"House of the Rising Sun" peter belli
Fra : Per H

Dato : 08-12-10 23:02

Har peter aldrig udgivet "House of the Rising Sun" på plade, eller er
den kun brugt i "drømmen"

per

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 23:16

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har peter aldrig udgivet "House of the Rising Sun" på plade, eller er
> den kun brugt i "drømmen"
> --

Kan ikke finde den umiddelbart...men her er den på You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=9qmf3t17GOM

fandeme godt Peter droppede alt det lorte kvalmemuzak i 1988 og begyndte på
det han kan igen

Fra : Per H

Dato : 08-12-10 23:31

On Wed, 8 Dec 2010 23:15:30 +0100, "Allan Krautwald"
<allan@kanelbolle.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Kan ikke finde den umiddelbart...men her er den på You Tube:
>http://www.youtube.com/watch?v=9qmf3t17GOM

Ja har fundet den der. og mener at have hørt at han kun lavede den
til filmen, (som også er god) og ikke andet.

>fandeme godt Peter droppede alt det lorte kvalmemuzak i 1988 og begyndte på
>det han kan igen

per

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 18:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> fandeme godt Peter droppede alt det lorte kvalmemuzak i 1988 og begyndte
> på det han kan igen

Well, han skulle holde sig fra at synge på engelsk, eller bare arbejde en
smule med fonetikken. Det der skoleengelsk klæder hverken hans fede stemme,
eller den legendariske sang.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-12-10 18:27

> Well, han skulle holde sig fra at synge på engelsk, eller bare arbejde en
> smule med fonetikken. Det der skoleengelsk klæder hverken hans fede
> stemme, eller den legendariske sang.

Det er så rigtigt nok...men sammenlignet med Bedste, Teddy Bjørnen og alle
de andre rædsler, måtte han for min skyld gerne rocke på serbokroatisk.
Men klart bedst som rockende på dansk.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 18:56

> Det er så rigtigt nok...men sammenlignet med Bedste, Teddy Bjørnen og alle
> de andre rædsler, måtte han for min skyld gerne rocke på serbokroatisk.

Hehe, de stykker musikalsk affald du nævner, er heller ikke noget han selv
er stolt af :)

> Men klart bedst som rockende på dansk.

Ja, som her: http://www.youtube.com/watch?v=5EqPwMf5cB8

:)

Fra : Martin Bak

Dato : 09-12-10 19:20

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, de stykker musikalsk affald du nævner, er heller ikke noget han selv
> [...]
Enig! Det er et uovertruffent vellykket nummer!

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 21:47

> Enig! Det er et uovertruffent vellykket nummer!

Og sådan ødelægger man det totalt:
http://www.youtube.com/watch?v=KbZXMi8h0fw

/Alex

Fra : Per H

Dato : 09-12-10 22:05

On Thu, 9 Dec 2010 21:46:30 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

>Og sådan ødelægger man det totalt:
>http://www.youtube.com/watch?v=KbZXMi8h0fw
>
>/Alex

Er de ikke altødelæggende

per

Fra : Martin Bak

Dato : 09-12-10 22:08

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Og sådan ødelægger man det totalt:
> http://www.youtube.com/watch?v=KbZXMi8h0fw

Tragisk. De kan jo faktisk godt spille. Hvordan kan det gå så galt?

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 22:26

> Tragisk. De kan jo faktisk godt spille. Hvordan kan det gå så galt?

Manglende engagement, leflen for middelmådigheden, og ingen ambitioner.
For fanden, der er mere liv i et frysehus i frihavnen, end på den scene!

Fra : Max

Dato : 09-12-10 22:16

Hej Alex

> Og sådan ødelægger man det totalt:
> http://www.youtube.com/watch?v=KbZXMi8h0fw

Ja, det er ufatteligt. Sjovt så små ting der skiller noget
rent lort fra klasse, og et godt eksemlel på at lydkvalitet
faktisk ikke betyder en pind. Når musikken er god, ja
så høres det uanset hvor ringe lydsporet er.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 22:27

> Ja, det er ufatteligt. Sjovt så små ting der skiller noget
> rent lort fra klasse, og et godt eksemlel på at lydkvalitet
> faktisk ikke betyder en pind. Når musikken er god, ja
> så høres det uanset hvor ringe lydsporet er.

Ja, det beviser at musik ikke er håndværk, men kunst hvor sjælen skal være
med, før det giver noget som helst videre.

