Gaffelbro til Bol d'Or
Fra : Sand

Dato : 08-08-01 14:17

I forbindelse med min ombygning af forenden på Bol d'Oren, mangler jeg
en ny forgaffelbro (øverst), med holdere til et gennemgående styr
"street-bar".
Jeg ved at der engang er lavet en til Bol d'Oren, men hvem lavede den??
Er der evt. nogle der har rodet med det samme?
Alternativt må jeg jo få fræset en ud i alu.

--
Mvh. Sand

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-08-01 17:50

"Sand" <andpe_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den??
> Er der evt. nogle der har rodet med det samme?
> Alternativt må jeg jo få fræset en ud i alu.
Hvad er diameteren på gaffelbenene samt centerafstanden? Det kunne jo
være at gaffelbroen fra de ældre cykler passer eller kunne fås til at
passe

BTW - Du havde på et tidspunkt en kåbe du ville overveje om du ville
sælge. Er du kommet til en konklusion?

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78

Fra : Sand

Dato : 10-08-01 07:22

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> wrote in message
> Hvad er diameteren på gaffelbenene samt centerafstanden? Det kunne jo
> være at gaffelbroen fra de ældre cykler passer eller kunne fås til at
> passe
Det var da en mulighed! - Men den skal helst være i poleret alu, for at
passe til resten af fronten, hvor jeg har monteret en "homemade"
stabilisatorbro, ligeledes i 2,5cm tyk,poleret alu. Jeg har netop
snakket med værktøjsmageren, som fræsede stabilisatoren ud, og det er
ikke utænkeligt, at jeg kan få ham til at fræse en gaffelbro, så nu vil
jeg lege Jørgen Clevin i weekenden og se om jeg kan få tegnet noget der
kan realiseres.

> BTW - Du havde på et tidspunkt en kåbe du ville overveje om du ville
> sælge. Er du kommet til en konklusion?
For at være ærlig, så havde jeg faktisk glemt den overvejelse -sorry!
Men nu skal jeg nok tage mig sammen og finde konklusionen

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-08-01 20:12

> [...]
> Er der evt. nogle der har rodet med det samme?
> Alternativt må jeg jo få fræset en ud i alu.

Jeg har en gaffelbro på KTM'en lavet af Desperate Dan i Hobro, hvis du ender
med at ville have drejet en så send mig en mail, så får du hans mailadresse,
han kan nok overtales til at lave en mere. Vær forberedt på at en blok
kvalitetsaluminium er hunde-dyrt!

Rittig

Fra : Tomas Linnet

Dato : 08-08-01 21:20

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
>Vær forberedt på at en blok
> kvalitetsaluminium er hunde-dyrt!
>
> Rittig

Jepper lad for h...... være med at få det laver i "bondealu"(det som alle
har liggende) det kan være fyldt med revner , lufthuller osv. Knækker der en
gaffelbro, må man nok regne med en tur i asfalten. Det skete for en HD , jeg
mener det var i Holstebro, men heldigvis var der så meget supertanker over
den, at den bare fortsatte lige ud kørende på baghjul og de nederste
stelrør!!!

Hilsen Tomas Linnet

Fra : Sand

Dato : 10-08-01 07:27

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
mailadresse,
> han kan nok overtales til at lave en mere. Vær forberedt på at en blok
Jo tak! - Jeg har godt en fornemmelse af prisniveauet, da jeg har fået
lavet en stabilisatorbro i 2,5cm tyk, poleret alu. Jeg kan mindes at der
var en hvis forskel i priserne
Men tak for tilbuddet! - Det ser dog ud til at jeg har en forbindelse,
som kan fræse en bro ud til mig, men hvis det glipper, er det ikke
utænkeligt at jeg vender tilbage.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||