Stafetten: Farisærer
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-10 09:09

Nu har vi for nylig haft en stafet om de første plader, så jeg vil fortsætte
linjen med emnet "Farisærer".

Farisærer er de CD'er eller plader I har stående, som af en eller anden
grund ikke passer ind i det andet. De albums som jeres venner undrer sig
over I ejer, fordi de ikke passer ind i jeres generelle musiksmag.

For mit eget vedkommende kunne det være:

"Escapology" med Robbie Williams:
http://www.youtube.com/watch?v=Vml2xJi5BWE
Jeg er generelt ikke ret meget til tudepop, men Robbie har et eller andet
der fanger mig, og instrumenteringen på hans numre er intet mindre end
genial.

Jeg har mere tidligere boyband, nemlig Justin Timberlake's
"FutureSex/LoveSound" :
http://www.youtube.com/watch?v=B5FORmcZBX4
Mine venner siger, at selv mine børn er vokset fra Justin Timberlake. Jeg er
slet ikke enig, for igen er der mere end bare pop i numrene. De er så
komplekse rent instrumentalt, at det næsten er umuligt at spille med mindre
man er 12 personer på scenen. Små breaks, finurlige fills... Jeg elsker
Justin Timberlakes musik :)

Den største farisær jeg har stående, er ikke et album jeg selv har købt, men
en hadegave.
Jeg har dog ikke nænnet at smide den ud, selv om den ikke fortjener andet ;)
Det drejer sig om "Plasticwoman" - "Skrigeskinken" - Nemlig Celine Dion:
http://www.youtube.com/watch?v=B5FORmcZBX4

Jeg glæder mig til at høre om jeres afvigende musikalske adfærd ;)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-11-10 10:17

Den 26-11-2010 09:08, Alex Linaa skrev:
> Nu har vi for nylig haft en stafet om de første plader, så jeg vil fortsætte
> linjen med emnet "Farisærer".

Nå, nu skal det være bekendelsernes tid.
Det er blevet til nogle stykker gennem årene. Gaver man har fået, og som
man af den grund, ikke kan være bekendt at smide ud.

Bithe Kjær's jule CD "Let it snow" er en af dem. Den er nu i øvrigt ikke
dårlig, men det er bare en farisær her hos mig.
Alle numrene er omhyggeligt "luget væk" fra YouTube, men her er coveret:

http://www.musiker-boersen.dk/Solister/birthe_kjaer_jule_cd_let_it_snow.html

Og så noget jeg netop nu har fået som gave, fra mennesker som jeg troede
var mine venner!!!
Tommy Seebach's samlede værker i 11 bind (what a gift!!!).
Jeg har planlagt at være så ond, at bruge den som mandelgave, for den
samling må endelig ikke ende med at blive en farisær:

http://www.imusic.dk/cd/5099990950322/tommy-seebach-2010-komplet-rariteter-cd

Tommy Seebach med "Santa Lucia", et nummer som formentlig er med i
samlingen:

http://www.youtube.com/watch?v=lBJKK5LK1Zg

Henning :-|

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 02:30

> Nu har vi for nylig haft en stafet om de f rste plader, s jeg vil forts tte
> linjen med emnet "Faris rer".
>
> Faris rer er de CD'er eller plader I har st ende, som af en eller anden
> grund ikke passer ind i det andet. De albums som jeres venner undrer sig
> over I ejer, fordi de ikke passer ind i jeres generelle musiksmag.

Eventuelle gæster undres sig over at kunne blive udsat for Nightwish
og "Nemo"

http://www.youtube.com/watch?v=80kOBeMEm2I

Eller Laserdance og "Fear"

http://www.youtube.com/watch?v=oA6kVw8O1cE

Mvh
Sanomi

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 08:41

> Eventuelle gæster undres sig over at kunne blive udsat for Nightwish
> [...]

Jeg burde lige have uddybet: Jeg er normalt til blød popmusik og ikke
til rock. Og også til tysk schlager og klassisk. Måske lidt til dance.
Laserdance er fra 80'erne, og jeg må advare mod, at Nightwish er ret
hård rock udstyret med en flot kvindelig sangstemme (hedder det gothic
rock?). Dette mest for at advare Åge, så han ikke får et apoplektisk
anfald, hvis han klikker på Nightwish-linket, for det vil rimeligvis
blive vurderes som "næseringsmusik". Jeg synes, det er flot.

Og eventuelle besøgende hos mig bliver ret overraskede over, at jeg
har adskillige cd'er med Nightwish og Xandria i cd-samlingen. Hvis
ikke andet kan man altid sætte dem på, hvis man synes, det er tid til
at gæsterne går hjem

Skal vi ikke også nappe Xandria med "Ravenheart". Elsker blandingen af
flot stemme, spændende melodi og hård rock:
http://www.youtube.com/watch?v=gCPjgZpuQzE

Med indesneede hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 11:41

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Skal vi ikke også nappe Xandria med "Ravenheart". Elsker blandingen af
>flot stemme, spændende melodi og hård rock:
>http://www.youtube.com/watch?v=gCPjgZpuQzE

One man's black is another man's white :)
Du får stafetten for denne "anomali", som er normalen i min samling :)

/Alex

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 09:10

> Eller Laserdance og "Fear"

Nu vil jeg ikke "besvare" mig selv mere, men jeg er ret vild med Laser
Dance, og denne er bedre end "Fear". "You and Me"!
http://www.youtube.com/watch?v=FqKnRHLCcdA Dette med brillerne - jeg
havde overset den, men gæster bliver ret overraskede over, at jeg
hører "den slags".

God sneweekend. Hvis det bliver ved, får vi i hvert fald en "White
Christmas". Men jeg gemmer links til julemusik til december

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 27-11-10 16:54

Hej Alex

> [...]
> anden grund ikke passer ind i det andet. De albums som jeres venner
> undrer sig over I ejer, fordi de ikke passer ind i jeres generelle

Ingen af mine venner vil mistænke mig for at have en LP
stående med sådan noget her:

The Band of the Royal Regiment of Scotland
http://www.youtube.com/watch?v=PKfnfcgH3L4

og jeg elsker det, men sniger mig til at lytte til den :)

og til årstiden kan jeg fortælle at en af mine
foretrukne sangere til jul er ham her:

Jim Reeves - Senor Santa Claus
http://www.youtube.com/watch?v=ktIiJhu43tY

Jeg har den første LP der vises billede af.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 27-11-10 09:53

> [...]
>
> The Band of the Royal Regiment of Scotlandhttp://www.youtube.com/watch?v=PKfnfcgH3L4
>
> og jeg elsker det, men sniger mig til at lytte til den :)

Det var dog et usædvanligt bud. Men "Amazing Grace" røg jo ret
overraskende til tops på hitlisterne i starten af 70'erne, men den er
fantastisk flot:
http://www.youtube.com/watch?v=jkLXOWimMY8
Her dog med The Royal Scots Dragoon Guards, og den står vist i mange
samlinger. Blandt andet min på en opsamlings-cd med dem (men sig det
heller ike til nogen

> og til rstiden kan jeg fort lle at en af mine
> foretrukne sangere til jul er ham her:

Jeg tror, jeg samme lp. Han er fantastisk som crooner og country-
sanger. Og hans opsamlings-cd er i samlingen, men sikkert også mange
andre steder.
Jeg kunne ikke dy mig for "Adios Amgio": http://www.youtube.com/watch?v=ucvcoWMFmW8

I min samling står i øvrigt de to cd'er med Boney M's skønne julesange
(de lavede én i 1981 og opdateret den med nyt i 1986). Jeg elsker
"Mary's Boychild / Oh my Lord" og "Feliz Navidad". Men nyd lige deres
version af "Joy to the World": http://www.youtube.com/watch?v=z6Q-TKzxf8k
(det er jo snart december

Jeg holder inde med "julekataloget", men jeg har mange gode (og
dårlige?) julebud til december her i gruppen. Now you are warned

Endnu engang med indesneede men venlige hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-11-10 20:52

Fra : Michel Husted

Dato : 28-11-10 05:16

> Du får stafetten for denne "anomali", som er normalen i min samling :)

Jeg takker mange gange og lægger hovedet i blød. Jeg vender tilbage
med en ny stafet senere i dag

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 18:24

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Jeg glæder mig til at høre om jeres afvigende musikalske adfærd ;)

Købte i en meget ung alder en LP med Barbie Benton. Coveret var bare SÅ
pæææænt

http://www.youtube.com/watch?v=cH3gdCiHGgk&feature=related

Som hun sang i et Mcloud afsnit samme år

Venlig hilsen
Lars

Fra : Max

Dato : 28-11-10 19:39

Hej Lars

> Købte i en meget ung alder en LP med Barbie Benton. Coveret var bare
> SÅ pæææænt

Ja, du skulle have købt Playboy i stedet.

http://www.freeadultarchives.com/ck/fhg/v1/barbi_benton/thumbs/picture_7.jpg

Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 19:45

> Ja, du skulle have købt Playboy i stedet.
>
> http://www.freeadultarchives.com/ck/fhg/v1/barbi_benton/thumbs/picture_7.jpg

Haha, ja hun er klart bedre uden lyd, set i det perspektiv