Jeg undrer mig!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 19:05

Kom møvende hjemad gennem den egentlig ikke særlig hektiske trafik,
men på grund af et par snefnug - eller lidt mere - var M3 forvandlet
til en velvoksen P-plads Det er der jo ikke noget at gøre ved
andet end at følge med og gabe kraftigt ,-))

Så kom Køge Bugt - no problemos. Vi kunne smertefrit køre øøh 60-70
fordi "nu har jeg fået Astraen/Toyotaen/Fiestaen op på 60-70 og så
kører jeg i midten" . Lastbilerne fes indenom, vi andre udenom - der
var ikke bare en af dem, der var mange! Hvad er det lige, der får folk
til at blive hængende ude i midten når de er den sløveste knallert på
vejen?
Altså at køre 60-70 på en tresporet vej med tomt inderspor undtaget de
indenomfarende lastbiler og en kø så lang som et ondt år bagved og i
yderbanen vælter forbi også?
Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 19:59

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )

Der er hverken svar endsige tankevirksomhed af betydning
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 20:55

On Fri, 03 Dec 2010 19:58:42 +0100, jan_stevns wrote:

>Der er hverken svar endsige tankevirksomhed af betydning

Fruen påstår hårdnakket de har lagt hovedet i handskerummet - jeg tror
de hang det på den knage, de tog tændingsnøglen )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-12-10 20:58

Iflg. en gammel ostereklame så:

Jeg har hang til Høng.

Fastholder du stadig din udtalelse?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 23:10

On Fri, 03 Dec 2010 20:58:12 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Iflg. en gammel ostereklame så:
>
>Jeg har hang til Høng.
>
>Fastholder du stadig din udtalelse?

andre har hang til Camenbert! )

Iøvrigt glemte jeg at sige tak til den fører med festblusset tændt
(temmelige høje nærlys + tåbeforlygter) - at han var så venlig at køre
så tæt, de var skjult for mit åsyn. At hastigheden var 110 (+)
bekymrede mig en anelse, da Køge Bugt ikke lige er kendt for stabile
hastigheder )

Fra : KT

Dato : 03-12-10 20:20

?Hvorfor kørte du så ikke i det tomme inderspor? Det kunne godt undre mig!

Knud

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 20:33

On Fri, 3 Dec 2010 20:19:53 +0100, "KT" <knt.t@privat.dk> wrote:

>?Hvorfor kørte du så ikke i det tomme inderspor? Det kunne godt undre mig!

Fordi der er nogen der har skrevet nogle regler om forbud mod at
overhale indenom!

Men sådan er der så meget, når man fra yderbanen væltede helt til
højre og ud igen fattede de nada!

Fra : Mcwm

Dato : 03-12-10 20:36

Den 03-12-2010 19:05, Ivan Madsen skrev:
> Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )
Så er der bedre plads til en evt. og forventet udskridning

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-12-10 20:55

On Fri, 03 Dec 2010 19:05:26 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>yderbanen vælter forbi også?
>Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )

På M3 sydgående i morges kunne du have fået din lyst styret.

På de strækninger af den, hvor der ikke er igangværende vejarbejde var
ydersporet stort set tomt. Det skyldtes sandsynligvis at der lå noget
"pludder" derude.

Nu gider jeg ikke debattere det igen, men det havde også den positive
effekt, at der ikke var kø ved indsnævringen efter Frederikssundsvej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 21:02

On Fri, 03 Dec 2010 20:54:50 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>På M3 sydgående i morges kunne du have fået din lyst styret.

Nu har jeg ikke specielt lyst til at rivravruskende stærkt - men anser
dog 15 for at være en anelse langsomt )

>På de strækninger af den, hvor der ikke er igangværende vejarbejde var
>ydersporet stort set tomt. Det skyldtes sandsynligvis at der lå noget
>"pludder" derude.

Jooh, men hvis det går rimeligt er der jo heller ingen grund til at
kaste sig derud - hvis det ser "råddent ud" bli'r det sikkert værre
,-)

>Nu gider jeg ikke debattere det igen, men det havde også den positive
>effekt, at der ikke var kø ved indsnævringen efter Frederikssundsvej.

