Sjov bil
Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 22:29

Hej med jer

Jeg er på udkig efter en sjov, måske lidt anderledes bil. Jeg har til daglig
ikke rigtig det store kørselsbehov, da jeg bor på Østerbro i Kbh. Derfor
betyder brændstofforbug ikke det helt store, men derimod behøver det ikke
være en Mustang som koster en formue at forsikre.

Jeg havde selv tænkt på en VW Bobbel (type 1), måske en gammel Mercedes, en
Smart car, 2CV, en Alfa og mange andre. Jeg har blot ikke fundet den helt
rigtige, tror jeg. Er der nogen som har nogle forslag til en sjov bil til
omkring 50.000 kr (eller måske mere?) - gerne en med lidt stil, eller som i
hvert fald er lidt anderledes end en standard Golf (ikke at der er noget som
helst i vejen med dén bil).

Alle ideer modtages med kyshånd!

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-10 23:01

"Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev :

>Alle ideer modtages med kyshånd!

Morris Minor ?

<< grin >>
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 23:11

<jan_stevns> wrote in message

> Morris Minor ?

Den står allerede på listen over muligheder

Hvordan er den egentlig at køre?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-10 23:23

Thomas skriver:

> Hvordan er den egentlig at køre?

Som de felste andre biler du nok har på listen - elendige i forhold
til en ganske almindelig "skodbil" af i dag.....

Jeg har selv været samme sted som dig ovovervejede en bobbel, men så
kørte jeg en tur i en og blev enig med mig selv om at sådan en skulle
være som bil nummer 3. 2 a mine kolleger kører "Stang", jo det er da
en ganske underholdende lille bil, men så sjove er de altså heller
ikke.

Klas (med en "kedelig" Golf).

Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 23:41

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Som de felste andre biler du nok har på listen - elendige i forhold
> til en ganske almindelig "skodbil" af i dag.....

Det er jo det der er en del af charmen

> Klas (med en "kedelig" Golf).

Som sagt, der er intet i vejen med en Golf. Tænkte blot at det kunne være
sjovt at prøve noget anderledes. Faktisk bliver det nok en Golf, hvis det
ikke lykkes mig at finde den "rigtige".

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-10 23:44

Thomas skriver:

> Det er jo det der er en del af charmen

Så er jeg nok bare et luksusdyr

> Som sagt, der er intet i vejen med en Golf. Tænkte blot at det kunne være
> sjovt at prøve noget anderledes. Faktisk bliver det nok en Golf, hvis det
> ikke lykkes mig at finde den "rigtige".

Golf 1 eller 6?

Klaus
(min "kedelige" Golf http://moppe.dk/golf6.html)
http://www.moppe.dk

Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 23:51

> Golf 1 eller 6?

Nok en IV eller en V. Jeg har ikke brug for et køretøj i det daglige, så det
er begrænset hvor mange penge der skal være skydeskive for duerne.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 04:44

Klaus D. Mikkelsen formulerede torsdag:
> Som de felste andre biler du nok har på listen - elendige i forhold
> til en ganske almindelig "skodbil" af i dag.....

Den er lige blevet "testet" af Motor Classic og er "ik så ring' endda!"
;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-10 23:31

"Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev :

>Den står allerede på listen over muligheder

>Hvordan er den egentlig at køre?

Faktisk rigtig hyggelig - med ordentlige dæk ( sådan en kører på
"millimeterdæk!" klarer en sig også pænt om vinteren

God stabil motor, men man skal lade være med at have den uvane der
hedder "hvile hånd på gearstang" da den har en satans evne til at
hævne sig hvis man sjusker med et gearskifte..

Nåeh ja - hurtige sving kan afstedkommen sidestep !

PS: Den laves sågu stadig på bestilling i van version :

http://www.morrisminor.dk/srilanka/2003/08/van_d.html

Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 23:45

<jan_stevns> wrote in message

> Faktisk rigtig hyggelig - med ordentlige dæk ( sådan en kører på
> "millimeterdæk!" klarer en sig også pænt om vinteren

Det lyder godt - hygge og sjov går hånd i hånd

> [...]
> hævne sig hvis man sjusker med et gearskifte..
>
> Nåeh ja - hurtige sving kan afstedkommen sidestep !

