stafetten: dit bunkers-album / øde-ø-album
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-12-10 13:34

Så er jeg klar med en ny stafet:

Hvis du skulle tilbringe et par år i en atomsikker
bunker eller på en øde ø, og der var rigeligt med
batterier, hvilket cd/album ville du så tage med?

Skal vi sige at man højest kan nævne 3 albummer,
og kun *ét* fra hver genre. Jeg lægger ud med disse
tre:

Rock: Cream - Disraely Gears (1967)
http://www.youtube.com/watch?v=aqNaSM3xqcU

Jazz: John Coltrane - Crescent (1964).
http://www.youtube.com/watch?v=3EWiuhpCZAE

Klassisk: Carl Nielsen - Symfoni nr. 3, Finale:
http://www.youtube.com/watch?v=FCGQu3_qWHE

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 01-12-10 13:52

´Hej Herluf

> Hvis du skulle tilbringe et par år i en atomsikker
> bunker eller på en øde ø, og der var rigeligt med
> batterier, hvilket cd/album ville du så tage med?

Intet jeg kender, det vil hænge mig ud af halsen
efter et par år.

Så det må blive noget jeg slet ikke kender og som
jeg er sikker på er stor musik. Noget jeg kan lære
at holde af i den tid der går.

Måske en opera af Wagner kunne være en udfordring,
hvilken aner jeg ikke, men så stor og så kompliceret
som overhoved muligt.

Max

Fra : Anglachel

Dato : 01-12-10 14:15

Den 01-12-2010 13:34, Herluf Holdt, 3140 skrev:
> [...]
>
> Skal vi sige at man højest kan nævne 3 albummer,
> og kun *ét* fra hver genre. Jeg lægger ud med disse

Hmm, jeg ville nok tage Best of Bowie med. En samling med 47 af de
bedste Bowie numre.

Så ville jeg nok tage den nyeste Portishead med. Den er bare blevet
bedre jo mere jeg lytter til den.

Til sidst Morrissey Live at Earl's Court til når jeg har brug for noget
at grine af.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 16:48

> Hvis du skulle tilbringe et par år i en atomsikker
> bunker eller på en øde ø, og der var rigeligt med
> batterier, hvilket cd/album ville du så tage med?

I bund og grund ville jeg kun tage et album med, nemlig Hansi Hintersehers
senste. Det ville give mig uanede kræfter til at få bygget en tømmerflåde,
og se at komme væk fra den møgø
Jeg linker IKKE til det, det ville være for ondt ;)

> Skal vi sige at man højest kan nævne 3 albummer,
> og kun *ét* fra hver genre.

Men ok, for vi får lidt musik ud af stafetten:

Jazz:
Dave Brubeck's "Time Out"
Her "Take Five:" http://www.youtube.com/watch?v=BwNrmYRiX_o

Klassisk:
Ton Koopman med "Bach, J.S.: Toccata & Fugue":
F.eks.: http://www.youtube.com/watch?v=PhRa3REdozw

Rock:
Pink Floyd med "Pulse":
Herfra: "Comfortably Numb": http://www.youtube.com/watch?v=JWnapx502uQ

/Alex

Fra : Michel Husted

Dato : 01-12-10 09:25

> Hvis du skulle tilbringe et par r i en atomsikker
> bunker eller p en de , og der var rigeligt med
> batterier, hvilket cd/album ville du s tage med?
>
> Skal vi sige at man h jest kan n vne 3 albummer,
> og kun * t* fra hver genre. Jeg l gger ud med disse
> tre:

Med de genrer du nævner, falder "Tango d'amore" med Andrea Berg
rimeligvis udenfor. Men her er den: http://www.youtube.com/watch?v=aufjqvHw-ss
.. Den findes på hendes første "Best of..."

Klassisk voldte mig ikke problemer. Beethovens klaverkoncert nr. 5.
Her den skønne andensats: http://www.youtube.com/watch?v=45rmSAMo_Ig .
Igen siler tårerne ned af kinderne, når jeg hører den.

Jeg er ikke god til jazz, men jeg kan gå med til den smukke "Moonlight
Serenade" med Glenn Miller: http://www.youtube.com/watch?v=AQseFAcWvtE

Nu har vi vendt Nightwish og anden gothic rock, og jeg ville nok i
længden foretrække fx ELO. Her er de med deres vevsrion af "Rock over
Beethoven".
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

Mange hilsner
Michel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-12-10 17:54

Michel Husted skrev:

> Med de genrer du nævner, falder "Tango d'amore" med
> Andrea Berg rimeligvis udenfor. Men her er den:
> [...]

Åh, jeg må skynde mig at sige, at mit indledende
genrevalg kun var mit eget og ikke behøver at følges.
Jeg mente bare at hver deltager skulle vælge op til
tre albums fordelt på tre genrer efter *eget* valg.

Selve ideen med at forestille sig at man skulle tilbringe
et par år på en øde ø eller i en bunker, er selvfølgelig
en alvorlig sag. Men jeg mente at det kunne være
tankevækkende at overveje *langtidsholdbarheden* af
den musik man lytter til.

