Primera P10 versus W10
Fra : Petersen Michael

Dato : 15-12-10 22:43

Hej Ng.

Jeg er lidt pjattet med de Primera P10, og har foreløbigt haft 7 af racen.
Nu kigger jeg så på W10, der jo blot skulle være en stationsvogn af
slagsen..
Men noget gik galt..
Der er andet forhjulsophæng (Ikke noget multilink system, men et alm Mc
Person) en Stiv bagaksel, andre skiver, kalibre, hjullejer..

Ok, det er så undervognen..

Kigger man på karossen, havde jeg forventet at de ville være identiske
hen til bagerste dørstolpe, men nej..

Andre forskærme, anden frontrude, og sikkert andre detaljer jeg ikke
lige har bemærket i forbifarten..

Damn, der er ikke mange reservedele at høste der..
Hvad gik der galt for dem?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-12-10 22:56

On Wed, 15 Dec 2010 22:42:42 +0100, Petersen Michael
<petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>lige har bemærket i forbifarten..
>
>Damn, der er ikke mange reservedele at høste der..

Personbilerne blev bygget i England, mens stationcars var fra Japan.
Tror jeg nok.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Petersen Michael

Dato : 15-12-10 23:08

Den 15-12-2010 22:55, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Personbilerne blev bygget i England, mens stationcars var fra Japan.
> Tror jeg nok.

Det er rigtigt at personbilerne er bygget i England - det til trods er
det lykkedes at sætte rattet i venstre side på mange af dem
Jeg ved ikke med St.cars - om de er bygget i Japan, men kan godt se at
hvis det er tilfældet, så er der overhovedet ingen grund til at tage
udgangspunkt i de samme tegninger

Sedan og hatchback, er identiske hen til bagerste dørstolpe - karosseri
mæssigt. og undervognen er helt identisk. Det er kun bagklap, baglygter
og bagerste kofanger, og sådan lidt der ikke er kompatibelt..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : AS

Dato : 16-12-10 07:36

"Petersen Michael" <petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> wrote in
message news:4d093c4e$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er rigtigt at personbilerne er bygget i England - det til trods er det
> lykkedes at sætte rattet i venstre side på mange af dem
> Jeg ved ikke med St.cars -

Det lykkedes også med rattet i venstre

Fra : Petersen Michael

Dato : 16-12-10 17:04

Den 16-12-2010 07:36, AS skrev:

> Det lykkedes også med rattet i venstre

Ja st.car har de også fabrikeret med "valgfri rat montage"
st.car er vist ikke fremstillet med 4 hjulstræk?
og de fleste 4x4 sedan´s har rattet i højre side.

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg