|
| Har lastbiler bedre greb på massiv, isglat~ Fra : BikeManiac |
Dato : 28-11-10 03:20 |
|
Hej,
Kørte fra Jylland mod Sjælland ad motorvejen torsdag 25. november ved
aftenstide. Fra Lillebæltsbroen mod Odense var der tør vejbane og
ingen sne/is. Men så skete der noget omkring Odense og videre mod
Nyborg: Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
på kørebanen - i hvert fald i inderste spor. Nogle steder var der
huller og revner i vejen, men det var ikke i asfalten - det var i
isdækket!! Der var så galt at ALLE biler lå i højre spor og kravlede
afsted med 40 km/h (min bil var konstant ved at skride ud ved den
mindste ændring på speederen). Alt imens dette stod på, blev alle
personvogne i højre spor overhalet af samtlige lastbiler, sættevogne,
modulvogne med 80-90 km/h. Jeg syntes det virkede lidt surrealistisk
og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?
PS: Jeg så at saltsprederne på motorvejen altid kørte i formation, dvs
3 stk i "vifteform/kileform", så de fyldte begge vognbaner ud + lidt
mere. Er det lovligt at passere/overhale denne formation af
saltspredere, for det indebærer nemlig principielt noget overhaling
højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.
Mvh Lucas
| |
Ukendt (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-11-10 11:47 |
|
"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a87b5f2c-231e-4f27-a637-07027fe7383e@e10g2000yqh.googlegroups.com...
> Hej,
>
> Kørte fra Jylland mod Sjælland ad motorvejen torsdag 25. november ved
> aftenstide. Fra Lillebæltsbroen mod Odense var der tør vejbane og
> ingen sne/is. Men så skete der noget omkring Odense og videre mod
> Nyborg: Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
> på kørebanen - i hvert fald i inderste spor. Nogle steder var der
> huller og revner i vejen, men det var ikke i asfalten - det var i
> isdækket!! Der var så galt at ALLE biler lå i højre spor og kravlede
> afsted med 40 km/h (min bil var konstant ved at skride ud ved den
> mindste ændring på speederen). Alt imens dette stod på, blev alle
> personvogne i højre spor overhalet af samtlige lastbiler, sættevogne,
> modulvogne med 80-90 km/h. Jeg syntes det virkede lidt surrealistisk
> og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
> eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?
nok mere et tegn på at hovedet er lagt hjemme på hylden. Lastbiler har
længere bremselængde end personbiler og igen kan gradbøje naturlovene
mht. glat føre.
At man så oven i løbet er sikker på at knuse personbilerne ved et sammen-
stød, gør jo ikke tingene bedre.
--
Tom
| |
C. Caspersen (28-11-2010)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 28-11-10 12:25 |
|
"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:a87b5f2c-231e-4f27-a637-07027fe7383e@e10g2000yqh.googlegroups.com...
Pyha, du er på farlig grund. Om lidt bliver du bombarderet med indlæg om, at
det hele er din skyld, fordi du kun kører 40 km/t
/Caspersen
Hej,
Kørte fra Jylland mod Sjælland ad motorvejen torsdag 25. november ved
aftenstide. Fra Lillebæltsbroen mod Odense var der tør vejbane og
ingen sne/is. Men så skete der noget omkring Odense og videre mod
Nyborg: Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
på kørebanen - i hvert fald i inderste spor. Nogle steder var der
huller og revner i vejen, men det var ikke i asfalten - det var i
isdækket!! Der var så galt at ALLE biler lå i højre spor og kravlede
afsted med 40 km/h (min bil var konstant ved at skride ud ved den
mindste ændring på speederen). Alt imens dette stod på, blev alle
personvogne i højre spor overhalet af samtlige lastbiler, sættevogne,
modulvogne med 80-90 km/h. Jeg syntes det virkede lidt surrealistisk
og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?
PS: Jeg så at saltsprederne på motorvejen altid kørte i formation, dvs
3 stk i "vifteform/kileform", så de fyldte begge vognbaner ud + lidt
mere. Er det lovligt at passere/overhale denne formation af
saltspredere, for det indebærer nemlig principielt noget overhaling
højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.
Mvh Lucas
| |
BikeManiac (28-11-2010)
| Kommentar Fra : BikeManiac |
Dato : 28-11-10 04:29 |
|
> Pyha, du er p farlig grund. Om lidt bliver du bombarderet med indl g om, at
> det hele er din skyld, fordi du kun k rer 40 km/t
Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!
