Musik der kan få tårekanalerne i gang?
Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 12:21

Hej,

En usædvanlig opfordring, men min depression gør, at jeg er meget
letpåvirkelig. Det betyder, at smuk musik gør, at jeg smågræder, men
det er min form for terapi, og den hjælper faktisk meget.

Her en af mine favoritter og et eksempel på en sang, der gør at
tårerne løber.

Tol & Tol: "Eleni" - http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4

Vil I hjælpe med nogle bud?

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 21:18

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Her en af mine favoritter og et eksempel på en sang, der gør at
tårerne løber.

Tol & Tol: "Eleni" - http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4

Vil I hjælpe med nogle bud?

Klart! - Dui får disse:

Peter Belli m. Teddybjørn: http://www.youtube.com/watch?v=SXmNTyEhmBk

Demis Rousos: Goodbay me love goodbay:
http://www.youtube.com/watch?v=7nZKMm-nOsc

Henning Vilen og Malene m. Telefonsangen:
http://www.youtube.com/watch?v=Aso0-C86duw&feature=related

Semino Rossi m. No llores por mi Argentina:
http://www.youtube.com/watch?v=6dobtw7n83M

Poul Bundgård m. der er lys i lygten:
http://www.youtube.com/watch?v=eTYgfZISQNY

Peter Belli m. Farmands Lille Pige:
http://www.youtube.com/watch?v=Mc95rz9juKE

Heintje m. Mama: http://www.youtube.com/watch?v=zFTGKz9ZePE

Victor Cornelius m. I en sal på hospitalet:
http://www.youtube.com/watch?v=nnSOZP_Xlns&feature=related

Nana Mouskouri m. Amazing grace : http://www.youtube.com/watch?v=lhc7MEYY-Ho

Peter Belli m. Bedste: http://www.youtube.com/watch?v=nS0QBIVC8RM

Kunne de bruges?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 21:30

meddelelse news:4d028af6$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kunne de bruges?
>

> Hilsen Åge

Jeg tror Michel mente det alvorligt!!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 21:51

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror..... o.s.v.

Denne her skal lige med: http://www.youtube.com/watch?v=4M8cIhZ_AFc
Andre Rieu - An der schönen blauen Donau Blue Danube

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 21:56

meddelelsen news:4d0292cf$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Denne her skal lige med: http://www.youtube.com/watch?v=4M8cIhZ_AFc
> Andre Rieu - An der schönen blauen Donau Blue Danube

Hov! - jeg er jo også lige færdig med at se den nyeste udgave af "Hansi
Hinterseer og Quinsy", fra for et par måneder siden. Der var vist også lige
en sang i, som kan bruges.
Det er den der Grand prix-vinder med Florian Fesl og Belsy:
http://www.youtube.com/watch?v=SjjgPu2b7dY&feature=related

Jeg var ikke så vild med den i starten, men den vinder ved genhør

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 10-12-10 22:00

Hej
On 10-12-2010 21:51, Åge Halldorsson wrote:
> Denne her skal lige med: http://www.youtube.com/watch?v=4M8cIhZ_AFc
> Andre Rieu - An der schönen blauen Donau Blue Danube

For en gangs skyld, vil jeg give krutte en smule ret. Dine
musikanbefalinger var ikke just korrekt placeret.
Bevares, numrene er da sikkert gode nok, men ikke lige i denne sammenhæng.
Det ovenstående nummer er faktisk det eneste stykke musik jeg mener
passer til sammenhængen, af dine anbefalinger.

Hver ting til sin tid, Åge.

Mvh
Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 22:18

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det ovenstående nummer er faktisk det eneste stykke musik jeg mener passer

Jojo, men nu er Krutte jo nok ikke liiiiiige det største sandhedsvidne i den
her sammenhæng. Vel?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 23:47

meddelelse news:4d0298f5$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jojo, men nu er Krutte jo nok ikke liiiiiige det største sandhedsvidne i
> den her sammenhæng. Vel?
>
> Hilsen Åge

Endnu engang beviser du, at du ikke ved, hvornår det er på tide at stikke
piben ind.
Sig mig du ubegavet eller blot ubehøvlet?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 23:46

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> For en gangs skyld, vil jeg give krutte en smule ret. Dine
> musikanbefalinger var ikke just korrekt placeret.

