Toyota Auris
Fra : Engelbert.H.

Dato : 05-12-10 20:02

I min Toyota Auris er der en knap der hedder "Pwr heat".
Hvad er det lige den gør...formoder at den skaber varme i kabinen hurtigere
ned normalt.
Men har den godt af at være tændt i længere tid?
Hele vinteren måske??

E.H.

Fra : jens

Dato : 05-12-10 21:40

"Engelbert.H." <Get@life.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> hurtigere ned normalt.
> Men har den godt af at være tændt i længere tid?

Hvis det er en diesel så tænder den for tilskudsfyret, det kan du med fordel
opgradere til oliefyr med et timerur eller fjernbetjening.
Prisen varierer en del imellem toytaforhandlerne, alternativt ville jeg høre
efter en pris i Tyskland.

Fra : Engelbert.H.

Dato : 06-12-10 07:51

Ok...mange tak. Det er en 1,4 D4D Diesel.

Fra : Martin

Dato : 06-12-10 17:49

"Engelbert.H." <Get@life.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigere ned normalt.
> Men har den godt af at være tændt i længere tid?

I en del Toyota`er har knappen "pwr heat" kun den funktion at den hæver
tomgangen til 12-1400 omdr. så laver motoren lidt mere varme.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 20:15

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I en del Toyota`er har knappen "pwr heat" kun den funktion at den hæver
> tomgangen til 12-1400 omdr. så laver motoren lidt mere varme.

Hehe...fed feetjure...

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 20:31

Den 06/12/10 17.48, Martin skrev:
> "Engelbert.H."<Get@life.now> skrev i en meddelelse

> I en del Toyota`er har knappen "pwr heat" kun den funktion at den hæver
> tomgangen til 12-1400 omdr. så laver motoren lidt mere varme.

I Yaris diesel gør den begge dele, altså tænder fyret og hæver
motoromdrejningerne lidt.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 20:35

Den 05/12/10 20.01, Engelbert.H. skrev:
> [...]
> hurtigere
> ned normalt.
> Men har den godt af at være tændt i længere tid?

Jeg mener bestemt at der i instruktionsbogen til Yaris diesel, anbefales
at have den tændt fra november til marts. Jeg er ikke sikker på perioden
og det er for koldt at gå ud og se efter.

Det med timer/fjernbetjening til fyret kan i øvrigt varmt (hø hø) anbefales.

Fra : Engelbert.H.

Dato : 11-12-10 17:08

Kan fortælle at uden "pwr heat" ville et fyr have kostet ca. 13.000,-
Med "pwr heat" vil det koste ca 6-6.500,- kr.
Kilde....Toyota Maribo.

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4cfd3adc$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...