Årets bil uden Xenon
Fra : Leif

Dato : 03-12-10 22:59

Var inde inde for at handle en ny C-Max, men undrer
mig sammen meed sælgeren,over, at den ikke kan
leveres med Xenon lys.

Er der nogen, der har oplysninger om dette?

Mvh, Leif

Fra : KASO

Dato : 04-12-10 10:37

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> Var inde inde for at handle en ny C-Max, men undrer
> mig sammen meed sælgeren,over, at den ikke kan
> leveres med Xenon lys.
>
> Er der nogen, der har oplysninger om dette?
>
> Mvh, Leif

Et gæt kunne være, at Ford ikke fører det fulde program i DK, da salget af
dyre varianter og dyrt ekstraudstyr er stærkt begrænset af vores afgifter.
Af samme årsag har Renault f.eks. også kun de 2 mindste udstyrsvarianter i
det danske program - og de kraftigere motorer føres ikke.

Fra : Fister

Dato : 04-12-10 20:11

KASO formulated the question :
> [...]
> samme årsag har Renault f.eks. også kun de 2 mindste udstyrsvarianter i det
> danske program - og de kraftigere motorer føres ikke.

Det er en Ford!
Sidder der stadig analogt ur i midterkonsollen, eller er de kommet
videre fra det?
Mondeo 95 havde det, sammen med kassettebåndoptager.
Jeg bifalder dog at vi andre slipper for de tåbelige lygter, selvom det
helt sikkert hører fremtiden til.
Kai

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-12-10 20:16

On Sat, 04 Dec 2010 20:10:47 +0100, Fister <ikke@interessant.nej>
wrote:

> [...]
>Mondeo 95 havde det, sammen med kassettebåndoptager.
>Jeg bifalder dog at vi andre slipper for de tåbelige lygter, selvom det

De må gerne have Xenon-lygter, bare de er korrekt indstillet - det er
OK. Selv om de er giftige under de forkerte omstændigheder
(vejhældning, sving, bakker osv)
Tag og fjern alt tåbelys fra bilerne - heldigvis var ham med tågelys i
går så flink at køre så tæt på jeg ikke kunne se nogen af hans lys -
det bekymrede mig dog lidt, da hastigheden var i 120-niveau.

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-12-10 22:43

"Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mondeo 95 havde det, sammen med kassettebåndoptager.
> Jeg bifalder dog at vi andre slipper for de tåbelige lygter, selvom det

øhhh ,mondeo 95 havde digital ur i midterkonsol .
mvh tom

Fra : Fister

Dato : 04-12-10 23:04

Tom Jensen wrote on 04-12-2010 :
> "Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i en meddelelse

> øhhh ,mondeo 95 havde digital ur i midterkonsol .
> mvh tom

Ikke den min kollega havde indtil for 14 dage siden, og der var også en
fin kasettebåndoptager i den.
Jeg skal indrømme at den måske var nyere end 95, det var den model med
den "dråbeformede" forlygter.
Den, et par år nyere, de kiggede på, havde også et smukt ur fra WW2
siddende lige der hvor nyere mekanik kunne have pyntet, dog ikke i en
Ford
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-10 23:10

Fister <ikke@interessant.nej> skrev :

>Den, et par år nyere, de kiggede på, havde også et smukt ur fra WW2
>siddende lige der hvor nyere mekanik kunne have pyntet, dog ikke i en
>Ford

Et analogur er som regel hurtigere at aflæse ud af øjenkrogen :)
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Fister

Dato : 04-12-10 23:39

jan_stevns wrote :

> Et analogur er som regel hurtigere at aflæse ud af øjenkrogen :)

Kun for ældre mennesker
Jeg får intet ud af at se på sådan en dims, hvis det skal foregå i
farten.
Kai

Fra : Leif

Dato : 05-12-10 22:00

"jan_stevns" skrev i meddelelsen news:61flf6ljiirfvlof7gcq4gdbar8dd0699h@news.sunsite.dk...

> Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk

Der sker ikke en sk.. på den side???
Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 22:50

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev :

>Der sker ikke en sk.. på den side???

Den er lige startet op :) That's why :)

Fra : Leif

Dato : 08-12-10 22:41

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 2 mindste udstyrsvarianter i det danske program - og de kraftigere motorer føres ikke.
Du ramte plet. Ford dk har valgt ikke at tilbyde dem, da de kun kommer i
en (for danskere) dyr pakke. Hvem der end så bestemmer det.......

I brochuren er fotoet af lyset på vejen der stadig, men teksten vedr.
xenon er fjernet - kan læses i den tyske udgave via ford.de........

Xenon lygterne koster dog kun EUR 950 som tilvalg i det tyske,
så en eftermontering kunne vel komme på tale. Mon ikke de kabler,
der er nødvendige, allerede er installeret på bilerne?

/Leif

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-10 22:54

> [...]
> så en eftermontering kunne vel komme på tale. Mon ikke de kabler,
> der er nødvendige, allerede er installeret på bilerne?

Det er ikke et spørgsmål om kabler - det er 100% sikkert de samme som til
halogenpærer, da de er CAN-BUS styret.
Problemet er nærmere manglende lygtevasker og/eller niveaufølere. Disse
(niveaufølere) er helt sikkert IKKE monteret på modeller uden Xenon.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Leif

Dato : 09-12-10 19:54

> [...]
> Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
> Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
måske ikke, men (til)køber man det tilbud er alt vel indeholdt?
/Leif

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-10 20:27

> "Leif" skrev i meddelelsen

Ja, men så er det ehel fabriksmonteret. Det er det færreste biler, hvor det
let kan lade sig gøre at eftermontere Xenon.
Med mindre man er så heldig at Hella laver godkendt Xenon til
eftermontering, på pågældende model.

Fra : alexbo

Dato : 04-12-10 10:49

"Leif" skrev

> Var inde inde for at handle en ny C-Max, men undrer
> mig sammen meed sælgeren,over, at den ikke kan
> leveres med Xenon lys.

Ja det er underligt navnlig når det følger med i collection, man skulle tro
at sælgeren kunne finde ud af at anbefale den, men han havde måske noget
andet han ville have solgt.

http://www.ford.dk/Personbiler/FordCollection

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif

Dato : 04-12-10 15:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen news:4cfa0e9f$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> at sælgeren kunne finde ud af at anbefale den, men han havde måske noget

Den collection omhandler udstyr til den gamle model.
Den nye C-max er ikke engang på listen under Personbiler.........

/Leif

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-12-10 22:41

> [...]
> tro
> at sælgeren kunne finde ud af at anbefale den, men han havde måske noget

xenon var ikke standart i trend collection kun i titanium modellerne i
focus.
mvh tom j