Lucas
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-11-10 13:13 |
|
"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:aace406e-d9c5-4c10-9dce-d8b401c5c371@w2g2000yqb.googlegroups.com...
> Pyha, du er p farlig grund. Om lidt bliver du bombarderet med indl g om,
> at
> det hele er din skyld, fordi du kun k rer 40 km/t
Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!
Lucas
===
Sommerdæk? :)
--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)
| |
ABJ (28-11-2010)
| Kommentar Fra : ABJ |
Dato : 28-11-10 13:45 |
|
>
> Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!
>
> Lucas
>
> ===
> Sommerdæk? :)
>
> --
> Per
På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
det kun pigge der virkelig hjælper.
Aksel
| |
Klaus G. (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 28-11-10 13:54 |
|
> På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
> det kun pigge der virkelig hjælper.
Fuldstændig korrekt!
--
Klaus G.
| |
AS (28-11-2010)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 28-11-10 23:26 |
|
"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> wrote in message
news:4cf250f0$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
>> På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
>> det kun pigge der virkelig hjælper.
> Fuldstændig korrekt!
Absolut ukorrekt.
| |
oz3bto (28-11-2010)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 28-11-10 17:44 |
|
"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:4cf24ec1$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
>> Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!
>>
>> Lucas
>>
>> ===
>> Sommerdæk? :)
>>
>> --
>> Per
>
>
> På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
> det kun pigge der virkelig hjælper.
>
> Aksel
Ordentlige vinterdæk kan altså godt stå fast på fastkørt is og sne
.....Desværre sælges ordentlige vinterdæk ikke i DK
| |
Finn Guldmann (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 28-11-10 14:10 |
|
Den 28-11-2010 11:20, BikeManiac skrev:
> Hej,
> Kørte fra Jylland mod Sjælland ad motorvejen torsdag 25. november ved
> aftenstide. Fra Lillebæltsbroen mod Odense var der tør vejbane og
> ingen sne/is. Men så skete der noget omkring Odense og videre mod
> Nyborg: Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
> på kørebanen - i hvert fald i inderste spor. Nogle steder var der
> huller og revner i vejen, men det var ikke i asfalten - det var i
> isdækket!! Der var så galt at ALLE biler lå i højre spor og kravlede
> afsted med 40 km/h (min bil var konstant ved at skride ud ved den
> mindste ændring på speederen). Alt imens dette stod på, blev alle
> personvogne i højre spor overhalet af samtlige lastbiler, sættevogne,
> modulvogne med 80-90 km/h. Jeg syntes det virkede lidt surrealistisk
> og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
> eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?
>
Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
personbiler kan gøre en forskel.
Men selvom det ville lyde mærkeligt kan det jo også være det du nævner
om at der mæske ikke var is i 2. spor.
> PS: Jeg så at saltsprederne på motorvejen altid kørte i formation, dvs
> 3 stk i "vifteform/kileform", så de fyldte begge vognbaner ud + lidt
> mere. Er det lovligt at passere/overhale denne formation af
> saltspredere, for det indebærer nemlig principielt noget overhaling
> højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
> men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.
>
I og med at du ikke kan få betingelserne for at må køre højre om
opfyldt, kan du jo ikke komme forbi den af sneplovene der ligger yderst
til venstre.
I øvrigt er det også kun tåber der vil foran sneplovene.
Typisk vil den hastighed de kører med være højere end det egentlig er
forsvarligt at køre med, indtil den salt de spreder bag sig har fået lov
at virke.
Men de er nødt til at holde en hastighed så høj at sneploven ikke kun
skubber til sneen, men også kaster den langt væk.
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 18:35 |
|
Den 28-11-2010 14:10, Finn Guldmann skrev:
> Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
> personbiler kan gøre en forskel.
>
Det eneste sted der var ekstra tryk på lastbilerne, var på
sydmotorvejen, hvor der nu - i skrivende stund - ved afkørsel 41
Vordingborg, holder tre af slagsen og spærrer det hele.
Trykket blev solidt plantet i autoværnet. Ingen personbiler indblandet.
Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
mønster??
Venligst
Mcwm
| |
Finn Guldmann (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 29-11-10 18:41 |
|
Den 29-11-2010 18:35, Mcwm skrev:
>> Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
>> personbiler kan gøre en forskel.
> Det eneste sted der var ekstra tryk på lastbilerne, var på
> sydmotorvejen, hvor der nu - i skrivende stund - ved afkørsel 41
> Vordingborg, holder tre af slagsen og spærrer det hele.
> Trykket blev solidt plantet i autoværnet. Ingen personbiler indblandet.
> Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
> at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
> mønster??
>
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 19:20 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 18:35:07 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:
>Den 28-11-2010 14:10, Finn Guldmann skrev:
>> Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
>> personbiler kan gøre en forskel.
>>
>Det eneste sted der var ekstra tryk på lastbilerne, var på
>sydmotorvejen, hvor der nu - i skrivende stund - ved afkørsel 41
>Vordingborg, holder tre af slagsen og spærrer det hele.
>
>Trykket blev solidt plantet i autoværnet. Ingen personbiler indblandet.
>
>Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
>at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
>mønster??
>--
Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
lidt på dem.
I betragtning af, hvor meget BMW-førere har "kørt" på lastbilerne, og
hvor lidt hyleri der har været derfra, så synes jeg sådan set godt du
kan trække piben ind.
Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
dernede?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-11-10 19:28 |
|
> skrev i meddelelsen news:ifr7f694en6s94auu9pv0qvvdog077nk4p@4ax.com...
>
>> Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
>> at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
>> mønster??
>
> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?
(Med hænderne på ryggen, og bind for øjnene): Trækker/trailere? )
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 19:50 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 19:27:44 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> skrev i meddelelsen news:ifr7f694en6s94auu9pv0qvvdog077nk4p@4ax.com...
>>
>>> Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
>>> at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
>>> mønster??
>>
>> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
>> dernede?
>
>(Med hænderne på ryggen, og bind for øjnene): Trækker/trailere? )
>--
Du og jeg véd godt hvad den procentvise fordeling er mellem
trækker/trailer og forvogn/hænger registreret i dette land, så jeg vil
kalde dit gæt kvalificeret.
Når jeg efterlyser detaljer, så véd du godt at jeg vil vide
nationaliteten på bil og chauffør, og hvis bilen er dansk registreret
vil jeg vide hvis vognmands navn der står på siden. Så véd jeg nemlig
også om der er dansk arbejdskraft ombord.
Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 20:41 |
|
Den 29-11-2010 19:49, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.
>
Havde jeg dog bare læst dette indlæg tidligere. Så havde jeg pløjet
bimmeren gennem sneen for at komme over og tage alle detaljer, inkl.
reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
du en stump film og interview med chaufførerne
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 20:58 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 20:40:49 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:
>Den 29-11-2010 19:49, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.
>>
>Havde jeg dog bare læst dette indlæg tidligere. Så havde jeg pløjet
>bimmeren gennem sneen for at komme over og tage alle detaljer, inkl.
>reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
>du en stump film og interview med chaufførerne
>--
Noget rettidig omhu ville have været på sin plads her.
Det vil ikke gøre noget hvis du træffer foranstaltninger til at det
ikke sker igen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 21:58 |
|
Den 29-11-2010 20:57, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Noget rettidig omhu ville have været på sin plads her.
>
> Det vil ikke gøre noget hvis du træffer foranstaltninger til at det
> ikke sker igen.
>
Specielle referencer til kameramodeller, opløsning mv.?
Venligst
Mcwm
| |
Ukendt (30-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-10 22:19 |
|
Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>Havde jeg dog bare læst dette indlæg tidligere. Så havde jeg pløjet
>bimmeren gennem sneen for at komme over og tage alle detaljer, inkl.
>reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
>du en stump film og interview med chaufførerne
Ham her http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/ parkedere da så spøst
at vi måtte vente pænt længe oppe før Herfølge ...
På vejen deropaf synes jeg en lastbilfut kørte lidt vel tæt - da jeg
kiggede et minut senere lå han også i grøften og sprællede - Tjaehh
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Uffe Bærentsen (30-11-2010)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 30-11-10 22:47 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:ndqaf6do6dvo5hsi82vfas8mvcq9k2tjvg@news.sunsite.dk...
> Ham her http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/ parkedere da så spøst
> at vi måtte vente pænt længe oppe før Herfølge ...
Så er tiden kommet hvor markerne bliver magnetiske.
Tror helt sikkert det har noget med årstiden at gøre
> På vejen deropaf synes jeg en lastbilfut kørte lidt vel tæt - da jeg
> kiggede et minut senere lå han også i grøften og sprællede - Tjaehh
Det må være magnetismen der gør sig gældende lastbilerne imellem.
Det er en magnetisk tid denne her.
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Mcwm (30-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 30-11-10 23:46 |
|
Den 30-11-2010 22:18, jan_stevns skrev:
> Nu med 525i på stald:)
Lidt nys.. 30 eller 36?
Venligst
Mcwm
| |
Fly Christensen (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 01-12-10 12:32 |
| | |
Mcwm (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 01-12-10 12:49 |
|
Den 01-12-2010 12:32, Fly Christensen skrev:
> On Tue, 30 Nov 2010 23:45:40 +0100, Mcwm<newsFJERN@glostrup.it> wrote:
>
>> Den 30-11-2010 22:18, jan_stevns skrev:
>>> Nu med 525i på stald:)
>> Lidt nys.. 30 eller 36?
>
> http://www.workmedia.nl/img/portfolio/bmwe12/image.jpg
>
>
>
> Fly
Nu e vi så nået dertil, hvor jeg både skal lære at læse og skrive. Jeg
havde set det som 325 og ikke 525. Måske jeg skulle hoppe i seng igen
Venligst
Mcwm
| |
Ukendt (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-10 15:14 |
|
Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>Lidt nys.. 30 eller 36?
det ved jeg sgutte - det er en 525i'er - karossen er da nyere , mere
glat end den på linket
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Bjørn J. (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 01-12-10 15:20 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:bvlcf6t20t849cp6bce3damqq0eu3jd87h@news.sunsite.dk...
KLIP
>>Lidt nys.. 30 eller 36?
>
> det ved jeg sgutte - det er en 525i'er - karossen er da nyere , mere
> glat end den på linket
Så prøver vi med E39.
Er det denne model ?
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
Velkommen til bimmernes forunderlige verden..;)
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Fly Christensen (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 01-12-10 16:45 |
|
On Wed, 1 Dec 2010 15:19:44 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:
[snip]
>Så prøver vi med E39.
>
>Er det denne model ?
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
>
>Velkommen til bimmernes forunderlige verden..;)
Den er da aaalt for ny til Jan!
Fly
| |
Mogens \(K\) (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 01-12-10 19:42 |
| | |
Fly Christensen (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 01-12-10 21:25 |
|
On Wed, 1 Dec 2010 19:42:29 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>"Fly Christensen" skrev i meddelelsen
>news:3arcf65maqpho9nkkom2u7o686a6t88c63@4ax.com...
>
>>Den er da aaalt for ny til Jan!
>
>Hvilken model: www.autopower.se/modellguiden/default.asp
Den model, som BJ foreslog.
(E39)
Fly
| |
Mogens \(K\) (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 01-12-10 22:20 |
|
"Fly Christensen" skrev i meddelelsen
news:iobdf6p8hkta5sv82rkpdtftf6d7dld244@4ax.com...
> Den model, som BJ foreslog. (E39)
Hold da op - det er jo en ganske fin bil og noget helt andet end fortidens
Ford'er
| |
Fly Christensen (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-12-10 16:30 |
|
On Wed, 1 Dec 2010 22:20:06 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>"Fly Christensen" skrev i meddelelsen
>news:iobdf6p8hkta5sv82rkpdtftf6d7dld244@4ax.com...
>
>> Den model, som BJ foreslog. (E39)
>
>Hold da op - det er jo en ganske fin bil og noget helt andet end fortidens
>Ford'er
Jada! Man stadig alt for ny til at residere på Stevns
Fly
| |
Ukendt (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-10 17:33 |
|
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>Jada! Man stadig alt for ny til at residere på Stevns
Min residens har forlagt sig yderligere sydpå :)
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Fly Christensen (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-12-10 17:58 |
|
On Fri, 03 Dec 2010 17:32:30 +0100, jan_stevns wrote:
>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>
>>Jada! Man stadig alt for ny til at residere på Stevns
>
>Min residens har forlagt sig yderligere sydpå :)
Blev gårdspladsen for lille, eller skulle der bruges for meget dynamit
til grissetrugene?
