Hvem har I flest cd'er med?
Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 23:19

Hej,

Dette er ikke en stafet på nogen måde, men jeg blev lige inspireret
til lidt nysgerrighed.

Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Som nævnt har jeg flest med BZN. Mere end 20. Skal vi lade foråret
slippe ind...
BZN: "La primavera" - http://www.youtube.com/watch?v=cgmjnBNQl-Q

Andenpladsen indtages med vel 15 cd'er måske usædvanligt af Rondo
Veneziano
Rondo Veneziano: "La Serenissima" - http://www.youtube.com/watch?v=u2JPOmljdvg

Jeg er i tvivl om trediepladsen, men jeg tror vi er tilbage til Boney
M.
Her med en af de overset perle "Ribbons of Blue"
http://www.youtube.com/watch?v=CPzI5paWK_s

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 08:49

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Kandis

Bjørn og Okay

Kim og Hallo

Blue Hawai (Ledes af Jesper Harring, som er lillebror til Kim Harring, ham
der er leder af Kim og Hallo)

Jimi og Rene

Tanja fra Mors (Var fremme i Jimi og Rene-perioden - og var næsten ligeså
populær over hele landet)
Hun kom fra Karby - det synger hun om her. "Langt fra Karby City":
http://bilka.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSSample?id=1763130965&entity=Track

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-10 09:30

Michel Husted skrev:

> Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Jeg har godt 35 cd'er med John Coltrane. På anden og
tredjepladsen følger Miles Davis og Frank Zappa.

Her er John Coltrane og Miles Davis med "So what":
http://www.youtube.com/watch?v=P4TbrgIdm0E

Her lidt Frank Zappa fra "Burnt Weeny Sandwich":
http://www.youtube.com/watch?v=Bv9135-VNwM

--
Herluf :·)

Fra : Vidal

Dato : 11-12-10 10:58

Den 11-12-2010 07:19, Michel Husted skrev:
> [...]
> M.
> Her med en af de overset perle "Ribbons of Blue"

Ja, min smag er mere rå. Rammstein, AC/DC er dem, der fylder
mest, men jeg har da også en del Miles Davis, specielt hører
jeg 'Kind of Blue' pt.

Jeg har alt af Beatles og Jimi Hendrix. Jeg er kommet meget
billigt til de to sidste, men sætter da pris på dem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-10 11:45

Vidal skrev bl.a.:

> Jeg har alt af Beatles og Jimi Hendrix.

Sidespring:
Alt af Jimi Hendrix, skriver du. Nu har jeg i mange
år forgæves ledt efter den plade, der hedder
"Nine to the Universe". Jeg hørte forfatteren Per
Højholt spille noget fra den i et DR-tv-program.
Nu kan jeg godt google frem at den findes, men
hvordan får jeg fat i den cd?

--
Herluf :·)

Fra : P.Petersen

Dato : 11-12-10 11:53

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Nine to the Universe". Jeg hørte forfatteren Per
> Højholt spille noget fra den i et DR-tv-program.
> Nu kan jeg godt google frem at den findes, men

Evt, her.
http://www.amazon.com/9-Universe-Jimi-Hendrix/dp/B00000EY8E

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-10 12:26

P.Petersen skrev:

> Evt, her.
> http://www.amazon.com/9-Universe-Jimi-Hendrix/dp/B00000EY8E

Tak. Men dit link viser kun frem til et "Audio-cassettebånd".

Det lader til at der endelig er kommet en cd-version
af albummet:

http://www.theraremusicshop.com/jimi-hendrix---message-from-nine-to-the-universe-cd-88-p.asp

--
Herluf :·)

Fra : Vidal

Dato : 11-12-10 12:26

Den 11-12-2010 11:44, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> "Nine to the Universe". Jeg hørte forfatteren Per
> Højholt spille noget fra den i et DR-tv-program.
> Nu kan jeg godt google frem at den findes, men

Jeg var heldig at købe det seneste boxset med Beatles
temmeligt billigt og noget lignende med JH.

Nine to the universe har jeg så ikke. Er det en special
udgave af en slags?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : CJ

Dato : 15-12-10 19:52

> [...]
> "Nine to the Universe". Jeg hørte forfatteren Per
> Højholt spille noget fra den i et DR-tv-program.
> Nu kan jeg godt google frem at den findes, men

Absolut flest med Bruce Springsteen - ca 75 forskellige officielle
udgivelser + 7-800 bootlegs...
Derneæst følger REM, Pink Floyd, Johnny Cash...

/CeeJay

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-12-10 11:53

> [...]
> til lidt nysgerrighed.
>
> Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Jeg har flest cd'er med Runrig. Alt hvad de har udgivet officielt, og et
par stykker som ikke er officielle.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 12:44

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Beatles og beatlernes soloplader + en mængde uofficielle med samme.
Ellers bl.a. Pink Floyd og surprise Rolling Stones

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 13:31

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

Rolling Stones

Er det dem der kaldes Rollling TIP-Oldefar ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 15:47

meddelelse news:4d036f02$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det dem der kaldes Rollling TIP-Oldefar ?
>
> Hilsen Åge

Det vil vise sig, når de udgiver næste plade og tager næste turne...men jeg
kan da skrive til dem og foreslå det.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 12:45

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Nu skrev du CD'er...mit svar omfattede både CD'er og LP'er...så håber det
går an.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 13:10

> [...]
> M.
> Her med en af de overset perle "Ribbons of Blue"

Alice Cooper - 64 CD'er. Der er i et par tilfælde tale om special
edition udgaven af en almindelig udgave, men ellers er det alm
udgivelser, opsamlinger og bootlegs.

