DNS service
Fra : Jesper

Dato : 09-12-10 09:46

Sådan som det er i dag, så er danske internetudbydere tvunget til at
blokere DNS til en række sites, som f.eks thepiratebay.org. Hvad nu hvis
en udbyder helt opgav at drive DNS server og i stedet henviste til åbne
DNS servere, ville udbyderen have lov til det?

--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Mcwm

Dato : 09-12-10 10:23

Den 09-12-2010 09:45, Jesper skrev:
> [...]
> en udbyder helt opgav at drive DNS server og i stedet henviste til åbne
> DNS servere, ville udbyderen have lov til det?

Fullrate driver egen DNS, men henviser da også til fx OpenDNS, så mon
ikke deres jurist har fundet det i orden?

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-10 11:25

Jesper skrev:

> [...]
> en udbyder helt opgav at drive DNS server og i stedet henviste til åbne
> DNS servere, ville udbyderen have lov til det?

Naturligvis. Der er ingen lov der tvinger en udbyder til at drive
egen DNS-server. Hvis jeg har forstået det rett (i en anden
gruppe), så henviser Waoo (min udbyder) til Cybercitys DNS.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-12-10 01:15

Mcwm wrote:

> Fullrate driver egen DNS, men henviser da også til fx OpenDNS, så mon
> ikke deres jurist har fundet det i orden?

SÃ¥som ytringsfrihed efter grundloven.

Kendelsen mod Tele2 i Højesteret var meget præcis om hvad Tele2 skulle
blokere (kun DNS), og hvad andres DNS resolvere svarer, kan en ISP ikke
være ansvarlige for.

--
Jesper Lund