Fra : Max

Dato : 09-12-10 23:10

Hej Alex

> Ja, det beviser at musik ikke er håndværk, men kunst hvor sjælen skal
> være med, før det giver noget som helst videre.

Og desværre bliver mange snydt for netop den vinkel af det
hele fordi ingen har lært dem at føle og forstå det.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 23:21

> Og desværre bliver mange snydt for netop den vinkel af det
> hele fordi ingen har lært dem at føle og forstå det.

Ja, sådan er det desværre med mange ting i livet.
McDonalds, Carlsberg, tøsepop, Vild med dans, campingpladser, Ude & Hjemme,
Jul, Jensens Bøfhus...... Læg selv de næste 1000 til.
Folk er desværre totalt ligeglade med hviklet indhold de fylder i deres
maver, ører, øjne og liv. Vi har for travlt til at fordybe os i noget som
helst, og pisker rundt som kugler i en flippermaskine, og stiller os
tilfredse med laveste fællesnævner.

Jeg takker min far for at have givet mig musikken med modermælken :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 00:50

> Jeg takker min far for at have givet mig musikken med modermælken :)

Fadermælken?

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:20

> Fadermælken?

Hmmm... Uheldig metafor der :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 00:51

> Ja, sådan er det desværre med mange ting i livet.
> McDonalds, Carlsberg, tøsepop, Vild med dans, campingpladser, Ude &
> Hjemme, Jul, Jensens Bøfhus...... Læg selv de næste 1000 til.

Havnegrillen?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 10:24

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Havnegrillen?

Svendborg Grills frituregryde
Rolling Oldefar

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:21

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Havnegrillen?

Ja, også den.
Men som med alt andet i verden, så går den an i passende mængder. Problemet,
både med mad og musik opstår når folk kun får én slags, og forsager alt
andet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 10:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hjemme, Jul, Jensens Bøfhus...... Læg selv de næste 1000 til.
> Folk er desværre totalt ligeglade med hviklet indhold de fylder i deres

Stand-up-komikere
Nye danske film
X-factor
Se-mig-showene

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 11:01

meddelelse news:4d01f147$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nye danske film

Ja du stod jo af, da den oprindelige serie af Far til Fire og Mine søsters
børn stoppede.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:22

> Ja du stod jo af, da den oprindelige serie af Far til Fire og Mine søsters
> børn stoppede.

Åge stod af i 1953, og har ikke opdaget at verden er fortsat siden da. Lidt
som Amish-folket i USA ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 11:34

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Åge stod af i 1953, og har ikke opdaget at verden er fortsat siden da.
> Lidt som Amish-folket i USA ;)

Linå-narens hovede har hele tiden været stået af

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 11:33

> [...]
> meddelelse news:4d01f147$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja du stod jo af, da den oprindelige serie af Far til Fire og Mine søsters

Ikke helt rigtigt. Det var mere omkring det tidspunkt hvor man stoppede med
Olsen Banden. Men der kom da lige et par efternølere, som Jydekompagniet og
Kampen om den røde ko

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 10:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jeg takker min far for at have givet mig musikken med modermælken :)

Far give moder-mælk ??????????????????????

Ja Linå virker heller ikke normal

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 09:47

> [...]
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, de stykker musikalsk affald du nævner, er heller ikke noget han selv

Det var nu et dårligt eksempel.
DC9 gør Peter Belli Meget dårlig.
Versionen med Fede Finn Og Funny Boyz er meget mere gennemført - og ikke
mindst meget mere lyttevenlig. Der er kor og hele svineriet

Som her: http://www.youtube.com/watch?v=KbZXMi8h0fw

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 11:02

meddelelse news:4d01e8fc$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var nu et dårligt eksempel.
> DC9 gør Peter Belli Meget dårlig.
> Versionen med Fede Finn Og Funny Boyz er meget mere gennemført - og ikke
> mindst meget mere lyttevenlig. Der er kor og hele svineriet

De sælger høreapparater inde i byerne.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 11:17

> De sælger høreapparater inde i byerne.

Det ville ikke hjælpe.
Åge er prototypen på laveste fællesnævner, som aldrig i livet kommer til at
forstå at "grimt" er det smukkeste, og det "perfekte" er sjælløs plastik
inden for musik.
Lad ham nu bare have sin Familie Journal-verden i fred, med sin indholdsløse
og letfordøjelige musikledsagelse. Der er altid nogen der mener at bras er
det ypperste, men det sætter så heldigvis den rigtige musik op på den
piedestal den skal være på.

