xenon lygte kit
Fra : Gunnar007

Dato : 08-12-10 19:56

Købte to sæt til 2 BMW E60 uden xenon.
Monterede dem, de blinker som bare en i fanden.
På '07 modellen går blinke lyden i radion og computeren i bilen melder fejl
På '08 modellen blinker lyset blot, uden at den melder fejl.

Hvad syntes at være fejlen her ??

Hilsen G

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-12-10 20:09

On Wed, 8 Dec 2010 19:56:20 +0100, "Gunnar007" <mazda6@teamsos.dk>
wrote:

> [...]
>På '07 modellen går blinke lyden i radion og computeren i bilen melder fejl
>På '08 modellen blinker lyset blot, uden at den melder fejl.

Jamen er det ikke klamp man kalder sådan noget?

Det er vel ikke BMW Original Parts, vel?

Jeg vil nødigt ind på, at der kunne være noget i vejen med bilen. der
er så mange der tager det personligt. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-10 20:39

"Gunnar007" <mazda6@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fejl
> På '08 modellen blinker lyset blot, uden at den melder fejl.

Hvilken fejlmeddelelse kommer på 07'eren ?

PS: På en S80 årgang 99 siger computeren at pæren er sprunget, da modstanden
ikke passer. Det kan dog fixes...;)
PSS: På en Hyundai Sonata er xenon naturligvis ab fabrik...)))))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-12-10 20:57

On Wed, 8 Dec 2010 20:39:05 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ikke passer. Det kan dog fixes...;)
>PSS: På en Hyundai Sonata er xenon naturligvis ab fabrik...)))))

Nej, det er det godt nok ikke. Det er ikke engang tilvalg. Så det er
nu der skal komme 100 indlæg om, hvilken sølle bil det er, og hvor
dårlig en dømmekraft jeg havde da jeg købte den.

Er du glad nu?

Men jeg har fandenhakkeme ikke skruet noget uoriginalt kolort på, som
blænder og generer, for at komme til at se ud af mere end jeg er!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-10 21:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du glad nu?

Ikke mere end du, men det er sku ved at være trættende at læse dine gentagne
morsomheder omkring BMW.

Jeg synes stadig Hyundai Sonata er en fin bil (den årgang du har).........;)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-12-10 21:11

On Wed, 8 Dec 2010 21:00:31 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>morsomheder omkring BMW.
>
>Jeg synes stadig Hyundai Sonata er en fin bil (den årgang du har).........;)

Du har i lighed med visse andre missed hele pointen.

Det startede med dem som sad bag rattet i disse fine biler, og der er
vi stadigvæk i min verden.

At der så bliver fortolket på det, af de tyndhudede, det kan vel ikke
siges at være mit problem, vel?

Jeg har sagt flere gange, og gentager det gerne:

Der er mange BMW-førere der kører som om de ejer det hele, og skulle
have været fremme i går.

BMW som sådan er en fin bil, hvis man har råd til at købe den, og ikke
mindst vedligeholde den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-10 21:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har i lighed med visse andre missed hele pointen.

Njaaa....

> Det startede med dem som sad bag rattet i disse fine biler, og der er
> vi stadigvæk i min verden.

Din verden er ekspanderet siden.

> At der så bliver fortolket på det, af de tyndhudede, det kan vel ikke
> siges at være mit problem, vel?

Det må du selv vurdere.

> Jeg har sagt flere gange, og gentager det gerne:
>
> Der er mange BMW-førere der kører som om de ejer det hele, og skulle
> have været fremme i går.

Tjaee.. enret smalsporet holdning i betragtning af, du kan finde chauffører
af andre mærker (i massevis) som optræder på helt samme måde.

> BMW som sådan er en fin bil, hvis man har råd til at købe den, og ikke
> mindst vedligeholde den.

Tjaeeee.......

Fra : KASO

Dato : 08-12-10 22:23

"Gunnar007" <mazda6@teamsos.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fejl
> På '08 modellen blinker lyset blot, uden at den melder fejl.

Fine, E-mærkede sæt med lygtevaskere og fuldautomatisk niveauregulering?

Eller uautoriset, ulovligt klamp, der generer alt og alle?

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-12-10 23:53

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fine, E-mærkede sæt med lygtevaskere og fuldautomatisk niveauregulering?

I så fald skal pottens computer have at vide, lygterne er ændret fra
glødepærer til xenon-ballaster.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-12-10 07:12

Den 08-12-2010 23:52, Bjørn J. skrev:
> "KASO"<SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> I så fald skal pottens computer have at vide, lygterne er ændret fra
> glødepærer til xenon-ballaster.

Samtidig skal startspærren aktiveres. Så er vi da sikker på den ikke
kommer ud på vejen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-12-10 10:28

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Samtidig skal startspærren aktiveres. Så er vi da sikker på den ikke
> kommer ud på vejen.

Principielt tager jeg mig ikke af, hvad folk gør ved deres biler.

Skulle jeg det, så var der mange potter, der permanent skulle have
startspærren aktiveret..og arbejdet med det ville være et full time
job...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
...med 2 potter med fabriksmonteret xenon-lys und das ganze molevitten..

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-12-10 20:31

Den 09-12-2010 10:28, Bjørn J. skrev:

> Principielt tager jeg mig ikke af, hvad folk gør ved deres biler.

Men det gør jeg. Der er regler der siger at den slags må man ikke. Og
den slags småprivat fortolkning ligger for dagen er bare et skråplan. så
skulle man have købt en med de rigtige lygter i stedet.

> Skulle jeg det, så var der mange potter, der permanent skulle have
> startspærren aktiveret..og arbejdet med det ville være et full time
> job...

