Faldt lige over en god hollandsk sang
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-12-10 22:14

Skal vi ikke lige have en sommersang, når det nu er så koldt.

Det bliver "Het is zomer" med Amika Merel:
værsågod: http://www.youtube.com/watch?v=MMun8Rcs614'

og "Zomergevoel" med Sharon:
værsågod:
http://www.youtube.com/watch?v=Qt6CQgp97bo&eurl=http://www.zangeressharon.nl/disco.htm

Begge er fra Holland

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 07:54

Hej Åge,

Formidabel musik!

Jeg må fluks returnere med disse:

Dennie Christian - Jij bent mijn mooiste gedachte -
http://www.youtube.com/watch?v=LLLeRwdVWWo

Marianne Weber & Frans Bauer: "De Regenboog" - http://www.youtube.com/watch?v=Y47glTr_raY

BZN: "Good old Volendam" - http://www.youtube.com/watch?v=Ceqopq0YE88

Denne dog på engelsk, men de kom fra Volendam. Jeg var i Amsterdam for
tre år siden og så til min skræk en cd med titlen "Adieu BZN". Fyren i
forretningen kunne bekræfte, at BZN var fortid, da de var stoppet. Men
cd'en røg dog med hjem. Det er dem, jeg har flest cd'er med. Vist over
20.

Skal vi lige runde af med denne:

BZN - Desanya - http://www.youtube.com/watch?v=_OVtjxJI0NE (er det
græsk?)

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 18:56

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Formidabel musik!

Mange tak. Jeg giver takken videre til Amika merel og Sharon

Jeg må fluks returnere med disse:

Dennie Christian - Jij bent mijn mooiste gedachte -
http://www.youtube.com/watch?v=LLLeRwdVWWo

Det er kvali musik af høj klasse. Der er lidt Frans Bauer-suound over
musikken. Den scorer toppoint.

Marianne Weber & Frans Bauer: "De Regenboog" -
http://www.youtube.com/watch?v=Y47glTr_raY

BZN: "Good old Volendam" - http://www.youtube.com/watch?v=Ceqopq0YE88

Disse to sange har lige det gods og gøjemøj der skal til, for at jeg kan
lide sådan nogle lidt langsommere sange

Jeg var i Amsterdam fortre år siden og så til min skræk en cd med titlen
"Adieu BZN". Fyren i
forretningen kunne bekræfte, at BZN var fortid, da de var stoppet.

Jojo. Men rolig rolig nu.
Det er selvfølgelige noget træls noget, men det er sån set ikke værre end
da Vikingarna stoppede. Christer Sjøgren fortsatte jo bare alene med
backinggruppe. Og der er ikke meget forskel at høre. Nogle gange er man i
tvivl om hvor vidt det er Vikingarna eller Christer Sjøgren man lytter til.

Det samme med BZN. Godt nok er de stoppet, men Jan Keizer (ejeren af BZN)
fortsætter på livet løs. Kan man høre forskel. Nej det kan man ikke. er det
BZN eller Jan Keizer man lytter til? - Hør selv her.

Her er The Banjo Man, med BZN:
http://www.youtube.com/watch?v=87Kp8GzwLPI&feature=related
Her er The Banjo Man, med Jan Keizer:
http://www.youtube.com/watch?v=LsRAhS3DPvo&feature=fvw

Her er Rocking The Trolls, med BZN:
http://www.youtube.com/watch?v=vaZ5zP766uc
Her er Rockin The Trolls, med Jan Keizer:
http://www.youtube.com/watch?v=HGNmwU5B2Wk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 19:21

meddelelsen news:4d0269c1$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det samme med BZN. Godt nok er de stoppet, men Jan Keizer (ejeren af BZN)
> fortsætter på livet løs.

Og i nedenstående sang er det næsten BZN, for Jan Keizer synger sammen med
Anni Schilder. Hun var med i BZN indtil 1984, da Carola Smit afløste hende.

Hvorfor BZN vippede Anni Schilder ud i 1984 ved jeg ikke. Jeg synes det
virker "sjovt" at BZN-formanden Jan Keizer nu idag synger sammen med hende
igen ???? - Dyb undren.

Carola Smit er i dag med i gruppen Get Back Live, som er en anden stil, men
ikke så ringe endda. Det er sån noget 60-er-noget. Jeg tror lige det er sån
noget for Krutte.

Her er forøvrigt Rockin The Trolls, med Jan Keizer og Anni Schilder:
http://www.youtube.com/watch?v=HGNmwU5B2Wk&feature=related

Carola Smit`s gruppe "Get back Live". Herr er links til en masse af deres
numre: http://www.getbacklive.nl/video_10.html

Hilsen Åge

Er der nogen der kender baggrunden for Anni Shilders exit fra BZN og ikke
mindst hvorfor. Når Jan Keizer i dag synger med hende virker det jo
mysti-fistisk, at hun skulle afløses af Carola Smit.Men hun ville måske selv
stoppe. Men det åbner så op for spørgsmålet hvorfor pokkersen hun så vil
synge med Jan Keizer igen???