Sådan en må jeg prøve. Så at der er nogle stykker til salg på bilbasen. Dog
skal det nævnes at jeg nok ikke har den store mekaniker erfaring, og ej
heller som bymenneske muligheden for at skrue alt for meget. Men det kan vel
løses ved at finde en flink mek'ker, som kunne dele passionen.

> PS: Den laves sågu stadig på bestilling i van version :
>
> http://www.morrisminor.dk/srilanka/2003/08/van_d.html

Tak

Mvh
Thomas

Fra : Ole Helms

Dato : 16-12-10 23:30

On Thu, 16 Dec 2010 22:28:50 +0100, "Thomas" <thomaskbh100@gmail.com>
wrote:

>Alle ideer modtages med kyshånd!

En Trabi?

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Thomas

Dato : 16-12-10 23:47

"Ole Helms" <ole.helms@gmail.com> wrote in message

> En Trabi?

Den er hermed sat på listen over muligheder! Og den slags ruster jo ikke (er
de ikke lavet af plastik), så sådan en fætter vil nok brokke sig mindre over
at blive efterladt på de københavnske gader.

Mvh
Thomas

Fra : Elmand

Dato : 17-12-10 08:24

"Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (er de ikke lavet af plastik), så sådan en fætter vil nok brokke sig
> mindre over at blive efterladt på de københavnske gader.

Ja, så får du det skægt.- Jeg har kørt en 300000km ialt i 2 forskellige.
Turen begynder med at det lyder som om alle skruer i motoren først skal
samles. Men den starter ALTID. Så kan den tåle, at vælte eller små
parkeringsstød uden at det kan ses på den. Og så er det smadder sjovt,
når man pludselig skal bremse og bremsen bare ryger lige i bund. Den har kun
etkreds bremsesystem.
Så er det sjovt i streng frost når man trækker alle naboerne igang i deres
fine
biler, der ikke kunne starte ( - 20 grader).
Og husk så at passe på, det kan blive rigtigt " sjovt" , du har 25 litter
bensin direkte
på skødet, sådan ca 30 cm foran dig. - God fornøjelse
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 17-12-10 21:45

Thomas wrote:
> [...]
> de ikke lavet af plastik), så sådan en fætter vil nok brokke sig mindre over
> at blive efterladt på de københavnske gader.

Så skal du gå efter den åbne model som grænsegendarmerne i det tidligere
DDR brugte - Min "reserve" svigermor fra Bernau (Berlin) har en og der
står en rigtig flot en udstillet i synshallen i Kerteminde.

Har du skrevet en Vartburg eller en Skoda på listen? Elelr måske en Lada?

Skal jeg selv vælge en anderledes bil uden st skele til benzinforbruget
ville jeg kigge efter en Chrysler PT-cruiser. Udseendet har tiltalt mig
siden jeg så den første gang.

/Lars

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-12-10 23:52

Den 16-12-2010 23:29, Ole Helms skrev:
> En Trabi?

eller endnu bedre: en Gogomobil!!
- jeg savler hver gang jeg genser den i Små og store synder

//finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-12-10 23:53

Den 16-12-2010 23:51, cykelsmeden skrev:

> eller endnu bedre: en Gogomobil!!
> - jeg savler hver gang jeg genser den i Små og store synder
>
> //finn

nb. i behøver ikke at kommentere Ginas ben !!!

Fra : Thomas

Dato : 17-12-10 00:00

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> wrote in message

> eller endnu bedre: en Gogomobil!!
> - jeg savler hver gang jeg genser den i Små og store synder

Haha, den er sat øverst på listen! Den skal nok frembringe et smil eller to

Mvh
Thomas

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 16-12-10 23:50

On Thu, 16 Dec 2010 23:10:31 +0100, Thomas wrote:

> <jan_stevns> wrote in message

> Den står allerede på listen over muligheder
>
> Hvordan er den egentlig at køre?

Jeg har aldrig prøvet at køre en, men jeg forestiller mig noget i retning
af en Morris Mascot. En Morris Mascot kunne også være et forslag. Men
findes de i det prislag?

