Testamente
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-12-10 22:39

jeg har lige et par spørgsmål

efter som jeg ikke har nogen livsarvinger dvs børn og kone (og jeg skal
ingen have) så kan jeg vel strengt taget gøre som jeg vil ?

men jeg har 4 søster og de skal i grove træk dele hvad der er - det er
ikke nogen formue der bliver mellem 300 og
400 .000 til hver - hvis de sælger hele lortet og det sådan ca er det
værd som det er værd nu

sagen er jeg er adopteret på den ene side af mine forældre
hvad i praksis betød jeg fik 2 juridiske søstere mere og en der faldt
væk (går jeg ud fra) ? jeg mener den biologi vi deler er jeg adopteret
væk fra så er hun vel også ude ?

Nå men jeg havde tænkt mig at formulere det sådan at de for 25 % hver -
men jeg foreslår at a giver b sin del imod a giver det tilbage til b ,
som et rente og afdragsfrit lån med 14 dages opsigelse på betingelse af
det aldrig bliver opsagt
slet og ret fordi b s andel ellers bliver ædt i skat - men kan man det ?

ellers har jeg pt 1 sponser barn ved sos det skal betales til hun er
myndig - hvorfor jeg foreslår at søster a for den del der skal dække den
udgift - hvis en sådan udgift eksistere ved min død imod hun selvf
betaler det - det er der vel ikke noget problem i ? hvis man betaler det
hele på en gang så er det pt ca 30 000 kr og hvis man betaler det hele
på en gang så er de 29 500 kr fradrags berettiget - hvad reelt halvere
udgiften sådan ca måske er det 1/3 - men en go sjat - men søster a kan
vel godt overtage min sponser forpligtigelser sammen med pengene ?

Mv.
BMM

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 05-12-10 12:04

On 4 Dec., 22:38, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> hele p en gang s er det pt ca 30 000 kr og hvis man betaler det hele
> p en gang s er de 29 500 kr fradrags berettiget - hvad reelt halvere
> udgiften s dan ca m ske er det 1/3 - men en go sjat - men s ster a kan
> vel godt overtage min sponser forpligtigelser sammen med pengene ?

I stedet for at bebyrde andre med sponsorkontrakten, så testamentér et
passende beløb til organisationen - de slipper for afgift. Du kan få
organisationen til at rådgive dig om dette ganske gratis.

Da der trods alt er en del penge i det her, vil jeg anbefale, du søger
advokatbistand til udformning af testamentet. Det behøver ikke koste
alverden - og pengene kan være givet rigtig godt ud.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-12-10 04:22

Den 05-12-2010 20:03, Kevin Borbye Edelvang skrev:

> I stedet for at bebyrde andre med sponsorkontrakten, så testamentér et
> passende beløb til organisationen - de slipper for afgift. Du kan få
> organisationen til at rådgive dig om dette ganske gratis.
jamen sagen er hvis de nu har f.eks 30 000 kr til gode for at jeg kan
opfylde mine forpligtigelser
så går der 30 000 kr ud af hvad end jeg måtte efterlade mig men hvis
jeg lader det gå videre til en søster
så hun for netto udgiften der er væsentligt mindre - fordi hvis det
bliver betalt på en gang så er er de 29500 kr af de
30 000 kr fradrags berettiget - hvis vi siger det er halvdelen så er det
50 % af 29500 + 500 kr , hvad i praksis betyder
der bliver et støre beløb tilbage til deling i mellem dem der skal arve
mig ...
> Da der trods alt er en del penge i det her, vil jeg anbefale, du søger
> advokatbistand til udformning af testamentet. Det behøver ikke koste
> alverden - og pengene kan være givet rigtig godt ud.

Bu me lum - det er fornuftige piger så jeg går ud fra de vil følge det
jeg har skrevet og lagt på notariatet
og hvis ikke så kan man jo sige efter som jeg er død så kan det næppe
berøre mig synderligt :)

Der er ikke nogen af dem der som sådan er brødflove så nok vil det lune
- men reelt gøre den store forskel tror jeg nu ikke
det vil ... med mindre jeg bliver mange millionær i mellem tiden , hvad
nok kunne ske men jeg tvivler ...

forstået på den måde en forlængst afdød slægtning bad mig i sin tid at
sælge en signeret Chagall og jeg kunne så få det der var tilbage ud over
8000 kr ( det er en littografi) men den er i besidelse ved en anden
slægtning , som er meget glad for den - men teoretisk set er det jo min
.... men jeg agter ikke at gøre noget krav på den ...så ...!!!

Bedste Hilsner
Bo M Mogensen