Aftenskole, ikke optaget i.
Fra : Roderiet

Dato : 14-12-10 11:17

Hej der I foråret -010, blev jeg optaget som elev på et aftenskolekursus
under AOF. Ved kursets slutning lige før sommerferien, spurgte jeg
underviseren om jeg kunne få plads på hans hold det næste semester (
efterår -010 ). Han sendte mig en bekræftelse om optagelse, altså en
forhåndtilmelding, pr. sms og ønskede mig en god sommer. Stor var så min
overraskelse, da jeg erfarer at jeg ikke blev optaget alligevel. Jeg
antog at det var en forglemmelse med det manglende indbetalingskort til
kursusgebyr og henvendte mig på AOF´s kontor. Der fortalte man mig, at
kurset var overtegnet og jeg var på venteliste. Hvordan jeg var kommet på
venteliste når jeg havde en forhåndstilmelding ville man ikke svare på. Jeg
anførte, at mine holdkammerater som alle havde forhåndstilmelding var
startet, men jeg havde ingen besked fået. Jeg udbad mig udtrykkeligt en
årsag og en forklaring. Kontordamen henviste til Chefen som lovede at
undersøge sagen. Tiden gik . Jeg rykkede for svar, men fik kun vage
antydninger. Forleden gik jeg så Chefen på klingen for en afgørelse og han
angav som grundlag for afvisningen, at jeg ifølge læreren var mødt op i
beruset tilstand et par gange, at læreren ikke mente at have samme succés
med mig som med de andre elever, at læreren skulle have modtaget en sms fra
mig kl. 03.30 en morgenstund. A hva bá. Chefen fastholder sin afgørelse,
med de angivne årsager. Kan en aftenskoleleder meddele afslag på
optagelse til holdkursus med henvisning til sådanne grundlag ?. Eller skal
der være vægtige grunde til udelukkelse ?. I givet fald hvilke ?.
mvh Niels F.

Fra : Jet

Dato : 14-12-10 07:32

On 14 Dec., 12:16, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> angav som grundlag for afvisningen, at jeg if lge l reren var m dt op i
> beruset tilstand et par gange, at l reren ikke mente at have samme succ s
> med  mig som med de andre elever, at l reren skulle have modtaget en sms fra
> mig kl. 03.30 en morgenstund. A hva b .     Chefen fastholder sin afg relse,
> med de angivne rsager.             Kan en aftenskoleleder meddele afslag p
> optagelse til holdkursus med henvisning til s danne grundlag ?. Eller skal
> der v re v gtige grunde til udelukkelse ?.      I givet fald  hvilke ?.

Den enkelte skole har sine egne regler og de står at læse på skolens
hjemmeside eller du har fået dem udleveret.

Jeg er lige blevet optaget på en skole og Reglerne er klare, ryges der
på værelset at betale 1.000 kr. Stoffer og spiritus/øl er strengt
forbudt,
du ekskluderes omgående. Det samme gælder dårlig opførsel eks. at
tage på pigerne o.lign. Vin- og øl må dog nydes til arrangerede
fester.

/jet

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 14-12-10 16:52

Jamen der er da andre skoler end AOF, der er så mange andre, så hvorfor
blive hængende der???

Fra : Preben

Dato : 14-12-10 18:35

Den 14.12.2010 kl. 11:16 skrev Roderiet <niels-astrid@webspeed.dk>:

[cut]
> [...]
> optagelse til holdkursus med henvisning til sådanne grundlag ?. Eller
> skal der være vægtige grunde til udelukkelse ?. I givet fald

Mener du ikke, at beruselse er en god grund til at udelukke dig? For mig
at se, er det en god grund.
--
mvh/Preben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-12-10 20:11

> [...]

>henvisning til sådanne grundlag ?. Eller skal der være vægtige grunde til
>udelukkelse ?. I givet fald hvilke ?. mvh Niels F.

Det er da meget vægtige grunde.

Mvh Maria

Fra : Klaus H

Dato : 15-12-10 21:00

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:4d0912d1$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> med mig som med de andre elever,
> mig kl. 03.30 en morgenstund.

> Det er da meget vægtige grunde.
>
> Mvh Maria

Undskyld min uvidenhed, men jeg læser det oprindelige indlæg som om spørgeren er uforstående overfor at skulle have sendt en SMS på det angivne tidspunkt.

Skolen er en "almindelig" forretning, som kan afvise kunde hvis de ikke ønsker at handle med dem. De behøver ikke at give en begrundelse.
Hvis der gives en begrundelse, må den selvfølgelig hvile på et regulært grundlag og ikke bruges som undskyldning for en forglemmelse.

Klaus H