Som en pendant:

Nogle kan lide:
http://www.pollsb.com/photos_handler/o/26917-vincent_van_gogh.jpg
Andre nøjes med:
http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/15062/=375982.501.jpg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 12:13

> Lad ham nu bare have sin Familie Journal-verden i fred,

7 tv-dage-verden, tak:
http://www.aller.dk/~/media/Images/brandhjul/brandhjul_brandprofiler/brandprofiler_illustrationer_280x399/280x399_brandprofil_illustration_7tvdage.ashx
og Nur-tv-verden:
http://www.musicanddance.de/musik/portrait/j/jeanette/img/jeanette_tv_2008.jpg

> og letfordøjelige musikledsagelse.

Korrekt

> Der er altid nogen der mener at bras er det ypperste,

Jo, men i skal da også være her

¨
> Nogle kan lide:
> http://www.pollsb.com/photos_handler/o/26917-vincent_van_gogh.jpg

Den her passer bedre til Grinå og Krutte. Uddøende race:
http://3.bp.blogspot.com/_IhJ2rfztsNI/SnGJS8bwJJI/AAAAAAAABFg/aGGZ9huxyRw/s400/gammel%2520sur%2520mand2.jpg

> Andre nøjes med:
> http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/15062/=375982.501.jpg

Frisk og munter musik, hvor nye talenter brager frem overalt med stormskridt
og kæmpe publikum: http://www.youtube.com/watch?v=kfnp9x1tVMQ
http://www.youtube.com/watch?v=6X2aB4Gvy3w&feature=related

Hilsen^Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 11:36

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> De sælger høreapparater inde i byerne.

Ønsk noget andet. Jeg giver ikke så store gaver

Hilsen Åge

PS: gnæk

Fra : Hauge

Dato : 10-12-10 21:58

Den 09-12-2010 18:56, Alex Linaa skrev:
> Hehe, de stykker musikalsk affald du nævner, er heller ikke noget han selv
> er stolt af :)

Men han var vel stolt nok, da pengene skulle på bankbogen. Så den
stolthed er ikke større, end pengene på kontoen...

Minder mig om stodderen til Robbie Williams, der heller ikke er stolt af
sin boy-band tid, men det er alligevel den *eneste* grund til at han er
kendt i dag.
Så for "kunstnerne" er pengene reelt det eneste de er kunstnere for.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 10:40

> Men han var vel stolt nok, da pengene skulle på bankbogen. Så den stolthed
> er ikke større, end pengene på kontoen...

Der skal brød på bordet, ikke?

> [...]
> kendt i dag.
> Så for "kunstnerne" er pengene reelt det eneste de er kunstnere for.

Absolut ikke enig, men som sagt så skal der brød på bordet.
Jeg kender mange musikere der for at overleve spiller i diverse partybands,
mens de bruger deres kreative energi på deres "rigtige" musik. Det er en
benhård branche, og man skal både være dygtig og ikke mindst heldig, for at
slå igennem med sin egen musik. Så se det som noget positivt at de bruger
deres energi i musikken, i stedet for at opgive. Ellers ville der kun være
plastik-pop, og der var både tragisk og kedeligt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-10 10:43

> [...]
> positivt at de bruger deres energi i musikken, i stedet for at opgive.
> Ellers ville der kun være plastik-pop, og der var både tragisk og

Nå jah, måske... Men så er det jo plastic poppen, der holder musikken i
live... Eller Hvad ????
Og i givet fald, hvorfor så ikke kæmpe for at bevare denne ????

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-10 10:41

> [...]
> kendt i dag.
> Så for "kunstnerne" er pengene reelt det eneste de er kunstnere for.

Tja, men man kan vel sige det sådan som min nabo der var maler engang
sagde... Det er et arbejde, ikke en hobby.

Derfor spiller nogle, somme tider Dansk top, og til andre tider,
Rock'N'Roll... Lige som vi andre, alt efter, hvor der er jobs at få.

Der var da også en ærlig musiker der engang sang, vi spiller for dem, der
har penge

Tonny Aabo, var da heller ikke så pokkers ked af, at Jimi & Rene indsang
nogle af hans sange... Eller som han sagde på Brønderslev marked... Det
tændte smilet på min bankrådgivers ansigt.... Helt ovre i nakken. )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 12:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> nogle af hans sange... Eller som han sagde på Brønderslev marked... Det
> tændte smilet på min bankrådgivers ansigt.... Helt ovre i nakken. )

http://www.youtube.com/watch?v=dyk3LZm9oNk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-10 13:15

meddelelse news:4d0b4c65$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=dyk3LZm9oNk
>
> Hilsen Åge

Tja, det var jo netop specielt den, der var tænkt på....
Selv om jeg nu syntes bedre om den, med Aabo selv..
Hader når børn synger, som var de granvoksne mænd.

