stafetten: narkotika
Fra : Anglachel

Dato : 30-11-10 11:53

Hej Gruppe,

Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en
essentiel del af musikbrachen, og også som en god katalysator for
skaberkunsten hos musikerne.

Et par forslag:

Faith No More med The Real Thing
http://www.youtube.com/watch?v=KYyK-ZvpR_M

The Libertines med Horrorshow. Fordi Pete Doherty er ikonet for den slags.
http://www.youtube.com/watch?v=8pOWvVkYR-k&feature=youtube_gdata

Allen Ginsberg med America. Ekspermenter med "bevidsthedsudvidende"
stoffer var også en central del af Beat generationen.
http://www.youtube.com/watch?v=y6l_smqPvg0

Fra : Max

Dato : 30-11-10 13:39

Hej Anglachel

> Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en

Så kommer vi ikke uden om

The Beatles - Lucy in the Sky with Diamonds
http://www.youtube.com/watch?v=zyAPTvNMN-w&feature=fvst

og så skal vi da også have en "gammel" narkoman

Billie Holiday - My Man / Mon Homme
http://www.youtube.com/watch?v=nucyM5s2HLc

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-10 17:20

> Så kommer vi ikke uden om
>
> The Beatles - Lucy in the Sky with Diamonds

Den er sejlivet den gamle skrøne

Fra : Max

Dato : 30-11-10 17:43

Hej Allan

> Den er sejlivet den gamle skrøne

Jeps, men det bliver nummeret ikke ringere af :)

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-10 19:28

> Jeps, men det bliver nummeret ikke ringere af :)
>
> --
> Mvh
> Max

Slet ikke. Blandt de 10 bedste Beatles-numre efter min mening

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-11-10 14:19

Anglachel skrev:

> Dagens emne bliver narkotika.

Så er der jo en del muligheder.

Country Joe and The Fish - Bass Strings:
http://www.youtube.com/watch?v=XjoSM4uDcGM

Jefferson Airplane - White Rabbit:
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0

Miles Davis - "You are under arrest"
(ingen video fundet)

--
Herluf :·)

Fra : Anglachel

Dato : 01-12-10 12:28

Den 30-11-2010 14:19, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Så er der jo en del muligheder.

Jeps, jeg blev fortalt at min sidste stafet var svær, så jeg tænkte at
der måtte være muligheder her.

> Jefferson Airplane - White Rabbit:
> http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0
>
> Miles Davis - "You are under arrest"
> (ingen video fundet)

Og du vinder stafetten for disse to.Jeg var egentlig ingen gang klar
over, at jeg havde Miles Davis nummeret i mit bibliotek, og det var en
god overraskelse at høre.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-12-10 12:41

Anglachel skrev:

> Og du vinder stafetten for disse to.Jeg var egentlig ingen
> gang klar over, at jeg havde Miles Davis nummeret i mit
> bibliotek, og det var en god overraskelse at høre.

Tak! Pyh ha, så skal der tænkes.

(Nå, vore sidste indlæg krydsede hinanden).

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-12-10 12:36

I jazzens verden har der flydt megen narkotika og
alkohol i alle årtierne. Louis Armstrong holdt meget
af Marijuana; Charlie Parker og John Coltrane var på
heroin, m.m. Miles Davis var vist mest til Kokain.

Her er min favoritjazzsaxofonist, John Coltrane
med "Lonnie's Lament" fra mit "øde-ø/bunkers-album"
"Crescent" (1964):
http://www.youtube.com/watch?v=8Bxjzdm4q_g

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-10 15:26

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Allen Ginsberg med America. Ekspermenter med "bevidsthedsudvidende"
> stoffer var også en central del af Beat generationen.

Tja, så må denne jo være et must i tråden...

Efter sigende, blev hele albummet Sugar kun til, fordi hun blev udsat for et
enormt pres, da indholdet helt klart var i strid med hendes egne idealer...
Og med et navn som Nancy Sinatra, skulle man jo ikke tro, man kunne komme
under pres... Men historien siger jo, at far Frank, ikke var en herre, der
tog nej for et svar...

http://www.youtube.com/watch?v=pjsh2j7W6Bo

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 15:57

> [...]

> Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en
> essentiel del af musikbrachen, og også som en god katalysator for

Så slipper vi ikke uden Procol Harrum's "A whiter shade of pale":
http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI
Det nummer kan ikke være skrevet uden en eller anden stimulans ;)

Pink Floyd er dyrket i en svampekasse i det sydøstlige England:
http://www.youtube.com/watch?v=EQTFRq1hjtM

/Alex

Fra : Vidal

Dato : 01-12-10 11:33

Den 30-11-2010 15:57, Alex Linaa skrev:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI
> Det nummer kan ikke være skrevet uden en eller anden stimulans ;)

Måske han var på stærk (to)bach.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 17:30

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Måske han var på stærk (to)bach.

