Overhalingsforbudet - hvordan går det med ~
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-12-10 19:56

Jeg synes ikke rigtigt jeg har hørt noget om, hvor fantastisk mange
mandetimer der er blevet sparet, nu hvor der er fri bane på E45 mellem
Vejle og Skanderborg?

Det synes jeg er skandaløst, når I nu har fået det som I vil have det.

Kan man brokke sig, må man også være stor nok til at rose, når der er
grund til det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-10 20:08

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Jeg synes ikke rigtigt jeg har hørt noget om, hvor fantastisk mange
> mandetimer der er blevet sparet, nu hvor der er fri bane på E45 mellem
> Vejle og Skanderborg?

ROFL.
Her midt på eftermiddagen var der da elefantvæddeløb op af E45 som
normalt.

Klaus

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 22:35

Den 01-12-2010 20:07, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Her midt på eftermiddagen var der da elefantvæddeløb op af E45 som
> normalt.

Dem er der ikke så mange af her i de sydsjællandske... måske fordi der
holder så mange af lastbilerne ude på marken

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 22:44

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Dem er der ikke så mange af her i de sydsjællandske... måske fordi der
>holder så mange af lastbilerne ude på marken

netop ! - markerne er hypermagnetiske i øjeblikket ;)

Jeg kan se en velkendt Magiruz, der er plantet solidt i en snedrive på
2½ meter ...... Don't ask !

( Jeg er edderspædt på om Karavanen overhovedet kommer her hjem til
Vordingborgkanten i aften .... Der er langt fra Grindsted )

--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:09

Den 01-12-2010 22:44, jan_stevns skrev:

> netop ! - markerne er hypermagnetiske i øjeblikket ;)
>
> Jeg kan se en velkendt Magiruz, der er plantet solidt i en snedrive på
> 2½ meter ...... Don't ask !

Der er sgu så hyggeligt nede hos os. De bruger bare sneen som en
undskyldning for at blive!

> ( Jeg er edderspædt på om Karavanen overhovedet kommer her hjem til
> Vordingborgkanten i aften .... Der er langt fra Grindsted )

Der er meget langt alle steder hen hernede. Jeg tvivler på jeg kan komme
ud af byen lige nu(ikke selve Vordingborg). Efter rygterne, har de
stoppet rydningen totalt hernede. Bæltekøretøjerne holder klar i
Vordingborg.

Med de løfter de kommer med om i morgen, overvejer vi seriøst en
"hjemme-dag".

Hvordan ser det ud hos dig?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:15

> [...]

>ud af byen lige nu(ikke selve Vordingborg). Efter rygterne, har de
>stoppet rydningen totalt hernede. Bæltekøretøjerne holder klar i

Hvis ... altså hvis! jeg kam komme afsted til arbejde i morgen
tidlig, skal jeg gennem Lundby, for at komme til Bårse og finde
motorstien nordpå ...

>Med de løfter de kommer med om i morgen, overvejer vi seriøst en
>"hjemme-dag".

samme her - vor markvej ligger nord/syd, så den er føget til lige nu

>Hvordan ser det ud hos dig?

Ligenu er det ok, fygningen har lagt sig

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-10 08:39

> Jeg kan se en velkendt Magiruz, der er plantet solidt i en snedrive på
> 2½ meter ...... Don't ask !

Kører de stadig på de overskudssdæk beregnet til sand ?
(For ~15år siden kunne de ikke stå fast i hverken mudder - er blevet
agterudkørt af en 2wd vw caravelle bus med snekæder i sne)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 10:43

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev :

> [...]
>(For ~15år siden kunne de ikke stå fast i hverken mudder - er blevet
>agterudkørt af en 2wd vw caravelle bus med snekæder i sne)

Den kører på nogle grove terrændæk , som normalt plejer at være gode
til sne ... men ikke den slags drive den endte i (:

Nogen der har et karosseri til en gammel sierra på lager ??????

