Hvad er jeres julefavoritter?
Fra : Michel Husted

Dato : 05-12-10 00:32

Hej,

Jeg elsker december, så jeg kan få "luftet" mine vist 100 jule-
cd'er

Hvilke er jeres foretrukne julefavoritter? Jeg har så mange, men her
er par de dem, jeg synes er allerbedst.

Boney M: "Mary's Boychild / Oh, my Lord" - http://www.youtube.com/watch?v=hxm1FlLSfe4&f

The Pogues and Kirsty MacColl: "Fairytale of New York" -
http://www.youtube.com/watch?v=o89yo5UmGD4

Stevie Nicks: "Silent Night" - http://www.youtube.com/watch?v=sFxxQnhT5XQ

Nicki: "Weihnacht is am schönsten nur dahoam" - http://www.youtube.com/watch?v=WZi4cBSPEpo
(dette er desværre kun et klip på et minut)

Wizzard: "I wish it could be Christmas" - http://www.youtube.com/watch?v=E0k_aZkq7Uw

Og lad os runde af med Boney M igen. Jeg er solgt, når jeg hører deres
version af "Feliz Navidad":
http://www.youtube.com/watch?v=cqpi-e_iLcQ

Mange julehilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-12-10 09:46

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hvilke er jeres foretrukne julefavoritter? Jeg har så mange, men her
er par de dem, jeg synes er allerbedst.

Boney M: "Mary's Boychild / Oh, my Lord" -
http://www.youtube.com/watch?v=hxm1FlLSfe4&f

Supersang og gruppe

The Pogues and Kirsty MacColl: "Fairytale of New York" -
http://www.youtube.com/watch?v=o89yo5UmGD4

????

Stevie Nicks: "Silent Night" - http://www.youtube.com/watch?v=sFxxQnhT5XQ

Supersang

Nicki: "Weihnacht is am schönsten nur dahoam" -
http://www.youtube.com/watch?v=WZi4cBSPEpo
(dette er desværre kun et klip på et minut)

Super sang og hun synger godt

[...]

Super sang og gruppe

Nu tysk musik er blevet så fremtrædende i Danmark, så må vi da ikke glemme'
Tannenbaum: http://www.youtube.com/watch?v=vN_WwdZqXT4
Heidschi Bumbeidschi:
http://www.youtube.com/watch?v=MA5YzZnNcMw&feature=related
Hvorfor ikke lade Nicki fortsætte med "Leise rieselt der Schnee":
http://www.youtube.com/watch?v=oAa751vMaYE&feature=related (Varer kun et
minuts penge)
Wintervunderland:
http://www.youtube.com/watch?v=ubBZGNsWLa0&feature=related
Leise rieselt der Schnee. Vi giver ordet til Declan og Flori:
http://www.youtube.com/watch?v=SgONPzXCzE8

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-12-10 11:19

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

John & Yoko-Happy Xmas (War is over)
http://www.youtube.com/watch?v=s8jw-ifqwkM

Slade-Merry Christmas Everybody
http://www.youtube.com/watch?v=0A8KT365wlA

Brenda Lee-Rockin' around the Christmas Tree
http://www.youtube.com/watch?v=UVsc74O2sks

blot nogle eksempler...bortset fra den første, som jeg synes er den bedste
ever

Fra : -=JF=-

Dato : 12-12-10 16:22

Den 05/12/10 11.19, Allan Krautwald skrev:

> [...]
>
> Slade-Merry Christmas Everybody
> http://www.youtube.com/watch?v=0A8KT365wlA
>
> Brenda Lee-Rockin' around the Christmas Tree

Så slap jeg da for at skrive dem

I det mere romantiske hjørne er Clifferdrengen med Misteltoe and wine:
http://www.youtube.com/watch?v=BjmGbI-Mnys

Eller Alvin Stardust med So near to christmas:
http://www.youtube.com/watch?v=gWJ0Lig6jgQ

Og selvfølgelig Mud med Lonely this christmas:
http://www.youtube.com/watch?v=ZNwx6XUm9bw
Om jeg har været fan af Mud er nok at bruge store ord, men jeg har nu
altid været ret vild med dem og har vist alt hvad de har udgivet... De
holder stadig imho.

--
Mhv.
John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-12-10 11:24

Michel Husted skrev:

> Hvilke er jeres foretrukne julefavoritter?

Så langt inde i december, ingen, der har radiostationerne allerede
voldtaget det på det skammeligste.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 11:43

> Så langt inde i december, ingen, der har radiostationerne allerede
> voldtaget det på det skammeligste.

Helt enig, så jeg hører Within Temptation :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-12-10 11:46

> Så langt inde i december, ingen, der har radiostationerne allerede
> voldtaget det på det skammeligste.

God pointe...gør som jeg...lad være med at lytte til radioen eller find en
fed udenlandsk rockstation eller hvad dine musikalske præferencer nu er

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-10 10:35

> Så langt inde i december, ingen, der har radiostationerne allerede
> voldtaget det på det skammeligste.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Hvilket jeg ikke kan forstå du skriver... Da jeg bestemt ikke syntes, dem
jeg har hørt, har haft belastende meget julemusik på programmet, og i langt
de fleste tilfælder, har det været ønsker fra lytterne, de har opfyldt... Så
bryd dog ud af kliche'erne, og hør lidt radio.

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Husted

Dato : 05-12-10 04:38

Det kan godt blive for meget. men jeg kan ikke klare en december uden
julemusik

Lige nu kører "Mary's Boychild / Oh my Lord" med Boney M på repeat.
Jeg er sikkert underlig, men jeg elsker den.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 05-12-10 19:28

> The Pogues and Kirsty MacColl: "Fairytale of New York" -http://www.youtube.com/watch?v=o89yo5UmGD4
>
> ????

Jeg tror kun du har hørt starten af den (og den er lang . Den
ekspoderer i et festfyrkeværkeri af irsk folkemusik, men teksten er
yderst explicit. De sviner hinanden til, så det står efter. Desværre
er videoen også i dette tilfælde ikke fuldstændig. Men melodien er
skøn!

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-10 16:42

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=E0k_aZkq7Uw
>
> Og lad os runde af med Boney M igen. Jeg er solgt, når jeg hører deres

Jeg holder også meget af Fairytale of New York, men ellers er en af de
smukkeste julesange nok Christmas Pipes med Celtic Women
http://www.youtube.com/watch?v=IcVSsldwV1w

Wigfields version af L;ast Christmas er også hørbar
http://www.youtube.com/watch?v=SuuUpCyPdTo

Og så er der selvfølgfelig de alternative julesange, fx
Lady Gaga http://www.youtube.com/watch?v=PolcJd2eh-w

og Kevin Bloody Wilson, som har lavet et helt album, Kev's Christmas, med
meget alternative julesange, som fx Santa's cumming once a year. Den kan jeg
dog ikke finde på Youtube, så her er i stedet Ho ho F*.cking Ho
http://www.youtube.com/watch?v=6XMwdVmPiuI

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-12-10 13:24

> [...]
> er par de dem, jeg synes er allerbedst.
>
> Boney M: "Mary's Boychild / Oh, my Lord" -

Når du holder af dette nummer, bør du også høre det efter min mening bedste
udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=YfdsOwBf7UQ&playnext=1&list=PL3BE0DC568820E5E2&index=31

Jan