Hyldest til bilen.
Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 13:47

Hej gruppe.
Fruen og jeg skal til København i morgen. Overvejede at tage toget her fra
sydsjælland, fordi det kunne være meget hyggeligt, indtil jeg fandt prisen
på DSB hjemmeside :(
242 kroner retur pr person??? 484 kroner ialt for fruen og jeg. Vi kører i
bilen og det koster os ca 150 - 170 kroner. Tænk sig at det er billigere at
køre en mand til København i bil, end det er at køre med toget. Det burde
være omvendt og før jeg tager toget nogensinde igen, skal det være billigere
end at køre med bilen. Hyldest til bilen og BUUUHH til DK dyreste
transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt prisen meget ned på den
offentlige transport.
Mvh
Jarl
--
Dele til Alfa Romeo 75 sælges

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 14:08

On Sun, 28 Nov 2010 13:46:58 +0100, "Jawalfa" <ingen@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>end at køre med bilen. Hyldest til bilen og BUUUHH til DK dyreste
>transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt prisen meget ned på den

Udover de grove billetpriser har du også over skattebilletten været
med til at betale grove overpriser på noget makværk af nogle tog , som
de købte henne i Italien.

Samt andre fejltagelser gennem tiderne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Udover de grove billetpriser har du også over skattebilletten været
> med til at betale grove overpriser på noget makværk af nogle tog , som
> de købte henne i Italien.

Ja, det er fuldstændig forrykt.

> Samt andre fejltagelser gennem tiderne.

Enhver har ret til at dumme sig, men det er æselagtigt at gentage de samme
fejl gang på gang.
Mvh
Jarl

Fra : Henrik B.

Dato : 28-11-10 23:58

> [...]
>
> Udover de grove billetpriser har du også over skattebilletten været
> med til at betale grove overpriser på noget makværk af nogle tog , som

Som ikke kører endnu - og ej heller kommer til det, de næste mange år.
Og som, hvis de kommer ud at køre, vil svine dobbelt så meget som de
nuværende IC3.

DET ER SAT'ME SKANDALØST!!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-10 06:17

"Henrik B." skriver:

> Som ikke kører endnu - og ej heller kommer til det, de næste mange år.
> Og som, hvis de kommer ud at køre, vil svine dobbelt så meget som de
> nuværende IC3.

Ja, det skriver skandalepressen godtnok. Det passer bare ikke....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 08:31

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Ja, det skriver skandalepressen godtnok. Det passer bare ikke....

Øh nej. det kommer ikke fra pressen, men fra én som rent faktisk ved noget
om det...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-10 17:48

"Henrik B." skriver:

> Øh nej. det kommer ikke fra pressen, men fra én som rent faktisk ved noget
> om det...

Husker han at sammenligne ved samme passagerbelastning og samme
hastighed?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 18:05

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Husker han at sammenligne ved samme passagerbelastning og samme
> hastighed?

Tæt på.

Fra : Martin

Dato : 28-11-10 14:39

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigere end at køre med bilen. Hyldest til bilen og BUUUHH til DK
> dyreste transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt prisen meget ned på
For 3 uger siden skulle fruen og jeg til hovedstaden for at hente en bil til
hende. en enkeltbillet for os begge ville koste 786,-, så vi tog skam bilen.
380,- til broen og ca 400,- i benzin for frem og tilbage i egen bil.
Det kan DSB ikke hamle op med.

Martin

Fra : Elmand

Dato : 28-11-10 16:19

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen.
> 380,- til broen og ca 400,- i benzin for frem og tilbage i egen bil.

Og de 100.000 til 500.000 er selfølgelig helt gratis til brufg for at købe
en bil.
og alle øvrige udgifter koster naturligvis heller ikke noget.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:21

"Elmand" <elmand@fjern-pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> købe en bil.
> og alle øvrige udgifter koster naturligvis heller ikke noget.

Valget er heldigvis frit, mit valg er helt klart. Ud (og se) med DSB :)
Jarl

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:19

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bilen.
> 380,- til broen og ca 400,- i benzin for frem og tilbage i egen bil.

