De hemmelige p-regler?
Fra : HKN

Dato : 30-11-10 20:36

Jeg var idag så heldig at køre ind forbi El-giganten i Herlev for hente en
vare, som jeg havde bestilt på deres netbutik.

Da jeg kommer ud ca. 10 min. efter, står der sør'me en p-vagt og er i fuld
gang med at skrive en bøde. Jeg siger til ham at det er min bil og at jeg
derfor ikke vil acceptere bøden, da han endnu ikke har sat den fast under
vinduesviskeren (ifølge de hemmelige p-regler
http://jp.dk/indland/trafik/article2240702.ece)

Han svarer at han har taget et billede af min p-skive og at bøden derfor
ikke kan trækkes tilbage. Jeg starter bilen og kører inden han når at sætte
den fast - men jeg modtager formentlig helt sikkert en rykker, så hvordan
beviser jeg at dette rent faktisk var tilfældet?

Iøvrigt er det en supergod kundeservice El-giganten har indført der (ironi
kan forekomme) - det er den eneste forretning på adressen, og der er langt
til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at handle der!

Mvh
Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-11-10 20:40

HKN skrev:

> [...]
> S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
> deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at

Havde El-giganten været ude og flytte din P-skive væk fra
det, du havde stillet den på?
(ironi kan også forekomme i ovenstående)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Gunnar007

Dato : 30-11-10 20:47

<"HKN" skrev i meddelelsen
<
[...]

Som skrevet i artiklen, de kommunale parkeringsselskaber .
Mon ikke du lige ramte et privatejet ?? Som Elgiganten har hyret til at
kigge på deres område i Herlev ??
Det tror jeg da nok du har

Hilsen G

Fra : \"@

Dato : 30-11-10 20:55

Den 30-11-2010 20:36, HKN skrev:
> [...]
> er langt til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk
> bare stiller deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at

Mig bekendt, er de såkaldte hemmelige P-regler, lavet af en gruppe
kommunale P-selskaber, med Parkering København i spidsen. Det er ikke
regler, som private eller andre kommunale selskaber nødvendigvis skal følge.

Holder mig selv langt væk fra steder med private parkeringsregler, da de
i min optik, samarbejder med kriminelle (læs ingen private
parkeringsselskaber har respekt for gældende dansk lov). Hvis butikker
har et sådant samarbejde, har de ikke fortjent mine penge. Har ellers
elektroniske P-skiver, der skulle sikre mig, men de sikrer mig ikke mod
kriminelle P-vagter.

Mikael

Fra : apollo14dk

Dato : 30-11-10 20:56

Den 30-11-2010 20:36, HKN skrev:
> [...]

> er langt til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk
> bare stiller deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at

Hvad mener du med langt til en s-togs station ??

Har du prøvet at kigge på http://maps.google.dk og søge på Herlev station.

Fra Elgiganten til s-togs stationen er der små 5-8 minutters gang.

Og lige på det område, er der privat parkering, netop fordi nogle tager
sig den frihed, at holde på området, men ikke har noget gøremål hos
Elgiganten, du kunne kigge på den modsatte side af Hørkær, der ligger
pænt mange firmaer, som bestemt ikke har for mange p-pladser.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-11-10 21:08

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
> deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at handle der!

P-vagterne må ikke børste sne af bilerne for at tjekke skive og nummerplade.
Måske skulle man sørge for at få lidt ekstra sne tværet ud over bilen inden
man går?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : alexbo

Dato : 30-11-10 21:14

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> P-vagterne må ikke børste sne af bilerne for at tjekke skive og
> nummerplade. Måske skulle man sørge for at få lidt ekstra sne tværet ud
> over bilen inden man går?

Eller stille skiven, hvad man nu synes er nemmest.

mvh
Alex Christensen

Fra : \"@

Dato : 01-12-10 09:16

Den 30-11-2010 21:13, alexbo skrev:
> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Eller stille skiven, hvad man nu synes er nemmest.
>
> mvh
> Alex Christensen

***LOL***

Mikael

Fra : hanzen

Dato : 30-11-10 21:18

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> P-vagterne må ikke børste sne af bilerne for at tjekke skive og
> nummerplade. Måske skulle man sørge for at få lidt ekstra sne tværet ud

Man kan få julesne på spraydåse.
--

hilzen
hanzen

Fra : Thore

Dato : 01-12-10 12:10

On Tue, 30 Nov 2010 21:07:38 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>P-vagterne må ikke børste sne af bilerne for at tjekke skive og nummerplade.
>Måske skulle man sørge for at få lidt ekstra sne tværet ud over bilen inden
>man går?

