Har lastbiler bedre greb på massiv, isglat~
Fra : BikeManiac

Dato : 28-11-10 03:20

Hej,

Kørte fra Jylland mod Sjælland ad motorvejen torsdag 25. november ved
aftenstide. Fra Lillebæltsbroen mod Odense var der tør vejbane og
ingen sne/is. Men så skete der noget omkring Odense og videre mod
Nyborg: Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
på kørebanen - i hvert fald i inderste spor. Nogle steder var der
huller og revner i vejen, men det var ikke i asfalten - det var i
isdækket!! Der var så galt at ALLE biler lå i højre spor og kravlede
afsted med 40 km/h (min bil var konstant ved at skride ud ved den
mindste ændring på speederen). Alt imens dette stod på, blev alle
personvogne i højre spor overhalet af samtlige lastbiler, sættevogne,
modulvogne med 80-90 km/h. Jeg syntes det virkede lidt surrealistisk
og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?

PS: Jeg så at saltsprederne på motorvejen altid kørte i formation, dvs
3 stk i "vifteform/kileform", så de fyldte begge vognbaner ud + lidt
mere. Er det lovligt at passere/overhale denne formation af
saltspredere, for det indebærer nemlig principielt noget overhaling
højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.

Mvh Lucas

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 11:47

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
> eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?

nok mere et tegn på at hovedet er lagt hjemme på hylden. Lastbiler har
længere bremselængde end personbiler og igen kan gradbøje naturlovene
mht. glat føre.
At man så oven i løbet er sikker på at knuse personbilerne ved et sammen-
stød, gør jo ikke tingene bedre.

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-11-10 12:25

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Pyha, du er på farlig grund. Om lidt bliver du bombarderet med indlæg om, at
det hele er din skyld, fordi du kun kører 40 km/t

/Caspersen

Fra : BikeManiac

Dato : 28-11-10 04:29

> Pyha, du er p farlig grund. Om lidt bliver du bombarderet med indl g om, at
> det hele er din skyld, fordi du kun k rer 40 km/t

Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!

Lucas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-10 13:13

> [...]
> at
> det hele er din skyld, fordi du kun k rer 40 km/t

Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!

===
Sommerdæk? :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : ABJ

Dato : 28-11-10 13:45

> Jeg og alle vi andre personvogne kørte efter forholdene!

> [...]

På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
det kun pigge der virkelig hjælper.

Aksel

Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-10 13:54

> På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
> det kun pigge der virkelig hjælper.
Fuldstændig korrekt!

--
Klaus G.

Fra : AS

Dato : 28-11-10 23:26

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> wrote in message
> Fuldstændig korrekt!

Absolut ukorrekt.

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 17:44

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> På iskørt sne er der ikke ret stor forskel på sommer og vinterdæk, der er
> det kun pigge der virkelig hjælper.
>
> Aksel

Ordentlige vinterdæk kan altså godt stå fast på fastkørt is og sne
.....Desværre sælges ordentlige vinterdæk ikke i DK

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-11-10 14:10

Den 28-11-2010 11:20, BikeManiac skrev:
> [...]
> og meget meget uforsvarligt. Har der været tale om uforsvarlig kørsel
> eller står lastbiler bare bedre fast på massiv, hård is?

Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
personbiler kan gøre en forskel.

Men selvom det ville lyde mærkeligt kan det jo også være det du nævner
om at der mæske ikke var is i 2. spor.

> [...]
> højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
> men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.

I og med at du ikke kan få betingelserne for at må køre højre om
opfyldt, kan du jo ikke komme forbi den af sneplovene der ligger yderst
til venstre.

I øvrigt er det også kun tåber der vil foran sneplovene.

Typisk vil den hastighed de kører med være højere end det egentlig er
forsvarligt at køre med, indtil den salt de spreder bag sig har fået lov
at virke.

Men de er nødt til at holde en hastighed så høj at sneploven ikke kun
skubber til sneen, men også kaster den langt væk.

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 18:35

Den 28-11-2010 14:10, Finn Guldmann skrev:
> Alene det at trykket, kg/cm2, er højere for lastbiler end for
> personbiler kan gøre en forskel.

Det eneste sted der var ekstra tryk på lastbilerne, var på
sydmotorvejen, hvor der nu - i skrivende stund - ved afkørsel 41
Vordingborg, holder tre af slagsen og spærrer det hele.

Trykket blev solidt plantet i autoværnet. Ingen personbiler indblandet.

Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne
mønster??

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-11-10 18:41

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 19:20

On Mon, 29 Nov 2010 18:35:07 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>
>Tre lastbiler, kunne der tegne sig et mønster, eller er det for lidt til
>at generalisere. Er det virkelig kun BMW der skal en af, for at danne

Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
lidt på dem.

I betragtning af, hvor meget BMW-førere har "kørt" på lastbilerne, og
hvor lidt hyleri der har været derfra, så synes jeg sådan set godt du
kan trække piben ind.

Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
dernede?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 19:28

> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?

(Med hænderne på ryggen, og bind for øjnene): Trækker/trailere? )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 19:50

On Mon, 29 Nov 2010 19:27:44 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>(Med hænderne på ryggen, og bind for øjnene): Trækker/trailere? )

>--

Du og jeg véd godt hvad den procentvise fordeling er mellem
trækker/trailer og forvogn/hænger registreret i dette land, så jeg vil
kalde dit gæt kvalificeret.

Når jeg efterlyser detaljer, så véd du godt at jeg vil vide
nationaliteten på bil og chauffør, og hvis bilen er dansk registreret
vil jeg vide hvis vognmands navn der står på siden. Så véd jeg nemlig
også om der er dansk arbejdskraft ombord.

Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:41

Den 29-11-2010 19:49, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.

Havde jeg dog bare læst dette indlæg tidligere. Så havde jeg pløjet
bimmeren gennem sneen for at komme over og tage alle detaljer, inkl.
reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
du en stump film og interview med chaufførerne

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 20:58

On Mon, 29 Nov 2010 20:40:49 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
>du en stump film og interview med chaufførerne

Noget rettidig omhu ville have været på sin plads her.

Det vil ikke gøre noget hvis du træffer foranstaltninger til at det
ikke sker igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 21:58

Den 29-11-2010 20:57, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Noget rettidig omhu ville have været på sin plads her.
>
> Det vil ikke gøre noget hvis du træffer foranstaltninger til at det
> ikke sker igen.

Specielle referencer til kameramodeller, opløsning mv.?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 22:19

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

> [...]
>reg.nr. på de havarerede. Næste gang husker jeg at få kamera med, så får
>du en stump film og interview med chaufførerne

Ham her http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/ parkedere da så spøst
at vi måtte vente pænt længe oppe før Herfølge ...

På vejen deropaf synes jeg en lastbilfut kørte lidt vel tæt - da jeg
kiggede et minut senere lå han også i grøften og sprællede - Tjaehh
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-10 22:47

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Ham her http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/ parkedere da så spøst
> at vi måtte vente pænt længe oppe før Herfølge ...

Så er tiden kommet hvor markerne bliver magnetiske.
Tror helt sikkert det har noget med årstiden at gøre

> På vejen deropaf synes jeg en lastbilfut kørte lidt vel tæt - da jeg
> kiggede et minut senere lå han også i grøften og sprællede - Tjaehh

Det må være magnetismen der gør sig gældende lastbilerne imellem.

Det er en magnetisk tid denne her.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mcwm

Dato : 30-11-10 23:46

Den 30-11-2010 22:18, jan_stevns skrev:
> Nu med 525i på stald:)
Lidt nys.. 30 eller 36?

Venligst
Mcwm

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-10 12:32

On Tue, 30 Nov 2010 23:45:40 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote:

>Lidt nys.. 30 eller 36?

http://www.workmedia.nl/img/portfolio/bmwe12/image.jpg

Fly

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 12:49

Den 01-12-2010 12:32, Fly Christensen skrev:

> http://www.workmedia.nl/img/portfolio/bmwe12/image.jpg
>

> Fly
Nu e vi så nået dertil, hvor jeg både skal lære at læse og skrive. Jeg
havde set det som 325 og ikke 525. Måske jeg skulle hoppe i seng igen

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 15:14

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Lidt nys.. 30 eller 36?

det ved jeg sgutte - det er en 525i'er - karossen er da nyere , mere
glat end den på linket

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-12-10 15:20

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> det ved jeg sgutte - det er en 525i'er - karossen er da nyere , mere
> glat end den på linket

Så prøver vi med E39.

Er det denne model ?

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)

Velkommen til bimmernes forunderlige verden..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-10 16:45

On Wed, 1 Dec 2010 15:19:44 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

[snip]
>Så prøver vi med E39.
>
>Er det denne model ?
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
>
>Velkommen til bimmernes forunderlige verden..;)

Den er da aaalt for ny til Jan!

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 01-12-10 19:42

Hvilken model: www.autopower.se/modellguiden/default.asp

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-10 21:25

Den model, som BJ foreslog.