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 13:40

> Hader når børn synger, som var de granvoksne mænd.

Så skal du nok ikke se dette link. I den grad ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=v4xvdyTRyC0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-12-10 16:34

Den 17-12-2010 13:40, Åge Halldorsson skrev:

> Så skal du nok ikke se dette link. I den grad ikke.
> http://www.youtube.com/watch?v=v4xvdyTRyC0&feature=related

To store schlagertalenter med en julesang. Det er Helenes efterfølgere.
Følg dem nøje fremover Åge.

http://www.youtube.com/watch?v=iPDylResJGw&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 16:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> To store schlagertalenter med en julesang. Det er Helenes efterfølgere.
> Følg dem nøje fremover Åge.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=iPDylResJGw&feature=related

Sært, de lyder faktisk en hel del bedre, og mere ægte end ham kastratpudlen
i det andet link.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 17:16

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> To store schlagertalenter med en julesang. Det er Helenes efterfølgere.
> Følg dem nøje fremover Åge.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=iPDylResJGw&feature=related

Men de synger faktisk meget fint og helt rent.

Her er nogen der er kommet lidt længere.
http://www.youtube.com/watch?v=2DYYtKeTObg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-12-10 18:52

Den 17-12-2010 17:16, Åge Halldorsson skrev:

> Her er nogen der er kommet lidt længere.
> http://www.youtube.com/watch?v=2DYYtKeTObg&feature=related

Prøv at se havet bag dem! Det rør ikke på sig!!! Er det Furlandske
bølger??? Eller er det vejret???

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 20:07

> Prøv at se havet bag dem! Det rør ikke på sig!!! Er det Furlandske
> bølger??? Eller er det vejret???

Altså, når vejret er vindstille, så står bølgerne, hehe, selvfølgelig også
helt stille.
Det kan du godt forstå, ikke?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-12-10 20:23

Den 17-12-2010 20:07, Åge Halldorsson skrev:

> Altså, når vejret er vindstille, så står bølgerne, hehe, selvfølgelig
> også helt stille.
> Det kan du godt forstå, ikke?

Jeg undrer mig altid, når du kommer med et link. Hvorfor du ikke, blot
engang imellem, enten ved en fejl eller ved et tilfælde, rammer noget
interessant eller noget spændende?
Et par eksempler du kan prøve at leve lidt op til:

Her er f.eks. et klip hvor Hansi er med, men det er Johannes Heesters også.
Heester fylder 98 og er og har været Hollands mest omdiskuterede sanger,
de sidste 70 år. Næsten bandlyst i hjemlandet.
Heester var med i Hitlers inderkreds og en af hans yndlingskunstnerne.
Ufatteligt at Heester har kunnet fortsætte i tysk showbisines efter WW2,
og stadig gør det.
Se hvor beæret Hansi ser ud, her sammen med en af Hitlers tidligere
sangere!!!

http://www.youtube.com/watch?v=qCYxO0r_fmg&feature=related

Du nævner også så tit hollandske kunstnere, men det er altid ukendte
amatører.
En af Hollands allermest kendte sangerinde i verden (men åbenbart
undtagen på Furland), er Greetje Kauffeld. Verden største musifestival
finder sted i Holland, og her har hun vundet store priser.
"Swingin' Fireballs" og Greetje Kauffeld med "Let it snow":

http://www.youtube.com/watch?v=1OgmnSihpHE

Prøv at være med til at hæve kvaliteten blot en lille smule. Kom med
interessante eller spændende eller gode links, og ikke kun tilfældige
skolebørn foran en kulisse.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-12-10 21:03

Den 17-12-2010 20:22, Henning Jensen skrev:

> Heester fylder 98 og er og har været Hollands mest omdiskuterede sanger,

Jeg må hellere straks rette et par fejl.
Heester er 10 år ældre end jeg skrev. Altså omkring 108.

Og så rette en dum stavefejl:

> tysk showbisines

......der skal selvfølgelig stå show business

Henning. :-|

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 21:08

> Jeg må hellere straks rette et par fejl.
> Heester er 10 år ældre end jeg skrev. Altså omkring 108.