ååh, sidegevinsten )

Fra : From Sydsjælland

Dato : 03-12-10 21:20

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> yderbanen vælter forbi også?
> Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )

Jeg ved ikke hvordan det er i hele Danmark. Men snakker vi Køge Bugt, så
ligger det helt fast at alle danske ikke bevæger sig ind i højre bane.
Danskere har frygtlige aversioner mod at bruge inderbaner, de kan gå
helt i panik i dette spor.
Ikke fordi der er mange bilister i inderbanen, men mere det at andre
folk tror at man er syg, har motorstop, er dement, er cyklist, kører
Övningskörsel, er spøgelsesbilist og så lige den detalje at der kunne
ligge en sættevogn.
Midtersporet passer meget bedre til danskere, her kan man køre i sit
eget tempo, man kan snakke i mobil, man kan lægge sminke, spise
morgenmad, sætte slipset inden næste møde, man kan også lige ordne
ungernes roderi fra i går.
Ydersporet er forebeholdt dem som hverken mener færdselslov, skattelov
eller andre love gælder for dem. De har en speciel lov til at køre som
det passer dem, men de har også kængurufront eller anden form for
beskyttelse, for at undgå skader på bilen, når de rammer spande, stiger,
murbaljer eller møbelsæt fra IKEA, som idioten foran har tabt fra
traileren, fordi han med sin egen færdselslov kører 130 km/t med sin
Bilkatrailer med små 8 tommer hjul.

Det er sikkert skudt helt forkert, men sådan ser jeg trafikken
Mvh Knud

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-12-10 21:36

On Fri, 3 Dec 2010 21:19:31 +0100, "From Sydsjælland"
<manden@mand.invalid> wrote:

<...>

>Det er sikkert skudt helt forkert, men sådan ser jeg trafikken
>Mvh Knud

Jeg ser nu mange danske nummerplader i højre spor - svenske derimod?
nope!! never! og never again - selv om Volvoen kun er nået op på 80!
)
Tyskerne har også en holdning om, at højre spor er for undermålere og
andet skod, der ikke kører Audi/BMW/VW/Mercedes - Mondeoerne må godt
putte sig derinde )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-12-10 09:41

On Fri, 03 Dec 2010 21:35:42 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>Tyskerne har også en holdning om, at højre spor er for undermålere og
>andet skod, der ikke kører Audi/BMW/VW/Mercedes - Mondeoerne må godt

Den slags udtalelser vil jeg gerne advare imod. Det kan få de
frygteligste konsekvenser.

Vi har udflyttere i gruppen til begge lande, og mærkefanatikerne ryger
helt op i falsetten når de læser den slags.

Det skal vi passe på med, os der i bare perversion kan finde på at
købe både Fiat og Hyundai.

"De andre" anser os vist nok ikke for at være helt tilregnelige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-12-10 09:56

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "De andre" anser os vist nok ikke for at være helt tilregnelige.

Det er sgu selverkendelse, så det batter..))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-12-10 10:00

Bjørn J. forklarede:
> Det er sgu selverkendelse, så det batter..

Problemet er bare at det holder som en snebold i helvede! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-12-10 10:25

KLIP

> Problemet er bare at det holder som en snebold i helvede! ;)

Nu er det jo yderst sjældent, Folmer overdriver, så du har nok ret..:)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-12-10 10:28

Bjørn J. frembragte:
> Nu er det jo yderst sjældent, Folmer overdriver, så du har nok ret..:)

Dét er ingen overdrivelse!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-12-10 11:05

On Sat, 04 Dec 2010 10:28:14 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Bjørn J. frembragte:
>
>Dét er ingen overdrivelse!

>--

Jeg elsker også jer......................begge to. )))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-12-10 17:20

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

klippetiklip

>"De andre" anser os vist nok ikke for at være helt tilregnelige.

Er det NU, man skal tie stille.... hva´hva´hva?

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-12-10 17:24

On Sat, 04 Dec 2010 17:20:02 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:
>

>klippetiklip

>Er det NU, man skal tie stille.... hva´hva´hva?

Hvis ikke du vil skubbes over til gruppen af utilregnelige, så ja!
) Men det stopper dig jo nok ikke

Fra : Mcwm

Dato : 04-12-10 17:38

Den 04-12-2010 17:23, Ivan Madsen skrev:

> Hvis ikke du vil skubbes over til gruppen af utilregnelige, så ja!
> ) Men det stopper dig jo nok ikke
Således indfandt jule sig alligevel!!

Venligst
Mcwm

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-10 11:16

On Fri, 03 Dec 2010 21:35:42 +0100, Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com>
wrote:

>Tyskerne har også en holdning om, at højre spor er for undermålere og
>andet skod, der ikke kører Audi/BMW/VW/Mercedes - Mondeoerne må godt
>putte sig derinde )

Ah, ikke helt. Jeg har nu skubbet mangen en BMW/Audi/Mercedes og
særdelse VW ind i højresporet med min Mondeo.

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-12-10 11:22

Den er jo også på EPO.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten

Dato : 05-12-10 17:40

> [...]
> yderbanen vælter forbi også?
> Jeg formoder der findes et svar - jeg har det bare ikke lige klar )

Den er nem.... de ved at hvis de ligger i indersporet så er lastbilerne nødt
til at overhale dem og det må de jo snart ikke mere

http://www.trm.dk/da/nyheder/2010/nyt+fors%C3%B8g+med+overhalingsforbud+for+lastbiler/

Carsten