(E39)

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 01-12-10 22:20

> Den model, som BJ foreslog. (E39)

Hold da op - det er jo en ganske fin bil og noget helt andet end fortidens
Ford'er

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-12-10 16:30

On Wed, 1 Dec 2010 22:20:06 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Fly Christensen" skrev i meddelelsen

>Hold da op - det er jo en ganske fin bil og noget helt andet end fortidens
>Ford'er

Jada! Man stadig alt for ny til at residere på Stevns

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 17:33

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Jada! Man stadig alt for ny til at residere på Stevns

Min residens har forlagt sig yderligere sydpå :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-12-10 17:58

On Fri, 03 Dec 2010 17:32:30 +0100, jan_stevns wrote:

>Min residens har forlagt sig yderligere sydpå :)

Blev gårdspladsen for lille, eller skulle der bruges for meget dynamit
til grissetrugene?

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 19:57

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Blev gårdspladsen for lille, eller skulle der bruges for meget dynamit
>til grissetrugene?

Det var vist mere tegnebogen der skrumpede :(

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-10 11:06

On Fri, 03 Dec 2010 19:56:46 +0100, jan_stevns wrote:

>Det var vist mere tegnebogen der skrumpede :(

:{

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 22:39

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev :

>Er det denne model ?
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)

nej - det er en 89'er - mao en E34

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 22:57

Den 01-12-2010 22:39, jan_stevns skrev:
> nej - det er en 89'er - mao en E34

Altså denne dame;

http://bilmodel.dk/Biler/BMW/5er_serie/E34/525_i_Kat._3832

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:09

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Altså denne dame;
>
>http://bilmodel.dk/Biler/BMW/5er_serie/E34/525_i_Kat._3832
>
>Venligst
>Mcwm

Jeps

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:17

Den 01-12-2010 23:09, jan_stevns skrev:

> Jeps

Stand, billeder....

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:20

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Stand, billeder....

Haha ... Det er sgutte nogen handelsgruppe det her :)

standen er nu rimelig, men den er godt slidt overalt, så det bliver et
vinterhyggeprojekt

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:24

Den 01-12-2010 23:19, jan_stevns skrev:

> Haha ... Det er sgutte nogen handelsgruppe det her :)

Jeg har nu også det jeg skal have af BMW
http://bilmodel.dk/Biler/BMW/3er_serie/E36/325_i_3405
> standen er nu rimelig, men den er godt slidt overalt, så det bliver et
> vinterhyggeprojekt

Er planen så at hente en donorbil?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:35

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Er planen så at hente en donorbil?

Jeg tror det - kabinen er sgutte køn

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 23:44

Den 01-12-2010 23:35, jan_stevns skrev:

> Jeg tror det - kabinen er sgutte køn

Læderstue? Hvordan er det mekaniske?

Er den behandlet godt, rent mekanisk, så har du jo bil resten af dine
dage

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 00:13

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Læderstue? Hvordan er det mekaniske?

stofstue - mølædt

>Er den behandlet godt, rent mekanisk, så har du jo bil resten af dine
>dage

mekanisk er der slør i samtlige bøsninger, men det vidste jeg godt :)

(deraf en god pris)

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-12-10 16:33

On Wed, 01 Dec 2010 23:35:01 +0100, jan_stevns wrote:

>Jeg tror det - kabinen er sgutte køn

Bliver det en nyudnævnt markræser? Dem finder du vist strået ud med let
hånd i øjeblikket.

Fly

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-12-10 16:32

On Wed, 01 Dec 2010 22:39:27 +0100, jan_stevns wrote:

>nej - det er en 89'er - mao en E34

Hi, det sagde jeg jo! En E39 er for ny.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 17:33

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hi, det sagde jeg jo! En E39 er for ny.

Man synes ikke om E39 her i hytten, den anden er mere "køn at se på"

..... <ryster_på_hovedet>

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-12-10 19:28

Følgende er skrevet af jan_stevns:
> Man synes ikke om E39 her i hytten

Hvem er "man"? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-10 19:57

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev :

>Hvem er "man"? :)

min bedre ½-del

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-12-10 21:18

jan_stevns forklarede den 03-12-2010:

> min bedre ½-del

Ok :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 21:38

> Du og jeg véd godt hvad den procentvise fordeling er mellem
> trækker/trailer og forvogn/hænger registreret i dette land, så jeg vil
> kalde dit gæt kvalificeret.

Jow jow, men nu var det sådan mere med den fordeling som hedder 99,9% af
alle lastbiler til gene i vinterlandskabet, er trækker/trailere. Og sådan er
fordelingen mellem kørende t/t og f/h trods alt heller ikke....

> [...]
> også om der er dansk arbejdskraft ombord.
>
> Jeg trænger så skrækkeligt til at få fodret mine fordomme.

Så sent som i eftermiddags måtte jeg vente på en dansk "amatørchauffør" fra
DSV, i sin t/t, som ikke magtede ret meget. Og skovlen havde ikke engang en
sådan ombord.....tsk tsk.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 19:43

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
> lidt på dem.

Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
ikke så mærkeligt

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 19:53

On Mon, 29 Nov 2010 19:43:28 +0100, "Tom" <nospam> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
>ikke så mærkeligt

>--

Det ver jeg fuldstændigt klar over, så der er ikke noget at sige til
at man bliver lidt gram i hu.

Der er bare den lille hage ved det, at hvad man mener herinde om egne
kvalifikationer, det rager de fleste en høstblomst.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:43

Den 29-11-2010 19:52, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Der er bare den lille hage ved det, at hvad man mener herinde om egne
> kvalifikationer, det rager de fleste en høstblomst.

Nej nej, Folmer... du skal blot ikke tro du er bedre end mig.

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 20:59

On Mon, 29 Nov 2010 20:42:54 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Nej nej, Folmer... du skal blot ikke tro du er bedre end mig.

>--

Nårh, så kan jeg bedre forstå hvorfor du skriver under et hemmeligt
nick.

Jeg ville nok heller ikke være stolt af at hedde Jante.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 22:02

Den 29-11-2010 20:59, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nårh, så kan jeg bedre forstå hvorfor du skriver under et hemmeligt
> nick.

Kun hemmeligt for de uindviede, Folmer.

> Jeg ville nok heller ikke være stolt af at hedde Jante.

Næ, men du trives da med fluekneppende BMW-hader.

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:42

Den 29-11-2010 19:43, Tom skrev:
> Nu hører BMW ejerne jo også til de meget dygtige chaufører, så det er vel
> ikke så mærkeligt

HØRT!

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:37

Den 29-11-2010 19:20, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Lad mig bare sige det på den måde, at det godt nok er kommet bag på
> mig, hvor højt de der BMW-førere hyler, bare fordi der bliver "kørt"
> lidt på dem.

Vi hyler som de ulve vi er iblandt, kære Folmer

> I betragtning af, hvor meget BMW-førere har "kørt" på lastbilerne, og
> hvor lidt hyleri der har været derfra, så synes jeg sådan set godt du
> kan trække piben ind.

Ja, har vi det ikke alle slemt! Måske vi kollektivt skulle opsøge en....
trafik-psykolog

> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?

Kunne ikke se dem tydeligt, der var jo fyldt med festlys over det hele.
Bare de dog ville lade være med det pjat, så man tydeligere kunne se,
hvad der var sket. Jeg passerede over broen ved afkørsel 41 umiddelbart
efter det var sket, de holdt ved tilkørslen, således at man kunne føre
trafikken af 41. Der bliver nogen men en lille omvej over møn, da
storstrømmen ikke kan "tage" dem.

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 21:02

On Mon, 29 Nov 2010 20:37:29 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Vi hyler som de ulve vi er iblandt, kære Folmer

>--

Det er kedeligt at folk ikke vil stå ved deres meninger, selv om de
ikke er mainstream.

>--

>Ja, har vi det ikke alle slemt! Måske vi kollektivt skulle opsøge en....
>trafik-psykolog

>--

Jeg kan på stående fod skrive 10 A4-sider om ting jeg hellere ville.

Du må tage dig sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 22:10

Den 29-11-2010 21:02, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er kedeligt at folk ikke vil stå ved deres meninger, selv om de
> ikke er mainstream.

Kunne du lige påvise hvor jeg ikke står ved mine meninger. Eller er vi
ude i generelle betragtninger?

> Jeg kan på stående fod skrive 10 A4-sider om ting jeg hellere ville.

Det afhænger vel af skriftstørrelsen?

> Du må tage dig sammen.

Min ydelse står i forhold til de midler mine forældre ønskede at bruge
på uddannelse af mig. Jeg skal inderligt beklage at min formåen ikke
lever op til det af Dem ønskede.

På trods af mine ringe kvalifikationer, skal jeg gøre mit yderste, for
at lever op til de udfordringer De bringer mig.

Ærbødigst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 23:27

Den 29-11-2010 19:20, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvad er det forøvrigt nogen lastbiler der ligger og roder rundt
> dernede?
Selvfølelig en polak

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-10 16:26

BikeManiac skriver:

> Af uforklarlige årsager lå der lige pludselig 1-2 cm massiv is
> på kørebanen - i hvert fald i inderste spor.

