Stafetten: Gammel dansk - på engelsk
Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-12-10 17:59

Vi har haft mange forskellige emner oppe her i stafetten, og jeg jeg har
hørt meget musik, som jeg normalt ikke lytter så meget til. Dewt gør jeg jeg
egentlig heller ikke med den musik, som er baggrund for emnet, nemlig dansk
musik fra 60'erne og de tidlige 70'ere (pigtrådsperioden), og når jeg lytter
er det nok mest til den psykedeliske musik, så jeg vil da gerne inspireres
til andre ting. Derfor temaet - gammelt dansk på engelsk. Altså danske
grupper, der synger på engelsk.

Her er lidt til at inspirere:

Floor (tidl. Hitmakers): Trusting Mr. Jones.
http://www.youtube.com/watch?v=5IHeDLGEHwM

Sir Henry and his Butlers: Pretty Style
http://www.youtube.com/watch?v=DPLXPx5Axic

The Weedons: Shimmy Shimmy - indrømmet en dårlig lydkvalitet
http://www.youtube.com/watch?v=P9_QmXEmuDw&feature=related

Rocking Ghosts: Oh, oh what a kiss.
http://www.youtube.com/watch?v=0uYgpF98FPU

The Defenders: Crying over you.
http://www.youtube.com/watch?v=1YPubVfRoMs&feature=related

Jeg ser frem til at lære noget nyt

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-12-10 18:26

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inspireres til andre ting. Derfor temaet - gammelt dansk på engelsk. Altså

Gasolin:
http://www.youtube.com/watch?v=m6Af0HDirjQ

Savage Rose:
http://www.youtube.com/watch?v=AbG3vX96Ofo

Ache:
http://www.youtube.com/watch?v=8Uwz_IWZyUw

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-12-10 19:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Gasolin:
> http://www.youtube.com/watch?v=m6Af0HDirjQ

Sådan kan det gå. Jeg kunne kun huske Fatherlesxs Hill som cet
engeklslsproget Gasolin nummer

> Savage Rose:
> http://www.youtube.com/watch?v=AbG3vX96Ofo
Savage Rose havde derews bedste tid i den periode. Tænk bare på numre som
Long before I was born og min absolutte Savage Rose favorit, A Trial in Our
Native Town:
http://www.youtube.com/watch?v=4pVfYhUyo4s
Her er roserne nærmest "heavy" i deres udfoldelser.

> Ache:
> http://www.youtube.com/watch?v=8Uwz_IWZyUw
Ache havde jeg nærmest glemt eksisterede, selv om jeg oplevede dem live
mange gange dengang.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-12-10 19:41

> Sådan kan det gå. Jeg kunne kun huske Fatherlesxs Hill som cet
> engeklslsproget Gasolin nummer

Nah..såvidt jeg husker var der da alene 3 numre på Gas 5 og iøvrigt har de
udgivet 4 engelsksprogede albums, hvoraf meget er engelske versioner af de
danske.

> [...]
> Our Native Town:
> http://www.youtube.com/watch?v=4pVfYhUyo4s
> Her er roserne nærmest "heavy" i deres udfoldelser.

Ja det var Savage Rose's gyldne tid.

> Ache havde jeg nærmest glemt eksisterede, selv om jeg oplevede dem live
> mange gange dengang.

'Har du set at der er udkommet 3 boxset for nogle uger siden med mange af de
klassiske danske rockalbums 1965-1978?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-12-10 22:24

> [...]
>>
> 'Har du set at der er udkommet 3 boxset for nogle uger siden med mange af
> de klassiske danske rockalbums 1965-1978?

Jeps. På ønskesedlen til jul. Ungerne skal jo have noget at give farmand.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-10 16:33

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
Stafetten videre til Allan for Ache, som jeg næmest havde glemt.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-12-10 19:31

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Altså danske grupper, der synger på engelsk.

Godt emne. Pigtrådsmusik er altid godt.

Her få vi lige LOLLIPOPS med lollipoplips:
http://www.youtube.com/watch?v=UDnA6s0FqII&feature=related
Så skal vi da også lige have JOHNNY REYMER:
http://www.youtube.com/watch?v=ntQv4sjElrQ&feature=related
og her giver MELVIS den samme sang:
http://www.youtube.com/watch?v=SJP3Tjvvfoc&feature=related
og hvad med DANISH SHARKS:
http://www.youtube.com/watch?v=QTRvJS6zk2I&feature=related
og hvorfor ikke også lade SIR HENRY give samme nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=-UI0jg4jDmA&feature=related
og HITMAKERS må vi heller ikke forgette:
http://www.youtube.com/watch?v=43nXNTRMK1I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-12-10 19:42

meddelelse news:4cfa88d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så skal vi da også lige have JOHNNY REYMER:

For 120. gang...det staves Reimar.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-12-10 20:28

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4cfa88d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> For 120. gang...det staves Reimar.

Ja - og det er endda mandens fornavn - Johnny er et kunstnernavn!!

Utroligt at man kan være fan af en person og så ikke kunne stave til navnet

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-12-10 21:48

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - og det er endda mandens fornavn - Johnny er et kunstnernavn!!

Ja han hedder Reimar Christensen eller Kristensen.