Fly
| |
Ukendt (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-10 19:57 |
|
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>Blev gårdspladsen for lille, eller skulle der bruges for meget dynamit
>til grissetrugene?
Det var vist mere tegnebogen der skrumpede :(
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Fly Christensen (04-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 04-12-10 11:06 |
|
On Fri, 03 Dec 2010 19:56:46 +0100, jan_stevns wrote:
>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>
>>Blev gårdspladsen for lille, eller skulle der bruges for meget dynamit
>>til grissetrugene?
>
>Det var vist mere tegnebogen der skrumpede :(
:{
Fly
| |
Ukendt (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-10 22:39 |
| | |
Mcwm (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 01-12-10 22:57 |
| | |
Ukendt (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-10 23:09 |
| | |
Mcwm (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 01-12-10 23:17 |
|
Den 01-12-2010 23:09, jan_stevns skrev:
> Mcwm<newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>
>> Den 01-12-2010 22:39, jan_stevns skrev:
>>> nej - det er en 89'er - mao en E34
>>
>> Altså denne dame;
>>
>> http://bilmodel.dk/Biler/BMW/5er_serie/E34/525_i_Kat._3832
>>
>> Venligst
>> Mcwm
>
> Jeps
>
Stand, billeder....
Venligst
Mcwm
| |
Ukendt (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-10 23:20 |
|
Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>Stand, billeder....
Haha ... Det er sgutte nogen handelsgruppe det her :)
standen er nu rimelig, men den er godt slidt overalt, så det bliver et
vinterhyggeprojekt
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Mcwm (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 01-12-10 23:24 |
|
Den 01-12-2010 23:19, jan_stevns skrev:
> Mcwm<newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>
>> Stand, billeder....
>
> Haha ... Det er sgutte nogen handelsgruppe det her :)
>
Jeg har nu også det jeg skal have af BMW
http://bilmodel.dk/Biler/BMW/3er_serie/E36/325_i_3405
> standen er nu rimelig, men den er godt slidt overalt, så det bliver et
> vinterhyggeprojekt
>
Er planen så at hente en donorbil?
Venligst
Mcwm
| |
Ukendt (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-10 23:35 |
|
Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>Er planen så at hente en donorbil?
Jeg tror det - kabinen er sgutte køn
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Mcwm (01-12-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 01-12-10 23:44 |
|
Den 01-12-2010 23:35, jan_stevns skrev:
> Mcwm<newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>
>> Er planen så at hente en donorbil?
>
> Jeg tror det - kabinen er sgutte køn
>
Læderstue? Hvordan er det mekaniske?
Er den behandlet godt, rent mekanisk, så har du jo bil resten af dine
dage
Venligst
Mcwm
| |
Ukendt (02-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-12-10 00:13 |
|
Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>Læderstue? Hvordan er det mekaniske?
stofstue - mølædt
>Er den behandlet godt, rent mekanisk, så har du jo bil resten af dine
>dage
mekanisk er der slør i samtlige bøsninger, men det vidste jeg godt :)
(deraf en god pris)
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Fly Christensen (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-12-10 16:33 |
|
On Wed, 01 Dec 2010 23:35:01 +0100, jan_stevns wrote:
>Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :
>
>>Er planen så at hente en donorbil?
>
>Jeg tror det - kabinen er sgutte køn
Bliver det en nyudnævnt markræser? Dem finder du vist strået ud med let
hånd i øjeblikket.
Fly
| |
Fly Christensen (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-12-10 16:32 |
|
On Wed, 01 Dec 2010 22:39:27 +0100, jan_stevns wrote:
>"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev :
>
>>Er det denne model ?
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
>
>nej - det er en 89'er - mao en E34
Hi, det sagde jeg jo! En E39 er for ny.
Fly
| |
Ukendt (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-10 17:33 |
|
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>Hi, det sagde jeg jo! En E39 er for ny.
Man synes ikke om E39 her i hytten, den anden er mere "køn at se på"
..... <ryster_på_hovedet>
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Hans Paulin (6310) (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 03-12-10 19:28 |
|
Følgende er skrevet af jan_stevns:
> Man synes ikke om E39 her i hytten
Hvem er "man"? :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Ukendt (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-10 19:57 |
|
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev :
>Hvem er "man"? :)
min bedre ½-del
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Hans Paulin (6310) (03-12-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 03-12-10 21:18 |
|
jan_stevns forklarede den 03-12-2010:
> Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev :
>
>> Hvem er "man"? :)
>
> min bedre ½-del
Ok :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Henrik B. (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-11-10 21:38 |
|
> skrev i meddelelsen news:f5t7f6h4k5k6envjmjv6m9lmmlhhr7ev92@4ax.com...
