Stafetten. Sjældent hørte julesange.
Fra : P.Petersen

Dato : 14-12-10 18:14

Hej gruppe.
Ja vi kan ikke komme udenom det. Julen nærmer sig.
Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.
Lige et par eksempler.
Wizard. http://www.youtube.com/watch?v=ZoxQ4Ul_DME
Mariah Carey. http://www.youtube.com/watch?v=MBagqdscIdQ
Alice Cooper, m.fl.
http://www.youtube.com/watch?v=In3sApWlY1s&feature=related

Med venlig julehilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-12-10 18:40

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

"A baby just like you" m. John Denver
http://www.youtube.com/watch?v=nkEYyuvrIPE

"Bobby wants a puppydog for christmas" m. Merle Haggard
http://www.youtube.com/watch?v=KvMEsFo_3ME&feature=related

"An old christmas card" m. Jim Reeves
http://www.youtube.com/watch?v=H8GC6PTK7iY

"Christmas is for kids" m. Marty Robbins
http://www.youtube.com/watch?v=D_YHB_A9nl4&feature=related

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-10 18:52

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "An old christmas card" m. Jim Reeves
> http://www.youtube.com/watch?v=H8GC6PTK7iY
>
> "Christmas is for kids" m. Marty Robbins

O Tannenbaum + Heidschi Bumbeidschi:
http://www.youtube.com/watch?v=vN_WwdZqXT4

I julebageriet:
http://www.youtube.com/watch?v=2zIcwEm0KLg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 14-12-10 18:48

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

Vi kommer nok ikke uden om Shubiduas Rap Jul:
http://www.youtube.com/watch?v=fXlyRjshoGc

Venligst

Kert Rats

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-12-10 18:54

P.Petersen skrev:

> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

> Mariah Carey. http://www.youtube.com/watch?v=MBagqdscIdQ

Are you fucking kidding me?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-10 19:03

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in

> Hej gruppe.
> Ja vi kan ikke komme udenom det. Julen nærmer sig.
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres

Jeg holder meget af Christmas carols, og denne høres alt for lidt her til
lands.

http://www.youtube.com/watch?v=U0aL9rKJPr4

Venlig hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-10 19:12

> [...]
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

Her er en der høres ALT for sjældent, men den udtrykker præcis min holdning
til julen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BqfZUX5svCg

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 14-12-10 20:00

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Her er en der høres ALT for sjældent, men den udtrykker præcis min
> holdning til julen ;)
> http://www.youtube.com/watch?v=BqfZUX5svCg

Jamen tag du da bare på arbejde, mens vi andre holder fri og hygger med
venner og familie

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-10 20:18

> Jamen tag du da bare på arbejde, mens vi andre holder fri og hygger med
> venner og familie

Man bahøver vel ikke at forkøbe sig i et bjerg af gaver, og hykle sig gennem
400 salmer, for at kunne hygge sig med sin familie?
Jeg tager min familie med i et kæmpestort sommerhus ved vestkysten, armeret
med 3 kg. argentinsk oksemørbrad, en grill, masser af god vin, og hvad vi nu
ellers kan finde på.
Men der er ingen jul, intet TV med julepladder, og ingen pynt.
Så hygge er et definitorisk spørgsmål, og vi behøver hverken hjælp eller
rekvisitter :)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-12-10 00:34

> [...]
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

Her er et par stykker, som ikke høres så tit.

http://www.youtube.com/watch?v=e7xjjlUbpJ4

http://www.youtube.com/watch?v=Ik_kznmI324&feature=related

Og en gammel carrol i irsk version
http://www.youtube.com/watch?v=N5E8CXQwtrg

Og lidt mere irsk
http://www.youtube.com/watch?v=nyIL29KgkbM

Jan

Fra : Michel Husted

Dato : 14-12-10 18:43

Hej,

Jeg havde lavet en mail med nogle forslag, og pludseligt var den væk.
Nu prøver jeg igen

BZN: "Chante a noel" - http://www.youtube.com/watch?v=Dq-44y1wQfQ
Sarek: "Alla ängler log" - http://www.youtube.com/watch?v=2iEH7vQ0ZJQ
Troll: "Jag såg mamma kysse tomten" - http://www.youtube.com/watch?v=IoxtURd9yzk
Boney M: "The first noel" - http://www.youtube.com/watch?v=h0HqEjYUJyE
The Crystals: "Rudolph the Rednosed Rendeer" - http://www.youtube.com/watch?v=JLAsvGAhy7I

Jeg er vild med julemusik, og disse er nok ret usædvanlige. Men lyt
med, hvis I har lyst.

