Hvilke gulplade bil har 3 siddepladser ?
Fra : TGJ

Dato : 26-11-10 22:20

Hej

Overvejer at skaffe en brugt gulplade bil pga lastrum, men jeg har også 2
børn på 3 og 5 der af og til
skal hentes.

Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan være plads til 2 barnestole?

/Thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-11-10 23:03

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> børn på 3 og 5 der af og til
> skal hentes.
>
> Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan være plads til 2 barnestole?

Jeg kender til en Honda FRV. Der er plads til 3 voksne, så mon ikke også der
kan stå en barnestol eller 2

Bjarne K.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-11-10 23:12

> [...]

> børn på 3 og 5 der af og til
> skal hentes.
>
> Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan være plads til 2 barnestole?

I en Previa har vi ofte siddet 3 fuldvoksne mænd.

Dog kræver det at manden på midtersædet, kan tage sig af gearskiftet.

Jeg har dog aldrig i praksis set hvordan det vil fungere med barnestole.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : TGJ

Dato : 27-11-10 09:07

Kan se af MB vito og har 3 pladser

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 09:21

"TGJ" skrev i meddelelsen

> Kan se af MB vito og har 3 pladser

Men lider den ikke af et dårligt renommé?
En kollega kører Honda'en - fin bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-11-10 09:23

"Mogens (K)" skriver:

> Men lider den ikke af et dårligt renommé?

Dem jeg havde at køre i var ganske fine. Me de var heller ikke over 6
år gamle.

Klaus

Fra : TGJ

Dato : 27-11-10 09:23

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

Men lider den ikke af et dårligt renommé?

Det er vidst rigtigt.
Mon ikke MB har oppet sig på et tidspunkt, mener at have hørt at nogle af de
senere modeller ikke er så slemme med rust
, men de er selvfølgelig hellere ikke så gamle endenu :)

En kollega kører Honda'en - fin bil.

Ok, hvordan ligger Honda med reservedels priser?

/Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 09:50

"TGJ" skrev i meddelelsen

>Ok, hvordan ligger Honda med reservedels priser?

Aner det ikke - han har aldrig haft fejl på den (kørt 75.000 km)

Fra : SvenP

Dato : 27-11-10 12:04

> Ok, hvordan ligger Honda med reservedels priser?

Honda er dyr i stumper. Til gengæld er de slidstærke, så man bruger ikke så
mange. Det er i hvert fald min erfaring.

Fra : KASO

Dato : 29-11-10 22:28

> [...]
> de senere modeller ikke er så slemme med rust
> , men de er selvfølgelig hellere ikke så gamle endenu :)

Man skal ikke tro alt, hvad man hører....

Jeg solgte tidligere på året min 2004 (W639 - nuværende model) - den
begyndte at ruste i 2009, hvor MB betalte 70% af regningen til omlakering af
3 døre. I år ville de betale 60% af regningen på de nye dele, der rustede -
og dørene ville de - trods alt - omlakerere (igen) uden beregning. Så
mistede jeg tålmodigheden med MB.....

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 18:04

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> "TGJ" skrev i meddelelsen

> Men lider den ikke af et dårligt renommé?
> En kollega kører Honda'en - fin bil.

autokassen og turboen holder normalt kun omkring 100-150.000 km..
Ihvertfald når de køre som taxa
Også er den ELENDIG på vinterføre medmindre den er med 4wd

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-10 15:28

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> autokassen og turboen holder normalt kun omkring 100-150.000 km..
> Ihvertfald når de køre som taxa
> Også er den ELENDIG på vinterføre medmindre den er med 4wd

Er det Honda'en eller MB Vitoen du taler om. Honda'en kan så vidt jeg ved
ikke fåes med 4*4, så jeg går ud fra det er Vitoen, men det kunne jo være
du mente Honda'ens 4wd bror CR-V.

Bjarne K.

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 18:02

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i en meddelelse
> Kan se af MB vito og har 3 pladser

Jeg vil nødig køre med en autostol på midter sædet

Ja der kan godt sidde 3 voksne i en vito men de skal være meget gode venner
samt den i midten bør stå for gearskiftet

Midter sædet er meget smalt

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 00:02

> "TGJ" skrev i meddelelsen
> Kan se af MB vito og har 3 pladser

"Har" ikke - men kan "fåes med".

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : TDN

Dato : 27-11-10 09:23

> [...]
> børn på 3 og 5 der af og til
> skal hentes.
>
> Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan være plads til 2 barnestole?

Husk nu at Airbag'en skal kunne kobles fra hvis børnene er så små.

Mvh
Thomas

Fra : SvenP

Dato : 27-11-10 12:05

> Husk nu at Airbag'en skal kunne kobles fra hvis børnene er så små.

Kun hvis sæderne er bagudvendt.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-10 13:33

> Husk nu at Airbag'en skal kunne kobles fra hvis børnene er så små.
>Kun hvis sæderne er bagudvendt.

Ja så er det et lovkrav - men det kan også være en god iden selvom barnet
sidder fremadvendt. Problemet er at barnet i en stol på sædet nemt kommer
til at sidde for tæt på airbag'en og at kraften fra den er beregnet på en
voksen.

Har set anbefalinger af at den slåes fra for børn under 140. Søger lige
efter en kilde ....
Yeps her: http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen

Quotes:
"Børn under 140 cm bør ikke sidde på forsædet, hvis der er en aktivairbag."
"Regler for airbags: Fremadvendte stole må gerne placeres ved en airbag, men
vi anbefaler ikke, at du gør det."

Fra : Martin Bak

Dato : 27-11-10 15:00

> Har set anbefalinger af at den slåes fra for børn under 140.

Er de fleste børn ikke under 140? Jeg ville mene at barndommen slutter ved
15-16 års alderen og afløses af ungdommen?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-10 15:20

> Er de fleste børn ikke under 140? Jeg ville mene at barndommen slutter ved
> 15-16 års alderen og afløses af ungdommen?

Den store knægt her i huset er årgang 2001 er vist omrking 145-146cm. Imho
stadig et barn ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-10 09:35

> [...]

>børn på 3 og 5 der af og til
>skal hentes.
>
>Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan være plads til 2 barnestole?

I den af os nyligen anskaffede WV transporter ( T4 96") - er der god
plads foran til 2 barnesæder - og enormt varerum

( OK Det er også den lange version af containermodellen)

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Kanstrup

Dato : 29-11-10 00:03

On 26 Nov., 22:19, "TGJ" <somewh...@theinternet.com> wrote:
> Hej
>
> Overvejer at skaffe en brugt gulplade bil pga lastrum, men jeg har ogs 2
> b rn p 3 og 5 der af og til
> skal hentes.
>
> Hvilke bil har 3 pladser, hvor der kan v re plads til 2 barnestole?
>
> /Thomas

Fiat Multipla: (f.eks.:)

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Multipla-1,9-JTD-ELX_ID224503843.htm

Afsindig grim, men praktisk og der er relativ god plads til 3.

- Kanstrup