For en gangs skyld
Næeh de totalt malplacerede.

> Bevares, numrene er da sikkert gode nok, men ikke lige i denne sammenhæng.

Det er netop det, der er pointen. Det har i denne forbindelse intet med
kvaliteten at musikken at gøre, men at de valgte numre er vildskud i forhold
til Michel efterspørger.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-10 10:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er netop det, der er pointen. Det har i denne forbindelse intet med
> kvaliteten at musikken at gøre, men at de valgte numre er vildskud i

Egentligt syntes jeg, det var noget Michel burde afgøre....

Så vil jeg afslutte dette med et par stykker

Demis Roussos " Rain & tears "

http://www.youtube.com/watch?v=mejtnP5yk2s

Også lavet ganske smukt af Peter Belli, men den kunne jeg ikke lige finde.

Og så en måske lidt malplaceret, men alligevel smuk og sentimental.
Olivia Newton John... Have you never been mellow

http://www.youtube.com/watch?v=4IFQZyxxyyM

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 15:47

Hej igen,

Jeg mente det alvorligt! Jeg gør ikke grin med min depression, men jeg
stopper her.

Og specielt tak til Åge for de gode bud.

Genhøret med "Teddybjørn" medførte en vandskade i min lejlighed pga.
tårer. De fleste finder den latterlig, men den er f.... så sød!

Han har jo også lavet "Ingen Regning", men skal vi ikke nappe "No
Charge" med Melba Montgomery i stedet for Peter Bellis version.
http://www.youtube.com/watch?v=5gNc7-Co6tk
Så er vandskaden ultimativ :-´)

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 01:00

Og specielt tak til Åge for de gode bud.

Genhøret med "Teddybjørn" medførte en vandskade i min lejlighed pga.
tårer. De fleste finder den latterlig, men den er f.... så sød!

Vi snupper da lige et par ekstra her på falderebet.

Jag Trodde Änglarna Fanns, m. Oe Ivars:
http://www.youtube.com/watch?v=vzqRKmZiGI0

Kandis m. En lille af guld:
http://www.youtube.com/watch?v=d8gB75DfYw0&feature=related

Bjørn og Okay m. En fattig millionær:
http://www.youtube.com/watch?v=AdHnC8qVEEc

Kandis m. En dør til fantasien:
http://www.youtube.com/watch?v=90xKcMH8JZo&feature=related

Ole sang jo "Prøv at drøm noget smukt" til megasucces i 1970:
http://www.youtube.com/watch?v=YLc2QoJqF8Q
Bagsiden af singlen er da heller ikke så ringe. Den er i samme stil:
http://www.youtube.com/watch?v=i6QdOmxUMWs&feature=related

Dybt i min drøm kan måske også bruges. Her er den med Dario Campeotto:
http://www.youtube.com/watch?v=-G6c8xO44Ig&feature=related
Her er den på italiensk "La novia":
http://www.youtube.com/watch?v=2blGdVitwdU

Skal vi ikke også lige høre Richard Clayderman med "Ballade pour Adeline":
http://www.youtube.com/watch?v=gfsgXJQ0ebU

ADVARSEL - ADVARSEL - ADVARSEL

Disse to sange er med Hans Martin fra den finlandssvenske gruppe "Tommys".
Hans Marins datter døde kort efter fødslen og så skrev han sangen "Vår
dotter". Her er der fare for
alvorlig vandskade. Den nederste sang er lidt i samme stil, men jeg tror
ikke den er tilegnet hans datter, ligesom den første.