Ja jeg fatter det simpelthen ikke. Til næste år er mine unger 18 år og så
får de en bil hver, det er meget billigere end det uddannelseskort de har
for tiden. Men det stiger også og så er der endnu en grund til at udlede
noget mere CO2. Sørgeligt med sandt.
Jarl

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:09

> [...]
> billigere end at køre med bilen. Hyldest til bilen og BUUUHH til DK
> dyreste transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt prisen meget ned på

Sjovt du skriver indlægget, for i går aftes lørdag skulle jeg se DSB
Orangepriserne for en smuttur fra jylland til København H. Det koster ca.
6-800,- kroner for en retur. Havde vejret været bedre havde den beskedne
merpris for turen i bil været særdeles oplagt i mit tilfælde. Jeg vælger at
blive hjemme

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:23

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> 6-800,- kroner for en retur. Havde vejret været bedre havde den beskedne
> merpris for turen i bil været særdeles oplagt i mit tilfælde. Jeg vælger

Håber sq da at politikerne læser med herinde. De kunne lære af togsystemet i
Tjekkiet. Der virker bare rigtig godt og så er det så billigt at alle kan
være med. Mener osse at priserne i Tyskland er væsentlig lavere end
herhjemme. Godt vi har bilen :)
Jarl

Fra : AS

Dato : 29-11-10 23:30

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> wrote in message

> [...]
> i Tjekkiet. Der virker bare rigtig godt og så er det så billigt at alle
> kan være med. Mener osse at priserne i Tyskland er væsentlig lavere end

men afgiften er også noget mere, end i D eller CZ...

Fra : Jawalfa

Dato : 30-11-10 06:47

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> "Jawalfa" <ingen@mail.invalid> wrote in message

> men afgiften er også noget mere, end i D eller CZ...

En rigtig god grund til at ændre noget af afgiftsystemet.

Fra : Armand

Dato : 28-11-10 15:46

Den 28-11-2010 13:46, Jawalfa skrev:
> [...]
> BUUUHH til DK dyreste transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt
> prisen meget ned på den offentlige transport.

Lignende historie:
Jeg og svigerfamilien besluttede at tage ud at spise mexikansk, hvilket
kun lader sig gøre i nabobyen 25 km herfra. I samfældig enighed
besluttede vi at tage toget for at alle kunne nyde det kvantum vin
og/eller øl som måtte være ønskværdigt.
I det daglige regner vi ellers ikke de 25 km for noget når man sidder i
bilen, men det blev dyrt købt lyst til alkohol derved at det kostede 2 x
245 kr at 5 personer tog toget =
Jeg havde en anelse derom, men det kom helt og holdent bag på min svoger!

--
Armand.

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:26

> [...]
> 245 kr at 5 personer tog toget =
> Jeg havde en anelse derom, men det kom helt og holdent bag på min svoger!

Jeg bor i stationsbyen Lundby og der er ca 18 kilometer til Næstved, altså
kun en enkelt station. Det koster 45 kroner for en enkeltbillet. Så det er
bilen hver eneste gang. Til gengæld har vi gratis telebus i byen og den
bruger både fruen og jeg indimellem. Det er faktisk rigtig hyggeligt, men
den sidste kører klokken 16, så det kan højst blive til en frokost med øl og
snaps.
Mvh
Jarl

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:50

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev :

snip ...
>Overvejede at tage toget her fra
>sydsjælland

Nu stopper Sydsjælland jo her nede i Vordingborg - hvorfra vi da
plejer at betale 100kr pr næse for turen - kører i på 1.klasse med
ICE'eren ?
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-11-10 16:12

Den 28-11-2010 15:49, jan_stevns skrev:
> snip ...
> Nu stopper Sydsjælland jo her nede i Vordingborg - hvorfra vi da
> plejer at betale 100kr pr næse for turen - kører i på 1.klasse med
> ICE'eren ?

Nu er DSB-priser jo noget underligt noget.

