Nyt fra Michelle :-)
Fra : V

Dato : 02-12-10 18:10

Hej!

Forrige weekend var jeg en tur i Tyskland, og som altid købte jeg noget
musik med hjem.

Blandt andet sangeringen Michelle's nye album "Der Beste Moment".

Et virkelig godt nyt udspil hende, med flere ørehængere på!

Sidste år i oktober tog hun ellers afsked med sit publikum i TV-showet
"Herbstfest Der Volksmusik" med Florian Silbereisen, med numre fra CD'en
"Goodbye Michelle". Bl.a. denne: http://www.youtube.com/watch?v=VU5kduV6j98.
Man kunne ikke tro at vi ikke skulle høre mere fra denne fabelagtige unge
sangerinde!

Men så dukkede hun op i "Frühlingsfest Der Volksmusik" 2010 med denne:
http://www.youtube.com/watch?v=kfhRa2QL-8A. Her var der et interwiev med
hende, hvor hun sagde at musikken var en del af hendes liv, og at hun ikke
havde i sinde helt at opgive det! Men uden noget konkret om fremtiden.

Siden har hun så arbejdet på et nyt album sammen med hendes producer
Kristina Bach, som er et kendt navn i branchen. Hun har også skrevet
størstedelen af numrene på hendes nye cd.

Et par at mine favoritter fra hendes nye cd:

Der Beste Moment: http://www.youtube.com/watch?v=WvKEutTIS7w
Königin Und König: http://www.youtube.com/watch?v=mPflsux-e3g
Frau Im Spiegel: http://www.youtube.com/watch?v=JUk73BtF0ew

Mere info om Michelle: http://www.michelle-schlager.de/

Lad mig høre hvad i synes om Michelle og hendes nye CD?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-10 18:54

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Lad mig høre hvad i synes om Michelle og hendes nye CD?

Nu bad du selv om det. Så spænd venligst sikkerhedsselen.

Jeg har lige lyttet til de mange numre med hende, som man kan finde på
youtube. Huuuuuuuu ha, hvor det var en strid omgang at komme igennem. . Det
var saft suseme godt nok søvndyssende at
opleve. Nej, hvor jeg kedede mig. Helt ærligt var det faktisk en pine uden
lige.
Jeg kan absolut intet godt finde i hendes musik. Ingen Helene
Fischer-stemning. Der er intet liv, intet fest, intet hurrahh, intet juhuu,
intet noget som helst, synes jeg. Det var så kedelig at jeg synes det
skriger til himlen.
Andet kan jeg sån set ikke sige.

Kristina Back derimod. Hende synes jeg har lavet meget godt musik, der
skaber fest, glade dage, "liv" og "godaw". Lyt f.eks. her:

http://www.youtube.com/watch?v=h5gRgljhsx4

http://www.youtube.com/watch?v=6Yt5VySXiJA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-12-10 20:03

> [...]
> Fischer-stemning. Der er intet liv, intet fest, intet hurrahh, intet
> juhuu, intet noget som helst, synes jeg. Det var så kedelig at jeg synes

Ja, smag og behag er jo heldigvis forskellig. Men eftersom du er meget til
schlager, så kan jeg ikke forstå at det ligefrem var en plage. Jeg er enig
med dig
i at langt fra alle numre på CD'en gode. Men de 3 jeg nævnte synes jeg er de
bedste, og kan høre dem igen og igen. I modsætning til dig behøver der ikke
være
"fest og farver" i alle sange, men kan da bestemt godt lide når der er det!
Kan dog
ikke lige alt for kedelige og stille sange. De skal helst være lidt
"up-tempo"!

Nu nævner du den gode Helene, og det er da helt klart at der ikke er meget
der
måler sig med hende, men synes vi skal passe på med altid at sammenligne
andres musik med hendes. Helene er sin egen, og har et hav at fede numre!
Men når det er så er sagt, synes jeg også Michelle er enestående!

Lad mig dog slå fast: Helene er dronningen af tysk musik, og det er der
aldrig
nogen der kan ændre på for mig!

