Stafetten: De største sange nogensinde
Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 20:49

Ups...der var lige en stafet, som jeg skulle sende videre ud i cyber space.
Lad os nappe denne så.
Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.
Lad mig lægge ud med nr. 1 på listen:

http://www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo

men byd friskt ind.

Fra : Carl Drud

Dato : 08-12-10 21:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
> inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.
> Lad mig lægge ud med nr. 1 på listen:

En anden fra listen skrevet af Bob Dylan.

Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
http://www.youtube.com/watch?v=EEe0xwSEEB0

--
Carl

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 22:52

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> En anden fra listen skrevet af Bob Dylan.
>
> Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
> http://www.youtube.com/watch?v=EEe0xwSEEB0

Jimi er stadig en af de største

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-12-10 21:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> men byd friskt ind.

En af alle tiders største internationale slagere nogensinde er jo nok denne.
Det er vist ikke mange uenige i. Mange ville nok regne den for den største
af alle:

Pretty Belinda: http://www.youtube.com/watch?v=QAUGG9oqDgM
og så er der jo også lige........Tralalala Suzi:
http://www.youtube.com/watch?v=ju70MVScSws&feature=related

Hvis vi holder os til det dansk slager, så er de her nok blandt de største:

Ved Landsbyens Gadekær. Den står helt klart som den største i "den danske
bølge". Det var jo sån set også den der startede den, i sommeren 1966:
http://www.youtube.com/watch?v=ubGi6dmSQMc&feature=related (Her i en
"træls" udgave med Keld og Hulda-pigen)

og så er der jo også lige......Lille fregnede Louise:
http://www.youtube.com/watch?v=LqD_zBHcS9s&feature=related
(Her er den i en "Halløjsovs-udgave")

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 08-12-10 21:32

> [...]
> Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
> inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.

Hej Allan.
Lige et par bud.

Led Zeppelin. http://www.youtube.com/watch?v=sfR_HWMzgyc
John Lennon. http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU
Doors. http://www.youtube.com/watch?v=a8ecXITshe8
Jimi. http://www.youtube.com/watch?v=V8QCmlRobHA
Buffalo Springfield. http://www.youtube.com/watch?v=f5M_Ttstbgs
Beatles. http://www.youtube.com/watch?v=di7fKh3Vbj8

Der er skrevet masser af gode sange men det her var lige dem, der først
faldt mig ind.
Måske er humøret anderledes i morgen og valget vil så måske være 6 helt
andre sange.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 22:52

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Der er skrevet masser af gode sange men det her var lige dem, der først
> faldt mig ind.
> Måske er humøret anderledes i morgen og valget vil så måske være 6 helt
> andre sange.

Fantastiske bud du kom med der. Er alle blandt mine favoritter også

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-12-10 15:39

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Du får stafetten. Hvilket som helst af dine numre kvalificerer til den. Men
lad og sige det er Buffalo Springfield - som sikkert mange har glemt i vore
dage

Lad mig slutte med et par andre:

Pink Floyd:
http://www.youtube.com/watch?v=EAchKt2xjsw

Led Zeppelin:
http://www.youtube.com/watch?v=D1Z2jaPN2dU

Eagles:
http://www.youtube.com/watch?v=1ygI3BZxdCY

Rolling Stones:
http://www.youtube.com/watch?v=h6BqiggfKzA&feature=related

Beach Boys:
http://www.youtube.com/watch?v=TCeD_6Y3GQc

Marvin Gaye:
http://www.youtube.com/watch?v=4V70Fk_SDG4

+1.000 andre

Fra : P.Petersen

Dato : 14-12-10 17:56

> [...]
> Men lad og sige det er Buffalo Springfield - som sikkert mange har glemt i

Hej Allan.
Tak skal du ha'.
Finder på noget snarest.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 08-12-10 21:54

Hej Allan

> men byd friskt ind.

Ikke den jeg bedst kan lide, men den hører
alligevel til på listen efter min mening.