<<< fniser_meget_højt.wav >>>

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-10 11:33

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
>
> Den kører på nogle grove terrændæk , som normalt plejer at være gode
> til sne ... men ikke den slags drive den endte i (:

Har prøvet at truck'en en vinter var blevet parkeret for tæt på grøften. Da
Falck-manden, med den gamle langsnudede 111'er, spillede den fri, måtte han
selv i grøften.

> Nogen der har et karosseri til en gammel sierra på lager ??????
>
> <<< fniser_meget_højt.wav >>>

Det har Ekko da - endda velkonserveret i TEC2000. )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mcwm

Dato : 02-12-10 11:38

Den 02-12-2010 11:33, Henrik B. skrev:
> Det har Ekko da - endda velkonserveret i TEC2000. )

Hukommelse kan være en grim ting

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 14:24

>Hukommelse kan være en grim ting

I dette tilfælde er det hypersjovt :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-10 18:08

"Henrik B." skriver:

> Det har Ekko da - endda velkonserveret i TEC2000. )

Den er da både død og borte og erstattet af en aldrende Alfa i
stedet.....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-10 18:24

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Den er da både død og borte og erstattet af en aldrende Alfa i
> stedet.....

Kender til Alfa'en. Jeg er dog overbevist om at Ekko stadig sover i den
gamle karosse.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-10 23:00

Mcwm skriver:

> Dem er der ikke så mange af her i de sydsjællandske... måske fordi der
> holder så mange af lastbilerne ude på marken

Det må være sket senere på dagen, Kørte fra Faxe omkring klokken
12:30. Det sneede da og der var snask på vejen, men langt fra noget
farligt....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:12

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det må være sket senere på dagen, Kørte fra Faxe omkring klokken
>12:30. Det sneede da og der var snask på vejen, men langt fra noget
>farligt....

Fakse ligger nord for helvedet .... der strækker sig i en linie fra
Præstø - over Lundby - til Vester Egesborg.

syd for denne linie ligner det kaos ( Jeg ligger pt. 6 km syd for
Lundby (:

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:22

Den 01-12-2010 23:11, jan_stevns skrev:
> Fakse ligger nord for helvedet .... der strækker sig i en linie fra
> Præstø - over Lundby - til Vester Egesborg.

Strækker sig nu til Korsør(se webcam på vintertrafik.dk)
> syd for denne linie ligner det kaos ( Jeg ligger pt. 6 km syd for
> Lundby (:

Kalvehave, Jungshoved op over Mern, Ørslev, Stenved. Lukket helt til nu.

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:36

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Kalvehave, Jungshoved op over Mern, Ørslev, Stenved. Lukket helt til nu.

Hjemmedagen er da kommet nærmere :)

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:47

Den 01-12-2010 23:35, jan_stevns skrev:

> Hjemmedagen er da kommet nærmere :)
Havde da tænkt mig, senere på natten, at tage en tur ud i det
sendækkede, for at lure hvordan det står til, så jeg kan nå at slå
hendes vækkeur fra, så hun kan sove længe, nu hun så ikke skal på den
daglige tur til Vordingborg alligevel.

Venligst
Mcwm

Fra : Martin Bak

Dato : 02-12-10 00:12

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Hjemmedagen er da kommet nærmere :)

I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig sådan en her:
http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM

Ved dog ikke lige hvad vægtafgiften er

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 00:18

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig sådan en her:
>http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM
>
>Ved dog ikke lige hvad vægtafgiften er

en 6x6 Magirus er nemmere at komme til :)

Fra : Mcwm

Dato : 02-12-10 00:23

Den 02-12-2010 00:12, Martin Bak skrev:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM

Den kan ikke være på hans lift;

http://www.youtube.com/watch?v=2_1z8JSE63A&feature=related

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-10 00:56

> I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM
> Ved dog ikke lige hvad vægtafgiften er

Den dur ikke, så ville Jan jo blive betragtet som lastbil.

