Musik der giver ståpels?
Fra : -=JF=-

Dato : 11-12-10 20:43

Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...

Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Alexandra Burkes udgave af Cohens Hallelujah er vildt overdrevet, med
harper, englebasuner og hele dynen, og er vel egentlig 'for meget', men
for fa'en hvor den virker for mig!
http://www.youtube.com/watch?v=bsuXbkrA_AQ

Jeg kender absolut intet til hende, ud over dette nummer som jeg fandt
ved et tilfælde, da jeg surfede på tuben en aften.

I en helt anden boldgade er en helt anden halleluljah, nemlig
mormornernes tabernakel kor.

http://www.youtube.com/watch?v=S4BWhvIlFVE&feature=fvst

Begge numre ligger milevidt fra Led Zeppelin, Beatles, Lennon, Deep
Purple og hvad jeg ellers normalt lytter til, men forandring fryder

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 21:48

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
>
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Uha, der er rigtig meget der giver mig ståpels. Man skal vi have noget af
det intense, så må vi over i ren musikalsk storhed, i form af ekvilibrisme,
eller flotte kompositioner.

Den første der dukkede op i den kategori er Pink Floyd's "Comfortably Numb".
Ja faktisk er det ikke hele nummeret der giver mig myrepatter over hele
kroppen, men den episke guitarsolo ved 4:55
http://www.youtube.com/watch?v=iJZYG5qwHHI

Sært men den næste er faktisk også Pink Floyd, nemlig "The great gig in the
sky"
http://www.youtube.com/watch?v=lBWY3bli92Y
Igen er det en detalje og ikke hele nummeret, nemlig sangerindens
fantastiske præstation fra 1:10
Men skulle ikke tro det var muligt at formidle så mange følelser med blot en
enkelt stemme, men for pokker hvor den dog rammer hele spektret, og nægter
at slippe taget igen.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 22:28

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men skulle ikke tro det var muligt at formidle så mange følelser med blot
> en enkelt stemme, men for pokker hvor den dog rammer hele spektret, og

Det ramte i hvert fald mine trommehinder med det skrigeri. Nu har jeg ondt i
ørerne

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 23:33

meddelelse news:4d03ecdc$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det ramte i hvert fald mine trommehinder med det skrigeri. Nu har jeg ondt
> i ørerne

Så skru dog ned for høreapparatet.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 09:23

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d03ecdc$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så skru dog ned for høreapparatet.

Hvor er det belastende med Åges negative crap, til alt der ikke ligger inden
for hans smalle og unuancerede "musik"-smag.
Men smid han dog i filteret i stedet for at svare ham. Så ser jeg (og andre)
det ikke, og gruppen ser både fornuftig og seriøs ud.

Fra : Hauge

Dato : 12-12-10 09:30

Den 12-12-2010 09:23, Alex Linaa skrev:
> Hvor er det belastende med Åges negative crap, til alt der ikke ligger inden
> for hans smalle og unuancerede "musik"-smag.

Men det er da sjovt at jeres evigt negative over for Åge, ikke er
belastende..
Der er vist en del her, der trænger til noget pels.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 10:06

> Der er vist en del her, der trænger til noget pels.
>
> /Hauge

Der findes sikkert en halvgammel alkoholiseret madamme til dig også

Fra : Hauge

Dato : 12-12-10 10:11

Den 12-12-2010 10:05, Allan Krautwald skrev:
> Der findes sikkert en halvgammel alkoholiseret madamme til dig også

Jeg gider ikke have din kone, så behold hende bare selv.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 10:18

> Jeg gider ikke have din kone, så behold hende bare selv.
>
> /Hauge

Satans...risikerer jeg så hun kommer tilbage?

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 10:16

> Men det er da sjovt at jeres evigt negative over for Åge, ikke er
> belastende..

Prøv at være lidt objektiv, og se hvor det altid starter.
Du ser ingen af os skrive "sikke noget lort" i alle Åges schlagertråde, men
vær vis på at han er der hver eneste gang med en dynge møg, når nogen
tillader sig at skrive om noget de kan lide, som Åges ører ikke kan opfatte.
Hvis Åge holdt sig til at skrive positivt om sin egen musik, i stedet for at
bruge sit sølle liv på at nedgøre andre, så ville der ingen negativitet være
i gruppen. Al retorik er og bliver reaktioner på Åges dynger af negativt
lort.

