Stafetten: Hvad hører I lige nu
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 13:43

Det er ikke nemt at finde nye emner, så jeg gør det lidt anderledes.

Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er de
3 øverste i jeres MP3-afspillere?

De senste numre der er kommet igennem mit headset er:

Anouk med "Nobody's wife": http://www.youtube.com/watch?v=xiIm0elzalI
Damn, den chik har så meget attitude og energi :)

Frank Sinatra med "I Get A Kick Out Of You":
http://www.youtube.com/watch?v=xiIm0elzalI
Ole Blue Eyes er altid god for noget lækker musik.

Disturbed med "Land Of Confusion":
http://www.youtube.com/watch?v=u6KXgjLqSTg
Imponerende at man tør tage et nummer fra en af de store trommeslagere,
lægge sine egne rytmer på, og overgå originalen :)

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-11-10 14:43

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke nemt at finde nye emner, så jeg gør det lidt anderledes.
>
> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er
> de 3 øverste i jeres MP3-afspillere?

Hvis der skal svares korrekt, så intet....

Men jeg har lige sat den store Top Charlie boks på plads i reolen.
Her er Rocking ghosts, med Shadoogie, som dog ikke er på denne.
Men umiddelbart kunne jeg ikke finde Simon says.... Så..

http://www.youtube.com/watch?v=wy0RtHBo3AI

Så den kom til at stå ved siden af Boksen The Best of Jimi Hendrix..
Her med Purple Haze...

http://www.youtube.com/watch?v=5lVU2NRCIQk

Senere på dagen, starter jeg så på Tommy Seebach boksen...
Så der går nok lige 11 Skiver, før der igen skiftes emne.
Her er under stjernerne på himlen.

http://www.youtube.com/watch?v=-RDa1AUl8lE&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-11-10 15:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der skal svares korrekt, så intet....

Det sidste der sad i cd-afspilleren er en cd fra boxen:
"DE 100 GROOTSTE PIRATENHITS ALLER TIJDEN"

Det er en dejlig afvekslende omgang hollandsk festlig slager, som man
kender den

Et par huuuu-hej-numre:
www.youtube.com/watch?v=0GcNVjUt5eQ&feature=fvw ´

www.youtube.com/watch?v=s70dC2xAVCQ

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-11-10 16:06

> [...]

> Imponerende at man tør tage et nummer fra en af de store trommeslagere,
> lægge sine egne rytmer på, og overgå originalen :)

Total fed version

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-11-10 16:21

Den 29-11-2010 13:43, Alex Linaa skrev:

> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er de
> 3 øverste i jeres MP3-afspillere?

Du bad selv om det.

I DVD-afspilleren, Tchaikovski, "Nøddeknækkeren". Her snefnuggenes dans:

http://www.youtube.com/watch?v=anIkwFNHVvc&feature=related

I Cd-afspillern, denne CD, hvor også dette nummer er med, Oscar Peterson
med "Its De-Lovely":

http://www.youtube.com/watch?v=LBmb1eegap4&feature=related

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-11-10 17:12

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Imponerende at man tør tage et nummer fra en af de store trommeslagere,
> lægge sine egne rytmer på, og overgå originalen :)

Lige nu har jeg tilfældigvis gang i et gammelt Melanie numre, men det er
desværre svært at finde på Youtube. Nummeret er God'sa Only Daughter, og det
starter ca. 3:30 inde i dette klip.
http://www.youtube.com/watch?v=upaUiqc7A80

Lige før det hørte jeg længst hedengangne svenske Ola & The Janglers med
Alexis the Man
http://www.youtube.com/watch?v=He7b_AY15OA

Før den igen var det Dead Brothers med Ya Mustafa, men den kan jeg ikke
finde på Youtube. Så her er den med Aatish
http://www.youtube.com/watch?v=OpBVwTdoJRE&feature=channel
og endvidere med Preben Kaas m.fl. fra en gammel soldaterkammerater film.
http://www.youtube.com/watch?v=YCyyPWcnfVQ

Efter Melanie kommer til gengæld to nyere numre. Årets melodigrandprix
vinder Sattelite med Lena.
http://www.youtube.com/watch?v=8QSgNM9yNjo

og Lilly Allen med Never Gonna Happen.
http://www.youtube.com/watch?v=IzZP4hKZjDg

og jo - den er sat til at mixe
Jan

Fra : Anglachel

Dato : 29-11-10 17:22

> [...]
> Det er ikke nemt at finde nye emner, så jeg gør det lidt anderledes.
>
> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er de

Tom Waits 'Train Song' fra albummet Big Time:
http://www.youtube.com/watch?v=C5HTx758IpE&feature=youtube_gdata

Her live med en anekdote til introduktion som kun Tom Waits kan skabe dem.

Portishead 'Threads' fra albummet Third

http://www.youtube.com/watch?v=G7tQUhl-JVY&feature=youtube_gdata

Third er helt klart Portisheads bedste skive, den bliver jeg aldrig træt
af at høre.

Pulp 'Dishes' fra This is Hard Core

http://www.youtube.com/watch?v=GCMprkIdPV4&feature=youtube_gdata

Dejligt sort humoristisk og samtidigt helt nede ved jorden sang om
parforholdets luner

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 08:09

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Portishead 'Threads' fra albummet Third
> http://www.youtube.com/watch?v=G7tQUhl-JVY&feature=youtube_gdata
> Third er helt klart Portisheads bedste skive, den bliver jeg aldrig træt
> af at høre.

Hold da op hvor lytter I til meget dejlig og varieret musik, og jeg var
rigtig meget i tvivl om hvad der ramte mig mest.
Men du får stafetten for Portishead, som jeg ikke kendte i forvejen. Det
skal udforskes nærmere, for det er godt nok noget lækker musik.

/Alex

Fra : Anglachel

Dato : 30-11-10 12:05

Den 30-11-2010 08:09, Alex Linaa skrev:

> [...]
> Men du får stafetten for Portishead, som jeg ikke kendte i forvejen. Det
> skal udforskes nærmere, for det er godt nok noget lækker musik.

Helt sikkert. Ud af de tre de har lavet (udover en live koncert- fra
Portland svjh), så er Dummy og Third klart de bedste. Der er forgået en
omfattende musikalsk tranformation mellem de to, men de er begge to
stadigt umiskendeligt Portishead. Det synes jeg er ret imponerende.

Fra : Carl Drud

Dato : 29-11-10 18:59

"Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> writes:

> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er de
> 3 øverste i jeres MP3-afspillere?

R. L. Burnside - Rollin and Tumblin
http://www.youtube.com/watch?v=Q7PdxdXzskU

David Bowie - Heroes
http://www.youtube.com/watch?v=rHT8Kb9VjAQ

Cream- Sunshine of Your Love
http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg

--
Carl

Fra : Kert Rats

Dato : 29-11-10 19:30

> [...]
> Det er ikke nemt at finde nye emner, så jeg gør det lidt anderledes.
>
> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er

Jeg kan dårligt svare på stafetten, for jeg har ingen cd-afspiller og ingen
mp3-afspiller.
Al min tilgængelige musik ligger på min pc - medmindre, at jeg sætter en cd
i min pc for at høre den - cd'en, altså!

Faktisk har jeg netop genhørt en del af Monrad og Rislunds skæringer, for
jeg deltager hver uge i konkurrencen på deres hjemmeside,
www.monradrislund.dk. Konkurrencen går ud på at gætte et tekstcitat fra en
af d'herrers numre.
Denne uges gæt har noget med julekalenderen at gøre. Kik evt. med - det er
ret fornøjeligt, synes jeg. Men man skal nok være Monrad & Rislund-fan for
virkelig at appreciere konkurrencen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel Husted

Dato : 29-11-10 12:15

On 29 Nov., 13:43, "Alex Linaa" <www.neglebussen.dk> wrote:
> Det er ikke nemt at finde nye emner, så jeg gør det lidt anderledes.
>
> Hvilken musik sidder i jeres CD-afspiller lige nu, eller hvilke numre er de
> 3 øverste i jeres MP3-afspillere?

Jeg er gået i "instrumental-mode" og foretrækker lige nu smuk
instrumentalmusik:

Sweet People: "La foret enchantee" ("Den fortryllede skov")
http://www.youtube.com/watch?v=rEy6brKwS-Y&NR=1

Berdien Stenberg: "Rondo Russo"
http://www.youtube.com/watch?v=uFSQXRN7mYU

Frank Mills: "Music Box Dancer"