--
Herluf :·)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-12-10 17:41

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jazz: John Coltrane - Crescent (1964).
> http://www.youtube.com/watch?v=3EWiuhpCZAE
>
> Klassisk: Carl Nielsen - Symfoni nr. 3, Finale:

Rock. Her vil jegt nok vælge The Beatles (altså Det hvide album). Der er så
meget ogd musik på netop dette album - og så er det dobbelt.
http://www.youtube.com/watch?v=BKggq6EsqIU

Jazz/Skiffle: Chris Barber & Lonnie Donegan fra 1973. Ikke rendyrket jazz,
men lidt af hvert. Og da jeg holder meget af begge to, er de helt fine
sammen
http://www.youtube.com/watch?v=9WK64SXvhps

Klassisk: Hvis jeg skal blive lænbge på den øde ø, må det blive Carl Orffs
Carmina Burana. Her ikke den meget spillede Oh Fortuna, men i stedet et par
af de mere tempofyldte numre: Uf dem Anger og Im Taverna
http://www.youtube.com/watch?v=b40ktuJLnsQ og
http://www.youtube.com/watch?v=-XqwSOX98e8&feature=related

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 01-12-10 19:17

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> Hvis du skulle tilbringe et par år i en atomsikker
> bunker eller på en øde ø, og der var rigeligt med
> batterier, hvilket cd/album ville du så tage med?

Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs

Bruce Springsteen - Born to Run

Jimi Hendrix - Electric Ladyland

--
Carl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-12-10 18:51

Carl Drud skrev:
> [...]

Du får stafetten for disse forslag!

Og tak til alle for de andre forslag.

Jeg har tilladt mig at sætte et par links på:

http://www.youtube.com/watch?v=Mq6WkPeCZl4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IxuThNgl3YA

> Jimi Hendrix - Electric Ladyland
Crosstown Traffic:
http://www.youtube.com/watch?v=ClQgkOoY1do

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-10 11:03

> [...]
> batterier, hvilket cd/album ville du så tage med?
>
> Skal vi sige at man højest kan nævne 3 albummer,

I så fald, tror jeg at jeg ville vælge disse 3 eller noget der ligner..

200 Dansktoppere
200 Solstik...

Og slutteligt en af Sebastians " Sangskatten "
Om det er 1, 2 eller 3 er uden betydning...

Så har jeg da i det mindste 30 skiver at vælge mellem.

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-12-10 12:41

Benny Mortensen skrev:

> [...]
>
> Og slutteligt en af Sebastians " Sangskatten "
> Om det er 1, 2 eller 3 er uden betydning...
>
> Så har jeg da i det mindste 30 skiver at vælge mellem.

Det er ret smart. Altså at vælge nogle store
opsamlingspakker til det monotone liv i bunkeren.

Jeg har også haft forskellige dobbelt- eller triple-cd'er
i tankerne, fx det Hvide Album med Beatles, Elektric
Ladyland med Hendrix, Pulse eller The Wall med Pink
Floyd, Live in Japan med Deep Purple, osv. osv.

Obs!

Jeg venter lige nogle timer endnu med at afsløre den
næste "stafetholder". Skal vi sige efter kl. 18 i dag,
2010-12-02-18:00

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-10 15:22

> [...]
>

> Obs!
>
> Jeg venter lige nogle timer endnu med at afsløre den
> næste "stafetholder". Skal vi sige efter kl. 18 i dag,

Tja, skal man være der længe, skal det jo helst ikke lyde alt for ens

M.V.H....Benny..

Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-10 19:55

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> Du får stafetten for disse forslag!

Jeg takker.

--
Carl

Fra : Freddy

Dato : 10-12-10 00:46

> [...]
>
> Jazz: John Coltrane - Crescent (1964).
> http://www.youtube.com/watch?v=3EWiuhpCZAE
>
> Klassisk: Carl Nielsen - Symfoni nr. 3, Finale:

1. Pink floyd: Dark side of the moon - links er vist overflødige
2. Genesis: "Wind and wuthering"
3. En passende indspilning af Brahms: "Ein Deutches Requiem"

Ifald mit skud 1 og 2 anses som "samme genre", kunne jeg tage:
Aske Bentzon: "Badminton"

Skide svært at begrænse sig til 3 albums.

Freddy

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-12-10 10:40

"Freddy" <freddy@fremad-data.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Ja, det skal jo være nogle gewaldig store album i så tilfælde.

DANSK
200 DANSKTOPPERE
http://www.imusic.dk/gfx/item/image/325/0724359123325.jpg

HOLLANDSK
100 Grootste Piratenhits
www.bol.com/nl/p/muziek/100-grootste-piratenhits/1000004004485627/index.html#product_images
SVENSK
Våra bedste dansband:
http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Diverse_Danseband/Vra_Bsta_Dansband_4_2CD/?id=SACD13161317

TYSK
Immer vieder sonntags:
http://www.soundmedia.ch/det/a/p5j/194181/sampler/das-best-aus-immer-wieder-sonntags-folge-5

ANDRE RIEU
Top 100:
http://www.bol.com/nl/p/muziek/andre-rieu-top-100/1000004006208064/index.html#product_images

Så er der lidt af hvert. Jeg ville ellers gerne have have haft en country og
en rock?n?roll-box med - men jeg har jo allere valgt 2 for mange

Hilsen Åge