Kort levetid i juli/august...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Jubi

Dato : 01-12-10 13:46

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> Kort levetid i juli/august...

Hvorfor skal gruppen her opforstre kriminelle? Tag den straf i tilkommer
eller bestrid den i en retssal.

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-12-10 16:43

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skal gruppen her opforstre kriminelle? Tag den straf i tilkommer
> eller bestrid den i en retssal.

De eneste kriminelle i denne diskussion er parkeringsvagtfirmaerne.

Fra : Jens G

Dato : 30-11-10 22:07

On Tue, 30 Nov 2010 20:36:14 +0100, "HKN" <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
>deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at handle der!

Der er altså ikke langt til Herlev station fra El-giganten.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-11-10 23:17

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

> Der er altså ikke langt til Herlev station fra El-giganten.

Hvis du har købt et 42" tv, så er der pænt langt.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jens G

Dato : 01-12-10 21:13

On Tue, 30 Nov 2010 23:16:43 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Hvis du har købt et 42" tv, så er der pænt langt.

Næ, men nu var det også i forhold til at stille bilen der hele dagen,
for at tage toget.

Fra : erling

Dato : 30-11-10 22:15

Den 30-11-2010 20:36, HKN skrev:
> [...]
> er langt til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk
> bare stiller deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at

Det er sjovt så forurettede folk kan optræde trods deres egne fejl -
det ser man jo gang på gang - det er jo lige før El-giganten skal have
en service der hedder at sætte P-skiven for folk, for det kan de jo ikke
finde ud af.
Ski mærkeligt, at folk overhovedet kan finde ud af at finde P-pladsen
/erling

Fra : Henning

Dato : 30-11-10 22:25

wrote:

> [...]
>gang med at skrive en bøde. Jeg siger til ham at det er min bil og at jeg

Hvorfor er han i gang med det? Holder du udenfor p-bås, har du ikke
sat skiven, er afgiften i det hele taget berettiget?
Hvis du har gjort dig skyldig, er det jo bare at tage straffen, lige
meget hvilken undskyldning du kan finde på.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-12-10 16:44

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis du har gjort dig skyldig, er det jo bare at tage straffen, lige
> meget hvilken undskyldning du kan finde på.

Har du læst de hemmelige parkeringsregler eller lukker du bare luft ud?

Fra : F.Syndergaard

Dato : 30-11-10 22:34

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
> deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at handle der!

Det er dog en utrolig forståelse i har for de plattenslagere der hedder
P-selskaber.
Jeg deler absolut trådstarterens forargelse.
Det er rigtigt vi skal stille vore skiver men vagterne kunne godt udvise
lidt kulance i tvivlstilfælde.
Selv når der beviser i en TV optagelse står de minsanten og lyver i retten.
Udsteder bøder på private p-pladser.
De er gået helt i selvsving.
Ud med dem.
--
MVH.
Finni

..

Fra : alexbo

Dato : 30-11-10 22:42

"F.Syndergaard" skrev

> Det er rigtigt vi skal stille vore skiver men vagterne kunne godt udvise
> lidt kulance i tvivlstilfælde.

Hvad er du i tvivl om?

mvh
Alex Christensen

Fra : F.Syndergaard

Dato : 01-12-10 10:05

> "F.Syndergaard" skrev

> Hvad er du i tvivl om?
>
> mvh
> Alex Christensen
Jeg er netop ikke i tvivl om at det er nogle platugler vi har med at gøre.
Jeg fatter at der er forretninger der laver aftaler med dem.

--
MVH.
Finni

Fra : Michael Sørensen

Dato : 01-12-10 11:03

Den 01-12-2010 10:05, F.Syndergaard skrev:

> Jeg fatter at der er forretninger der laver aftaler med dem.

Det fatter jeg også.

Min arbejdsplads har Euro Park til at håndhæve det. Og tak. Ellers havde
jeg eller mine kollegaer samt kunder ingen p-plads.