Så ville der være så meget mere plads til os andre på vejene.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-12-10 22:50

> Men det gør jeg. Der er regler der siger at den slags må man ikke. Og den
> slags småprivat fortolkning ligger for dagen er bare et skråplan. så
> skulle man have købt en med de rigtige lygter i stedet.

Jow og sådan kan man blive ved med andre udstyrsdele.

> Så ville der være så meget mere plads til os andre på vejene.

Jeg har nu ingen problemer, men jeg kører jo også morfarkørsel..

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-12-10 23:49

Den 09-12-2010 22:49, Bjørn J. skrev:

> Jeg har nu ingen problemer, men jeg kører jo også morfarkørsel..

Gu' gør du ej. Jer der kører BMW kører som nogle sindsyge egoister. Det
er os der kører Opel Omega der kører morfarkørsel.

Kører man BMW motorcykel, så er der dømt gråt hår og filen på koblingen,
samt morfar. Sådan en har jeg så også. Så der er ingen tvivl....

Tilbage er der så kun at begynde at nyde "kongen af Danmark" bolsher. Og
kameluldsko.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 00:30

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gu' gør du ej. Jer der kører BMW kører som nogle sindsyge egoister. Det er
> os der kører Opel Omega der kører morfarkørsel.

Gu' gør jeg så. Da jeg havde en Omega 3.0 MV6 Stationcar, *da* kørte jeg
"sindsygt"..

> Kører man BMW motorcykel, så er der dømt gråt hår og filen på koblingen,
> samt morfar. Sådan en har jeg så også. Så der er ingen tvivl....

Jeg har kun haft 1 motorcykel og det var en forvokset knallert...en Yamaha
2-cylindret 100ccm..

> Tilbage er der så kun at begynde at nyde "kongen af Danmark" bolsher. Og
> kameluldsko.

Jeg kan ikke fordrage de bolcher, men en god gammel cognac og sutterne, det
er jeg med på..

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 11:01

> Fine, E-mærkede sæt med lygtevaskere og fuldautomatisk niveauregulering?
>
> Eller uautoriset, ulovligt klamp, der generer alt og alle?

Det er egentlig rigtig god underholdning så snart dette emne kommer op.

Xenon sæt fra TSVANSEN, i lygte med niveauregulering og spulere = OK
Do, i lygte med niveauregulering = KLAMP
Do, i lygte med spulere = KLAMP

Faktisk er der ikke forskel på sættet til kr. 999,- fra TSVANSEN og så de
originale medmindre de er monteret i DE linser - og det er stadig langtfra
alle fabriksmonterede der er det.
Der er i forvejen ikke mange som bruger deres lygtespulere på almindelige
Halogen lygter, så hvorfor skulle de pludselig begynde at bruge dem blot
fordi de får Xenon pærer i?
Jeg er helt enig i at de blænder, men jeg bliver altså ikke sneblind eller
andet, fordi der passerer en bil med ovennævnte monteret uoriginalt. Jeg får
ofte at vide at mine Nightbreakers blænder, til trods for at jeg har
automatisk niveauregulering så det er formentlig en stakket frist førend at
flere og flere kommer noget ordentligt lys i deres lygter.

Just my $ 0.02

-Henrik

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 11:18

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er i forvejen ikke mange som bruger deres lygtespulere på almindelige
> Halogen lygter, så hvorfor skulle de pludselig begynde at bruge dem blot
> fordi de får Xenon pærer i?

Apropos lygtespulere.....jeg har endnu til gode, at have en potte med
særskilt kontaktfunktion til lygtespulerne.

Spuling/viskning af forlygterne har alle mine potter gjort automatisk (og nu
med interval..altså ikke hver gang), når jeg aktiverer "vinduetisserne".

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-10 11:42

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> Apropos lygtespulere.....jeg har endnu til gode, at have en potte med
> særskilt kontaktfunktion til lygtespulerne.

Har jeg heller ikke hørt om?

> Spuling/viskning af forlygterne har alle mine potter gjort automatisk (og
> nu med interval..altså ikke hver gang), når jeg aktiverer
> "vinduetisserne".

Det kan være interval, det kan også være at de kun starter, når du holder
vinduestisseren inde et sekund eller to, mere end normalt.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 12:00

> Har jeg heller ikke hørt om?

De biler jeg har har og har haft med lygtespulere, har haft separat kontakt
til aktivering af disse ?

-Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-10 12:31

> "HKN" skrev i meddelelsen

> De biler jeg har har og har haft med lygtespulere, har haft separat
> kontakt til aktivering af disse ?

Lyder som japanergryder?
Det er da galimathias at det ikke kører over den kontakt man allerede har på
bilen...
Men der er jo selvfølgelig bilproducenter som ikke har forståelse for
ergonomi.

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 13:17

> [...]
> på bilen...
> Men der er jo selvfølgelig bilproducenter som ikke har forståelse for

Ja, det er en Nissan Pathfinder - ikke sådan en tyskerpølse som ikke kan
tåle en smule sne på vejen

Og den forrige var en spaghettigryde....

Ergonomi er nok ikke deres stærke side, men sidstnævnte har til gengæld
langt mere stil end alt det andet skrammel man ser på de danske veje Og
så betyder deres tankegang jo at man ikke tømmer sin sprinklervædske sådan
lige med det samme...

-Henrik

Fra : Henning

Dato : 10-12-10 15:49

On Fri, 10 Dec 2010 12:30:45 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Lyder som japanergryder?

Nope - Mercedes E320 Avantgarde model W210 fra 2001. Her sidder en
kontakt til spuling af xenonlygterne. Og det er ganske standard
fabriksmonteret på modellen.

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 12:21

KLIP

> Det kan være interval, det kan også være at de kun starter, når du holder
> vinduestisseren inde et sekund eller to, mere end normalt.