>
>>(Med hænderne på ryggen, og bind for øjnene): Trækker/trailere? )
>
> Du og jeg véd godt hvad den procentvise fordeling er mellem
> trækker/trailer og forvogn/hænger registreret i dette land, så jeg vil
> kalde dit gæt kvalificeret.
Jow jow, men nu var det sådan mere med den fordeling som hedder 99,9% af
alle lastbiler til gene i vinterlandskabet, er trækker/trailere. Og sådan er
fordelingen mellem kørende t/t og f/h trods alt heller ikke....
> Når jeg efterlyser detaljer, så véd du godt at jeg vil vide
> nationaliteten på bil og chauffør, og hvis bilen er dansk registreret
> vil jeg vide hvis vognmands navn der står på siden. Så véd jeg nemlig
> også om der er dansk arbejdskraft ombord.
>
> Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.
Så sent som i eftermiddags måtte jeg vente på en dansk "amatørchauffør" fra
DSV, i sin t/t, som ikke magtede ret meget. Og skovlen havde ikke engang en
sådan ombord.....tsk tsk.
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-11-10 19:43 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:ifr7f694en6s94auu9pv0qvvdog077nk4p@4ax.com...
> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
> lidt på dem.
Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
ikke så mærkeligt
--
Tom
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 19:53 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 19:43:28 +0100, "Tom" <nospam> wrote:
>
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:ifr7f694en6s94auu9pv0qvvdog077nk4p@4ax.com...
>
>> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
>> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
>> lidt på dem.
>
>Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
>ikke så mærkeligt
>--
Det ver jeg fuldstændigt klar over, så der er ikke noget at sige til
at man bliver lidt gram i hu.
Der er bare den lille hage ved det, at hvad man mener herinde om egne
kvalifikationer, det rager de fleste en høstblomst.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 20:43 |
|
Den 29-11-2010 19:52, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Der er bare den lille hage ved det, at hvad man mener herinde om egne
> kvalifikationer, det rager de fleste en høstblomst.
>
Nej nej, Folmer... du skal blot ikke tro du er bedre end mig.
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 20:59 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 20:42:54 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:
>Den 29-11-2010 19:52, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Der er bare den lille hage ved det, at hvad man mener herinde om egne
>> kvalifikationer, det rager de fleste en høstblomst.
>>
>Nej nej, Folmer... du skal blot ikke tro du er bedre end mig.
>--
Nårh, så kan jeg bedre forstå hvorfor du skriver under et hemmeligt
nick.
Jeg ville nok heller ikke være stolt af at hedde Jante.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 22:02 |
|
Den 29-11-2010 20:59, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Nårh, så kan jeg bedre forstå hvorfor du skriver under et hemmeligt
> nick.
>
Kun hemmeligt for de uindviede, Folmer.
> Jeg ville nok heller ikke være stolt af at hedde Jante.
>
Næ, men du trives da med fluekneppende BMW-hader.
Venligst
Mcwm
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 20:42 |
|
Den 29-11-2010 19:43, Tom skrev:
> Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
> ikke så mærkeligt
>
HØRT!
Venligst
Mcwm
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 20:37 |
|
Den 29-11-2010 19:20, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
> lidt på dem.
>
Vi hyler som de ulve vi er iblandt, kære Folmer
> I betragtning af, hvor meget BMW-førere har "kørt" på lastbilerne, og
> hvor lidt hyleri der har været derfra, så synes jeg sådan set godt du
> kan trække piben ind.
>
Ja, har vi det ikke alle slemt! Måske vi kollektivt skulle opsøge en....
trafik-psykolog
> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?
>
Kunne ikke se dem tydeligt, der var jo fyldt med festlys over det hele.
Bare de dog ville lade være med det pjat, så man tydeligere kunne se,
hvad der var sket. Jeg passerede over broen ved afkørsel 41 umiddelbart
efter det var sket, de holdt ved tilkørslen, således at man kunne føre
trafikken af 41. Der bliver nogen men en lille omvej over møn, da
storstrømmen ikke kan "tage" dem.