Fra : Kurd

Dato : 01-12-10 02:36

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt kulance i tvivlstilfælde.
> Selv når der beviser i en TV optagelse står de minsanten og lyver i

Private [firmaer] kan ikke udstede bøder.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 01-12-10 10:07

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i en meddelelse

> "F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Private [firmaer] kan ikke udstede bøder.

Bøde, afgift, gebyr kald det hvad du vil.
Har du problemer med at forstå hvad jeg mener?

--
MVH.
Finni

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-10 11:50

F.Syndergaard skrev:

> Har du problemer med at forstå hvad jeg mener?

Kurd har ingen problemer. Han bruger nyhedsgrupperne til at
skrive det som alle ved, i en sammenhæng hvor det kan irritere
mest muligt.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 12:00

> Kurd har ingen problemer. Han bruger nyhedsgrupperne til at
> skrive det som alle ved, i en sammenhæng hvor det kan irritere
> mest muligt.

Hov hov... ligefrem påstå der er en sammenhæng...

Venligst
Mcwm

Fra : N_B_DK

Dato : 01-12-10 00:10

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og at jeg derfor ikke vil acceptere bøden, da han endnu ikke har sat
> den fast under vinduesviskeren (ifølge de hemmelige p-regler

Kør tilbage imorgen og benyt din returret, og sig at eftersom de mener du
skal have en p-afgift for at handle hos dem, må du købe varen et andet sted
der ikke udsteder p-afgifter til deres kunder.

--
MVH. N_B_DK

Fra : John

Dato : 01-12-10 14:27

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal have en p-afgift for at handle hos dem, må du købe varen et andet
> sted der ikke udsteder p-afgifter til deres kunder.

Det er da utroligt så meget kævl der er om dette "problem"
Jeg bor, hvor der i nærheden er en forlystelsespark som kræver
40 kr. i parkeringsafgift på deres areal. Et par hundrede meter
fra parken er der et supermarked med plads til ca. 20 biler.
Dette supermarked blev træt af, at gæster til parken benyttede
deres P-plads hele dagen for at spare de 40 kr.
Supermarkedet lavede så en aftale med et privat P-firma der
så satte skilte op med een times parkering. Og nu holder der
ikke gæster fra parken mere. (fint nok, da pladsen er hans)
Da jeg handler dagligt i dette supermarked, spurgte jeg Bossen:
Hvad nu hvis fik et Cirokort, hvis jeg nu glemte at sætte skiven,
(vi er på landet og jeg har handlet der i 15 år, uden skive)
Så sagde han:
Hvis jeg fik et cirokort skulle jeg bare komme ind til ham,
så ville han annullere det...???? (hvem tjener penge?)
Som jeg læser loven, kan alle med privat ejendom kræve en afgift
for at parkere på deres område, hvordan man så får beløbet inddrevet
er jo en anden sag.
Hilsen John

Fra : Jubi

Dato : 01-12-10 01:20

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Mvh
> Henrik

Mange har ikke opdaget, eller er skide ligeglade, at i x-poster til
dk.forbruger og dem i dk.forbruger har ikke opdaget, eller er skide
ligeglade, at de x-poster til denne gruppe.
Det er formentlig derfor der er så mange ujuridiske svar i denne gruppe.

Da emnet egentlig er "hvor er det altså synd for mig", så hører emnet
slet ikke hjemme i denne gruppe.

Fra : CC

Dato : 01-12-10 01:46

Den 01-12-2010 01:20, Jubi skrev:
> Da emnet egentlig er "hvor er det altså synd for mig", så hører emnet
> slet ikke hjemme i denne gruppe.

Hvorfor svarer du så. Du "støjer" !

Fra : Jubi

Dato : 01-12-10 02:06

"CC" <cc@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor svarer du så. Du "støjer" !

Jeg svarer ikke på emnet men gør opmærksom på en fejl fra brugerne.

FUT: dk.admin.netikette hvor din støj kan debatteres.

Fra : HKN

Dato : 01-12-10 07:01

> Da emnet egentlig er "hvor er det altså synd for mig", så hører emnet slet
> ikke hjemme i denne gruppe.