Beatles - She Loves You
http://www.youtube.com/watch?v=T0YifXhm-Zc

Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-10 22:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Ups...der var lige en stafet, som jeg skulle sende videre ud i cyber
> space.
> Lad os nappe denne så.
> men byd friskt ind.

Jeg er nok ret langt fra Rolling Stone's liste, men det er heller ikke
udelukkende mainstreammusik jeg lytter mest til.

Den første der falder mig ind, som noget af det flotteste jeg kender, både
musikalsk og lyrisk, er Alan Parsons' "Old And Wise":
http://www.youtube.com/watch?v=NLtFsiOFn-4

Sært, men den næste bliver også en ballade, nemlig Elton Johns flotte musik
til Lion King: http://www.youtube.com/watch?v=n8FM8nyy_Fk
Der er ikke en skævert i det nummer i det hele taget. Alt går bare op i en
højere enhed.

Herbie Hancock med "Watermelon Man":
http://www.youtube.com/watch?v=jo5GcYeh7XA
Ikke en "sang" i ordets egentlige betydning, men nok noget af de bedst
sammensatte musik jeg kender.

Til slut noget jeg glæder mig til at høre live i januar - Procol Harum med
"A Whiter Shade Of Pale": http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 22:54

> Jeg er nok ret langt fra Rolling Stone's liste, men det er heller ikke
> udelukkende mainstreammusik jeg lytter mest til.

Nu var den jo også kun til inspiration og jeg synes faktisk, der er mange
numre i blandt, som ikke er helt mainstream.
Men du fandt jo en fantastisk kvartet her

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-12-10 22:21

> [...]
> Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
> inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.

Det er svært at sige, hvad der er stort. Beatles, Doors, Dyland, Elvis? Er
definitionen på "stor" en irørefaldende melodi, en tekst, som får lytterne
til at tænke eller...

Her er en, som ikke er på listen, men som efter min mening opfylder begge
ovenstående kriterier:

Donovan: Universal Soldier
http://www.youtube.com/watch?v=rjiKLICiY4c

Denne ligger som nummer 122, men burde ligge langt højere
Animals: House of the Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=mmdPQp6Jcdk&feature=related

Og her faktisk en Dylan ting, som er med på listen (364). Jeg foretrækker
dog denne version:
http://www.youtube.com/watch?v=2LK8aROx2Wc&feature=related

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-12-10 22:58

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en, som ikke er på listen, men som efter min mening opfylder begge
> ovenstående kriterier:
>
> Donovan: Universal Soldier
> http://www.youtube.com/watch?v=rjiKLICiY4c

Desværre en eviggyldig sang. Men den er og bliver god. Donovan er desværre
nok delvist glemt af mange.

> Denne ligger som nummer 122, men burde ligge langt højere
> Animals: House of the Rising Sun
> http://www.youtube.com/watch?v=mmdPQp6Jcdk&feature=related

Den ville klart også ligge højere, hvis jeg skulle bestemme.

> Og her faktisk en Dylan ting, som er med på listen (364). Jeg foretrækker
> dog denne version:
> http://www.youtube.com/watch?v=2LK8aROx2Wc&feature=related

Verdens hvideste blues musiker
Han optrådte i øvrigt i min beskedne hjemby for få uger siden.

Fra : Michel Husted

Dato : 08-12-10 15:07

> men byd friskt ind.

Her et par måske usædvanlige bud, men det var store hits og i mine
ører skruet særdeles godt sammen selv om det "blot" er pop.

