Aygo pris - hvor meget skal den presses?
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 12-12-10 23:17

Hej i gruppen

Jeg har fået lidt guidning på både her i gruppen og på mail om hvilke biler
vi skal kigge efter som bil nr. 2.
Mange tak for det

Hustruens og mit valg er faldet på en toyota Aygo. Gerne model 2008.

Som god jyde ved jeg godt at alle priser er til forhandling. Jeg er dog i
tvivl om hvor meget disse priser kan presses ned for tiden.

En Toyota Aygo 1,0 PLUS 5dør årg. 2008 der har kørt ca. 50.000km ligger ca.
på kr 80.000,- når man tager en søgning på bilbasen eller dba.dk
Hvis jeg taster disse biler ind på bilbasens prisvurdering, så kan jeg se
man kun skal regne med at forhandlerne vil give kr. 55.000,- i ren handel
(hvis man da kan stole på den beregner...)

Jeg vil selvfølgelig have forhandlet priserne lidt ned, og havde i tankerne
at;
-få prisen kr. 5.000,- ned
-få vinterdæk med

Er det urealistisk?
Er det uambitiøst?

Jeg kan desuden se at private sælgere lægger priserne på samme niveau som
forhandlerne, hvilket undrer mig en del, da der jo mangler både klargøring
og reklamationsret.
Hvor langt længere ned skal disse priser mon presses?

Håber på lidt mere guidning herfra.
På forhånd tak

/CJ

Fra : KT

Dato : 13-12-10 05:59

?Den skal vist væsentlig ned.

Med en nypris på omkring 100.000 kroner er 20.000 for 2-3 år ikke meget. I
så fald ville jeg finde de sidste kroner og købe en spritny.

Knud

Fra : Kell Petersen

Dato : 13-12-10 10:25

Reklamations ret
Garanti i X antal mrd
fejl og mangler mister man jo også..

Det er ikke alt man opdager lige på minuttet..
nogle ting og tanker dukker først op dagen efter..
Ved privathandel er der ingen garanti og fejl og mangler er der heller intet
af , menmindre de ting ligger i en pose i garagen

Så disse ting burde gerne afspejle prisen ved privathandel..
Husk at taste stelnummer ind i bilbogen.. har lige købt en som havde en
restgæld på 93.000 i jyske bank.
Viste sig at være en fejl..

Fra : TDN

Dato : 13-12-10 17:23

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og reklamationsret.
> Hvor langt længere ned skal disse priser mon presses?

Du har vel set at nyprisen starter ved 86.299 med den skrabede udgave og
derudover er der specialmodeller som air hvor du for 995 kr ekstra. kan få
aircondition.

Så ville jeg ikke købe brugt.....

Mvh
Thomas