Han er 107 år - og han er forøvrigt også kendt fra slagermusikshow.
PS: Du må huske at læse rigtigt i de artikler du læser, hehe

Hilsen Åge

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-12-10 23:48

On Fri, 17 Dec 2010 21:03:02 +0100, Henning Jensen wrote:

> Jeg må hellere straks rette et par fejl.
> Heester er 10 år ældre end jeg skrev. Altså omkring 108.

107....

http://da.wikipedia.org/wiki/Johannes_Heesters

--
MVH
Bruno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 21:06

> [...]
> Heester fylder 98 og er og har været Hollands mest omdiskuterede sanger,
> de sidste 70 år. Næsten bandlyst i hjemlandet.

Vås og visse vasse.
Jeg ved ikke liiiiige hvor meget du følger med selv Hr. Benny. Hvis du mener
at man skal kende Johannes Hester, så gør du det jo ikke selv. Hvordan kan
du så selvsikkert skrive,
at han 97 år. Han er 107 år gammel. Er det fordi du bare vil have det til
at se ud som om du er velorienteret om manden, når du så selvsikkert gør
manden 10 år yngre end han er. Dit indlæg
bærer derfor præg af at du bare lige har læst lidt tilfældigt og gammelt
noget om ham og derefter skrevet lidt her, og fået det til at lyde som om du
er velorienteret. Har jeg ret ?

Men jeg kender ham godt. har har været med i FESTE DER VOLKSMUSIK for nogle
år siden. Da var han over 100 år. Grunden til at jeg ikke har omtalt ham,
er at han ikke lige synger i min stil.

> Du nævner også så tit hollandske kunstnere, men det er altid ukendte
> amatører.

JANNES:
http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&playnext=1&list=PL0BE7D9C306A37EC6&index=17
(min mobil-ringetone)
Den var Nr 1 på salgslisten i Holland:
http://dutchcharts.nl/showitem.asp?interpret=Jannes&titel=Laat+de+zon+maar+schijnen&cat=s

JAN SMIT: http://www.youtube.com/watch?v=1dtWrnvsTp0
Den var nr. 9 på salgsmlisten i Holland:
http://dutchcharts.nl/showitem.asp?interpret=Jan+Smit&titel=Boom+boom+bailando&cat=s

> [...]
> i Holland, og her har hun vundet store priser.
> "Swingin' Fireballs" og Greetje Kauffeld med "Let it snow":

Har du lige læst et sted at hun er megt kendt ? - Er hun også 98 år. Du må
altså huske at det du læser skal være nyt.

> Prøv at være med til at hæve kvaliteten blot en lille smule. Kom med
> interessante eller spændende eller gode links

Det synes´jeg da altid jeg gør???

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-12-10 21:36

Den 17-12-2010 21:06, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
>
> JAN SMIT: http://www.youtube.com/watch?v=1dtWrnvsTp0
> Den var nr. 9 på salgsmlisten i Holland:

Du "taler" igen som du har forstand til, og jeg troede ikke at regnede
disse salgslister for noget?

Jeg har i øvrigt netop købt endnu en CD med Greetje Kauffeld. Er du
interesseret?

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Folder.jpeg

Du burde jo tillige vide, og kunne komme med eksempler på, at hun også
sang schlager, i sine unge dage. Men det må du hellere selv "slå op".
Og kom med et par links til det. Hun er en af dem, der i det mindste har
fået lidt sangundervisning.

En af dagene skal jeg gå i kælderen og finde et par gamle 78'ere hvor
Heester synger operette.
Det burde ikke være ukendt for dig, at disse gamle musikere og sangere
op mod WW2, har min store interesse.
Også Heesters kedelige deltagelse før, under og efter WW2.

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 22:09

> Du "taler" igen som du har forstand til, og jeg troede ikke at regnede
> disse salgslister for noget?

Det gør jeg heller ikke, men nu har i pop-folk råbt og skreget om salgstal,
som var det en religion. Det var for at glæde jer, jeg bragte disse tal.
Jeg troede man mente at det var meget populært når der var gode
salgtal. Man har måske fået ny religion nu???

> Det burde ikke være ukendt for dig, at disse gamle musikere og sangere op
> mod WW2, har min store interesse.

Nej nej, det er helt fint. Jeg er bare mere til ny musik og nye hit.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 22:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det burde ikke være ukendt for dig, at disse gamle musikere og sangere op
> mod WW2, har min store interesse.

Jeg vil helst ikke meget meget længere tilbage end 1955.

Her er noget gammmelt noget jeg synes er godt. Det er den tyske udgave af
"Making your mind up" med Buz fiz.
Her giver Maggie Mae den tyske udgave af sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=PIek2-UcWuU&feature=related
Den er vist fra 1975 - Det er gammelt sån da.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-12-10 00:35

> [...]