Jeg synes at have prøvet alle tænkelige og utænkelige kombinationer, men jeg
kan stadig ikke regne ud, hvornår lygtevaskerne synes lygterne trænger til
et spul. Det er meget nemt i mørke at se, når lygterne får en omgang...

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 12:34

> [...]
> kan stadig ikke regne ud, hvornår lygtevaskerne synes lygterne trænger til
> et spul. Det er meget nemt i mørke at se, når lygterne får en

Pludselig er der noget der dæmrer - jeg har jo Halogenpærer i mine lygter -
ergo ved spulerne ikke at de skal vaskes? B-)

-Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-10 12:33

> [...]
> jeg kan stadig ikke regne ud, hvornår lygtevaskerne synes lygterne trænger
> til et spul. Det er meget nemt i mørke at se, når lygterne får en

Nu jeg tænker over det, så synes jeg at kunne erindre at 9-5'eren gjorde det
hver 3. gang, man spulede forruden....
Men kunne også aktiveres ved at holde armen i de ekstra sekunder...
Probelemet er selvfølgelig også, selvom man har ti liter sprinkler, når 5
dobbeltdyser sprøjter ad gangen. Så kan det gå stærkt med at få tømt
beholderen.

Fra : Brian

Dato : 10-12-10 16:07

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg kan stadig ikke regne ud, hvornår lygtevaskerne synes lygterne trænger
> til et spul. Det er meget nemt i mørke at se, når lygterne får en

I min gamle E46 får både forrude og lygter, første gang man bruger skidtet -
derefter er det hver 5. gang.
Ovennævnte gælder kun, hvis lygterne er "rigitg" tændt - og ikke bare ved
kørelys.

/Brian

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 16:21

> I min gamle E46 får både forrude og lygter, første gang man bruger
> skidtet - derefter er det hver 5. gang.

Jeg har lige været ude at køre i snevejret. Jeg startede med at bruge
skidtet og forlygterne blev ikke spulet.

Jeg har prøvet at aktivere skidtet flere gange efter hinanden og lige lidt
hjælper det.

Lygtevaskeren har sit helt eget liv...

> Ovennævnte gælder kun, hvis lygterne er "rigitg" tændt - og ikke bare ved
> kørelys.

Jeg har lysautomatik, så potten finder selv ud af, hvilke/t lygter/lys den
skal bruge.

Jeg tænder aldrig for nærlyset (og dermed også for fjernlyset) manuelt. Der
lyser en lille grøn diode, når nærlyset/fjernlyset virker (er on).

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Jeg har naturligvis søgt på nettet omkring min erfaring med lygtevaskerne,
men kan ikke finde nogen specielle oplysninger.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 17:42

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> [...]
>skidtet og forlygterne blev ikke spulet.
>Jeg har prøvet at aktivere skidtet flere gange efter hinanden og lige lidt

Jeg anvender overhovedet ikke spuler eller vinduesviskere!!
Jeg har poleret for- og sideruder samt xenon-lygterne med Rain-X, og det har
medført, at man ikke behøver anvender den slags mere. På min tur sidste
week-end til Berlin i al mulig pis-vejr, rørte jeg ikke vinduesviskere
eller -spulere en eneste gang...

> Jeg har lysautomatik, så potten finder selv ud af, hvilke/t lygter/lys den
> skal bruge.

Så nu går Folmer nok amok igen - jeg har det samme i min BMW

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 18:13

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> sidste week-end til Berlin i al mulig pis-vejr, rørte jeg ikke
> vinduesviskere eller -spulere en eneste gang...

Det må da også prøve.

På min tur Vejle - Arlanda - Arlanda - Vejle i snestorm osv. brugte jeg hele
4 liter sprinklervæske.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 19:04

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

Det må da også prøve.
På min tur Vejle - Arlanda - Arlanda - Vejle i snestorm osv. brugte jeg hele
4 liter sprinklervæske.
-----

Jep, men det er helt slut for mit vedkommende nu.
I starten virker det ganske uvirkeligt at køre på motorvejen i silende
regnvejr og spray fra den forankørendes hjul uden, at det er nødvendigt at
anvende vinduesviskerne overhovedet. Vandet preller blot af ruden - no
problem :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 19:32

On Fri, 10 Dec 2010 18:12:47 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det må da også prøve.
>
>På min tur Vejle - Arlanda - Arlanda - Vejle i snestorm osv. brugte jeg hele

Det var da ikke så voldsomt. OK, det er motorvej stort set hele vejen,
men du må nødvendigvis være god til at holde afstand. THUMBS UP.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 19:50

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var da ikke så voldsomt. OK, det er motorvej stort set hele vejen,
> men du må nødvendigvis være god til at holde afstand. THUMBS UP.

Det hjælper jo en anelse erfaringsmæssigt, at have ført automobil siden 1972
i skiftende årstider samt føre..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 19:52

On Fri, 10 Dec 2010 19:50:05 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Det hjælper jo en anelse erfaringsmæssigt, at have ført automobil siden 1972

Det har du min sjæls salighed ret i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 20:00

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har du min sjæls salighed ret i.

Jeg husker endnu tydeligt, min erfaring med det nymodens ABS i 1986.

Jeg troede, jeg kunne gå på vandet (der var i sneform).

Kom med 80 km/t nedad Viborgvej. Lyskurven skiftede til rødt. Jeg bremsede.
ABS'n arbejdede på højtryk. Bile sagtnede ikke farten. Nu var gode råd ved
at blive dyre. Så at cykelstien var ren. Højre hjulpar op på cykelstien.
Bilen gav sig til at bremse voldsomt, men holdt retningen. Jeg holdt
derefter helt stille for rødt lys. Sveden haglede ned ad mit ansigt, men jeg
var helt klart en erfaring rigere..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 20:23

On Fri, 10 Dec 2010 20:00:15 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg husker endnu tydeligt, min erfaring med det nymodens ABS i 1986.
>
>Jeg troede, jeg kunne gå på vandet (der var i sneform).

