"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:34unf6ptnoaab7o8mceg7kt5am3q0m98i1@4ax.com...
> On Sun, 05 Dec 2010 12:48:39 +0100, jan_stevns wrote:
>
>>jopa <admin@jp-web.invalid> skrev :
>>
>>>Ok takker, men sønnen påstår hårdnakket at en kæde
>>>også skal skiftes ?
>>
>>Ham den hårdnakkede er lidt på rette spor, og alligevel ikke, en kæde
>>holder sindssygt længe, men bevares, nogle kæder er da skiftet
>>
>>>Kunne forestille mig at den kun skal skiftes hvis
>>>den bliver løs og man kan høre det.
>>
>>Tjaeh - min ældgamle og længst borte Opel Kaskett 1.langtsom havde
>>kæde, der bimlee og bamlede som en bedre isbil , motoren havde vist
>>også rundet 300.000 før den fik ny kæde og takthjul
>
> Hvilket er en pæn sjat mere end de 100000 Puntoen får på en rem!
>
> Men - hvis det er en kæde er der ikke noget egentligt skifteinterval -
> derimod skal man naturligvis lytte om den begynder at larme. Jeg har
> godt nok ikke hørt om mange kæder der er knækket uden man har kørt
> længe med mislyde uden at skifte. Hvorimod remme har det med at nu er
> det slut - med dyre reparationer til følge. Så en inspektion af kæden
> i forbindelse med service - så sker der ikke noget undtagen hvis
> fanden har en utroligt dårlig dag. Alt kan gå galt hvis sådan en dag
> er ude.
En tidligere chef havde sådan en Vectra 2.2 med kæde. Under en overhaling på
motorvejen af en lang stribe lastbiler sprang kæden og i følge ham skulle
der rene underbukser til, efter han fik den ind i nødsporet med livet i
behold......
Mvh
Thomas