> Utroligt at man kan være fan af en person og så ikke kunne stave til
> navnet

Tjah...Åge får problemer, når det ikke er tyskere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-12-10 22:41

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja han hedder Reimar Christensen eller Kristensen.

> Tjah...Åge får problemer, når det ikke er tyskere.

.............og i den forbindelse (som elektrikkerne siger), synes Åge lige
at vi skal have en navne-sang - på prøjsisk:

Vi stiller om til TROS-sterren:
http://www.youtube.com/watch?v=MCAdjHW_Tjw

Man vænner sig jo til at det skal være på tysk, det hele, når selv danskerne
synger på tysk
JAN OG KJELD: http://www.youtube.com/watch?v=YNldOjgRGYQ&feature=related
GITTE HÆNNING: http://www.youtube.com/watch?v=uy4NdfP3Qvs
DORTHE KOLLO: http://www.youtube.com/watch?v=wz7Haj9nU_M
BRØDRENE OLSEN: http://www.youtube.com/watch?v=JE0KcxLI_ro

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-12-10 00:50

meddelelse news:4cfab55b$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man vænner sig jo til at det skal være på tysk, det hele, når selv
> danskerne synger på tysk

Og hvad har det så lige med emnet at gøre?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-12-10 09:18

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4cfab55b$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og hvad har det så lige med emnet at gøre?

HOV DA! ??????
Nårhhhh... ja. Det har da godt nok lige så lidt at gøre med emnet, som
hvordan man staver Fregnede-Louise-mandens navn.
Det er da også rigtigt.
UPS!

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 10:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad har det så lige med emnet at gøre?

For den der kun kender en hammer, kommer alle problemer hurtigt til at ligne
søm :)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-12-10 22:25

meddelelsen news:4cfa88d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=-UI0jg4jDmA&feature=related
> og HITMAKERS må vi heller ikke forgette:

God musik. Det meste af det

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-12-10 19:38

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> Derfor temaet - gammelt dansk på engelsk. Altså danske grupper, der synger
> på engelsk.

Duh ahhhh bidu bidu biduahhh
bi dubi dubiduahhh bidu bidu
bi
duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............................:
http://www.youtube.com/watch?v=ZRIMCqfI2NU

Den er bare såååååååååå god.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 04-12-10 11:48

Jeg kan ikke lade være med at blande mig

Her er Scarlets med "She taught me how to Yodel"

Jeg kunne ikke finde den på YouTube, men på denne side: http://www.ramogens.dk/?p=218

Nu nævede du engelsksproget musik, men jeg blev imspireret til dette
instrumentalnummer, som jeg er vild med:

Sir Henry og "Camp". Det er f...... guf for ørerne. Det kom lidt bag
på mig, at det også blev et stort hit uden for Danmark, men den var
nr. 1 i Holland og Belgien.

http://www.youtube.com/watch?v=hDLyQDQrgIY

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-12-10 22:25

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Sir Henry og "Camp". Det er f...... guf for ørerne. Det kom lidt bag
> på mig, at det også blev et stort hit uden for Danmark, men den var

Et lidt specielt nummer. Pretty Style som jeg linkede var B-side, og efter
min mening bedre, men Camp var Ok.

Jan

Fra : Michel Husted

Dato : 04-12-10 16:38

> Et lidt specielt nummer. Pretty Style som jeg linkede var B-side, og efter
> min mening bedre, men Camp var O

Det må man sige. Og den faldt også helt uden for stafetten.

Men den er spillet på redekam med pergamentpapir ; Det er ikke en
løgn

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-12-10 21:22

Da der endnu ikek er kommet så mange indlæg i denne stafet,. lader jeg den
lige leve til i morgen.

Jan

Fra : Michel Husted

Dato : 05-12-10 15:28

I får lige et par bud mere:

Lollipops: "Sussy Moore" - http://www.youtube.com/watch?v=KC3LlKiXCVo

Sir Henry: "Beautiful Brown Eyes" - http://www.youtube.com/watch?v=FUfRlhBUjOk

Red Squares: "Sherry" (desværre en senere live-version) -
http://www.youtube.com/watch?v=9ytGvhgkgo4

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-10 10:44

> [...]
>
> Sir Henry and his Butlers: Pretty Style
> http://www.youtube.com/watch?v=DPLXPx5Axic
>
> The Weedons: Shimmy Shimmy - indrømmet en dårlig lydkvalitet

Hej Jan

Desværre kunne jeg ikke finde den på YouTube, og den lever måske heller ikke
helt op til kriteriet.... Men alligevel... Så er den Gammel Dansk, lavet om
til engelsk... Skrevet af kai Normann Andersen... På Dansk, Glemmer du...
Husker jeg ikke helt galt, sunget af Liva Weel i filmen Odds 777... Som på
engelsk er blevet til Marianne og spillet og sunget af Herman's Hermits...

Nå på Dansk kunne den da findes, så her er Liva Weel..

http://www.youtube.com/watch?v=d2foQGCnjPA

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-10 16:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> Herman's Hermits...
>
> Nå på Dansk kunne den da findes, så her er Liva Weel..

Jeg har en udgsve med Sir Henry and his Butlers, men den findes heller ikke
på Youtube,

Jan