Vår Dotter m. Tommys
http://www.youtube.com/watch?v=QXzMFfbknEk&feature=related
Din egen engel m. Hans Martin
http://www.youtube.com/watch?v=FMpJt3goR4k&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-12-10 23:57

> [...]
> det er min form for terapi, og den hjælper faktisk meget.
>
> Her en af mine favoritter og et eksempel på en sang, der gør at

Nu ved jeg ikke præcis, hvad der kan få dine tårer til at rulle, men dissee
påvirker i hvert fald mig, mest nok på grund af melodierne, men bestemt også
teksterne, ikke mindst i den sidste. De er alle rimeligt forskellige, men
har alligevel det sørgmodige til fælles. Men prøv selv om du kan bruge dem.

http://www.youtube.com/watch?v=ceYjg1dy-h0
http://www.youtube.com/watch?v=cOYvtSppA9M
http://www.youtube.com/watch?v=Y_PIadFsvDk
http://www.youtube.com/watch?v=6ta118a0crk
http://www.youtube.com/watch?v=_E9Nu8JinM0

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 11-12-10 00:07

[...]

Hej Michel.
Du er en fin fyr.
Jeg er meget vild med din entuiasme, der aldrig bliver plat.
Du fremstår helt klart som en seriøs og engageret person, der er rigtigt
godt inde i din musik.
Respekt!
At vi så har forskellige musikuniverser gør det jo kun spændende.
Har opdaget en masse musik jeg ikke kendte gennem dine links. Fedt!
Vi bliver nok aldrig enige om hvad der er fedt, men det er også ligegyldigt.
Du er cool på dit område og engageret. Har også bemærket, at alle skribenter
her i gruppen har meget respekt for dig og dit engagement.
Ok, nu får du så lige et par eksempler på hvad der kan presse mine
tårekanaler efter 3 flasker Barolo, lol.
http://www.youtube.com/watch?v=HqNBhRiLetg

http://www.youtube.com/watch?v=ADs4DkGTe2I

http://www.youtube.com/watch?v=SHNcQDGXLJo

http://www.youtube.com/watch?v=KvASdgGNlrU

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-12-10 01:19

--
[...]

Kære Michel

Her er mere terapi - håber det hjælper lidt.

"Honey" m. Bobby Goldsboro
http://www.youtube.com/watch?v=59BZxgohr9g.

"Don´t cry daddy" m. Elvis
http://www.youtube.com/watch?v=w8YHBvX4QtM

"For loving you" m. Bill Anderson og Jan Howard
http://www.youtube.com/watch?v=gvOwxF4-Ayo

"Nobodys child" m. Karen Young
http://www.youtube.com/watch?v=gczR_Q18YPA

"Five little fingers" m. Frankie McBride
http://www.youtube.com/watch?v=r2KwAXAD-UQ&feature=more_related

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 09:14

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "Nobodys child" m. Karen Young
> http://www.youtube.com/watch?v=gczR_Q18YPA
>
> "Five little fingers" m. Frankie McBride

......................og så smider jeg lige denne her ind: I have a dream,
Abba: http://www.youtube.com/watch?v=Y2YOGfBFAbs

Her Conni Talbot, i et klip fra et VettenDas-agtigt show fra ZDF:
http://www.youtube.com/watch?v=k-nD1fAEcaY&feature=related
(Folk sidder og græder)

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 19:07

> Hej Michel.
> Du er en fin fyr.

Igen blev jeg berørt, men tak for din beskrivelse af mig. Og det samme
om dig. Specielt Bamses Venner rørte mig oprigtigt. Skøn sang!

Jeg er som udgangspunkt ikke meget til fx rock og jazz, så her holder
jeg som regel mig fra tastaturet. Jeg vil ikke nedlade mig til at
"tilsvine" en sang blot fordi det ikke er min genre, selv om den der
skriver, synes den er kanon. Og det synes jeg heller ikke, vi gør i
denne nyhedsgruppe mere. For det er altså infantilt, og de fleste af
os er nok voksne mennesker.

Jeg glæder mig over den positive ånd, som har nået nyhedsgruppen. Og
jeg synes musikstafetten er sjov, da den giver lidt udfordringer. Jeg
prøver da altid med et par bud, og de er velovervejede. Med andre ord
min smag, og sådan skal det være, når vi snakker musik.

Kommer lige med et bud, som jeg vist har postet før.

