Majs kolber ?.
Fra : Brian

Dato : 08-08-01 14:14

Hvordan tilbereder man friske majskolber så de bliver bedst ?.

/Brian

Fra : Anne

Dato : 08-08-01 15:10

Man koger dem i letsaltet vand i 5 - 7 minutter og serverer dem med smør til
Uhm *sss*
Go' appetit
Anne

Fra : Peter Westh

Dato : 08-08-01 15:19

"Anne" <prinsesseanne[REMOVE]@(THIS)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man koger dem i letsaltet vand i 5 - 7 minutter og serverer dem med smør
til
> Uhm *sss*

Hvis man da ikke alligevel har gang i grillen - de bliver fantastiske på
grill, smurt med smeltet smør eller olie. Husk salt!

MVH

Peter

Fra : X@Y

Dato : 08-08-01 16:56

> Man koger dem i letsaltet vand .................
> Go' appetit
> Anne

Tak for hjælpen, så er aftensmaden i hus .

/Brian

Fra : Mads Toftum

Dato : 08-08-01 16:31

On Wed, 8 Aug 2001 15:14:22 +0200, Brian <NoSpam@Spam.com> wrote:
>Hvordan tilbereder man friske majskolber så de bliver bedst ?.

Koger dem i letsaltet vand, tilsat en smule mælk, i 15 - 20 min.
Tricket med mælken er med til at give ekstra farve.

vh

Mads Toftum
--
With a rubber duck, one's never alone.
-- "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"

Fra : Sofie

Dato : 08-08-01 17:10

--
På grill er det ekstra godt, at lade bladende blive på mens den bliver
grillet.

Sofie

Fra : modo

Dato : 08-08-01 21:30

3 min. i mikrobølgeovn (højeste effekt) tildækket på en dyb tallerken med en
anelse vand + et nip sukker og salt.

mvh. Dorte

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-08-01 17:53

Wed, 08 Aug 2001 15:14:22 +0200, "Brian" <NoSpam@spam.com>:

> Hvordan tilbereder man friske majskolber så de bliver bedst ?.

Jeg vil mene at ca. 10 min i kogende vand gør dem himmelske. Server med
salt, smør og citron.

Mam!

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".