> Der er vist en del her, der trænger til noget pels.

Får rigeligt, ellers tak :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 09:43

> Men smid han dog i filteret i stedet for at svare ham. Så ser jeg (og
> andre) det ikke,

Ja, Tænk dog på Linå-naren. I kunne sgu godt tænke lidt på athan kan se det.
I blir altså nødt til at gøre sådan at han ikke kan se det.
HOV! - Hvordan kan han da egentlig se noget med skyklapper på ???

Nå pyt, ok. nyhedsgruppen ser da fornuftig ud uden ham.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 10:07

> Men smid han dog i filteret i stedet for at svare ham. Så ser jeg (og
> andre) det ikke, og gruppen ser både fornuftig og seriøs ud.

Måske nok. Men så får du jo heller ikke mine mesterlige oneliners, når jeg
en gang i mellem svarer ham

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 10:21

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Måske nok. Men så får du jo heller ikke mine mesterlige oneliners, når jeg
> en gang i mellem svarer ham

Dem undværer jeg gerne, så jeg kan bibeholde illusionen om at et så sært
fænomen som Åge ikke eksisterer.
Fortrængning, det ved jeg godt, men det virker :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 10:25

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Dem undværer jeg gerne,

Her er jeg enig med Linå-naren

he he helsen Åge

Fra : -=JF=-

Dato : 12-12-10 11:35

Den 12/12/10 09.23, Alex Linaa skrev:
> Men smid han (Aage) dog i filteret i stedet for at svare ham. Så ser jeg (og andre)
> det ikke, og gruppen ser både fornuftig og seriøs ud.

Helt enig!
Livet bliver nu engang nemmere når man ikke bliver floodet med
anprisninger af tyske schlagershows med glansbilleder der mimer til
musikken, eller anbefalinger af østrisk umpa-umpa-musik.

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 11:45

> Livet bliver nu engang nemmere når man ikke bliver floodet med
> anprisninger af tyske schlagershows med glansbilleder der mimer til
> musikken, eller anbefalinger af østrisk umpa-umpa-musik.

Dem kan jeg nu godt abstrahere fra. Hver sin smag, og der skal også være
plads til schlagermusik.
Min film knækker kun fordi der altid er en snert af nedladenhed mod alt
andet i trådene, og en sær trang til at blande sig i alle andre tråde, blot
for at kalde det lort og støj. Derfor har jeg filtreret ham fra.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 23:32

> [...]
> Men skulle ikke tro det var muligt at formidle så mange følelser med blot
> en enkelt stemme, men for pokker hvor den dog rammer hele spektret, og

Fantastisk stemme og et meganummer

Fra : -=JF=-

Dato : 12-12-10 11:31

Den 11/12/10 21.47, Alex Linaa skrev:

> [...]
> Ja faktisk er det ikke hele nummeret der giver mig myrepatter over hele
> kroppen, men den episke guitarsolo ved 4:55

Ja, det er bare så hamrende flot!
Jeg er helt vild med PF, men har sjældent roen til at høre dem.
De kræver næsten at man *lytter* til dem, og ikke bare registrerer at
der er rytmer i baggrunden

> Men skulle ikke tro det var muligt at formidle så mange følelser med blot en
> enkelt stemme, men for pokker hvor den dog rammer hele spektret, og nægter
> at slippe taget igen.

Ståpels!!!

Jeg har været til nogle koncerter med Pink Floyd Project, og in all
fairness - Når de giver det nummer, så er deres korpige faktisk bedre
end hende her.

Men du har helt ret.
Helt utroligt at noget der i bund og grund blot er 'skråleri på et højt
plan' kan ramme så dybt - men jeg bliver ramt lige i mellemgulvet hver gang.