Hehe, ja der er planket "lidt" der ;)

/Alex

Fra : TL

Dato : 02-12-10 06:16

On Tue, 30 Nov 2010 15:57:15 +0100, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.neglebussen.dk> wrote:

>Det nummer kan ikke være skrevet uden en eller anden stimulans ;)

I samme ånd, så gætter jeg på, at der også var tilsvarende inspiration
til både tekst og video til Chemical Brothers', "Salmon Dance"

<http://www.youtube.com/watch?v=dDj7DuHVV9E>

TomL

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-10 16:58

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en
> essentiel del af musikbrachen, og også som en god katalysator for

I Got Stoned and I Misseed It er nok mest kendt med Dr. Hook, men her er den
med ophavsmanden selv:
http://www.youtube.com/watch?v=F15thKUEECQ

Rolling Stones med Mother's Little Helper
http://www.youtube.com/watch?v=tfGYSHy1jQs

Eric Clapton med Cocaine:
http://www.youtube.com/watch?v=fdDhV45lYHU

Og i anden genre: Cocaine Blues
http://www.youtube.com/watch?v=Aq344ks1ieg

Og til sidst Velvet Underground med Heroine
http://www.youtube.com/watch?v=06ELPK_Hfx4

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-10 17:24

> [...]
>
> Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en
> essentiel del af musikbrachen, og også som en god katalysator for

Marianne Faithfull-Sister Morphine:
http://www.youtube.com/watch?v=FEX9-90VIoo

skrevet af Marianne sammen med Jagger og Richards og findes på Rolling
Stones albummet Sticky Fingers. Synes dog Mariannes version er mere
hudløs....og hun var en af de heldige, der overlevede både drugs og sit
intime forhold til Rolling Stones

John Lennon-Cold Turkey:
http://www.youtube.com/watch?v=IEnNEIVR9EM

en ætsende beskrivelse af nedtrapningen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-10 17:25

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Dagens emne bliver narkotika.

Har man sagt "narko" har man også sagt

Peter Belli: http://www.youtube.com/watch?v=SXmNTyEhmBk&NR=1

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-10 19:26

meddelelse news:4cf52541$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har man sagt "narko" har man også sagt
>
> Peter Belli: http://www.youtube.com/watch?v=SXmNTyEhmBk&NR=1
>
> Hilsen Åge

Ja han må da have været på et eller andet, da han lavede det jammernummer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-10 19:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja han må da have været på et eller andet, da han lavede det jammernummer

Men, det er trods alt en af hans bedste sange. Måske lige borset fra disse
to:

http://www.youtube.com/watch?v=t2E38ZKXl2I

http://www.youtube.com/watch?v=Yf6OBIT-ao8

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-11-10 20:02

meddelelse news:4cf548a9$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men, det er trods alt en af hans bedste sange. Måske lige borset fra disse
> to:

Hold nu op med at provokere. Selv du kan ikke mene det. Lad os snuppe et par
andre:

http://www.youtube.com/watch?v=5EqPwMf5cB8

http://www.youtube.com/watch?v=X4SB0XXRHP8

http://www.youtube.com/watch?v=jhtz2U5Zaj4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-10 21:24

> Hold nu op med at provokere. Selv du kan ikke mene det. Lad os snuppe et
> [...]

Disse numre er også nogenlunde gode. Men de er trods alt langt fra på højde
med
Ingen regning
Teddybjørn
Bliv væk fra vort kvarter
Kære gamle tog

Og så er der en nyere sang som også er blandt hans bedste. Det er
Holbæk motorvej: http://www.youtube.com/watch?v=FVLKlW7ttU0

Og så er der en anden sang som han synger sammen med andre top-navne. Det er
Een stor familie: http://www.youtube.com/watch?v=pZRn26mYQRg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 07:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hold nu op med at provokere. Selv du kan ikke mene det. Lad os snuppe et
> par andre:

Træk vejret dybt Allan, inden du sprænger et blodkar. Og smid så Åge ned i
filtret som de fleste andre har gjort, og lad julefreden sænke sig over
gruppen.
En person der kan få et emne om narkotika til at omhandle et stykke savl og
bræk fra Peter Belli, som selv har indrømmet at det ikke er hans stolteste
periode, men der skulle jo mad på bordet, er lige så meget tidsspilde som at
diskutete med klokken i rådhustårnet. :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-12-10 11:15

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stolteste periode, men der skulle jo mad på bordet, er lige så meget
> tidsspilde som at diskutete med klokken i rådhustårnet. :)

Ja man kunne ligeså godt tage et stykke pap og skrive vend på begge sider og
så underholde sig med det

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-12-10 12:37

Den 01-12-2010 11:14, Allan Krautwald skrev:

> Ja man kunne ligeså godt tage et stykke pap og skrive vend på begge sider og
> så underholde sig med det

I stedet for konstant at nedgøre, så kunne man jo blot springe de indlæg
over, som man ikke kan lide. Man vælger jo selv at læse og lytte.

Kun at kunne lide rock, selv om der bliver blandet lidt Mozart i, er
ligeså snævertsynet, som kun at kunne lide tysk schlager. Og det er jo
disse to genrer, som denne gruppe 'hovedsageligt' beskæftiger sig med.
Læs stafetterne igennem og se musikeksemplerne. Den langt overvejende
del af musikeksemplerne, er rock-relaterede. Og man leve i en meget
lille og lukket verden, hvis man bilder sig ind, at det også forholder
sig sådan i virkeligheden. At rock er det eneste rigtige er ligeså
forkert, som når Åge påstår at schlager stormer frem.
Tager jeg en avis, blot en lokalavis frem, og læser musikudbuddet, så er
der et væld af koncerter i alle genrer, men så godt som ingen schlager
eller rockkoncerter, og hvis der er, så er de meget få.

Vær lidt overbærende, og spring den/det de indlæg over, man ikke kan li'.
Som Hr. Linaa skriver, kom i kill-filteret. I visses selskab kan det
ligefrem være en kompliment, at havne der. Men hvorfor dog rakke ned?

Hilsen Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-12-10 12:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Vær lidt overbærende, og spring den/det de indlæg over, man ikke kan li'.
> Som Hr. Linaa skriver, kom i kill-filteret. I visses selskab kan det
> ligefrem være en kompliment, at havne der. Men hvorfor dog rakke ned?

Det kan du sandelig have ret i, men det er et snart mangeårigt drilleri,
hvor Åge i sin tid startede med at kalde alt, han ikke kunne lide for
skærebrændermusik og andet. Og så hoppede vi andre med på den og så er det
kørt lystigt i mange år.
Personlig har jeg en meget bred musiksmag og kan holde det meste ud, så
længe det efter min mening er kvalitet.
Det kan være rock, pop, klassisk, blues, jazz og meget andet.
Omkring det der er schlager eller nærmer sig det, så må jeg sige, at de
mennesker, der holder af denne genre også fortjener kvalitet, men efter mine
ører er der alt for meget møg i mellem, der er dog selvfølgelig undtagelser.
Ser vi på den danske del af schlager genren, var der tidligere fremragende
udøvere, som faktisk kunne synge og tekstforfattere, der kunne hæve sig over
det mest banale. Desværre er der efter min bedste mening generelt sket en
voldsom kvalitetsforringelse og det er da klart beklageligt. Jeg bliver nok
aldrig den store schlager fan, men chancen for at jeg ville kunne holde ud
af lytte til noget af det, ville da stige, hvis kvaliteten var væsentligt
højere.
Før Dansktoppen blev flyttet fra P4 til P5 var der overvejelser om helt at
lukke programmet, fordi der var for lidt musik af kvalitet, der kunne
præsenteres på listen. Men så valgte man i stedet at flytte den til P5,
hvor skaden måske ikke er så stor, da færre lytter til DAB.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 16:33

> [...]

> ligeså snævertsynet, som kun at kunne lide tysk schlager. Og det er jo
> disse to genrer, som denne gruppe 'hovedsageligt' beskæftiger sig med.

Nu synes jeg du er lidt hård ved både Allan og gruppen som helhed.
Jeg er faktisk imponeret over hvor bredt stort set alle er funderede rent
musikalsk, og jeg har svært ved at få øje på nogen der kun hører rock. Fakta
er, at der kun er én person i gruppen der har holdningen: "Det smalle
musikspor jeg kan lide er det eneste gode, og alt andet er noget lort" - Gæt
selv hvem ;)
Så selvfølgelig kommer der støj når én person er både intolerant og
smalsporet, lagt sammen med han har en ukuelig trang til selvpromovering, og
at nedgøre andre. Hønen kom definitivt før æggget her.

..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-12-10 17:51

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i meddelelsen

> Fakta er, at der kun er én person i gruppen der har holdningen: "Det
> smalle musikspor jeg kan lide er det eneste gode, og alt andet er noget
> lort" - Gæt selv hvem ;)

Linå-naren ?

> Så selvfølgelig kommer der støj når én person er både intolerant og
> smalsporet, lagt sammen med han har en ukuelig trang til selvpromovering,
> og at nedgøre andre. Hønen kom definitivt før æggget her.

Jojo, men Linå-naren skal da også have lov at være her.

Fra : P.Petersen

Dato : 30-11-10 19:03

> [...]
>
> Dagens emne bliver narkotika. Det virker til tider til at være en
> essentiel del af musikbrachen, og også som en god katalysator for

Hej Anglachel.
Nogle gamle kendinge og et par nye.
Jimi med Purple Haze.
http://www.youtube.com/watch?v=5lVU2NRCIQk