Engang (tror ikke det er sådan mere, men ved det ikke) var det sådan at
hvis man skulle fra Århus til Kbhstrup var det billigste at købe en
billet fra Århus til Randers, tage der op og købe sin billet til Kbhstrup.

På hjemturen købte man billet fra Kbhstrup til Randers, men "glemte" at
man ikke skulle af i Århus.

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:33

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra Århus til Randers, tage der op og købe sin billet til Kbhstrup.
>
> På hjemturen købte man billet fra Kbhstrup til Randers, men "glemte" at

Når vi i Lundby køber en billet til Næstved koster det 45 kroner. Køber vi
en billet til Glumsø eller Ringsted, mener jeg at det kun er 33 eller 35
kroner. Så det gør man da hvis man tager toget, men det gør jeg absolut som
sidste mulighed.
Mvh
Jarl

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:28

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nu stopper Sydsjælland jo her nede i Vordingborg - hvorfra vi da
> plejer at betale 100kr pr næse for turen - kører i på 1.klasse med

Nej da, det er blot den oplyste pris for 1 stk voksen. 121 kroner for en
enkeltbillet mandag kl 14.00. 100,- er osse for meget, så er det stadig
billigere og bedre i bilen.
Mvh
Jarl

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 21:07

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev :

>Nej da, det er blot den oplyste pris for 1 stk voksen.

Jeg fatter hat af deres priser - selv om jeg er 5km nede af sporet i
retningen Vordingborg, er det billigere at stå på i VB, end i Lundby,
hvis jeg lader bilen stå og tager bus/tog til Balladerup ......

( Er spændt på i morgen - kan se Plovene fiser rundt på vejen op mod
Lundby, så skal det være den lille eller den store ???? )

Fra : Jawalfa

Dato : 29-11-10 09:20

> Jeg fatter hat af deres priser - selv om jeg er 5km nede af sporet i
> retningen Vordingborg, er det billigere at stå på i VB, end i Lundby,
> hvis jeg lader bilen stå og tager bus/tog til Balladerup ......

Ja det er helt galt. Der må da være nogen der skummer godt med fløde på den
konto???

> ( Er spændt på i morgen - kan se Plovene fiser rundt på vejen op mod
> Lundby, så skal det være den lille eller den store ???? )

Her til morgen måtte den lille skovl igang for at få bilen ud på vejen. Det
er hurtigere for den næsten voksne søn at gå ned til stationen, end at grave
sig ud og skrabe bilen for fri. Men så havde fruen noget at lave, for jeg
kører ikke en 18 årig unge til stationen i dette vejr og sætter live, lemmer
og bil på spil, og slet ikke når det er hurtigere at gå. Men sådan er det
vel med koner nogen gange, åhh de små pus må ikke fryse, så hellere splitte
bil og hele lortet ad. Men de har kørt med plove hele morgenen og hver gang
får vi det hele op på vores fortov.
Jarl

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 17:39

> [...]
> billigere end at køre med bilen. Hyldest til bilen og BUUUHH til DK
> dyreste transportsystem DSB. Mindsk udslippet CO2, sæt prisen meget ned på

Det kunne jeg godt have fortalt dig ..

Vi var 5 styk der ville i tivoli i KBH fra jydelandet .. Billigste for os
var at sparke liv i den gamle V6er sierra også køre derover ...
Vi fandt dog så også ud af at det var en del billigere at suse sydover i
sierraen også til Heidepark istedet...
Det var helt sikkert ogsåbetydeligt sjovere som tivoli i KBH

Fra : Jawalfa

Dato : 28-11-10 17:44

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sierraen også til Heidepark istedet...
> Det var helt sikkert ogsåbetydeligt sjovere som tivoli i KBH

Jepper. Vi gjorde lidt det samme i sommers. 1 uge i Danmark med hund 2
voksne og campingplads. Det var lige så dyrt for os at tage til Tjekkiet på
Hostel en hel uge, men til gengæld er maden meget billigere. Så i stedet for
at stå og koge mad i campingvognen, tog vi 2 - 3 på restaurant i stedet.
Jo man skal tænke sig om i lille Danmark.
Jarl

Fra : Craner

Dato : 29-11-10 08:02

"Jawalfa" skrev i meddelelsen

[...]