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (29-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 29-11-10 21:02 |
|
On Mon, 29 Nov 2010 20:37:29 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:
>Den 29-11-2010 19:20, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
>> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
>> lidt på dem.
>>
>Vi hyler som de ulve vi er iblandt, kære Folmer
>--
Det er kedeligt at folk ikke vil stå ved deres meninger, selv om de
ikke er mainstream.
>--
>> I betragtning af, hvor meget BMW-førere har "kørt" på lastbilerne, og
>> hvor lidt hyleri der har været derfra, så synes jeg sådan set godt du
>> kan trække piben ind.
>>
>Ja, har vi det ikke alle slemt! Måske vi kollektivt skulle opsøge en....
>trafik-psykolog
>--
Jeg kan på stående fod skrive 10 A4-sider om ting jeg hellere ville.
>--
>> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
>> dernede?
>>
>Kunne ikke se dem tydeligt, der var jo fyldt med festlys over det hele.
>Bare de dog ville lade være med det pjat, så man tydeligere kunne se,
>hvad der var sket. Jeg passerede over broen ved afkørsel 41 umiddelbart
>efter det var sket, de holdt ved tilkørslen, således at man kunne føre
>trafikken af 41. Der bliver nogen men en lille omvej over møn, da
>storstrømmen ikke kan "tage" dem.
>--
Du må tage dig sammen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 22:10 |
|
Den 29-11-2010 21:02, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Vi hyler som de ulve vi er iblandt, kære Folmer
>
> Det er kedeligt at folk ikke vil stå ved deres meninger, selv om de
> ikke er mainstream.
>
Kunne du lige påvise hvor jeg ikke står ved mine meninger. Eller er vi
ude i generelle betragtninger?
>> Ja, har vi det ikke alle slemt! Måske vi kollektivt skulle opsøge en....
>> trafik-psykolog
>
> Jeg kan på stående fod skrive 10 A4-sider om ting jeg hellere ville.
>
Det afhænger vel af skriftstørrelsen?
>>> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
>>> dernede?
>>>
>> Kunne ikke se dem tydeligt, der var jo fyldt med festlys over det hele.
>> Bare de dog ville lade være med det pjat, så man tydeligere kunne se,
>> hvad der var sket. Jeg passerede over broen ved afkørsel 41 umiddelbart
>> efter det var sket, de holdt ved tilkørslen, således at man kunne føre
>> trafikken af 41. Der bliver nogen men en lille omvej over møn, da
>> storstrømmen ikke kan "tage" dem.
>
>> --
>
> Du må tage dig sammen.
>
Min ydelse står i forhold til de midler mine forældre ønskede at bruge
på uddannelse af mig. Jeg skal inderligt beklage at min formåen ikke
lever op til det af Dem ønskede.
På trods af mine ringe kvalifikationer, skal jeg gøre mit yderste, for
at lever op til de udfordringer De bringer mig.
Ærbødigst
Mcwm
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 23:27 |
|
Den 29-11-2010 19:20, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?
Selvfølelig en polak
Venligst
Mcwm
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-11-10 16:26 |
|
BikeManiac skriver:
>
> Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
> på kørebanen - i hvert fald i inderste spor.
Det er meget typisk, hvor der samtidigt er masser grip i venstre spor
(der hvor lasbtilerne kørte).
> PS: Jeg så at saltsprederne på motorvejen altid kørte i formation, dvs
> 3 stk i "vifteform/kileform", så de fyldte begge vognbaner ud + lidt
> mere. Er det lovligt at passere/overhale denne formation af
> saltspredere, for det indebærer nemlig principielt noget overhaling
> højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
> men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.
Det vil kræve at man overhaler i nødsporet. Det er svjv meget uheldigt
for ens pengepung og kørekort.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Kell Petersen (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 29-11-10 09:46 |
|
Har kørt HT bus i næsten 20 år , og har aldrig haft problemer om vinteren..
medmindre at man taget de langsomt kørende personbiler med i betragtning..
HT busserne kører nemt med max hastighed 80km/t..
hvis der er plads foran dem..
De vejer 10 tons i egenvægt så de trykker godt ned..
+ at hvis den er fyldt godt op så er der ca. 6.5 tons mennesker med..
