Heidelberg Linoscan 1400 og tekstscanning
Fra : Jens Fjendbo Jensen

Dato : 08-08-01 15:04

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt at anvende en Heidelberg Linoscan
1400 scanner til at scanne tekst med. Jeg har både prøvet med
tekstscanningsprogrammerne Textbridge Pro 8.5 og Omnipage Pro 8.0, men
tilsyneladende har ingen af disse programmer en driver der passer til
denne scanner.

Jeg har prøvet at kigge på Heidelbergs hjemmeside, men kunne ikke finde
nogen driver.

Mvh. Ole Jensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-08-01 17:31

In article <3B7146DB.9B86E33@mail.dk>,
Jens Fjendbo Jensen <jfj@mail.dk> wrote:

> [...]
> tekstscanningsprogrammerne Textbridge Pro 8.5 og Omnipage Pro 8.0, men
> tilsyneladende har ingen af disse programmer en driver der passer til

Lidt besværligt, men kan du ikke gemme det indscannede som en tiff-fil,
og så hente den ind i Textbridge?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter_Gimm

Dato : 28-08-01 08:47

Problemet med Heidelbergs scannere er at de ikke længere er TWAIN
kompatible.
Derfor er der en del problemer med 3. parts software - ikke kun OCR.....

http://www.kandu.dk/