Skulle jeg have en Morris 10 100, så skulle det være en cabriocoach (men
kun om sommeren men igen: i brugbar stand begynder de vist at koste
penge (læs: mange penge).

Andre forslag:
Hindustan Ambassador:
http://www.ireference.ca/search/Hindustan%20Ambassador/

GAZ Volga (Goldeneye og The Bourne Supremacy):
http://de.jamesbond.wikia.com/wiki/GAZ_Volga
http://www.imcdb.org/vehicle_171-GAZ-3110-Volga-2002.html

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-10 14:59

>"Martin Mose Larsen" skrev i meddelelsen
>
>Jeg har aldrig prøvet at køre en, men jeg forestiller mig noget i retning
>af en Morris Mascot.

Der er en verden til forskel.
Mascot er forhjulstrukket, Minor er baghjulstrukket.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 04:42

Thomas tastede følgende:
> Jeg havde selv tænkt på en VW Bobbel (type 1),

Med et benzinforbrug som en Jaguar ville jeg nu foretrække en - Jaguar!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kanstrup

Dato : 17-12-10 00:06

> Alle ideer modtages med kysh nd!
>
> Mvh
> Thomas

Hej Thomas - fedt projekt!

I mine øjne (jaja farvet ad helvede til) finder du næppe noget med
mere stil end en BMW E9: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E9. Du får
den ikke til 50k, men hvis det ikke behøver være en 3,0 CSi så er 3,0
CS eller 2800 CS noget nemmere at komme i nærheden af - og de er
ligeså pæne.

Lille, væver, smuk, hurtig og med uovertruffent soundtrack. Du ser
hellere ikke mange af dem i DK.

Her er en sjov video om en ældre amerikaner (f. 1929) som fortæller og
viser sit liv med hans 2800 CS med 413000 miles på klokken:
http://www.youtube.com/watch?v=VTvFWQM3kwY

Jaja gu' fanden er det da reklame, men den er meget sød. Og bilens
stil fejler i hvert fald ikke noget.

- Kanstrup

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-12-10 11:37

Kanstrup kom med følgende:
> Jaja gu' fanden er det da reklame, men den er meget sød.

Jup! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KASO

Dato : 17-12-10 11:56

"Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> som i hvert fald er lidt anderledes end en standard Golf (ikke at der er

Volvo Amazon?
Eller en fin gl. Toyota:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/celica/16-st/125871
Lada Niva?

Fra : Martin Bak

Dato : 17-12-10 13:54

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
Teknisk set ikke en bil, men sjov er den da: BMW Isetta

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Anders Majland

Dato : 17-12-10 15:15

> Lada Niva?

Standen på de københavnske veje er efterhånden ved at være så ringe at den
vil oplagt ... Blev helt glad for sådan en tilbage i 1994 hvor jeg var 6
uger i moskva ...

Men til en bil der ikke behøver køre til dagligt vil noget cabriolet måske
være oplagt. Den gamle Smart City Coupé Cabrio kunne nok være hyggelig og er
med 2,5 meter relativt nemt at parkere. Gå efter 'Passion' udstyr for at få
det hele med. Pulse er mere "sporsligt udstyr" hvor passion er komfort, men
kig grundigt på bilerne for de er lidt som legoklodser - relativt nemme at
sammensætte på nye måder. Og en skrabet pure med aircon kan måske være
annoceret som passion ...

Det bør nok være en benziner da de gamle diesel ikke har partikelfilter og
de fåes også med flest ponyer.

F.eks
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart/city-coup-cabrio/06-passion-55-aut/119821
eller
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart/city-coup-cabrio/07-passion-61-aut/567952
(virker imho alt for dyr) eller
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart/city-coup-cabrio/06-passion-55-aut/470830

Men denne pulse har vist også det mest udstyr
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart/city-coup-cabrio/06-pulse-55-aut/458708

Måske du hader dens køreegenskaber eller mangel på samme efter 5min, men
måske dens charme vinder dig ? Prøv den ihvertfald før du afskriver den.

Fra : KASO

Dato : 18-12-10 09:23

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Måske du hader dens køreegenskaber eller mangel på samme efter 5min, men
> måske dens charme vinder dig ? Prøv den ihvertfald før du afskriver den.

