Vectra
Fra : jopa

Dato : 05-12-10 11:11

Hejsa har en Vectra 2,2 bensin årg 2005.

Mange biler har en tandrem der skal skiftes ind i
mellem.

Da jeg købte den fra ny fik jeg at vide at den ikke
havde tandrem. Hvad har den så.
Syntes ikke jeg kan læse mig til det

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Henning

Dato : 05-12-10 11:28

On Sun, 05 Dec 2010 11:10:58 +0100, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
>
>Mange biler har en tandrem der skal skiftes ind i
>mellem.
>
>Da jeg købte den fra ny fik jeg at vide at den ikke
Formodentlig kæde?

Fra : jopa

Dato : 05-12-10 11:34

Henning udtrykte præcist:

> Formodentlig kæde?

Også min tanke men fik at vide at intet skulle
skiftes.

Kan selvfølgelig ringe til Opel på mandag, men vi
sidder lige og diskuterer det sønnen og jeg :oÞ

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-12-10 12:12

On Sun, 05 Dec 2010 11:33:37 +0100, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Henning udtrykte præcist:

>Også min tanke men fik at vide at intet skulle
>skiftes.

Hvilket korresponderer godt med en kæde.

Fly

Fra : jopa

Dato : 05-12-10 12:17

Fly Christensen frembragte:

> Hvilket korresponderer godt med en kæde.
Ok takker, men sønnen påstår hårdnakket at en kæde
også skal skiftes ?

Kunne forestille mig at den kun skal skiftes hvis
den bliver løs og man kan høre det.

Kæden på min motorcykel er lidt løs ved tomgang men
værkstedet siger at det intet betyder, så det er
måske det samme med Opelen

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : jopa

Dato : 05-12-10 12:18

jopa skrev:

> Kæden på min motorcykel er lidt løs ved tomgang
> men værkstedet siger at det intet betyder

Altså ikke kæden der trækker baghjulet B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 12:49

jopa <admin@jp-web.invalid> skrev :

>Ok takker, men sønnen påstår hårdnakket at en kæde
>også skal skiftes ?

Ham den hårdnakkede er lidt på rette spor, og alligevel ikke, en kæde
holder sindssygt længe, men bevares, nogle kæder er da skiftet

>Kunne forestille mig at den kun skal skiftes hvis
>den bliver løs og man kan høre det.

Tjaeh - min ældgamle og længst borte Opel Kaskett 1.langtsom havde
kæde, der bimlee og bamlede som en bedre isbil , motoren havde vist
også rundet 300.000 før den fik ny kæde og takthjul
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-12-10 21:45

On Sun, 05 Dec 2010 12:48:39 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>kæde, der bimlee og bamlede som en bedre isbil , motoren havde vist
>også rundet 300.000 før den fik ny kæde og takthjul

Hvilket er en pæn sjat mere end de 100000 Puntoen får på en rem!

Men - hvis det er en kæde er der ikke noget egentligt skifteinterval -
derimod skal man naturligvis lytte om den begynder at larme. Jeg har
godt nok ikke hørt om mange kæder der er knækket uden man har kørt
længe med mislyde uden at skifte. Hvorimod remme har det med at nu er
det slut - med dyre reparationer til følge. Så en inspektion af kæden
i forbindelse med service - så sker der ikke noget undtagen hvis
fanden har en utroligt dårlig dag. Alt kan gå galt hvis sådan en dag
er ude.

Fra : TDN

Dato : 05-12-10 22:27

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> i forbindelse med service - så sker der ikke noget undtagen hvis
> fanden har en utroligt dårlig dag. Alt kan gå galt hvis sådan en dag

En tidligere chef havde sådan en Vectra 2.2 med kæde. Under en overhaling på
motorvejen af en lang stribe lastbiler sprang kæden og i følge ham skulle
der rene underbukser til, efter han fik den ind i nødsporet med livet i
behold......

Mvh
Thomas

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-12-10 07:25

Den 05-12-2010 22:26, TDN skrev:

> [...]
> overhaling på motorvejen af en lang stribe lastbiler sprang kæden og i
> følge ham skulle der rene underbukser til, efter han fik den ind i

Mon ikke han kunne købe et par nye underbukser i en af de boder der er
langs motor. En af den der sælger underbukser til dem med tandremme.
Kæder er så langt at foretrække. Jeg har aldrig i praksis set en knækket
kæde. Men masser af knækkede tandremme. Tandremme er et modefænomen der
heldigvis er på vej ud. Det var en total misforståelse at de kom på
biler i sin tid. Det var kun til gavn for bilbrancen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : KASO

Dato : 07-12-10 17:22

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> heldigvis er på vej ud. Det var en total misforståelse at de kom på biler
> i sin tid. Det var kun til gavn for bilbrancen.

De var en billig måde at få motoren lidt mere stille på - hvis man ikke
ville ofre hydraulisk kædestrammer. Regningen kommer så senere .....

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-10 18:08

> "KASO" skrev i meddelelsen
> De var en billig måde at få motoren lidt mere stille på - hvis man ikke
> ville ofre hydraulisk kædestrammer. Regningen kommer så senere .....

Med mindre det er lavet ordentligt....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst: