en kubikmeter beton
>ned i det.

Det er lige det - hullet !

Jorden er pokkers hård for tiden :(

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-10 15:31

> Det er lige det - hullet !
>
> Jorden er pokkers hård for tiden :(

Større problem => større hammer!

Hvor svært kan det være

Men når du nu har mistet en del af din ellers så velkendte kreativitet,
så er der lidt hjælp her:

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-550-JCB-BACKHOE-LOADER-/170579430376?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item27b7538be8

kortlink.dk/8h5f

Det ligner ovenikøbet at prisen er spiselig

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 16:44

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>Men når du nu har mistet en del af din ellers så velkendte kreativitet,
>så er der lidt hjælp her:

synes ellers dynamit er pænt kreativt :)

....... man kan vel ekspedere en udskidt Previa samme vej :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-10 16:48

> synes ellers dynamit er pænt kreativt :)

Men sværere at få fat på, legalt i hvertfald.

> ...... man kan vel ekspedere en udskidt Previa samme vej :)

God help us!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-12-10 16:50

On Sun, 19 Dec 2010 16:44:14 +0100, jan_stevns wrote:

>synes ellers dynamit er pænt kreativt :)
>
>...... man kan vel ekspedere en udskidt Previa samme vej :)

>--

Er det ikke kun et spørgsmål om hvor meget rustfjerner man har til
rådighed?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 19:20

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Er det ikke kun et spørgsmål om hvor meget rustfjerner man har til
>rådighed?

Er du klar over hvor meget rust sådan en container kan producere ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-12-10 19:37

> Er du klar over hvor meget rust sådan en container kan producere ?

Fosforsyre skulle være en probat kur

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-12-10 23:20

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> ...... man kan vel ekspedere en udskidt Previa samme vej :)

Skal hullet så ikke bare være det større

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved