Temperatur som vinden blæser.
Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-10 19:00

Har tidligere på året fået skiftet noget mekanikkeren vist kaldte torpedoen
(en metal børge i motorrummet, som bl.a. køleren er spændt fast på.)

Her i det kolde vejr. svinger køler temperaturen meget imens jeg kører. Når
motoren ikke rigtig laver noget (f.eks ned af bakke), går køler temp måleren
helt i bund, og luften der blæses ind i kabinen bliver mærkbart koldere. Min
Civic har hverken a.c. eller andet klima halløj.

Jeg tror jo selvfølgelig at det hænger sammen med at min køler mm, har været
afmonteret, men mekanikkeren mener det må være termostaten, der skal
skiftes.
Sidste år var der ingen problemer med varmen.

Har ikke haft tid til at få termostaten skiftet, men er der nogen der har en
ide om, hvad der ellers kan være galt ?

Bjarne K.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-11-10 19:08

> [...]
> skiftes.
> Sidste år var der ingen problemer med varmen.
Termostaten går i stykker som vinden blæser :)

> Har ikke haft tid til at få termostaten skiftet, men er der nogen der har
> en ide om, hvad der ellers kan være galt ?
Det er faktisk det bedste bud... Hvis den er gået fast i åben position, så
fatter den jo ikke at lukke af for vandet i køleren og når så motoren ikke
arbejder ret meget, ja så køler den for meget.

Hvis du selv kan skifte termostaten, så er det en relativ billig operation
jo.

--
Klaus G.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-10 19:41

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke arbejder ret meget, ja så køler den for meget.
>
> Hvis du selv kan skifte termostaten, så er det en relativ billig operation

Tak for svaret.

Ang. termostaten, så ville jeg ikke ane hvor jeg skulle begynde at lede
(i nærheden af køleren ville være mit bedste gæt)
Så den får mekanikeren lov til at skifte i morgen, når Civic'en alligevel
skal have ny bagpotte på.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-12-10 21:08

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> Termostaten går i stykker som vinden blæser :)

Du havde ret. Ny termostat = dejlig varm Honda Civic

Endnu engang tak for input

Bjarne K.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-12-10 22:00

> Du havde ret. Ny termostat = dejlig varm Honda Civic

Præcis der var jeg for et årstid siden.

> Endnu engang tak for input

Yep :)