Mike Oldfield: "Moonlight Shadow" - http://www.youtube.com/watch?v=tt8d3Shlfrg
Rah Band: "Clouds across the Moon" - http://www.youtube.com/watch?v=V4R97AeM6IE
Sandra: "Maria Magdalena" - http://www.youtube.com/watch?v=5m12OA-BUvE
Rolling Stones: "She's like a Rainbow" - http://www.youtube.com/watch?v=OGmb8xH0cKE
The Beatles: "Hey Jude" - http://www.youtube.com/watch?v=eDdI7GhZSQA

Jeg kunne blive ved, men nu må jeg hellere se nogle dyner

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 08-12-10 21:45

Hej igen,

Jeg har opgivet at sove, og så kunne jeg lige så godt stå op. Så her
et par sikkert usædvanlige bud mere. Jeg er vild med dem, og de var
store hits

Modern Talking: "You're my Heart, You're my Soul" -
http://www.youtube.com/watch?v=4kHl4FoK1Ys
Snap: "Rhythm is a Dancer" - http://www.youtube.com/watch?v=uabjGVzHfOM
Human League: "Don't you want me" - http://www.youtube.com/watch?v=9EHpozHn-QA
ELO: "Hold on tight" - http://www.youtube.com/watch?v=aZ-UD8em3iM
Royal Philharmonic Orchestra: "Hooked on Classics" - -
http://www.youtube.com/watch?v=BZoTey0Ckg4 (den nåede en 6. plads på
hitlisterne!)

Mange hilsner
Michel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-12-10 23:14

Allan Krautwald skrev:

> Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
> inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.

Jeg kan ikke lige se noget link, men jeg fandt et selv:

http://www.the-rock-of-gibraltar.com/Music/10161/rolling-stone-500-greatest-songs-list-updated-2010-rollingstone-greatestsongs-list

En hurtig top ti:

5. "Respect" – Aretha Franklin
14. "Blowin' in the Wind" – Bob Dylan
38. "Gimme Shelter" – The Rolling Stones
48. "Bridge Over Troubled Water" – Simon and Garfunkel
58. "Billie Jean" – Michael Jackson
78. "I Got You (I Feel Good)" –James Brown
137. "Your Song" – Elton John
166. "Bohemian Rhapsody" – Queen
374. "Unchained Melody" – The Righteous Brothers
490. "Clocks" – Coldplay

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-12-10 08:20

> [...]
> Der er frit slag i bolledejen...men vedhæfter lige dette link til
> inspiration, som er magasinet Rolling Stone bud på top 500.

Det må have været en forglemmelse, for jeg syntes slet ikke, der var nogen
der nævnte...

Procol Harum's A whiter shade of pale

http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI&feature=fvw

Egentligt ville jeg også have nævnt Memories med 10 C C, men den kunne jeg
ikke finde..

Men så i stedet, Step by step, med Eddie Rabbitt.. Her dog med temmelig
dårlig lyd.

http://www.youtube.com/watch?v=A2RRcnMGpYA&feature=related

Og The Who, burde vel også nævnes... Her med Baba O' Riley

http://www.youtube.com/watch?v=hKUBTX9kKEo

Og selvfølgelig... Slade ikke at forglemme.. Her med Far far away..

http://www.youtube.com/watch?v=A0NpJ7mcfPo

Okay, måske ikke de største, og så alligevel
Som de sagde, They make BIG NOISE

M.V.H....Benny

Fra : Michel Husted

Dato : 10-12-10 03:09

I får lige et par bud mere. Vi taler om højglanspolerede pophits, da
jeg er totalt til glad pop. Så er I advaret!

Earth & Fire: "Weekend" - http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk
Lipps Inc.: "Funkytown" - http://www.youtube.com/watch?v=5CImrIKNmBo
Kathy Kirby: "Let me go Lover" - http://www.youtube.com/watch?v=yO4CDWZ2WrQ
Mary Hopkin: "Knock knock who's there" - http://www.youtube.com/watch?v=lb0dBVWozRo
Ritchie Family: "The best Disco in Town" - http://www.youtube.com/watch?v=hHDmhNc5BFM
Fancy: "Bolero" - http://www.youtube.com/watch?v=0bs66fVgrG8
Bad Boys Blue: "Pretty Young Girl" - http://www.youtube.com/watch?v=Uz-gUGbbHA4
Boney M: "Rivers of Babylon" - http://www.youtube.com/watch?v=qdfRNPTthjU

Hermed er jeg helgarderet fra at få stafetten

Men det er store hits, som faldt mig ind, og jeg synes altså, at de
holder.