Den formening har jeg også haft - engang.

> [...]

>Bilen gav sig til at bremse voldsomt, men holdt retningen. Jeg holdt
>derefter helt stille for rødt lys. Sveden haglede ned ad mit ansigt, men jeg

Jeg kender følelsen. Hvis du var stået ud af bilen lige efter
hændelsen, ville dine knæ have klapret som kastagnetter. Det gjorde
mine i hvert fald da jeg troede jeg skulle nedbremse mit vogntog i en
tør, stejl tunnel, hvor der så var løbet smeltevand ned, som
efterfølgende var frosset.

Det er stærkt ubehageligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-12-10 19:22

> [...]
> sidste week-end til Berlin i al mulig pis-vejr, rørte jeg ikke
> vinduesviskere eller -spulere en eneste gang...

Dette produkt:
http://www.rainx.com/Products/Windshield_Treatment/Original.aspx ?
Det skal vist testes :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 19:35

"Ole Sørensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> sidste week-end til Berlin i al mulig pis-vejr, rørte jeg ikke
> vinduesviskere eller -spulere en eneste gang...

Jow, dét ser det ud til at være. Jeg har det blot ikke i en forstøverflaske,
men som liquid. Som der står nævnt på siden, har midlet en gavnlig effekt,
hvis ruden under parkering dækkes af sne. Sneen fryser ikke fast på ruden så
nemt, som når man ikke har poleret ruden med Rain-x - en sidegevinst so to
say...

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 19:51

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> en gavnlig effekt, hvis ruden under parkering dækkes af sne. Sneen fryser
> ikke fast på ruden så nemt, som når man ikke har poleret ruden med

Hvor køber man produktet eks. i Vejle ?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 21:27

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Hvor køber man produktet eks. i Vejle ?

He he dét ved jeg sgu da ikke
Jeg fik flasken forærende, da jeg købte noget polish til bilen

Google:
Ulvedals Speedway og Motorcykel Center | Taulov Bygade 6 | 7000
Fredericia | Tlf: 7551 3093 | Fax: 7551 3129 | ulvedal@ulvedal.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 22:53

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Google:
> Ulvedals Speedway og Motorcykel Center | Taulov Bygade 6 | 7000
> Fredericia | Tlf: 7551 3093 | Fax: 7551 3129 | ulvedal@ulvedal.dk

Oki doki...der vil jeg kigge efter det.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 17:11

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Oki doki...der vil jeg kigge efter det.

Så lige de her links:
www.ulvedal.dk/_dk/ProduktListe/Lists;46/Speedway/V%C3%A6rkt%C3%B8j-&-Div.-/p/AF-650?shop.product.id=AF-650
www.alticar.dk/index.php?pageID=a5

Jeg ka se på lidt ældre skriverier på nettet, at Bilka har haft midlet til
salg...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-10 22:54

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Oki doki...der vil jeg kigge efter det.

Når du så har prøvet dét, så har jeg en lakbehandling du kan prøve, når
vejret bliver bedre. Verdens hurtigste og nemmeste at påføre. Eneste
patenterede lakbehandling. Og med to behandlinger indenfor 18 mdr. får man 5
års garanti.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-10 22:49

> [...]
> en gavnlig effekt, hvis ruden under parkering dækkes af sne. Sneen fryser
> ikke fast på ruden så nemt, som når man ikke har poleret ruden med

Lyder som om at det produkt vi sælger, er noget nemmere at håndtere: To stk.
små servietter, som dem man får på tankstationen. Den ene renser ruden, den
anden behandler. Fiks und fertig....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 19:30

On Fri, 10 Dec 2010 17:41:58 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>eller -spulere en eneste gang...

>Så nu går Folmer nok amok igen - jeg har det samme i min BMW

Nej mogens. Det har jeg ikke nogen planer om, medmindre dette
lygtearrangement får dig til at køre på en for flertallet uheldig
måde.

Din store fejltagelse består i, at du tror jeg er misundelig. Det er
ikke tilfældet. Jeg synes bare flere (ikke alle) førere af BMW'er
kører uhensigtsmæssigt i trafikken.

Simple as that.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 19:39

skrev i meddelelsen news:f5s4g61e48b7l75h0rlfc72df187pulbo7@4ax.com...

[...]

Tilsyneladende er det ikke så simpelt, for det interesserer mig ikke en
KÆFT, om du er misundelig eller ej. Det er noget, du lægger i mit skriv
(helt forkert), og som du har INTET belæg for at tro. Hva sker der for dig,
mand

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 19:50

On Fri, 10 Dec 2010 19:39:14 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>(helt forkert), og som du har INTET belæg for at tro. Hva sker der for dig,

Nu har jeg jo bemærket din smiley, men jeg kunne jo sådan set bare
svare:

Jeg tror s'gu du kører bil på samme hovski snovski måde, som du svarer
mig på her i tråden. )

Din kæft ser iøvrigt ud til at være så stor at du kan æde bananer
sidelæns.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 21:22

skrev i meddelelsen news:8et4g6th7rk87qeh1lo9p7re0bi7lflnjn@4ax.com...

>Nu har jeg jo bemærket din smiley, men jeg kunne jo sådan set bare
>svare:
>Jeg tror s'gu du kører bil på samme hovski snovski måde, som du svarer
>mig på her i tråden. )

Ja det skulle ikke undre mig - du himler jo en del om et vis bilmærkes
chaufførerer :)

>Din kæft ser iøvrigt ud til at være så stor at du kan æde bananer
>sidelæns.