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 11:41

> Ja, det er bare så hamrende flot!
> Jeg er helt vild med PF, men har sjældent roen til at høre dem.
> De kræver næsten at man *lytter* til dem, og ikke bare registrerer at der
> er rytmer i baggrunden

Enig. PF er lag på lag af nuancer, som skal skrælles af et for et. Det gør
man ikke på mormor transistorradio i køkkenet, men kræver ro og fordybelse.

> Ståpels!!!
>
> Jeg har været til nogle koncerter med Pink Floyd Project, og in all
> fairness - Når de giver det nummer, så er deres korpige faktisk bedre end
> hende her.

Jeg har hørt det med PFP 2 gange, og de havde faktisk 3 korpiger med der
afløste hinanden, i det ene cressendo efter det andet af storhed.
Jeg stod som frosset på gulvet sidst jeg hørte det, og var ramt i alle
sanser.

> Men du har helt ret.
> Helt utroligt at noget der i bund og grund blot er 'skråleri på et højt
> plan' kan ramme så dybt - men jeg bliver ramt lige i mellemgulvet hver
> gang.

Det er følelser det handler om, og de rammer både de grimme og de smukke på
én gang.

Fra : -=JF=-

Dato : 12-12-10 15:39

Den 12/12/10 11.41, Alex Linaa skrev:

> Enig. PF er lag på lag af nuancer, som skal skrælles af et for et. Det gør
> man ikke på mormor transistorradio i køkkenet, men kræver ro og fordybelse.

Jeg bruger min iPhone som musikafspiller i bilen, og har hevet en masse
musik over på den som så altid spiller random. Der var selvfølgelig også
en del PF-numre med på spilledåsen, men dem har jeg måtte slette igen
for det er direkte distraherende at høre mens man kører bil.

> [...]
> afløste hinanden, i det ene cressendo efter det andet af storhed.
> Jeg stod som frosset på gulvet sidst jeg hørte det, og var ramt i alle

Hende der plejer at stå helt ude til højre (Line?) er helt eminent!

Hvor hørte du dem henne?
Jeg hørte dem første gang i Portalen i Greve, og var solgt fra første
sekund!
Jeg var ellers gået ind til med med en lidt nonchalant holdning og ikke
de store forhåbninger om at en flok amatører kunne levere varen - men
halt maule, hvor de kan!
Efter koncerten fik jeg en lille sludder med Kurt, som var en af
stifterne af PFP, men ikke er med længere. Jeg fortalte ham hvor
overrasket og overvældet jeg var, og han anbefalede at jeg skulle prøve
at opleve dem i Amager Bio, hvor de havde det helt store lysshow med.
Det gjorde jeg så et par måneder efter, men foretrækker nu Portalen.

I øvrigt et særpræget syn at kigge sig omkring blandt publikum til deres
koncerter.
Et helt gulv fuld af halvgamle mænd med gråt skæg og ølmaver, der står
med en fadbamse i næven og ligner vuggende zombier mens de står og
oplever PFP Mig selv inklusive

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 20:15

> Hende der plejer at stå helt ude til højre (Line?) er helt eminent!

Absolut,

> Hvor hørte du dem henne?

Jeg har hørt dem 2 gange på Train i Århus.

> Jeg var ellers gået ind til med med en lidt nonchalant holdning og ikke de
> store forhåbninger om at en flok amatører kunne levere varen - men halt
> maule, hvor de kan!

Første gang gik jeg derind med samme skepsis som du. Den holdt præcis 19
sekunder, så var jeg solgt.

> [...]
> en fadbamse i næven og ligner vuggende zombier mens de står og oplever PFP

Jeg synes faktisk at publikummet var overraskende blandet på Train, med
overvægt af helt unge mennesker.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-12-10 02:09

Den 11-12-2010 20:43, -=JF=- skrev:
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Et sådant fint lille jazznummer med Dita Von Teese, kan vel næsten leve
op til det ønskede og forventede, og kan vel få selv Åge til at elske jazz:

http://www.youtube.com/watch?v=8NHOps7hLdU

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 09:47

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Et sådant fint lille jazznummer

JAZZNUMMER. Johhh.... hun ser da ud til at være til noget med "numre".

> med Dita Von Teese, kan vel næsten leve op til det ønskede og forventede,

Hvad forventede ?

