Lidt ideer til manden der har alt ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-12-10 13:15

Jeg var lige på loftet den anden dag og faldt over lidt gammelt "ragelse".
Blandt andet nogle udstyrskataloger fra dengang far var ung og smuk (nu er
jeg kun smuk )

Her er et par nostalgiske sider fra udstyrskataloget "Formel 1" årgang 1982:

http://www.perbeer.dk/nostalgi.htm

Det var det noget af sejeste udstyr man kunne få

Men det var jo også dengang, at en bil med meget originalt udstyr var
monteret med både vinyl-tag, cigartænder, el-bagrude, gulvtæppe,
nakkestøtter osv

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-10 13:23

> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> Blandt andet nogle udstyrskataloger fra dengang far var ung og smuk (nu er
> jeg kun smuk )

Du mener: Dengang far var ung, smuk og vidunderlig.........nu er han kun
underlig". )

> Det var det noget af sejeste udstyr man kunne få

Hmmmm, vaskeægte ludertrapper....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-10 13:24

http://www.perbeer.dk/1982/side17.jpg

Fra : Bjørn J.

Dato : 03-12-10 14:07

KLIP

> http://www.perbeer.dk/1982/side17.jpg

Samme side: Bonderøvene brugte dem også...;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 15:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Det var det noget af sejeste udstyr man kunne få

Ak ja - et solvisir til sin Taunus .... Eller en golfkugle som
gearstangsknob ... tsk tsk ..
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : mugge

Dato : 03-12-10 15:39

> [...]
>
> Men det var jo også dengang, at en bil med meget originalt udstyr var
> monteret med både vinyl-tag, cigartænder, el-bagrude, gulvtæppe,

Jeg tilstår gerne at Cortinaen havde crom Brazilfælge og bagrudevisir. Der
var efterfølgende også bagrudevisir på først Taunus'en og derefter Volvo
240.

........men aldrig golfkugle - det var vist mest VW'ere

mugge

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 03-12-10 16:15

Den 03-12-2010 13:15, Per Beer Hansen skrev:
> [...]
>
> Men det var jo også dengang, at en bil med meget originalt udstyr var
> monteret med både vinyl-tag, cigartænder, el-bagrude, gulvtæppe,

Sjovt som det ændrer sig med tilbehør.
For den del år siden skulle alle have soltag i deres biler. Det er der
da vist ikke nogen der får eftermonteret mere?
Store projektører var også en stor artikel i "gamle dage" Men det er nok
teknologien med halogen og zenon der har ændret behovet.
Dog ser man mange biler i Norge og Sverige med eftermonterede
ekstralygter. De er måske lidt mere bange i mørke?

Hilsen Matthias

Fra : Leif

Dato : 03-12-10 18:12

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen
> Den 03-12-2010 13:15, Per Beer Hansen skrev:> Sjovt som det ændrer sig med tilbehør.
> For den del år siden skulle alle have soltag i deres biler. Det er der da vist ikke nogen der får
> eftermonteret mere?

Nu har vi klimaanlæg

> Store projektører var også en stor artikel i "gamle dage" Men det er nok teknologien med halogen
> og zenon der har ændret behovet.

Jep.

> Dog ser man mange biler i Norge og Sverige med eftermonterede ekstralygter. De er måske lidt mere
> bange i mørke?

Næh, men de har flere elge end vi har herhjemme.

/Leif
Der indrømmer at have haft et sæt Hella Rally 3000
med 100watt sat på fronten af den gamle 85' Escort.

Lækkert med alt det lys.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-10 14:50

>"Matthias H. Matthiessen" skrev i meddelelsen
>Sjovt som det ændrer sig med tilbehør.
>For den del år siden skulle alle have soltag i deres biler. Det er der da
>vist ikke nogen der får eftermonteret mere?

Uha ja, dem har man monteret en hel del af i sin tid.
Husker en bekendt, som havde fået et brugt soltag til sin egen bil.
Det var jo bare lige til, når det skulle monteres.
Han havde ikke skabelonen til hullet, men det gik nok alligevel.
Så han lagde bare soltaget op på taget og tegnede feter det, så han havde
noget at skære efter.
Da soltaget bagefter skulle sættes i hullet, så faldt det igennem, da han
havde skåret/opmærket efter yderkanterne
(Han "reddede" den dog, ved at finde et nyt soltag, som var noget større end
det han havde fået)

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-10 14:39

> [...]
>jeg kun smuk )
>
>Her er et par nostalgiske sider fra udstyrskataloget "Formel 1" årgang

Og her er lidt mere af/fra samme skuffe.
Hele "Formel 1" udstyrskataloget fra 1980 (56 sider) som en pdf fil (ca.
11MB)
http://www.perbeer.dk/Formel1_1980.pdf

Der er bare rigtig meget lækkert hejs imellem.
T.Hansen go home

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Petersen Michael

Dato : 12-12-10 22:50

> [...]
>
> Men det var jo også dengang, at en bil med meget originalt udstyr var
> monteret med både vinyl-tag, cigartænder, el-bagrude, gulvtæppe,

Hæ, hvor er det cool at der er 13" fælge.. i hvidmalet eller forkromet
stål..
Der er jo knap nok nogen "rigtige" biler der længere kører på 13" og da
slet ikke eftermonteret *ss* Tiderne skifter..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg