Ingen varme i 1995 Civic
Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-12-10 22:01

Hej,

Jeg har fået et problem med min '95 Civic. Drejeknappen til at skifte
mellem kold og varm luft sidder fast i den kolde ende. Det er lidt
upraktisk, specielt med det vejr vi har lige nu. Jeg kan få den op på
måske 20%, og den giver muligvis også en lille smule varme, men det kan
næsten ikke mærkes. I dag tog det et kvarter før temperaturen i kabinen
kom over frysepunktet (først da smeltede sneen), men det er nok mest min
kropsvarme der sørger for at levere varme..

Jeg er lidt i tvivl om hvad der mon er galt. Jeg hælder mest til at det
er selve luftspjældet der sidder fast, men i så fald så er det vel ikke
sådan lige til at få ordnet. Kan ventilen ved kølevandet sætte sig fast,
så det kan være den der stritter imod?

Når jeg kigger under konsollen i førersiden, så kan jeg se kablerne og
de ser ikke umiddelbart ud til at fejle noget eller gå imod noget, men
det er ikke helt nemt at komme til at se noget. Kablet flytter sig når
der drejes på knappen, så der er forbindelse. Hvis jeg drejer den
hurtigt fra 0% til 20% (uden at volde den) så lyder det som om det er
spjældet der bliver stoppet af et eller andet.

Kan den komme i karambolage med de andre spjæld som styrer hvor luften
skal styres hen? Det er nemlig også som om den anden drejeknap ikke kan
drejes helt op på den sidste indstilling, hvor luft udelukkende sendes
op på forruden.

--
Mvh. Martin

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-12-10 09:23

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> kom over frysepunktet (først da smeltede sneen), men det er nok mest min
> kropsvarme der sørger for at levere varme..

Kan desværre ikke hjælpe med det tekniske, men man kan få en elektriske
kabineblæser med varme i f.eks Thansen. Har dog ingen erfaring med om det
kunne være nok til at varme bilen op.

f.eks
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4555989836&n=1227449434&pn=1227450755

Bjarne K.

Fra : Jawalfa

Dato : 02-12-10 10:24

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Kan desværre ikke hjælpe med det tekniske, men man kan få en elektriske
> kabineblæser med varme i f.eks Thansen. Har dog ingen erfaring med om det

Absolut kun en nødløsning til lige at varme forruden lidt op, så man kan
kigge ud af et lille hul. Husk du får ballade med ordensmagten, hvis din
rude ikke er ordentlig afrenset.
Mvh
Jarl

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 11:02

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev :

>Absolut kun en nødløsning til lige at varme forruden lidt op, så man kan
>kigge ud af et lille hul.

Så er der eddermaneme også dømt "burkabil"
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-12-10 02:38

> Kan desværre ikke hjælpe med det tekniske, men man kan få en elektriske
> kabineblæser med varme i f.eks Thansen. Har dog ingen erfaring med om det
> [...]

Jeg købte netop denne varmeblæser for nogle uger siden, og udover at
den larmer temmeligt meget, så er det meget begrænset hvor meget varme
den laver. Holder man hånden lige foran den, så kan man mærke en smule
lun luft, men det er slet ikke nok til at betyde noget mht.
kabineopvarmning.

Jeg har brugt den dagligt i et par uger, men kunne efterhånden mærke
at mit batteri blev afladet for meget, da starteren kørte langsommere
om morgenen. Varmeblæser+elvarme i bagruden+blæser på maks+lys i bilen
sluger så meget strøm at batteriet ikke bliver ladet tilstrækkeligt
ved langsom bykørsel. Derfor bruger jeg den ikke mere. Varmen i
bagruden slår jeg også fra når det ikke er nødvendigt mere, og det
kunne tydeligt mærkes på batteriet i morges.

--
Mvh. Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-12-10 02:41

> Absolut kun en nødløsning til lige at varme forruden lidt op, så man kan
> kigge ud af et lille hul. Husk du får ballade med ordensmagten, hvis din
> rude ikke er ordentlig afrenset.

Faktisk har jeg ikke problemer med udsynet. Bare blæseren kører på høj
uden recirkulation, så kan den fint holde forruden dugfri, selv om det
er kold luft der kommer ud, så det er udelukkende et komfortspørgsmål..

--
Mvh. Martin