> kan vel få selv Åge til at elske jazz:
> http://www.youtube.com/watch?v=8NHOps7hLdU

Savle
HOV DA! - Mon Henning tænker ved at hans livs Eva måske kigger med - Altså
ikke på det såkaldte jazz-nummer, men på nyhedsgruppen.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-12-10 09:51

meddelelsen news:4d048c07$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> HOV DA! - Mon Henning tænker ved at hans livs Eva måske kigger med - Altså
> ikke på det såkaldte jazz-nummer, men på nyhedsgruppen.

Det gør hun - og hun vil anbefale Henning at snuppe Dita,hvis han får
chancen. )

Sangen, eller hvad man skal kalde det, er ikke min smag - men nu sidder jeg
så heller ikke og savler over damen *gg*

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-12-10 10:14

Den 12-12-2010 09:51, Eva Schmidt skrev:

> Sangen, eller hvad man skal kalde det, er ikke min smag - men nu sidder
> jeg så heller ikke og savler over damen *gg*

Savler? Hvem savler? Åge?
Du kunne da ikke dy dig for at 'se' sangen.....

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 10:10

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Et sådant fint lille jazznummer med Dita Von Teese, kan vel næsten leve op
> til det ønskede og forventede, og kan vel få selv Åge til at elske jazz:

Ja det er sandelig noget andet end grillmutter. Pas nu på Åges blodtryk ikke
eksploderer

Fra : Henning

Dato : 12-12-10 09:37

On 2010-12-11 20:43, -=JF=- wrote:
> [...]
>
> Begge numre ligger milevidt fra Led Zeppelin, Beatles, Lennon, Deep
> Purple og hvad jeg ellers normalt lytter til, men forandring fryder

6 x 4 med Peter Gabriel

Fra : Ralph

Dato : 12-12-10 16:19

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Ellie Goulding - Your Song, så simpelt kan det gøres, og så er hun jo yndig
oveni købet.

http://www.youtube.com/watch?v=D9AFMVMl9qE

--
Ralph

Fra : -=JF=-

Dato : 12-12-10 16:26

Den 12/12/10 16.19, Ralph skrev:

> Ellie Goulding - Your Song, så simpelt kan det gøres, og så er hun jo yndig
> oveni købet.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=D9AFMVMl9qE

Ja, den er ikke helt skeløjet! Det gør hun ret godt.
Har aldrig hørt om hende før, men det kunne da være at jeg skulle prøve
et checke hende ud.

--
Mhv.
John

Fra : Ralph

Dato : 12-12-10 16:55

> Har aldrig hørt om hende før, men det kunne da være at jeg skulle prøve et
> checke hende ud.

Så er det også din egen skyld, hendes største hit (hidtil) Starry Eyed har
på youtube omkring 25 millioner hits i forskellige versioner.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 12-12-10 16:41

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Der er også fire sekunder i Perfect Day af Lou Reed, men med en række kendte
musikere/sangere, ved 1:34 kommer skønne Heather Small fra M People, og gør
det til en perfekt dag (jeg havde faktisk samme fire-fem sekunder som
startlyd på min windows98 PC - god start på dagen

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 12-12-10 16:42

> [...]
> People, og gør det til en perfekt dag (jeg havde faktisk samme fire-fem
> sekunder som startlyd på min windows98 PC - god start på dagen

Glemte lige linket - beklager.

http://www.youtube.com/watch?v=uN90xB7DswE

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 12-12-10 20:39

-=JF=- wrote:
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
>
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Elvis fra Aloha from Hawaii koncerten med An American Trilogy:
http://www.youtube.com/watch?v=iluFv1o1cXA&feature=related omkring 3.19 og
frem...

Norah Jones - op til flere numre med hende... fantastisk sang/musik efter
min mening!

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 21:15

-=JF=- <null@null.null> wrote in

> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
>
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Den her med Billie:

http://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs

Venlig hilsen
Lars

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 22:30

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Den her med Billie:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs
>
> Venlig hilsen
> Lars

Fantastisk ja.