Står de samtidig, som sild i en tønde,, så der ikke er nogen som vælter...
så behøver man næppe ønske sig mere..
problemet er så , hvis der kører en søndags bilist foran som ikke er bekendt
med at vise af i god tid , eller vise sine hensigter,, så kan det gå galt...
Kommer busserne først helt ud af trit med køreretningen.. så kan den være
ekstremt svær at redde..
| |
C. Caspersen (29-11-2010)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 29-11-10 10:13 |
|
"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4cf36841$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kommer busserne først helt ud af trit med køreretningen.. så kan den være
> ekstremt svær at redde..
Ja, og det er jo så derfor, at man ikke skal køre 80 km/t i den situation.
Alle kan jo køre 110 km/t ad en isvej, men hvorfor er der ikke ret mange der
tænker over, at det netop er i bremse/undvigesituationer det går galt ?
/Caspersen
| |
Mcwm (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 29-11-10 11:23 |
|
Den 29-11-2010 09:45, Kell Petersen skrev:
> Står de samtidig, som sild i en tønde
Kommer man ikke automatisk til det, under igangsætning og nedbremsning.
Spørgsmålet er vel bare hvilken ende af bussen det er man bliver
"placeret i"
Venligst
Mcwm
| |
Hans Paulin (6310) (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 29-11-10 12:36 |
| | |
Finn Guldmann (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 29-11-10 15:45 |
|
Den 29-11-2010 12:36, Hans Paulin (6310) skrev:
>> Kommer man ikke automatisk til det, under igangsætning og
>> nedbremsning. Spørgsmålet er vel bare hvilken ende af bussen det er
>> man bliver "placeret i"
> http://www.youtube.com/watch?v=w5lVetrD1tQ
>
Tænkte nok den måtte komme.
| |
Uffe Bærentsen (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 29-11-10 16:17 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4cf3901f$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter mange tanker skrev Mcwm:
>> Kommer man ikke automatisk til det, under igangsætning og nedbremsning.
>> Spørgsmålet er vel bare hvilken ende af bussen det er man bliver
>> "placeret i"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=w5lVetrD1tQ
Snuuuudeklemmer
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Ukendt (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-11-10 18:24 |
|
"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4cf36841$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har kørt HT bus i næsten 20 år , og har aldrig haft problemer om
> vinteren.. medmindre at man taget de langsomt kørende personbiler med i
> betragtning..
> HT busserne kører nemt med max hastighed 80km/t..
> hvis der er plads foran dem..
næsten en skam du ikke har set det klip der blev linket til for kort tid
siden tror det var
i EB. Den bus stod da ikke bedre fast end personbilerne ned af bakken, eller
er det bare
mig.
--
Tom
| |
Per Beer Hansen (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 29-11-10 19:38 |
| | |
Martin Mose Larsen (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Martin Mose Larsen |
Dato : 28-11-10 19:11 |
|
On Sun, 28 Nov 2010 14:10:12 +0100, Finn Guldmann wrote:
> I øvrigt er det også kun tåber der vil foran sneplovene.
Der er folk der overhaler udrykningskøretøjer!
Nå, spøg til side: en morgen for nogle år siden, på vej til arbejde ad
strækningen Fjerritslev-Thisted lagde jeg mærke til, at lastbilerne kørte
langsommere end de plejede. Det synes jeg jo var underligt da vejen så
harmløs ud selvom det var koldt i vejret.
Da jeg så havde vejen for mig selv et stykke prøvede jeg at prikke til
bremsen. Så var jeg klar over hvad der var galt: klar is oven på asfalt.
Jeg har siden fundet ud af, at fænomenet kaldes "sort is" (Smeltet sne på
vejene, som er frosset igen. "Black Ice" på youtube). Grim ting.
--
sayonara
Martin Mose Larsen
Den der globale opvarmning de snakker så meget om, hvornår kommer den?
| |
Christian B. Andrese~ (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-11-10 03:09 |
|
On 28 Nov., 13:54, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:
> > P isk rt sne er der ikke ret stor forskel p sommer og vinterd k, der er
> > det kun pigge der virkelig hj lper.
>
> Fuldst ndig korrekt!
På ren is kan der være op til 100% forskel i bremselængderne på
sommerdæk og vinterdæk og mon ikke det kan redde én fra en del buler ?
--
Christian
| |
|
|