De ligger dog lidt fra prisrammen (omkring 50.000kr.)....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-10 14:46

>"Thomas" skrev i meddelelsen
>Alle ideer modtages med kyshånd!

Her er lidt ideer:

Nysynet Mini fra '76 til 45000,-
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8359

Ford Escort Mk1 fra '74, nysynet til 35000,-
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8345

Opel Kadett C coupe/GTE fra '77 til 75000,-
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8293

Lancia Beta Coupe, nysynet til 32000,-
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8270

Og der er sikkert mange flere spændende biler inde på www.hms.dk

Men uanset hvad du bestemmer dig for, når vi taler gamle biler, så er det
standen generelt der er afgørende IMHO.
Hermed mener jeg 1. Rust - 2. Rust - 3. Rust - 4. Mekanik - 5. Rust osv osv

Du kan evt. også få lidt inspiration her:
www.youngtimer.dk
Der er mange fede biler/billeder.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-12-10 20:28

On Fri, 17 Dec 2010 14:58:33 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> Der er en verden til forskel.
> Mascot er forhjulstrukket, Minor er baghjulstrukket.

Så lærte jeg også noget i dag, tak for det

Og begge biler har i øvrigt motoren foran ...

Jeg har prøvet at køre Mascot, men (endnu) ikke Minor.

Jeg faldt over det her:
http://www.morrisminor.dk/ - "Distributor and manufacturer of parts for
the Morris Minor, Mini, Triumph and other BMC cars from 1950 to 1975."

Er de nemme at skrue på?

Et udflugtsmål måske: http://www.morris.dk/index.html

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-12-10 20:30

On 17 Dec 2010 19:28:28 GMT, Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>http://www.morrisminor.dk/ - "Distributor and manufacturer of parts for
>the Morris Minor, Mini, Triumph and other BMC cars from 1950 to 1975."

Minor er generelt nem at skrue på - ikke som Mascot hvor et ekstra led
på armen mellem albue og håndled vil hjælpe. Stumper kan også skaffes,
hvis man ved hvor - og minor-klubben er en god hjælp.
Men forvent ikke moderne køreegenskaber - og præstationer. Men sådan
en Minor lyder nu godt, når man skifter gear

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 20:56

Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com> skrev :

>Jeg faldt over det her:
>http://www.morrisminor.dk/ - "Distributor and manufacturer of parts for
>the Morris Minor, Mini, Triumph and other BMC cars from 1950 to 1975."
>
>Er de nemme at skrue på?

Ja ! Minor'en er uhyggelig nem - motorrummet var planeret efter
plads til en boxermotor , Møgskot'en er lidt mere trang.

Anton Kamp er altid et besøg værd !

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-10 21:52

"Thomas" <thomaskbh100@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Jeg er på udkig efter en sjov, måske lidt anderledes bil.

Da jeg på et tidspunkt havde samme idé, kiggede jeg på dba.dk under
specialbiler og veteran.
Falder du for noget, er det store problem ofte rust.. Mekanisk er der
sjældent
de store problemer med halv-, og helgamle biler.

Jeg faldt selv for en gammel utroligt velholdt Volvo.
-Den blev dog sendt videre til en samler, da jeg indså mit dårskab.....

//
Henrik N.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-12-10 10:43

> [...]
> Derfor betyder brændstofforbug ikke det helt store, men derimod behøver
> det ikke være en Mustang som koster en formue at forsikre.

Ford Puma med den store motor - som vist er 1,7 125HK, 0-100 8,6, ca. 200
km/t, produceret 1997-2007. Motoren er tunet af Yamaha.

Har selv haft en i husholdingen og bl.a. været til træf med den på
Nürburgring ... fin bil som dog mangler fartpilot :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 24-12-10 00:28

On Thu, 16 Dec 2010 22:28:50 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> eller som i hvert fald er lidt anderledes end en standard Golf (ikke at
> der er noget som helst i vejen med dén bil).

Måske ikke så anderledes, men praktisk i det føre vi har i øjeblikket:
Mitsubishi Pajero: http://www.bilzonen.dk/find-din-bil/brugt-bil/751491/
mitsubishi-pajero-2,5-td-4x4

--
sayonara