2. og 3. pladsen.. ingen anelse.. W.A.S.P, DIO, Pink Floyd.. who knows..

/Steinbjørn

Fra : Michel Husted

Dato : 11-12-10 06:00

> Rondo Veneziano: "La Serenissima" -http://www.youtube.com/watch?v=u2JPOmljdvg

Beklager mange gange. Jeg fik sendt et forkert link med Rondo
Veneziano, da jeg surfede. Her er "La Serenissima":
http://www.youtube.com/watch?v=ej_wRgBS5lI (videoen er fantastisk)

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 11-12-10 14:27

Hej Michel

> Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

De første 5 af omkring 400 kunstnere.

Jethro Tull
Niel Young
Bob Dylan
Elton John
Stevie Ray Vaughan

Og så skal vi da lige hygge os med et pare stykker af dem

Jethro Tull - Farm On The Freeway
http://www.youtube.com/watch?v=5bxVPa_EdPw

En stille protest over det såkaldte "fremskridt".

NEIL YOUNG & Crazy Horse - Like A Hurricane
http://www.youtube.com/watch?v=7KxiEjPCXA8

Noget af det bedste rock der nogensinde er lavet. Uanset hvor lang
nede man er, ja så tager man den gamle skive Weld og drejer
øret godt op på forstærkere, ja så sørger den energi og den sjæl
der er i det musik for at hive en op igen. Man bliver sgu glad af
at høre nogen der formidler tingene så godt.

Stevie Ray Vaughan - Little Wing
http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

Et herligt afslappende nummer.

Max

Fra : Steen

Dato : 11-12-10 18:16

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Dette er ikke en stafet på nogen måde, men jeg blev lige inspireret
> til lidt nysgerrighed.
>
> Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

AC/DC, Status Quo, Motorhead - så jeg er en alsidig mand

--
Steen
Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Fra : Steen

Dato : 12-12-10 22:46

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> AC/DC, Status Quo, Motorhead - så jeg er en alsidig mand

Hov, jeg glemte rent mit seneste påhit - har købt alt med H.I.M.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 18:41

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Jeg har det meste af min musik digitalt, men af fysiske medier er det Billy
Joel jeg har flest med:
http://www.youtube.com/watch?v=UZh8YjbDiVk

På min mediaserver forholder det sig lidt anderledes, for her er Pink Floyd,
Disturbed og Deep Purple der er flest med.

/Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-12-10 19:09

Jeg kender ikke det præcise antal, men jeg har flest CD´ ere med:
Merle Haggard
Johnny Cash
Marty Robbins
Jim Reeves
Dolly Parton
Don Williams

Som nogle nok har gættet "samler" jeg overvejende på countrymusik, så det er
den genre, jeg har mest musik med.
Derefter følger 60´er musik, samt svensk og tysk slagermusik.

mvh Eva

Fra : Michel Husted

Dato : 12-12-10 11:03

Hej Eva,

On 11 Dec., 19:08, "Eva Schmidt" <saf...@gfnet.dk> wrote:
> Jeg kender ikke det pr cise antal, men jeg har flest CD ere med:
> Merle Haggard
> Johnny Cash
> Marty Robbins
> Jim Reeves
> Dolly Parton
> Don Williams
>
> Som nogle nok har g ttet "samler" jeg overvejende p countrymusik, s det er
> den genre, jeg har mest musik med.
> Derefter f lger 60 er musik, samt svensk og tysk slagermusik.

I mine ører har du en særdeles god musiksmag. Har selv vist 200 cd'er
med tysk schlager og vel 50 med svensk dansband. Og jeg elsker også
country, så Dolly Parton og Jim Reeves er også i samlingen.

Igen sidder jeg og lytter til alle jeres bud, og det er stor og
inspirerende musik.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 19:11

> [...]

country, så Dolly Parton og Jim Reeves er også i samlingen.

Igen sidder jeg og lytter til alle jeres bud, og det er stor og

Ja, det lyder som en god blanding af genrer. I nævnte rækkefølge har jeg nok
flest cd-er med
Dansktopmusik
Countrymusik
Rock`n`roll-musik
Svensk og norsk danseband
Hollandsk og tysk slager

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-12-10 19:24

> [...]

country, så Dolly Parton og Jim Reeves er også i samlingen.

Igen sidder jeg og lytter til alle jeres bud, og det er stor og

Du har da også en god musiksmag, må jeg sige.

Det er dejligt at kunne sætte sin favoritmusik på og bare slappe af og
lytte - det gør jeg tit.

mvh Eva

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-12-10 10:16

On Fri, 10 Dec 2010 22:19:07 -0800 (PST), Michel Husted
> [...]

>til lidt nysgerrighed.
>
>Hvilke kunstnere eller grupper har I flest cd'er med?

Det er klart "Knud Christensen" alias Sebastian. En 50 stykker kan
det blive til.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-10 09:58

[...]

Huh... Se nu er der vist ikke blevet ryddet op siden sidste indkøb.

Så mon ikke Sebastian trækker det længste strå....
Bamses Venner har dog en god chance for at snige sig foran...

Lidt svært umiddelbart at afgøre, da Bokse kun tæller 1 nummer.
Og de begge har 3 Så lad os sige, de deles pænt om den.

Skarpt forfulgt af Status Quo.. Som vist kun lige slår Roger Whittaker.

Hvilket vil sige 1 & 2, er vel 50+ i øjeblikket. 3 & 4 vel ca 30 numre.

BZN, Kors har de lavet så mange, det anede jeg ikke...

Er lidt vild med deres Sweet silver Annie

http://www.youtube.com/watch?v=mejtnP5yk2s

Selv om den er en slat mainestream...
Men det er jeg jo vist egentligt også

M.V.H....Benny..