Ja og det kan blive endnu billige, hvis bilen var fyldt op med personer.

vh
Poul

Fra : Jawalfa

Dato : 29-11-10 09:23

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Ja og det kan blive endnu billige, hvis bilen var fyldt op med personer.

Nemlig og helt utroligt at det er dyrere for et enkelt menneske at køre i
toget herfra og hjem igen, end det er at starte bilen. Tænker da lidt på de
fattige mennesker uden bil, de er tvunget til at hoste op med overpris og må
betale mange flere penge for at blive kørt rundt, end os andre der er
heldige at have en bil.
Mvh
Jarl

Fra : alexbo

Dato : 29-11-10 10:00

"Jawalfa" skrev

> [...]
> og må betale mange flere penge for at blive kørt rundt, end os andre der

De stakkels mennesker starter så ikke med at betale et stort beløb bare for
at få lov til at køre med toget, de betaler ikke afgift af at have toget til
rådighed, de betaler ikke forsikring eller reparationer for toget.

Det er svært at sammenligne privat og offentlig transport præcist.
Det er måske logisk at se på hvad koster det at køre til byen i brændstof,
jeg har bilen i forvejen og andet koster det ikke.
Men den relle pris er et par kr. pr. km, og så ser det lidt anderledes ud.
Så kan man vælge at indregne bilisternes bidrag til resten af samfundet mens
togpassagerer får tilskud, til gengæld belaster biler og deres ulykker
sygesystemet, det gør togpassagerer ikke, så at gøre det op helt præcist er
nok umuligt.

Man det er klart at hvis en togpassager kunne nøjes med at betale brændstof,
ville billetprisen kunne konkurrere med brændstofprisen på en biltur.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jawalfa

Dato : 29-11-10 10:20

> [...]
> for at få lov til at køre med toget, de betaler ikke afgift af at have
> toget til rådighed, de betaler ikke forsikring eller reparationer for

Der findes osse billige biler med lav vægtafgift. Et hurtigt hovedbrud
afslører at du kun skal have ganske få ture i toget med din familie, førend
du begynder at spare mange penge ved at investere lidt i en bil.

> Det er svært at sammenligne privat og offentlig transport præcist.
> Det er måske logisk at se på hvad koster det at køre til byen i brændstof,
> jeg har bilen i forvejen og andet koster det ikke.

Netop derfor hylder jeg bilen :)

> [...]
> mens togpassagerer får tilskud, til gengæld belaster biler og deres
> ulykker sygesystemet, det gør togpassagerer ikke, så at gøre det op helt

Valget er heldigvis frit. Jeg vælger at spare de mange penge til toget, for
det er virkelig dyrt. Fra Lundby til Næstved koster det 45 kroner at køre 18
kilometer. Det koster 12 kroner i bilen. Vi kører en gang om ugen vores søn
og 3 kammerater til sport i Næstved. Det er 4 personer gange 45 og så retur
ialt 360 kroner!!!!!!!!! Det koster allerhøjst 40 kroner i bilen. Nej du,
der er noget helt galt med DSB. De skal revolutionere DSB helt og aldelses
ellers beholder vi bilerne her :(

> Man det er klart at hvis en togpassager kunne nøjes med at betale
> brændstof, ville billetprisen kunne konkurrere med brændstofprisen på en
> biltur.

Alt afhænger af øjnene der ser. Mine øjne ser en hel masse penge der bliver
kastet efter en dyrt og forældet system. Så hellere smide dem i tanken og
køre meget billigere.
Jarl

Fra : Anders Majland

Dato : 30-11-10 06:06

> 242 kroner retur pr person??? 484 kroner ialt for fruen og jeg. Vi kører i
> bilen og det koster os ca 150 - 170 kroner.

Det er så nok ikke hele udgiften til bilen men kun brændstof ...

På vores biler er den reelle udgift mellem ~2 og ~4kr/km

Men når man nu har anskaffet bilen er de extra kørte km jo billigere...