sælge flere år gammel bilmodel som ny er O~
Fra : Per

Dato : 15-12-10 16:36

Hej NG !

SE her:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1470814.ece

Var der ikke en her i gruppen, der havde en aktie i sagen ?

Jeg finder det ret usmageligt at bilforhandleren ikke bliver dømt.

Hvad mener I ?

Mvh. Per

Fra : Martin Bak

Dato : 15-12-10 16:58

> [...]
>
> Var der ikke en her i gruppen, der havde en aktie i sagen ?
>
> Jeg finder det ret usmageligt at bilforhandleren ikke bliver dømt.

Nu er din emnelinje misvisende. Der var jo netop IKKE tale om en bil der
blev solgt som ny, men en brugt bil, hvor forhandleren bare har taget
teksten på indregistreringen for pålydende. Og af den fremgik det, at bilen
var registreret første gang i 2000.

Jeg synes det gør en stor forskel, og synes egentlig ikke man kan forlange,
at sælgere af (så) gamle biler skal lege detektiver for at finde ud af
produktionsåret for hver enkelt potte. Det er en gammel slæde han får ind og
sætter til salg. Der kommer en der kan lide den og køber den. Færdig med den
handel.

Noget andet er "Nye" biler, der forsøges solgt som nyeste årgang, selvom de
i virkeligheden er ældre modeller. Det var dét, der var en tråd om her i
gruppen for ikke så længe siden. Her er jeg enig, så mener jeg forhandleren
er på grænsen af svindel

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-10 18:09

Martin Bak skriver:

> [...]
> sætter til salg. Der kommer en der kan lide den og køber den. Færdig med den

Så bør forhandleren undlade at skrive årgang/modelår, men i stedet
skrive "1. gang registreret".

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 15-12-10 18:31

"Per" skrev

> Jeg finder det ret usmageligt at bilforhandleren ikke bliver dømt.

Den pågældende Honda er fremstillet i 1998, men om det er en 1998 eller 1999
model står der intet om, så om bilen er flere år gammel er svært at bedømme.
En 1999 model fremstillet i november 1998 og indregisteret i januar 2000, er
efter min mening ikke flere år ældre end angivet.

Er den fremstillet i januar 1998 og indreg første gang i december 2000,
ville jeg nok også føle mig snydt hvis jeg købte sådan en bil i den tro at
det er en 2000 eller måske en 2001 model.

Hvornår er bilen fremstillet og hvornår er den indregistreret første gang og
hvad har forhandleren påstået, siden du mener at han skal dømmes til at
betale erstatning?

På denne tid af året kan man ofte købe nye biler af næste års model, dette
års model og sidste års model

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-10 20:31

> "Per" skrev i meddelelsen
> SE her:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1470814.ece
>
> Var der ikke en her i gruppen, der havde en aktie i sagen ?

Nope, men en lignende sag - se min signatur!

> Jeg finder det ret usmageligt at bilforhandleren ikke bliver dømt.

Helt enig! Men i modsætning til sagen med min kammerat, er FDM ind over i
denne sag. Den er sendt direkte i Landsretten, så den kan ankes af FDM til
Højesteret, hvilket jeg er ret overbevist om de vil gøre.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Martin Bak

Dato : 15-12-10 21:03

> Nope, men en lignende sag - se min signatur!

Det er efter min mening overhovedet ikke en lignende sag...