Fra : -=JF=-

Dato : 13-12-10 18:55

Den 12/12/10 21.14, Daxhund skrev:

> Den her med Billie:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs

Ja, den er hudløs! Helt 'nøgent', helt simpelt - og meget stort!
Jeg er ret vild med Amy Winehouse, som jeg på mange måder synes minder
om Billie Holliday. Både mht. nerve og kaotisk livsstil.

Mens jeg hørte dit link, så jeg denne ude i højre side:
http://www.youtube.com/watch?v=8Y99tXNxV5s&feature=related

Den er nu heller ikke helt ringe!

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-10 21:29

-=JF=- <null@null.null> wrote in

> Mens jeg hørte dit link, så jeg denne ude i højre side:
> http://www.youtube.com/watch?v=8Y99tXNxV5s&feature=related
>
> Den er nu heller ikke helt ringe!

Nej.... det er stort. Tak for det

Venlig hilsen
Lars

Fra : Michel Husted

Dato : 13-12-10 03:48

On 11 Dec., 20:43, -=JF=- <n...@null.null> wrote:
> Inspireret af Michels tr d med musik der f r os til at gr de...

Skønt at jeg kunne inspirere

> Hvilket musik f r pelsen til at stritte hos jer?

Jeg regner med, at du taler om musik, vi er vilde med.

Vicky Leandros: "Apres toi" - http://www.youtube.com/watch?v=Ka89ORFu_Tc
Emmilou Harris: "The last Cheater's Waltz" - http://www.youtube.com/watch?v=Ge2_nhMtJaE
Jeff Wayne: "The Eve of the War" - http://www.youtube.com/watch?v=W8JLqsbK5V0
Lian Ross: "Say you'll never" - http://www.youtube.com/watch?v=lEqzs7CvROw
Radiorama: "Yeti" - http://www.youtube.com/watch?v=b7d79-502Cg

Igen sikkert usædvanlige bud, men jeg er til glad pop og forskellige
musikgenrer, som det kan høres, men jeg er oprigtigt vild med disse.

Mange hilsner
Michel

Mange hilsner
Michel

Fra : -=JF=-

Dato : 13-12-10 19:43

Den 13/12/10 11.47, Michel Husted skrev:

> Skønt at jeg kunne inspirere
Det er ikke det værste der kan ske

> Jeg regner med, at du taler om musik, vi er vilde med.
Njaeh - ikke nødvendigvis vild med... Mere musik der påvirker i en grad
så man får gåsehud.
Jeg er f.eks. ikke rigtigt til klassisk musik, men mormomkorets
hallelujah er ganske simpelt så storslået at hårene på arme og ben står
på højkant

> Igen sikkert usædvanlige bud, men jeg er til glad pop og forskellige
> musikgenrer, som det kan høres, men jeg er oprigtigt vild med disse.
Om de er usædvanlige ved jeg ikke - bare meget langt fra min smag.
--
Mhv.
John

Fra : Michel Husted

Dato : 13-12-10 12:59

> Om de er usædvanlige ved jeg ikke - bare meget langt fra min smag.

Jeg er et popdyr

Men jeg forlader lige poppen. Her i juletiden er Händels "For unto us
a Child is born" musik, der virkelig giver mig gåsehud på den gode
måde. Den er f...... smuk. Nyd den! http://www.youtube.com/watch?v=MS3vpAWW2Zc

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-10 21:06

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> Inspireret af Michels tråd med musik der får os til at græde...
>
> Hvilket musik får pelsen til at stritte hos jer?

Når jeg hører teksten på denne ellers dejlige slager, så får jeg gåsehud.
Man tror teksten er løgn. Du Godeste.

Prøv at lyt til slageren "Deine schwester ist ein richtig geiles luder" med
Almklausi.
DIN SØSTER ER EN RIGTIG LIDERLIG TÆVE:
http://www.youtube.com/watch?v=kAdJBaaFhjE&feature=related

I forbindelse med ovenstående slager kan man vel sige agt den her slager er
på sin plads.
Den hedder ¨"Wir sind bescheuert" '
VI ER SKØRE:
http://www.youtube.com/watch?v=GgN81b-s-uo&feature=related