Rense badekar for kloakvand?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-12-10 10:32

Efter kommunens fejlbehæftede kloakering i stedet for septiktank ved
vores fritishus blev vores badekar 3/4 fyldt med kloakvand.

Min kone har i 20 min. arbejdet med klorin på badekarret der var helt
brunt, men kan ikke få det sidste væk:

http://kortlink.dk/8etk

Hvad skal man bruge: salmiakspiritus, eddikesyre eller noget helt
andet?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 05-12-10 10:41

Hej Hans

> Hvad skal man bruge: salmiakspiritus, eddikesyre eller noget helt
> andet?

Husk at badekar af metal er emaljerede og det tåler ikke eddikesyre
og den slags.

Men ellers gør det føst rent i et stærkt rengøringsmiddel som f.eks.
Flugger grundrens, derefter noget Ruvex kalkfjerner, Ruvex fåes ved
Matas og man vælger typen efter hvad type badekar man har.

Max

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-12-10 03:32

On 5 Dec., 10:41, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Hans

> Husk at badekar af metal er emaljerede og det t ler ikke eddikesyre
> og den slags.

Godtså

> Men ellers g r det f st rent i et st rkt reng ringsmiddel som f.eks.
> Flugger grundrens, derefter noget Ruvex kalkfjerner, Ruvex f es ved
> Matas og man v lger typen efter hvad type badekar man har.

Tak! :)

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-12-10 10:46

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Hvad skal man bruge: salmiakspiritus, eddikesyre eller noget helt andet?

Kommunens forsikringsselskab ?

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-12-10 11:29

Efter mange tanker skrev Bjarne K.:
> Kommunens forsikringsselskab ?

Ja, dét ville selvfølgelig være rart; men er tilfreds bare de tar mine
udgifter til den kloakmester der nu har været og besigtige (klagede til
kommunen over problemer med vandlåse og toiletter der blev pustet/suget
tomme umiddelbart efter etableringen af kloaksystemet, men fik dengang
at vide at "alt var i orden"...)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ABJ

Dato : 05-12-10 15:39

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://kortlink.dk/8etk
>
> Hvad skal man bruge: salmiakspiritus, eddikesyre eller noget helt andet?

Jeg ville prøve at polere det væk, slipol er godt til emalierede flader.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-12-10 15:44

ABJ formulerede søndag:
> Jeg ville prøve at polere det væk, slipol er godt til emalierede flader.

Har osse overvejet grønne grydesvampe; overvejer om farven har sat sig
fast i et kalklag i badekarret.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-12-10 17:13

> ABJ formulerede søndag:
>
> Har osse overvejet grønne grydesvampe; overvejer om farven har sat sig
> fast i et kalklag i badekarret.

Har en kammerat der med succes rensede et badekar der havde stået ude et par
år og mildest talt ikke var kønt.
Det blev klaret med en højtryksrenser.
Ved det ikke er optimalt indendørs, men der skal jo ikke flere hundrede
liter vand til - og vi mænd praler jo at at vi kan styre strålen

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-10 17:51

Ole Gaarde Kristensen kom med denne ide:
> Det blev klaret med en højtryksrenser.

Så ka jeg endelig få sådan en! ;)

Ved dog ikke om den gør det samme ved badekarret som ved terassen? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 06-12-10 19:28

Hej Hans

> Så ka jeg endelig få sådan en! ;)
>
> Ved dog ikke om den gør det samme ved badekarret som ved terassen? :)

Kan du ikke købe en og prøve, jeg har nemlig tænkt mig at prøve,
men slipper jo hvis du gør det :)

Max

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-12-10 17:27

> Ole Gaarde Kristensen kom med denne ide:
>
> Så ka jeg endelig få sådan en! ;)

Glimrende undskyldning for at få den tilføjet til maskinparken

> Ved dog ikke om den gør det samme ved badekarret som ved terassen? :)

De lyder som dårlige erfaringer på terrassen?

Har nu hørt om en der har dårlige erfaringer på badeværelset. Ville fjerne
snavs på fliserne på væggen, og det gik sådan set også meget godt indtil han
kom på den ide at loftet også kunne trænge til en tur når han nu var i gang.
Jeg var ved at kaste op af grin da han fortalte hvordan gipsloftet hang
efter en omgang med højtryksrenseren

Jeg forestiller mig nu at man godt kan komme til at bruge den i karret uden
at svine det hele til hvis man er lidt påpasselig.

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-12-10 19:58

Ole Gaarde Kristensen har bragt dette til os:
> Jeg forestiller mig nu at man godt kan komme til at bruge den i karret uden
> at svine det hele til hvis man er lidt påpasselig.

Dét er jeg så ikke

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-12-10 22:26

> Ole Gaarde Kristensen har bragt dette til os:
>
> Dét er jeg så ikke

Ja så er den idé dødfødt

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Hans Paulin (6310)