Der er dog et stykke vej endnu ift. hvor stor i kæften du opfører dig.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-10 22:52

> Ja det skulle ikke undre mig - du himler jo en del om et vis bilmærkes
> chaufførerer :)

> Der er dog et stykke vej endnu ift. hvor stor i kæften du opfører dig.

*heh heh* (finder cola og popcorn frem).

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 20:08

> [...]
> sidste week-end til Berlin i al mulig pis-vejr, rørte jeg ikke
> vinduesviskere eller -spulere en eneste gang...

Gad vide om det også virker mod stenslag?

-Henrik

Fra : Mcwm

Dato : 10-12-10 20:58

Den 10-12-2010 20:07, HKN skrev:

> Gad vide om det også virker mod stenslag?

Og gerne EFTER man har fået dem

Venligst
Mcwm

Fra : Brian

Dato : 11-12-10 00:27

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> [...]
> skidtet og forlygterne blev ikke spulet.
>
> Jeg har prøvet at aktivere skidtet flere gange efter hinanden og lige lidt

Til E46 kan man få noget automatisk sprinklerstyring, som via regnsensoren
afgører hvor beskidt ruden er - måske det er yderligere udviklet på din ?

> Jeg har lysautomatik, så potten finder selv ud af, hvilke/t lygter/lys den
> skal bruge.

Det er så det eneste stykke udstyr jeg mangler på min E46...

> Jeg tænder aldrig for nærlyset (og dermed også for fjernlyset) manuelt.
> Der lyser en lille grøn diode, når nærlyset/fjernlyset virker (er on).

Et absolut must have, næste gang der skiftes bil

/Brian

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 00:42

KLIP

> Til E46 kan man få noget automatisk sprinklerstyring, som via regnsensoren
> afgører hvor beskidt ruden er - måske det er yderligere udviklet på din ?

Jeg ved det ganske enkelt ikke.

Jeg kan ikke finde noget på nettet om det, kan du ?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 18:47

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Jeg kan ikke finde noget på nettet om det, kan du ?
-----

Og der står heller ikke noget i manualen om det. Manualen omtaler på vanlig
vis samtlige features, bilen ka udstyres med uanset, om den aktuelle bil har
udstyret eller ej...

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 18:52

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> -----
>
> Og der står heller ikke noget i manualen om det. Manualen omtaler på
> vanlig vis samtlige features, bilen ka udstyres med uanset, om den
> aktuelle bil har udstyret eller ej...

Konen og jeg var på rundtur til vore familiers gravsteder i
eftermiddag(Odens og Harndrup).

Her fik jeg lejlighed til at efterprøve teorien om regnføleren og skidt.

Hvis regnføleren ser skidt på forruden, så spules lygterne.

Hvis det kun er vand, så spules lygterne ikke.

Det er sgu da smart !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 22:04

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

[...]

He he så lærte man dét om sin bil

Fra : Brian

Dato : 11-12-10 21:57

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Jeg ved det ganske enkelt ikke.

Jeg kan se at du har fundet ud af det - ret smart

Så må du (eller værkstedet) helt sikkert også kunne aktivere automatisk
sprinkler, som på en E46

/Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-12-10 16:33

Den 10-12-2010 11:01, HKN skrev:

> Faktisk er der ikke forskel på sættet til kr. 999,- fra TSVANSEN og så
> de originale medmindre de er monteret i DE linser - og det er stadig
> langtfra alle fabriksmonterede der er det.

Desværre ja. Men det gør det ikke bedre at folk kører med halv løsninger.

> Der er i forvejen ikke mange som bruger deres lygtespulere på
> almindelige Halogen lygter, så hvorfor skulle de pludselig begynde at
> bruge dem blot fordi de får Xenon pærer i?

Nu er lygtespulere ikke for at rense en smule møg af lyterne. En xenon
udvikler slet ikke den samme varme som en halogen. Det er for at kunne
spule sne og is væk. Selv efter en time er de end ikke mærkbart varmere
end ved start.

> [...]
> uoriginalt. Jeg får ofte at vide at mine Nightbreakers blænder, til
> trods for at jeg har automatisk niveauregulering

Og du er sikker på at pærerne sidder korrekt og du har selvfølelig fået
dem grundjusteret da du satte nigthbreakers i?.

> så det er formentlig en
> stakket frist førend at flere og flere kommer noget ordentligt lys i
> deres lygter.

Heldigvis noget politiet har fokus på.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : HKN

Dato : 10-12-10 20:52

> Og du er sikker på at pærerne sidder korrekt og du har selvfølelig fået
> dem grundjusteret da du satte nigthbreakers i?.

Bilen er synet med dem i, så det går jeg stærkt ud fra.....selvom det ikke
er nogen garanti

Iøvrigt er jeg ret sikker på at de næste gang bliver skiftet ud med det
omtalte sæt fra TSVANSEN (eller noget endu billigere!), da de der
Nightbreakers ikke holder så længe - og så skal det være Bi-Xenon, så jeg
kan blænde rigtigt op når en eller anden får ondt i r.... af mine
"uoriginale" Xenon lygter, som iøvrigt overholder gældende
lovgivning......satser dog på at de nye +pærer holder lidt mere end de ca.
2½ måned de i gennemsnit har holdt.

> Heldigvis noget politiet har fokus på.

Ja, hvis du kører i en voldsænket Garlf, så har de - men ellers ikke...(nok
mest en fordom, men tror ikke de bruger tiden på det medmindre de regner med
at finde noget "andet" også)

-Henrik

Fra : Mikael

Dato : 10-12-10 08:32

On 10 Dec., 11:01, "HKN" <henrik...@hotmail.com> wrote:
> Halogen lygter, s hvorfor skulle de pludselig begynde at bruge dem blot
> fordi de f r Xenon p rer i?