Prøv lige at forklare mig hvorfor det ikke hører hjemme her? Jeg spørger
efter hvad min bevisstilling er i den konkrete situation - ikke noget med om
det er synd for mig eller ej. Hvis der gælder en regel/lov der stiller mig
anderledes end jeg lige umiddelbart tror, så har jeg vel ret til at bruge
den - uanset om jeg har overtrådt loven eller ej?

Fra : alexbo

Dato : 01-12-10 10:09

"HKN" skrev

> Jeg spørger efter hvad min bevisstilling er i den konkrete situation -

Den er ualmindelig fin, formentlig klarer parkeringsselskabet det for dig.
Det du tilsyneladende ønsker bevist er:
"Jeg starter bilen og kører inden han når at sætte den fast"

Jeg vil tro at vagten netop skriver dette,
at bilisten nægtede at modtage afgiften og kørte væk mens jeg var ved at
sætte den i viskerne.
Måske skriver han at han måtte springe væk for ikke at bliver kørt over.

mvh
Alex Christensen

Fra : HKN

Dato : 01-12-10 22:00

Siden du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, bør du holde dig udenfor
diskussionen

Fra : Jubi

Dato : 01-12-10 23:46

> Siden du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, bør du holde dig
> udenfor diskussionen
>
> ."alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

Mon ikke det er dig der skal fremkomme med en fornuftig OG juridisk
henvendelse først.
Og følge de gængse regler for svar, som skal ske under det der svares
på.
eod.

Fra : HKN

Dato : 03-12-10 21:11

> Mon ikke det er dig der skal fremkomme med en fornuftig OG juridisk
> henvendelse først.
> Og følge de gængse regler for svar, som skal ske under det der svares på.
> eod.

Så får at tilfredsstille dit behov for at lege netbetjent, så svarer jeg
naturligvis som det sig hør og bør.

Hvis du nu læste mit spørgsmål så ville du måske være så venlig at svare på
det hvis du kan - hvis du ikke kan, så undlad.
Jeg henviser til at der tilsyneladende findes et regelsæt der omtaler at man
fritages for afgiften,
hvis denne ikke er placeret på køretøjet inden man forlader P-området.

Det må vel siges at være juridisk relateret, eller hvad?

Hvis jeg således - med loven/regler i hånden kan fritages for denne "straf",
så har jeg vel ret til det? Eller skal jeg lade min moral betale - det er
det indtryk jeg får når jeg læser dine kommentarer?

Andet er der ikke i det.

Fra : alexbo

Dato : 02-12-10 00:30

"HKN" skrev

> [...]

den fast - men jeg modtager formentlig helt sikkert en rykker, så hvordan
beviser jeg at dette rent faktisk var tilfældet?"

Det er hvad jeg svarede på,
du ikke behøver bevise noget det gør vagten, han skriver at du stak af.

Du stak af og det ønsker du at bevise, det er hvad du skriver,
hvis der er andet du ønsker svar på skal du bare spørge.

mvh
Alex Christensen

Fra : CC

Dato : 02-12-10 13:09

Den 02-12-2010 00:29, alexbo skrev:
> [...]
>
> Du stak af og det ønsker du at bevise, det er hvad du skriver,
> hvis der er andet du ønsker svar på skal du bare spørge.

Er det ikke omvendt bevisførelse?
Det må vel være P-vagten der anklager, at bilisten stak af, og skal vel
dermed bevise sin anklage.

Eller har vi et grænsetilfælde hvor P-vagten står med en "før" og
"efter" foto, og herfor konkludere, at bilisten stak af, og han dermed
er skyldig i flugt fra gerningsstedet

Fra : Henning

Dato : 02-12-10 15:09

>Eller har vi et grænsetilfælde hvor P-vagten står med en "før" og
>"efter" foto, og herfor konkludere, at bilisten stak af, og han dermed
>er skyldig i flugt fra gerningsstedet

Næ, der er et foto der beviser der er parkeret ulovligt, mere behøves
ikke.

Fra : alexbo

Dato : 02-12-10 19:50

"CC" <cc@mail.dk> skrev

> Er det ikke omvendt bevisførelse?
> Det må vel være P-vagten der anklager, at bilisten stak af, og skal vel
> dermed bevise sin anklage.

Det er HKN der selv ønsker at bevise det,
"Jeg starter bilen og kører inden han når at sætte
den fast - men jeg modtager formentlig helt sikkert en rykker, så hvordan
beviser jeg at dette rent faktisk var tilfældet?"