Mange julehilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 08:40

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Jeg er vild med julemusik, og disse er nok ret usædvanlige. Men lyt
med, hvis I har lyst.

Mange julehilsner
Michel

Her er en anden god BZN`er:
http://www.youtube.com/watch?v=rl40q1BiqRo&feature=related

.........og når vi nu er igang med Holland, så er der her et dejligt
jule-medley med De Toppers.
http://www.youtube.com/watch?v=PGpsePjv4ck&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 08:46

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Den her hører vi ikke så tit, da den er omfattet af radiostyationers
slagerboycot - men den er saft suseme speciel i teksten.
Den løber på melodien "Kærligheden brænder".

JULESNE OG GODTER, Fede Finn og Funny Boyz
http://www.youtube.com/watch?v=H3QYIOSLUfo

Den er faktisk en aaaaaaaaaa-nelse vovet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 08:54

meddelelsen news:4d087246$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> JULESNE OG GODTER, Fede Finn og Funny Boyz
> http://www.youtube.com/watch?v=H3QYIOSLUfo
>
> Den er faktisk en aaaaaaaaaa-nelse vovet.

Men en af Danmarks mest populære julesange er også omfattet af den
landsomfattende slagerboycotten, så den hører man heller ikke så tit.

Lad os tage til Julebal i Nisseland
http://www.youtube.com/watch?v=Nr9VCdp4Dbg&feature=related'

.....og her er et "sjovt" klip. Tyskerne har bemærket at Danmark er blevet et
usædvanligt slager-venligt land. Tyskerne har derfor beæret os med for
første gang
at have musik på dansk i deres slagershow. Her synmger Gitte Hænning
julesange på dansk i "Wilkommen bei Carmen Nebel".
http://www.youtube.com/watch?v=q8txP2i_Snc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-12-10 13:13

Den 14-12-2010 18:14, P.Petersen skrev:
> Hej gruppe.
> Ja vi kan ikke komme udenom det. Julen nærmer sig.
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.

I Spanien er det også jul. "Feliz Navidad" er jo meget kendt, men denne
her sunget af Melendi, er mindre kendt, "Så er det jul":

http://www.youtube.com/watch?v=82fwR7r_Erg

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-12-10 15:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> I Spanien er det også jul. "Feliz Navidad" er jo meget kendt, men denne
> her sunget af Melendi, er mindre kendt, "Så er det jul":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=82fwR7r_Erg

Denne er godt nok på engels, men heller en der høres for tit.
http://www.youtube.com/watch?v=y7E2lcx23JA

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-12-10 17:31

Den 15-12-2010 15:35, Jan Kronsell skrev:

> Denne er godt nok på engels, men heller en der høres for tit.
> http://www.youtube.com/watch?v=y7E2lcx23JA

Forfriskende og anderledes sang.

Jeg vover 2 mere fra "de varme lande", et par gamle julesange fra
Brasilien, den sidste fra en næsten ny indspilning.

Først en klassiker med Francisco Alves, sangeren og komponisten som
gennem en menneskealder, var Brasiliens "Gustav Winkler". Her med
"Canção de Natal do Brasil":

http://www.youtube.com/watch?v=jVpM6aMO6aI

Og så Maria Bethânia fra en næste ny CD, "Natal Bem Brasileiro".
Her en gammel julesang, som også er hørt på disse breddegrader. Jeg
husker dog ikke hvem der har sunget den, "Boas Festas (Natal)":

http://www.youtube.com/watch?v=8wpovHCGGuo

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 15-12-10 16:05

> [...]
> Så vi må naturligvis have en stafet med julesange/melodier.
> Men ikke de sædvanlige 20, der altid høres.

Denne her med Monrad og Rislund er ikke spillet ret ofte:
http://www.youtube.com/watch?v=k_-WgstdInY

Originalen findes på deres Hundestjerner Hasteindlagt og er tredje del af
det lange nummer med titlen Top 1-2-3. Originalen kan jeg imidlertid ikke
hitte på tuben.

Venligst

Kert Rats

Fra : P.Petersen

Dato : 16-12-10 23:12

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> det lange nummer med titlen Top 1-2-3. Originalen kan jeg imidlertid ikke

Hej Kert.
Du vinder stafetten.
Den sang gav mig faktisk en anelse julestemning.
Og det er jo ved at haste.

Med venlig julehilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 17-12-10 06:23

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Hej Kert.
> Du vinder stafetten.
> Den sang gav mig faktisk en anelse julestemning.
> Og det er jo ved at haste.

Tak for stafetten, som jeg har videreført i en ny tråd.

Venligst

Kert Rats

Fra : TL

Dato : 18-12-10 21:58