Endnu en - hvor langt på literen ?
Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-10 22:46

Distance: Ejer Bavnehøj tankstation til Folehaven, Valby

Vejr: Kraftig vind fra nordøst, Dvs modvind over sjælland.

Køretøj, Smart Fortwo 0,8 CDI, vinterdæk m. ok dæktryk.

Med 110km/t på fartpilot (efter GPS) med kun få afvigelser pga overhalinger
eller lastbiler. Storebælt betalt med kort = stop og gennmsnitsfarten var
106km/t.

Hvad gik potten literen ?

Fra : Mikael

Dato : 14-12-10 01:34

On 13 Dec., 22:46, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Distance: Ejer Bavneh j tankstation til Folehaven, Valby
>
> Vejr: Kraftig vind fra nord st, Dvs modvind over sj lland.
>
> K ret j, Smart Fortwo 0,8 CDI, vinterd k m. ok d ktryk.
>
> Med 110km/t p fartpilot (efter GPS) med kun f afvigelser pga overhalinger
> eller lastbiler. Storeb lt betalt med kort = stop og gennmsnitsfarten var
> 106km/t.
>
> Hvad gik potten literen ?

Den bør da ikke være under 26,5km/l

Mikael

Fra : ABJ

Dato : 14-12-10 10:07

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Med 110km/t på fartpilot (efter GPS) med kun få afvigelser pga
> overhalinger eller lastbiler. Storebælt betalt med kort = stop og

Ikke meget over 20

Fra : Nicolaj C

Dato : 14-12-10 10:32

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Med 110km/t på fartpilot (efter GPS) med kun få afvigelser pga
> overhalinger eller lastbiler. Storebælt betalt med kort = stop og

17

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-10 21:53

> 17

Ingen lavere ?

15,2km/l ...

Med aerodynamik som en kummfryser koster det dyrt i modvind. Havde jeg lagt
mig med 89-90 bag en lastbil havde den nok gået det dobbelte ...

Bare et godt eksempel på at små økonomiske biler kun er økonomiske indenfor
snævre rammer.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-12-10 22:02

On Tue, 14 Dec 2010 21:53:06 +0100, "Anders Majland"

> [...]
>mig med 89-90 bag en lastbil havde den nok gået det dobbelte ...
>
>Bare et godt eksempel på at små økonomiske biler kun er økonomiske indenfor

Puntoen gik sq da 18-19 stykker over 700 km med 110/130 (+). Og meget
pænt over 20 til Herning og retur med 110. Så meget ringere
aerodynamik har den heller ikke den Smart - men måske du skulle
investere i yderligere 4 postelastikker ))

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-12-10 22:03

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

> 15,2km/l ...
> Bare et godt eksempel på at små økonomiske biler kun er økonomiske
> indenfor snævre rammer.

Næh, men nu har det vel heller aldrig været meningen, at bilen var designet
til den slags transport?

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-10 22:59

> Næh, men nu har det vel heller aldrig været meningen, at bilen var
> designet til den slags transport?

Den er heller ikke købt til "200 møgirriterende kilometer"* over fyn, men
til at pendle via færgerne. Så i det regnestykke er brændstofudgiften knapt
så vigtigt. Ender over 28000km på færge/bro i år. Merudgiften i en større
bil ville ikke være ubetydelig.

Det samlede snit på 22 er imho ok uden at være prangende

* Citat mols-linien reklame

Fra : Anders Majland

Dato : 15-12-10 20:05

> 15,2km/l ...

Indtil i går middags troede jeg at jeg skulle arbejde i Hillerød idag... Men
det blev istedet en tur retur til Silkeborg, lige med en tur ind i Odense
efter en kollega.

Dvs stort set motorvej på hele tanken. Snittet endte på 19km/l.

Så scangaugen'en har været noget for pessimitisk på turen til sjælland. Den
passer ellers temmelig præcist på de ordinære ture. Men må blot konkludere
at brændstofsignalet for forbrug ikke er linert.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-10 20:53

Anders Majland skriver:

> Indtil i går middags troede jeg at jeg skulle arbejde i Hillerød idag... Men
> det blev istedet en tur retur til Silkeborg, lige med en tur ind i Odense
> efter en kollega.

Er du flyttet til sjælø?

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 16-12-10 11:33

> Er du flyttet til sjælø?

Nej, det har jeg prøvet fra 1996-2002. Er stadig "arbejdramt" derovre men
har siden 2002 boet nord for Viborg.

/A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-10 17:18

Anders Majland skriver:

> Nej, det har jeg prøvet fra 1996-2002. Er stadig "arbejdramt" derovre men
> har siden 2002 boet nord for Viborg.

Mente det nok, men du skrev at du kørte via Odense til Silkeborg - det
har ikke været hjemmefra så....

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 17-12-10 10:34

> Mente det nok, men du skrev at du kørte via Odense til Silkeborg - det
> har ikke været hjemmefra så....

Nope - det var returen fra hjemmefra->silkeborg->kbh fra i mandags

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-10 12:30

> Hvad gik potten literen ?

Kan lige kommet met hint:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/331803.html

/A

Fra : ABJ

Dato : 14-12-10 17:06

> Kan lige kommet met hint:
> http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/331803.html
>
> /A

Det er godtnok meget dårligere end fabrikstallene.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-12-10 20:34

"ABJ" skrev i meddelelsen

> Det er godtnok meget dårligere end fabrikstallene.

Een ting er teori - noget andet er praksis.

A - du har nok kørt en 17-18 km/l...

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-10 23:04

>Det er godtnok meget dårligere end fabrikstallene.

Ja ~50% motorvej og brug af aircon eller sædevarme trækker noget ned

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-10 22:35

> Kan lige kommet met hint:
> http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/331803.html

Kigger man på spritmonitor er der 64 biler som min der har registreret min
10000km.
Der er snittet 23,3km/l med max/min på 29/19 km/l

Ham med snittet på 29km/l har skrevet følgende:

- 95% motorvej med maks 100km/h
- Ingen korte ture
- Konsekvent i læ bag lastbiler
- dæktryk øget med 0,2

Den næst bedste har også skrrevet at han altid kører over 50km og maks med
90-100km/h

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-12-10 12:38

> [...]
>
> Med 110km/t på fartpilot (efter GPS) med kun få afvigelser pga
> overhalinger eller lastbiler. Storebælt betalt med kort = stop og

31

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-12-10 18:00

"Anders Majland"
>Hvad gik potten literen ?

23,6 Km/l

Med julehilsen
Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-12-10 20:47

On Mon, 13 Dec 2010 22:46:24 +0100, "Anders Majland"

Du har vel kørt 22,2 km/l