Fordi at xenon ikke udvikler så meget varme som halogen og derfor vil
der i et vejr som vi har nu være store chancer for at dine xenonlygter
sneer til.

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 16:47

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fordi at xenon ikke udvikler så meget varme som halogen og derfor vil
> der i et vejr som vi har nu være store chancer for at dine xenonlygter
> sneer til.

I sne og usigtbart vejr tænder jeg også for mine tågelygter (som er alm.
halogenlygter)..

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-12-10 16:51

On Fri, 10 Dec 2010 16:46:39 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>I sne og usigtbart vejr tænder jeg også for mine tågelygter (som er alm.
>halogenlygter)..

Hvorfor? For at blænde os andre eller for at vise, du har dem? Eller
husker du at gå på positionslys på "de store"?

De tåbelygter er pisseirriterende - men hvis de står korrekt ikke
blændende forfra, bagfra i vådt snask, sluk lortet . Hvorfor bliver
folk med tåbeforlygterne tændt så extremt ophidsede når jeg tænder
tåbebaglygten på Puntoen fordi "der må jo være tåget".

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 16:54

On Fri, 10 Dec 2010 16:50:31 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>folk med tåbeforlygterne tændt så extremt ophidsede når jeg tænder
>tåbebaglygten på Puntoen fordi "der må jo være tåget".

Frem med snacks og en halv liter pils - til at starte med:

Nu skal vi hygge igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 16:56

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Frem med snacks og en halv liter pils - til at starte med:
>
> Nu skal vi hygge igen.

He he....

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-12-10 17:22

On Fri, 10 Dec 2010 16:53:54 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Frem med snacks og en halv liter pils - til at starte med:
>
>Nu skal vi hygge igen.

Nope - står af igen ret snart! Det er vist Don Quijote og vejrmøllerne
om igen! ) Så hvis forsyningerne er for rigelige slå over på den
spændende debat om vinterdæk )

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 16:55

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor? For at blænde os andre eller for at vise, du har dem? Eller
> husker du at gå på positionslys på "de store"?

Mine tågelygter kan ikke tændes uden nærlyset kommer også (BMW
lysautomatik).

> De tåbelygter er pisseirriterende - men hvis de står korrekt ikke
> blændende forfra, bagfra i vådt snask, sluk lortet .

I usigtbart vejr gør tågelygterne det, at man kan se langt ud til siderne og
holde øje med præsterne.

Jeg bruger mine tågelygter i usigtbart vejr, basta !

> Hvorfor bliver
> folk med tåbeforlygterne tændt så extremt ophidsede når jeg tænder
> tåbebaglygten på Puntoen fordi "der må jo være tåget".

Tågelygter for og bag, bruges i usigtbart vejr, det *er* du vel klar
over.....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 17:03

On Fri, 10 Dec 2010 16:54:33 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Mine tågelygter kan ikke tændes uden nærlyset kommer også (BMW

Tsk, tsk, tsk.

>--

>I usigtbart vejr gør tågelygterne det, at man kan se langt ud til siderne og
>holde øje med præsterne.

>--

Yes my boyz.

>--

>Jeg bruger mine tågelygter i usigtbart vejr, basta !

>--

Det er vel tilrådeligt at man har en seddel med, ikke fra moar, men
fra DMI, ikk'?

Det står da i låven, do.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 17:08

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel tilrådeligt at man har en seddel med, ikke fra moar, men
> fra DMI, ikk'?

Jeg er i den lykkelige situation, min potte er udstyret med gennemsigtige
vinduer hele vejen rundt.

Dem kigger jeg ud af og orienterer mig om vejrsituationen (og
sigtbarheden)....

> Det står da i låven, do.

Den kræver så man kan læse..

Der står også i loven, man skal aktivere sit nødblink ved pludselig opståede
farlige situationer, der tvinger hastigheden væsentlig ned (på motorvejen).

Mange bilister må være analfabeter i vore dage..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-12-10 17:30

On Fri, 10 Dec 2010 17:07:59 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>vinduer hele vejen rundt.
>
>Dem kigger jeg ud af og orienterer mig om vejrsituationen (og

Jeg kan allerede se på Ivans svar, at sedlen fra DMI er nødvendig,
idet en personlig vurdering altid vil være individuel, hvorfor enighed
om lygtetændingen med medtrafikanterne måske ikke kan opnås.

>--

>Den kræver så man kan læse..

>--

Ifølge de seneste dages nyheder er det ikke en færdighed man skal
regne med at opnå. End ikke efter 9 års skolegang. Og hvis man dertil
lægger at sandsynligheden for at der skal gåes 2 år på hvert
klassetrin, så skal du ikke regne for meget med de yngste bilister.

Se ovenfor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 18:14

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Se ovenfor.

He he...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-12-10 17:48

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

[...]
Når det er sagt, bliver jeg nødt til at nævne, at kurvelysautomatikken er
GULD værd. For ikke at tale om det extra lys, som tænder automatisk, når man
svinger til højre eller venstre ind på en P-plads eller lignende. Det funker
sgu bare perfekt og viser een vejen på en ganske, anden og ny måde !
(man ka se, hvor man kører hen -> altså vejens beskaffenhed)

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-12-10 18:15

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> !
> (man ka se, hvor man kører hen -> altså vejens beskaffenhed)

Jep ! ..

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-12-10 17:19

wrote:

> [...]
>
>Jeg bruger mine tågelygter i usigtbart vejr, basta !