HKN spørgsmål går på hvordan han beviser han kørte inden P-vagten fik sat
afgiften fast.
Ganske unødvendigt mener jeg, P-vagten er sikkert helt enig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-12-10 16:51

> Du stak af og det ønsker du at bevise, det er hvad du skriver,
> hvis der er andet du ønsker svar på skal du bare spørge.

Stak af fra en parkeringsvagt? Hvor står det i loven at man pænt skal vente
på han bliver færdig?

Fra : alexbo

Dato : 02-12-10 19:46

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Stak af fra en parkeringsvagt? Hvor står det i loven at man pænt skal
> vente på han bliver færdig?

Jeg tror slet ikke det står i loven, hvorfor mener du det, hvilken lov mener
du det står i?

mvh
Alex Christensen

Fra : CC

Dato : 02-12-10 20:16

Den 02-12-2010 19:46, alexbo skrev:
> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Jeg tror slet ikke det står i loven, hvorfor mener du det, hvilken lov
> mener du det står i?
>
> mvh
> Alex Christensen
Er det normalt du besvare spørgsmål med spørgsmål?

Fra : alexbo

Dato : 02-12-10 21:28

"CC" > skrev

> Er det normalt du besvare spørgsmål med spørgsmål?

Ja hvis jeg ønsker at kende baggrunden for spørgsmålet,
Per beder mig finde et sted i loven det svarede jeg på, at jeg ikke mente
det fandtes, men hvis Per kunne præcisere ville jeg da gerne prøve en gang
til.

Hvorfor spørger du om det?

mvh
Alex Christensen

Fra : HKN

Dato : 03-12-10 21:08

Fra : alexbo

Dato : 03-12-10 21:27

"HKN" skrev

> [...]

> "straf", så har jeg vel ret til det? Eller skal jeg lade min moral
> betale - det er det indtryk jeg får når jeg læser dine kommentarer?

Du blander påstande, meninger og spørgsmål i en pærevælling, men jeg forstår
dit indlæg sådan at du ikke spørger om hvordan du beviser du rent faktisk er
kørt, men om de regler du henviser er nogen lovgivent.
Det er de ikke.

Hvis du selv læser dit første spørgsmål, hvad synes du så du spørger om?

Fra : HKN

Dato : 03-12-10 22:32

> [...]
> er
> kørt, men om de regler du henviser er nogen lovgivent.

Du må da være fatsvag? Kan du ikke læse indenad?

Jeg spørger til; hvordan jeg beviser at han (parkeringsvagten) ikke nåede at
sætte bøden på bilen inden jeg var kørt/stukket af/flygtet eller hvad det
efterhånden er blevet til af herinde....

Er det spørgsmål ikke juridisk relateret? (du behøver ikke at svare) Jeg er
klar over at det ikke handler om nogen lov - men jura'en omhandler ikke kun
love (såfremt du ikke er bekendt med det?)

Fra : Jubi

Dato : 04-12-10 00:56

> [...]
> Jeg er klar over at det ikke handler om nogen lov - men jura'en
> omhandler ikke kun love (såfremt du ikke er bekendt med det?)

Og du har dermed bevist, at dit emne ikke høre til i juragruppen.
At du ikke fatter det, har vi alle forstået efterhånden.
At du fortsætter at fremture, er til og med meget dumt.

--
Tårnet: Delta 351, trafik klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-12-10 22:07

John wrote:

> Hvis jeg fik et cirokort skulle jeg bare komme ind til ham, så ville han
> annullere det...???? (hvem tjener penge?)

Så har din købmand en meget usædvanlig aftale med parkeringsmafiaen. De
lever af de afgifter som de kan udstede, ikke andet, og derfor plejer de
at gå til den.

--
Jesper Lund

Fra : HKN

Dato : 21-12-10 13:53

> [...]
> til nærmeste S-station, så det er jo ikke et sted hvor folk bare stiller
> deres biler hele dagen. Jeg er ihvertfald færdig med at handle der!

Til orientering kan oplyses at El-Giganten igen har en glad kunde - de har
annulleret bøden hos P-selskabet.

Iøvrigt skyldes deres restriktion alene at de bor overfor Teknisk Skole, som
har haft for vane at optage P-pladserne.

Mvh
Henrik