> Jeg ved ikke liiiiige hvor meget du følger med selv Hr. Benny. Hvis du
> mener at man skal kende Johannes Hester, så gør du det jo ikke selv.

Heesters navn er ikke tilfældigt dukket op på min skærm. Han har netop
været på forsiden af samtlige nyhedsmedier i hele verden, også her i
Danmark. Så ja, og især du burde kende ham:

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/106-aarig-nazientertainer-kvitter-smoegerne

Over skriften er lidt barsk, men sådan var den oprindelig, vistnok fra
Ritzau.
Man bør dog medgive Heesters, at han i 2008 offentligt undskyldte sit
samarbejde og deltagelse med Hitler og Nazi-regimet. Lidt vel sent, og
da også først, efter flere års benægtelser og flere tabte retsager,
ganske vist for år siden.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-12-10 22:26

> [...]

> de sidste 70 år. Næsten bandlyst i hjemlandet.
> Heester var med i Hitlers inderkreds og en af hans yndlingskunstnerne.

Så kan man sgu da bedre forstå Hitler tabte krigen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-12-10 09:02

meddelelse news:4d0b5a40$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så skal du nok ikke se dette link. I den grad ikke.
> http://www.youtube.com/watch?v=v4xvdyTRyC0&feature=related
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Den misforstod du vist lidt...Sangen er udmærket....

Men at se 2 små drenge, der prøver at lyde sprogmæssigt
som var de 65 år gamle... Det er det, jeg ikke syntes om.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 10:20

> [...]

> de andre rædsler, måtte han for min skyld gerne rocke på serbokroatisk.

Peter Belli har faktisk haft en noget omvandrende karriere.

Først starter han op i pigtrådsperioden 1964, hvor han spiller den mere
hårde pigtråd, både på dansk og engelsk

Dan pigtrådsgrupperne splittes i to retninger i sommeren 1966, een retning
fortsætter en mere støjende rock-musikform og den anden retning sætter kurs
mod dansktop/slager-stilen, men elementer af lidt afdæmpet pigtråds-baskeri
på guitaren. Peter Belli fortsætter den mere støjende form indtil 1967.

I 1968 sætter han ufortrødent kurs mod den folkelige genre, som blev anført
af Kjeld Og the Donkeys, men Peter ville have lidt protest-halløj med i
mange af sine sange. Det var sån lidt blandet, men stilen er behagelig
lyttevenlig slager, som får enorm succes blandt det man kalder "den
almindelige befolkning".

Da Dansktoppen holdt pause fra 1977 slog Peter belli over i også at
indspille en del sentimentale slagere, som f.-eks. Teddybjørn, Bedste,
Farmands lille pige, Ingen regning, men stadigvæk indspillede han også glade
slagere, som Holbæk, Kejserens soldater og een stor familie

I 1988 gik han over til at indspille merer støjende musik på både dansk og
engelsk, ligesom fra 1964 til 1967 - Han kan faktisk sigfe at han bare holdt
en pause fra den mere støjende musik fra 1968 til 1987.

1964-67: Støjende musik på dansk og engelsk - MOVE ON - HELT IGENNEM
RESPEKTABEL - HVIS JEG VAR ARBEJDSLØS - ULVEN PETER
1968-76: Dansktop/slager på dansk (med en del protest-tekster) OBLADI - BLIV
VÆK FRA VORT KVARTER - KÆRE GAMLE TOG - PETER BELLI OG SØN
1976-87: Dansktop/slager (med en del sentimentale tekster) INGEN REGNING -
TEDDYBJØRN - FARMANDS LILLE PIGE - EEN STOR FAMILIE - HOLBÆK
1988-nu: Støjende musik på dansk og engelsk

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-12-10 11:05

meddelelse news:4d01f0c9$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 1964-67: Støjende musik på dansk og engelsk - MOVE ON - HELT IGENNEM
> RESPEKTABEL - HVIS JEG VAR ARBEJDSLØS - ULVEN PETER

Hvis du synes de eksempler er støjende, kan du ligeså godt indtage den
plejehjemsplads, du længe har været hjemfalden til.

Fra : .Kody

Dato : 09-12-10 09:51

Per H forklarede den 08-12-2010:
> Har peter aldrig udgivet "House of the Rising Sun" på plade, eller er
> den kun brugt i "drømmen"

Jo

CDén "The Hithouse Reunion"

..Kody