Så heller den her:
http://www.burnham-on-sea.com/barb/hovercraft-photos.html

Hvis det skulle kunne lade sig gøre at få den indregistreret burde man
vel egentlig kunne påstå 0,- kr i vægtafgift.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-10 18:09

Martin Bak skriver:

> I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM

Dem har millitæret.

Klaus

Fra : From Sydsjælland

Dato : 02-12-10 09:09

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> Dem er der ikke så mange af her i de sydsjællandske... måske fordi der
> holder så mange af lastbilerne ude på marken
>
> Venligst
> Mcwm

Åh, det ved jeg nu ikke. Jeg var en tur over Farøbroen mod Nørre Alslev,
midt på dagen.
Så da fire, som kunne klare overhaling over broen.
Men du har ret, der er mange som skyder genvej over markerne.
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 10:45

"From Sydsjælland" <manden@mand.invalid> skrev :

> [...]
>Så da fire, som kunne klare overhaling over broen.
>Men du har ret, der er mange som skyder genvej over markerne.

Ja ....

Var lige heldig at "få et lift" ind til Vordinghul nu her klokken
10:30, så vi kunne proviantere, kors i hytten de lastfutter er sjove
og alternative

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-10 05:39

On 2 Dec., 00:12, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig s dan en her:http://www.youtube.com/watch?v=E4Pi9ydB4gM

Fantastisk !!!
Det vil lade snerydning blive en saga
Amifbiekøretøj også, 10 km/t i vand

> Ved dog ikke lige hvad v gtafgiften er

Måske den kan kategoriseres som traktor hvis man laver den til ikke at
køre hurtigere end 30-40 km/t ?
Når bæltetraktorer kan, så mon ikke.
Hvad er kravene for en traktor ?

--
Christian

Fra : Martin Bak

Dato : 02-12-10 14:12

> [...]
> meddelelsenews:pdjdf6tco3mtv0417scra2pkhdcaambilq@news.sunsite.dk...> Mcwm

> I stedet for golf'er og Bimmere, skulle du skaffe dig s dan en

---------

Glem ikke "heater kit for Arctic operation"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-10 05:56

On 2 Dec., 13:39, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Det vil lade snerydning blive en saga
> Amifbiekøretøj også, 10 km/t i vand

> Måske den kan kategoriseres som traktor hvis man laver den til ikke at

Fandt dette i færdselsloven:
----------
24. Traktor:
motordrevet køretøj, som hovedsagelig er indrettet til at trække andet
køretøj eller arbejdsredskab,
og som er konstrueret til en hastighed af højst 40 km i timen.
----------
Så det er da en smal sag at lave den om til sådan et, men det er
sikkert ikke nok......

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-10 02:32

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 02-12-10 01:41

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Det synes jeg er skandaløst, når I nu har fået det som I vil have det.

Har vi det? Det mangler da både at være landsdækkende og permanent.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KASO

Dato : 02-12-10 06:02

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det synes jeg er skandaløst, når I nu har fået det som I vil have det.
>
> Kan man brokke sig, må man også være stor nok til at rose, når der er

Du kunne jo bare se TV-avisen i går aftes - her var mange glade bilister -
og eksempler på chauffører, der stadig var lidt tungnemme og derfor stadig
forsøgte sig med elefantkapløb til stor gene for den øvrige trafik.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-10 10:33

> [...]
> og eksempler på chauffører, der stadig var lidt tungnemme og derfor stadig
> forsøgte sig med elefantkapløb til stor gene for den øvrige trafik.

Hmmm, hvilken TV-avis var det? For det var ikke det man så på TV2
(22-nyhederne).

Fra : Mcwm

Dato : 02-12-10 12:22

Den 01-12-2010 19:55, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Kan man brokke sig, må man også være stor nok til at rose, når der er
> grund til det.
Nu har "folk" jo den tendens, at påpege når noget er galt. Lidt som i
gruppen, *ikke Folmer*,

Venligst
Mcwm