>Tågelygter for og bag, bruges i usigtbart vejr, det *er* du vel klar

Ja, og du må blænde mig bagfra med tåbeforlygter - så må jeg vel tænde
min tåbebaglygte - der er jo usigtbart, det siger du jo selv, så du
kan ikke se min bil uden hjælp.
At en smule sne skulle gøre tågeforlygter mere anvendelige er vist kun
en myte og en undskyldning for at tænde festlyset. Hvis ikke det kan
tændes lovligt, så hold det lukket ned, tak! Jeg må leve med at
enkelte kører positionslys + ekstremt højt justerede tåbelygter - men
et par nærlys plus tåbelygter i nakken i vådt vejr, tak for kaffe!
Forstå dog, jeg kun kan køre 25 )

Fra : KASO

Dato : 11-12-10 08:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg bruger mine tågelygter i usigtbart vejr, basta !

> Tågelygter for og bag, bruges i usigtbart vejr, det *er* du vel klar

Du er vel klar over, at tågelygter kun er anvendelig ved lave hastigheder,
da de ved lande- og motorvejshastighed end ikke kan oplyse
reaktionslængden - og dermed kun tjener til at genere dine medtraffikanter?

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 10:47

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er vel klar over, at tågelygter kun er anvendelig ved lave hastigheder,

Ja !

Du er vel også klar over, en fornuftig og rutineret bilist ikke fiser af
sted i usigtbart vejr ?

Du har vel også læst loven og forstået hvornår man benytter disse hjælpe- og
markeringslygter ?

Fra : KASO

Dato : 11-12-10 12:55

> [...]
>
> KLIP

> Ja !
>
> Du er vel også klar over, en fornuftig og rutineret bilist ikke fiser af

Ja - jeg ser bare ikke så mange af dem i hverdagen - desværre. Jeg ser
masser af bilister blæse ud af motorvejen med tåbelyset tændt - såvel i tæt
trafik (hvor de skal slukkes) som ved hastigheder langt over, hvor de gør
gavn.

> Du har vel også læst loven og forstået hvornår man benytter disse hjælpe-
> og markeringslygter ?

Ja - og derfor kan antallet af gange om året, hvor tåbelygterne lovligt kan
anvendes, tælles på 1 hånd med mit kørselsbehov (ca. 25.000km/år). Tuller
man meget rundt på tider og steder, hvor der er meget tåget/meget nedbør,
hastigheder under 50km/t og ingen tæt trafik, kan antallet naturligvis være
højere.

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 16:32

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Tuller man meget rundt på tider og steder, hvor der er meget tåget/meget
> nedbør, hastigheder under 50km/t og ingen tæt trafik, kan antallet

Nu har jeg aldrig set noget lys i anvende sine tågefor- og baglygter ved
køkørsel i usigtbart vejr.

Fra : KASO

Dato : 11-12-10 18:17

> [...]
>
> KLIP

> Nu har jeg aldrig set noget lys i anvende sine tågefor- og baglygter ved

Nej - men det er der desværre mange andre, der har.....
Desuden behøver det ikke at være decideret køkørsel - almindelig tæt kørsel,
hvor man ubesværet kan se de for-og bagvedkørendes normale lygter, bør
medføre, at tågelygterne slukkes - men det er langtfra altid tilfældet.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-12-10 18:26

On Sat, 11 Dec 2010 18:16:56 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>hvor man ubesværet kan se de for-og bagvedkørendes normale lygter, bør
>medføre, at tågelygterne slukkes - men det er langtfra altid tilfældet.

Det er jo lige det, jeg har prøvet at fortælle ) Men OK - i tørt
vejr med normalt sigt er det såmænd ligegyldigt. De der kører med
tågelygter kører alligevel så tæt på, så man ikke kan se dem - uanset
om hastigheden er 110+ eller 20 )

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 18:34

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vejr med normalt sigt er det såmænd ligegyldigt. De der kører med
> tågelygter kører alligevel så tæt på, så man ikke kan se dem - uanset

Jeg går nu ikke så meget op i, de yngre mænd (under 45 år) og drengerøvene
kører med deres tågeforlygter tændt.

Det er livet sgu for kort til og jeg har andre interesser i samme !

Men ok da, folk skal jo have én eller anden form for interesse, så de kan
udholde deres egen tilværelse..og fjerne interessen for de virkelig
alvorlige ting...;)

Skal jeg anvende mit tågefor- og baglys, så gør jeg det i henhold til lovens
bogstav ellers er de slukket..:)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-12-10 18:37

On Sat, 11 Dec 2010 18:33:42 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>alvorlige ting...;)
>
>Skal jeg anvende mit tågefor- og baglys, så gør jeg det i henhold til lovens

Så er vi jo nok ikke så voldsomt uenige endda ) Sommetider pisker
stedet her en stemning op! Men'eh jeg synes du sagde, du ikke
kunne lukke ned for nærlys og have tågelygter samtidig - det er et
lovkrav herhjemme. Så sælg den bil til eksport pr. omgående og få
noget der lovligt kan indregistreres herhjemme )

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 18:41

> [...]
> lovkrav herhjemme. Så sælg den bil til eksport pr. omgående og få
> noget der lovligt kan indregistreres herhjemme )

Min bil er ganske lovlig.

Den har intet at benytte tågelygterne til i automatik. Den har jo
fabriksmonteret kørelys og lys i baglygterne ved samme mv....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 18:45

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Den har intet at benytte tågelygterne til i automatik. Den har jo
> fabriksmonteret kørelys og lys i baglygterne ved samme mv....
-----

Det er en option, man selv vælger vha. i-drive, men det ved du jo alt om. På
andre bilmærker ska man forbi værkstedet for at få den slags fixet.

