Optage samtaler fra trådløs telefon?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-08-01 14:24

Hvordan bærer man sig ad med at optage samtler på en trådløs telefon -
kan det overhovedet lade sig gøre?. Normalt sætter man jo et
optagestik ind mellem røret og telefonen, men vil det virke, hvis man
sætter et stik ind mellem telefon og telefonstik (i væggen)?

Jeg er klar over, at man kan få sådan en sugekop til at sætte på
røret, men det skal det helst ikke være.

vh
Lars

Fra : HKJ

Dato : 08-08-01 14:38

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> optagestik ind mellem røret og telefonen, men vil det virke, hvis man
> sætter et stik ind mellem telefon og telefonstik (i væggen)?

Hvis du kender nogen der kan betjene en loddekolbe, er det ihvertfald let
selv at lave et sådan stik (og forbudt ifølge telefonselskabet).

p.s. det er ikke nok "bare" at forbinde ledninger, der skal et par ekstra
stumper til.

Fra : cr

Dato : 08-08-01 14:50

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> <lcj@wanadoo.dk> wrote in message
>
> Hvis du kender nogen der kan betjene en loddekolbe, er det ihvertfald
let
> selv at lave et sådan stik (og forbudt ifølge telefonselskabet).

Forbudet eksisterer ikke mere, men der er nogle bekendtgørelser, der
skal overholdes, find dem på www.tst.dk

> p.s. det er ikke nok "bare" at forbinde ledninger, der skal et par
ekstra
> stumper til.

Spørg hos Teledanmark de havde tidligere nogle bokse til formålet.

mvh
cr

Fra : HKJ

Dato : 08-08-01 15:07

"cr" <a@b.dk> wrote in message news:9krg51$5oa$1@sunsite.dk...
> Forbudet eksisterer ikke mere, men der er nogle bekendtgørelser, der
> skal overholdes, find dem på www.tst.dk

Skal udstyret ikke typegodkendes mere?

Fra : cr

Dato : 08-08-01 15:59

Nej, de afdelinger er nedlagte, nu er det fabrikanterne, der skal
garantere (populært sagt) og med CE mærket, vise de overholder diverse
EU og (tilladte) lokale forordninger, som sagt find love og
bekendtgørelser på www.tst.dk .

Fra : Dan

Dato : 08-08-01 22:42

> [...]
>
> Jeg er klar over, at man kan få sådan en sugekop til at sætte på
> røret, men det skal det helst ikke være.

For mange år siden kunne man selv bygge sådan en og kan sikkert stadigvæk,
så tag ned til din lokale elektronik forretning, og han/hun vil helt sikket
kunne hjælpe dig.

Dan...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-08-01 20:52

"Dan" <d@n.dk"REMOVE"> skrev i en meddelelse news:3b71b22d$0$292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> For mange år siden kunne man selv bygge sådan en og kan sikkert stadigvæk,
> så tag ned til din lokale elektronik forretning, og han/hun vil helt sikket
> kunne hjælpe dig.

Jeg har for nylig lavet en med et Velleman byggesæt.
Virker glimragende
Købt i Brinck Elektronik, København.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: