Forslag til pensionist bil ?
Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-10 09:37

Ikke til mig selv, men til en pensionist med en dårlig ryg.
Hun har lige "pensioneret" en Opel Agila, da en rendegravers skovl-arm kom
ud over vejen hvor hun kom .... Den tog så lige højre A-stolpe og
taget/døren, men bilen er så skæv at højre baghjul stritter.

Hvilke små bilmodeller sætter mig sig ellers ind i og ikke ned i ?

Nyere brugte under 100.000kr er vist det mest interessante

/A

Fra : Pwh

Dato : 09-12-10 11:50

Anders Majland, skrev:
> [...]
> Hvilke små bilmodeller sætter mig sig ellers ind i og ikke ned i ?
>
> Nyere brugte under 100.000kr er vist det mest interessante

Suzuki Ignis feks.

/Jens

Fra : Mikael

Dato : 09-12-10 06:09

On 9 Dec., 09:36, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Ikke til mig selv, men til en pensionist med en d rlig ryg.
> Hun har lige "pensioneret" en Opel Agila, da en rendegravers skovl-arm kom
> ud over vejen hvor hun kom .... Den tog s lige h jre A-stolpe og
> taget/d ren, men bilen er s sk v at h jre baghjul stritter.
>
> Hvilke sm bilmodeller s tter mig sig ellers ind i og ikke ned i ?
>
> Nyere brugte under 100.000kr er vist det mest interessante

En Toyota Yaris

Mikael

Fra : Anders Majland

Dato : 09-12-10 16:58

> En Toyota Yaris

Er sædet i den "højt" - godt nok kun været i sådan en få gange, men syntes
den virker lav - Væsenligt tættere på C5'en end smarten (der også er
relativt høj)

Fra : KASO

Dato : 09-12-10 18:08

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Er sædet i den "højt" - godt nok kun været i sådan en få gange, men syntes
> den virker lav - Væsenligt tættere på C5'en end smarten (der også er
> relativt høj)

Og du husker helt rigtigt - Yaris er ikke specielt høj!

Fra : Lars Arup

Dato : 09-12-10 14:14

Min Far kører Ford Fusion den er han meget glad for.

MVH Lars Arup ( som er nyopereret i ryggen og derfor ikke kører for tiden
men sådan en højbenet bil ville utvivlsomt være mere behagelig i min
situation )

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-12-10 17:23

> [...]
>
> Hvilke små bilmodeller sætter mig sig ellers ind i og ikke ned i ?
>
> Nyere brugte under 100.000kr er vist det mest interessante

Suzuki Splash:
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/resultview.aspx?Seller=1&Sitemap=1&Category=P&Make=Suzuki&Model=Splash&YearFrom=1900&YearTo=2011&PriceFrom=0&PriceTo=100000&MileageFrom=0&MileageTo=0&ZipCode=0000

er vist et godt bud. Arvtager efter Agila/Wagon R+.
Den skal ha noget unervognspløre fra start.

Ignis er ældre og frygtelig i plastikkvalitet indvendigt.

Alternativ er Fiat Panda, fra ny af

4 år gammel Ford Fusion
Smart Car, hvis pladsbehover ikke er større, og transportbehovet er ringe.

Er Aygo/C1/107 familien for lav?

--
Jesper Nielsen
aka