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 18:49

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er en option, man selv vælger vha. i-drive, men det ved du jo alt om.
> På andre bilmærker ska man forbi værkstedet for at få den slags fixet.

Du har helt ret og man kan jo ikke forlange andre skal kende til fagre nye
verden ud i lysteknik og programmering af samme.

PS: Jeg slår heller ikke automatgearskiftet fra. Hvad skulle jeg så ellers
med en potte med automatgear..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 22:07

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> PS: Jeg slår heller ikke automatgearskiftet fra. Hvad skulle jeg så ellers
> med en potte med automatgear..
-----

"Slår fra" - du smider den vel fra tid til anden i manuel mode?
Anvender man jo, hvis man gerne vil køre lidt sportsligt.
Især hvis man som i min har paddles på rattet - virker naturligvis også i
automatic mode
(der er forskel på speederrespons mv., når manuel vælges)

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 22:55

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> automatic mode
> (der er forskel på speederrespons mv., når manuel vælges)

Du ved jo, jeg er blevet tilhænger af morfarkørsel..

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-12-10 00:05

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

Amen !

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 00:24

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Hvorfor bliver
>folk med tåbeforlygterne tændt så extremt ophidsede når jeg tænder
>tåbebaglygten på Puntoen fordi "der må jo være tåget".

Fordi de er dumme oppe i roen ......
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 00:43

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fordi de er dumme oppe i roen ......

Jep, fordi enhver idiot kan se, det er usigtbart vejr......eller ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 00:55

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev :

>Jep, fordi enhver idiot kan se, det er usigtbart vejr......eller ?

hvis man tydeligt og nemt kan se både vejen og bilerne omkring sig, er
det næppe usigtbart nok :)

(....... elsker mine nye tåbebaglygter :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 01:01

> hvis man tydeligt og nemt kan se både vejen og bilerne omkring sig, er
> det næppe usigtbart nok :)

Så benytter ordentlige bilister heller ikke tågefor eller baglygter..:)

> (....... elsker mine nye tåbebaglygter :)

Jep, sådan nogen er ikke en enkelt lygte som på en knallert, men heldigvis
dobbelte...:)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 09:46

>Så benytter ordentlige bilister heller ikke tågefor eller baglygter..:)

Skulle jeg da heller ikke mene - desværre betyder antallet at tændte
lygter så åbenbart at filmen er knækket et eller åndssvagt sted.

( undervisning, oplysning, eller måske opdragelse ?? )

>Jep, sådan nogen er ikke en enkelt lygte som på en knallert, men heldigvis
>dobbelte...:)

..... haha .. nej - fordi de ikke virker ;)

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 10:48

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> .... haha .. nej - fordi de ikke virker ;)

Ahh, jeg havde helt glemt, du har købt et håndværkertilbud..:)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 12:42

>Ahh, jeg havde helt glemt, du har købt et håndværkertilbud..:)

Håndværkertilbud ? Må jeg lige bede om Kammertonen !

Der er sgu da ikke nogen håndværkere ( af ren etnosk dansk oprindelse)
der kunne finde på at montere en skærmkant fra en helt anden bil !

Jeg burde havde været mistænkelig i større grad, da jeg endeligt fik
tændt autodmusikdimsen, og set en hjemmebrændt cd med påskriften
"Arabic Music" vælte ud ..

Jeg har set meget klamp, ufatteligt meget ( og inden nogen føler
trang til at påtale det: også fra egen hånd !) - men det her
overstiger sågu min fantasi .

hmmm.... Det plejer virkeligheden jo desværre som regel at gøre

Men : Den er efterhånden fikset så meget, at jeg triller den daglige
trummerum uden at være vernøs

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 12:51

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Håndværkertilbud ? Må jeg lige bede om Kammertonen !
>
> Der er sgu da ikke nogen håndværkere ( af ren etnosk dansk oprindelse)
> der kunne finde på at montere en skærmkant fra en helt anden bil !

Er det ikke derfor, man egentlig sådan et hmmm..... tilbud: Et
håndværkertilbud....?...

Spændende at følge med i, hvad du får ud af den nye krikke i stalden..;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 15:14

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev :

>Er det ikke derfor, man egentlig sådan et hmmm..... tilbud: Et
>håndværkertilbud....?...

tjoehhh.......... det er det vel :(

Jeg havde jo besøg af et par bilsagkyndige "inspektøerer" fra
Trafikstyrelsen, der gerne ville kigge lidt nærmere på bilen, og vi
havde søreme da en god snak :)

Jeg tror virkeligt den pågældende synsvirksomhed er ved at have
pådraget sig en seriøs hovedpine, men den snak hører til andetsteds

>Spændende at følge med i, hvad du får ud af den nye krikke i stalden..;)

Åeh - Bimmeren :) javel ja ... nu rød den jo lidt mere på hold,
indtil jeg har fundet en front til en transporter :)

....... God dammmit ...

Fra : Mcwm

Dato : 11-12-10 11:35

Den 11-12-2010 09:45, jan_stevns skrev:

> Skulle jeg da heller ikke mene - desværre betyder antallet at tændte
> lygter så åbenbart at filmen er knækket et eller åndssvagt sted.

Sidder de der ikke, for at belyse alt det Thansen tingel-tangel som ikke
i sig selv lyser op?

Nogle biler kan efterhånden hives ind og erstatte juletræet!

Venligst
Mcwm

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-12-10 11:58

Ja: http://www.youtube.com/watch?v=ogetBqMgau0

Fra : Bjørn J.

Dato : 11-12-10 12:28

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja: http://www.youtube.com/watch?v=ogetBqMgau0

Hvad mere er, det viste sodavandsfirma er også ophavsmand til julemandens
nuværende udseende !