Vinterdæk i Tyskland
Fra : Fly Christensen

Dato : 29-11-10 22:49

Davs!

Efter noget generel forbruger forvirring, kommer her et par links til
den absolutte forvirring:

http://www.adac.de/_mm/pdf/Winterreifenverordnung_49073.pdf

http://www.adac.de/infotestrat/reifen/winterreifen/Winterreifenpflicht/default.aspx?ComponentId=49180&SourcePageId=47712

Kort fortalt:

Du har ikke pligt til at køre med vinterdæk i vinterhalvåret.

Kører du på isglatte, sjappede, snedækkede, overisede veje, skal du have
dæk monteret med M+S eller Snefug-symbyl. Hertil gælder også helårsdæk.

Fly

Fra : .J.S...

Dato : 29-11-10 23:43

"Fly Christensen" wrote in message

[...]

Så blev vi så kloge

Undrer mig de ikke kræver det skal leve op til et eller andet test-kriterie,
mig bekendt er der ikke nogen sikkerhed for at et M+S dæk er testet i
vinterføre ?

Vi burde indføre noget lignende, bøder til folk der spærrer vejen fordi de
har forkert fodtøj på, og potentielle problemer med forsikringen.
Lader man bilen stå i garagen er det fint nok med sommerdæk.

mvh/JS

Fra : lom k

Dato : 30-11-10 09:27

..J.S... wrote:

> [...]
> fordi de har forkert fodtøj på, og potentielle problemer med
> forsikringen. Lader man bilen stå i garagen er det fint nok med

Hørt

Fra : hanzen

Dato : 30-11-10 10:26

> [...]
>
> Kører du på isglatte, sjappede, snedækkede, overisede veje, skal du have
> dæk monteret med M+S eller Snefug-symbyl. Hertil gælder også helårsdæk.

Har det ikke altid været sådan i Tyskland? Mener jeg har læst det for flere
år siden.
--

hilzen
hanzen

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-11-10 10:28

On Tue, 30 Nov 2010 10:25:34 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

>Har det ikke altid været sådan i Tyskland? Mener jeg har læst det for flere
>år siden.

Det kom for ca. 5 år siden første gang, men det er nu blevet præciseret,
hvad der menes med "vejrkorrekt dækmontering".

Fly