Lidt til vinterdæk vs. sommerdæk debatten
Fra : Mikael

Dato : 01-12-10 02:24

Fra : lom k

Dato : 01-12-10 12:12

Mikael wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
> http://www.youtube.com/watch?v=dDnv9PTcN6c
>

> Se nu og få sat de vinterdæk på bilen!
>
> Mikael

takker, så burde den sag være lukket, men mon ikke der meste snakkes om
det nødvendig set forhold til hvor tit der er is/sne?? Der tror jeg
ikke man på noget tidspunkt bliver enig.

Personligt, skifter jeg mellem sommer og vinter dæk. bor også på landet

Fra : Jensen

Dato : 01-12-10 04:50

On 1 Dec., 10:24, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4shttp://www.youtube.com/watch?v=dDnv9PTcN6c
>
> Se nu og få sat de vinterdæk på bilen!

Vi satte 4 stk. Michelin Alpin A3 på vores Matrix i går. Min mor der i
sine 44 år som bilist aldrig har kørt med vinterdæk var helt benovet
over forskellen fra vores hidtige Hankook Optima K406 (sommerdæk). Hun
sagde ligeud, at hun aldrig havde følt sig så sikker ved vinterkørsel
som nu.

Nu sidder hun så og ærgrer sig over, at min far ikke gik ind for
vinterdæk, da hun i 70'erne og 80'erne kørte på landet som
hjemmesygeplejerske i egen bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-10 18:27

Jensen skriver:

> Vi satte 4 stk. Michelin Alpin A3 på vores Matrix i går.

Hvor meget har den gået nu?

Klaus

Fra : Mikael

Dato : 01-12-10 05:01

On 1 Dec., 12:50, Jensen <nondesper...@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu sidder hun så og ærgrer sig over, at min far ikke gik ind for
> vinterdæk, da hun i 70'erne og 80'erne kørte på landet som

Ja dem der ikke går ind for vinterdæk har som regel aldrig prøvet dem..

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 15:20

Den 01/12/10 10.24, Mikael skrev:
> http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
> http://www.youtube.com/watch?v=dDnv9PTcN6c
>

> Se nu og få sat de vinterdæk på bilen!

Der er jo også denne:
http://www.youtube.com/watch?v=fThsoeaJCko

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : .J.S...

Dato : 01-12-10 18:56

>"Mikael" wrote in message

Mangler at høre hvad det er for dæk de sammenligner, afviser slet ikke at
der er stor forskel, men ofte har de det med at vælge noget ekstremt for at
bevise en pointe.

>http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

Ved at se på tirerack siden tror jeg det er Bridgestone Turanza de har brugt
som helårsdæk i testen, og det er ikke de bedste der fåes
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=124

>http://www.youtube.com/watch?v=dDnv9PTcN6c

Igen, hvad er det for dæk, og dimension, stand ?

Ser lettere uvirkeligt ud at bilen overhovedet kan trille så langt

Fra : Jensen

Dato : 02-12-10 06:21

On 1 Dec., 18:26, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jensen skriver:

> Hvor meget har den g et nu?

Tjah, den har vist lige rundet 3.300 km på 37½ måned, så vi lader dem
blive siddende hele året.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-10 18:07

Jensen skriver:

> Tjah, den har vist lige rundet 3.300 km på 37½ måned, så vi lader dem
> blive siddende hele året.

Okay. Hvordan går det ellers?

Klaus

Fra : Jensen

Dato : 03-12-10 03:48

On 2 Dec., 18:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jensen skriver:

> Okay. Hvordan g r det ellers?

Lidt op og ned. En "cardio-relateret episode" kombineret med anfald af
panikangst i ny og næ.
Jeg lever dog immervæk længere, end jeg havde regnet med - indtil
videre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-10 19:00

Jensen skriver:

> Lidt op og ned. En "cardio-relateret episode" kombineret med anfald af
> panikangst i ny og næ.
> Jeg lever dog immervæk længere, end jeg havde regnet med - indtil
> videre.

Ja tak, det er da ved at være en del år siden du selv trode at nu tog
du snart billetten. Man bliver jo lidt urolig, når der går for lang
tid imellem man læser noget fra din hånd....

Klaus