Det er meget typisk, hvor der samtidigt er masser grip i venstre spor
(der hvor lasbtilerne kørte).

> [...]
> højreom? Jeg så nemlig at læssevis af biler kørte bag saltsprederne
> men der var nogen som hele tiden prøvede at luske forbi.

Det vil kræve at man overhaler i nødsporet. Det er svjv meget uheldigt
for ens pengepung og kørekort.

Klaus

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-11-10 09:46

Har kørt HT bus i næsten 20 år , og har aldrig haft problemer om vinteren..
medmindre at man taget de langsomt kørende personbiler med i betragtning..
HT busserne kører nemt med max hastighed 80km/t..
hvis der er plads foran dem..

De vejer 10 tons i egenvægt så de trykker godt ned..
+ at hvis den er fyldt godt op så er der ca. 6.5 tons mennesker med..

Står de samtidig, som sild i en tønde,, så der ikke er nogen som vælter...
så behøver man næppe ønske sig mere..
problemet er så , hvis der kører en søndags bilist foran som ikke er bekendt
med at vise af i god tid , eller vise sine hensigter,, så kan det gå galt...

Kommer busserne først helt ud af trit med køreretningen.. så kan den være
ekstremt svær at redde..

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-11-10 10:13

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer busserne først helt ud af trit med køreretningen.. så kan den være
> ekstremt svær at redde..

Ja, og det er jo så derfor, at man ikke skal køre 80 km/t i den situation.

Alle kan jo køre 110 km/t ad en isvej, men hvorfor er der ikke ret mange der
tænker over, at det netop er i bremse/undvigesituationer det går galt ?

/Caspersen

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 11:23

Den 29-11-2010 09:45, Kell Petersen skrev:
> Står de samtidig, som sild i en tønde

Kommer man ikke automatisk til det, under igangsætning og nedbremsning.
Spørgsmålet er vel bare hvilken ende af bussen det er man bliver
"placeret i"

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-11-10 12:36

Efter mange tanker skrev Mcwm:
> Kommer man ikke automatisk til det, under igangsætning og nedbremsning.
> Spørgsmålet er vel bare hvilken ende af bussen det er man bliver "placeret i"

http://www.youtube.com/watch?v=w5lVetrD1tQ

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-11-10 15:45

Den 29-11-2010 12:36, Hans Paulin (6310) skrev:
> http://www.youtube.com/watch?v=w5lVetrD1tQ

Tænkte nok den måtte komme.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-11-10 16:17

> http://www.youtube.com/watch?v=w5lVetrD1tQ

Snuuuudeklemmer

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 18:24

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> betragtning..
> HT busserne kører nemt med max hastighed 80km/t..

næsten en skam du ikke har set det klip der blev linket til for kort tid
siden tror det var
i EB. Den bus stod da ikke bedre fast end personbilerne ned af bakken, eller
er det bare
mig.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-11-10 19:38

> [...]
>siden tror det var
>i EB. Den bus stod da ikke bedre fast end personbilerne ned af bakken,

Ellers så se her, en bus på glatbane:
http://www.youtube.com/watch?v=N4bjETlNKuY
Den stod ihvertfald ikke godt fast, men sjovt var det

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 28-11-10 19:11

On Sun, 28 Nov 2010 14:10:12 +0100, Finn Guldmann wrote:

> I øvrigt er det også kun tåber der vil foran sneplovene.

Der er folk der overhaler udrykningskøretøjer!

Nå, spøg til side: en morgen for nogle år siden, på vej til arbejde ad
strækningen Fjerritslev-Thisted lagde jeg mærke til, at lastbilerne kørte
langsommere end de plejede. Det synes jeg jo var underligt da vejen så
harmløs ud selvom det var koldt i vejret.

Da jeg så havde vejen for mig selv et stykke prøvede jeg at prikke til
bremsen. Så var jeg klar over hvad der var galt: klar is oven på asfalt.

Jeg har siden fundet ud af, at fænomenet kaldes "sort is" (Smeltet sne på
vejene, som er frosset igen. "Black Ice" på youtube). Grim ting.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Den der globale opvarmning de snakker så meget om, hvornår kommer den?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-10 03:09

On 28 Nov., 13:54, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> Fuldst ndig korrekt!

På ren is kan der være op til 100% forskel i bremselængderne på
sommerdæk og vinterdæk og mon ikke det kan redde én fra en del buler ?

--
Christian