Evelin: "Wenn es Dich gibt" - http://www.youtube.com/watch?v=IWcdLoFSqUI
Tårerne løber, og det er fordi jeg synes den er smuk. Ikke fordi jeg
synes det er en pine

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-10 09:01

> [...]

Tårerne løber, og det er fordi jeg synes den er smuk. Ikke fordi jeg synes

Her kommer lige en efternøler: Überall auf der velt:
http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98

Hilsen Åge

Fra : -=JF=-

Dato : 11-12-10 15:38

Den 10/12/10 20.20, Michel Husted skrev:
> Her en af mine favoritter og et eksempel på en sang, der gør at
> tårerne løber.

Jeg er generelt nok ikke meget tudevorn, så jeg kan ikke lige komme i
tanke om musik der vil kunne få mig til at græde.

En enkelt undtagelse, som godt nok ikke får mig til at græde, men får
mig til at blive stille, trist og eftertænksom, er You'll never walk
alone med Gerry & the pacemakers som blev spillet i kirken da min nevø
blev begravet i sommers.

Når jeg hører nummeret får jeg altid en knude i maven når sidste vers er
ved at klinge ud, for det var tegn til at vi skulle rejse os og bære ham ud.

http://www.youtube.com/watch?v=8smO4VS9134

--
Mhv.
John

Fra : Anglachel

Dato : 11-12-10 15:53

Den 10-12-2010 20:20, Michel Husted skrev:
> [...]
> det er min form for terapi, og den hjælper faktisk meget.
>
> Her en af mine favoritter og et eksempel på en sang, der gør at

Jeg er heller ikke så meget til tårer, men noget af det der berører mig
mest er Johnny Cash´s fortolkning af Nine Inch Nails Hurt er meget gribende.

http://www.youtube.com/watch?v=clq01TXQR0s&feature=youtube_gdata

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 17:26

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Vil I hjælpe med nogle bud?

Tekstindhold siger mig intet i musikken, så det påvirker mig ikke i den
retning. Sentimentalitet er ikke den del af mig.
Men jeg kan nemt få fugtige øjne når jeg hører musik der er smuk, enten i
fremførslesen, eller i kompositionen. Men det vender den anden vej for mig,
og er den samme fugt i øjenkrogene jeg fik af glæde, da jeg f.eks. så mine
børn blive født.

Som eksempel, så påvirker det mig meget at høre Bach. De geniale
tonesammensætninger, der helt klart bliver til mere end toner. Det er
trykpunkter der finder deres modparter i sjælen, og sætter en stemning så
præcist at man bliver skræmt nogle gange.

http://www.youtube.com/watch?v=Zd_oIFy1mxM

/Alex

Fra : Michel Husted

Dato : 11-12-10 09:31

Kære Eva og alle jer andre,

Tak til alle for de mange gode bud. Jeg vil lytte til dem alle og
sikkert glæde mig over dem.

Det lyder mærkeligt, men sørgelige sange hjælper mig op. Jeg kendte
godt "Nobody's Child" i forvejen, men teksten om den blinde dreng
berørte mig, så jeg igen måtte græde. Og melodien er fantastisk køn.

Mange julehilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-12-10 17:56

[...]

Hvad med Nobody loves you when you're down and out med John Lennon:

http://www.youtube.com/watch?v=OYLdmi_U99w&feature=related

Fra : Michel Husted

Dato : 12-12-10 01:21

Hej igen,

Tusind tak for de mange bud. Jeg har ikke nået at lytte til dem alle,
men mange af dem har kunnet få tårerne til at flyde, hvilket hjælper
mig.

Jeg ved godt, det lyder underligt, at det skulle hjælpe, men det gør
det for mig. Og med fare for at gentage mig selv, så var min mail
absolut seriøst ment.

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 12-12-10 10:08

Hej Michel

> Jeg ved godt, det lyder underligt, at det skulle hjælpe, men det gør
> det for mig. Og med fare for at gentage mig selv, så var min mail
> absolut seriøst ment.

Måske du skulle ud og finde en gammel sang Kjeld Petersen
lavede, den hedder vidst "Bare græd".

Max