> Kristina Back derimod. Hende synes jeg har lavet meget godt musik, der
> skaber fest, glade dage, "liv" og "godaw". Lyt f.eks. her:

Kristina Bach styrer!!!

Hun har en stor stjerne hos mig, og hun har jo også været med i mange år.
Det er jo også hende der har opfundet "Die Cappucinos"

> http://www.youtube.com/watch?v=h5gRgljhsx4

Tror faktisk at noget af det allerførste schlagermusik jeg hørte var med
Kristina Bach, og det var "Erst Ein Cappucino". Det er lige før jeg tror at
det var det ALLERFØRSTE nr. jeg hørte! Det er jo så også hendes største hit.

> http://www.youtube.com/watch?v=6Yt5VySXiJA&feature=related

Den bryder jeg mig ikke særlig meget om! Kan ikke helt sige hvorfor, den er
bare lidt træls!

Et par andre hittere med hende:
Der letzte Schmetterling (Fly Away):
http://www.youtube.com/watch?v=ZqqYLQ3qW-Q. Den ved jeg på forhånd at du
ikke kan lide! Jeg synes dog den er rigtig god!

Hendes nyeste hit, "Tanz Auf Dem Seil":
http://www.youtube.com/watch?v=tEtUVh0_RqI

"Alle Sterne von Athen": http://www.youtube.com/watch?v=S1ecmigMajU

Kom gerne med andre eksempler, hvis I synes de er bedre!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-10 22:19

> [...]

Argh!

> Det er jo også hende der har opfundet "Die Cappucinos"

NÅ! - Det vidste jeg ikke. Skal vi så ikke lige nupse en (eller to) med
dem?. Det er jo boyband på højt plan. De styrer mega-vildt:

Man svømmer helt væk når de giver
"My lady monnlight": http://www.youtube.com/watch?v=MGTRAdH8R_I
og
"Schenk mir den letzten Tanz"
http://www.youtube.com/watch?v=TqP0kwUsmx8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-12-10 23:11

> NÅ! - Det vidste jeg ikke. Skal vi så ikke lige nupse en (eller to) med
> dem?. Det er jo boyband på højt plan. De styrer mega-vildt:

Det er vi helt enige om. Dejlig musik.

> Man svømmer helt væk når de giver
> [...]

Begge 2 ret fede numre!

Her et lille medley fra "Frühlingsfest":
http://www.youtube.com/watch?v=yFng23t3Wfo

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-10 23:57

> Her et lille medley fra "Frühlingsfest":
> http://www.youtube.com/watch?v=yFng23t3Wfo

Ja "Die Cappucinos" kan man godt kalde de tyske "The Rubettes".
http://www.youtube.com/watch?v=SFAeQlIXncI

Har de ikke indspillet en tysk udgave af "Sugar baby love"?. Det mener jeg
at have hørt i Feste der volksmusik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 08:58

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad mig høre hvad i synes om Michelle og hendes nye CD?

Hmm.. det er faktisk svært.
Mange af numrene kunne godt holde vand, hvis man fjernede de fu.... kunstige
violiner, BR-keyboards, og trommemaskiner. Det er ikke levende musik, men
computermusik eller dåsemusik. Jeg bryder mig bare ikke om musik som ikke
bliver spillet af musikere, ganske simpelt. Hele lydsiden til samtlige numre
kunne jeg lave på 3 timer, med en pc og et keyboard.

Sangerinden synger i det mindste rent, men nogen stor stemme har hun ikke.
"Lydfarven" er totalt ens hele vejen, uden variationer i klang, tryk, eller
andre udtryksformer, som f.eks. vibrato.
Stemmen mangler bund, og man bliver træt af at høre på monotonien efter
ganske få minutter.

Lær hende at synge rigtigt, lær hende at tage chancer og slippe følelser ud
gennem stemmen, og smid nogle rigtige musikere på. Så kunne det faktisk godt
være jeg ville lytte til noget af det.

/Alex