Så kan de lære det ;-)
Fra : JBH

Dato : 26-11-10 16:05

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459159.ece

Bus-sluserne. Du kender dem godt. De er frygtindgydende og nærmest solide
stålsøjler, som lynhurtigt suser op af vejbanen, når bussen er kørt forbi.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-11-10 16:41

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459159.ece
>
> Bus-sluserne. Du kender dem godt. De er frygtindgydende og nærmest solide
> stålsøjler, som lynhurtigt suser op af vejbanen, når bussen er kørt forbi.

Nej, dem kender jeg ikke. Men jeg har læst artiklen og set klippet. Sikke da
nogle klaphatte.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : JBH

Dato : 26-11-10 17:18

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, dem kender jeg ikke. Men jeg har læst artiklen og set klippet. Sikke
> da nogle klaphatte.

Uopmærksomhed ? Hvis man ligger lige i røven af sådan en bus, er man måske
ikke lige opmærksom på skiltningen.
Sidste vinter kørte jeg over en bus-sluse.... Det var i et nybyggerkvarter
hvor vej markering og skiltning kunne være bedre og der var nyfalden sne
overalt, så det var først da jeg var helt henne ved "hullet" at jeg så det
og da var det for sent at bremse. Den dag idag er det mig stadig en gåde
hvordan det lykkedes at få en Peugeot Partner over uden at ryge i.

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-10 17:29

Den Fri, 26 Nov 2010 17:18:23 +0100 skrev JBH:

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Uopmærksomhed ? Hvis man ligger lige i røven af sådan en bus, er man måske
> ikke lige opmærksom på skiltningen.

Ham i den sølvgrå konstaterer de er der, bakker væk, og kommer derefter
kørende lige i røven af bussen.

Så kan det ikke være uopmærksomhed længere.

Det skrummel er da stort set en bus.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 18:17

> [...]
> og da var det for sent at bremse. Den dag idag er det mig stadig en gåde
> hvordan det lykkedes at få en Peugeot Partner over uden at ryge i.

En alm ersonbil kommer hen over de fleste af de huller.. Men man skal
godtnok ramme rigtig

Når jeg besøger min mutter så kommer jeg oftes ind af bagvejen fra
motorvejen og kan så spare yderligere 2-3kom på at tage busslusen og hvis
man bare ved hvordan man skal ramme så kan de fleste skræve over hullet..
Noget med et halvt dæk på kanten i hver side :P

De har dog fået lavet en ny hvor der sidder en bøjle i midten .. Ved ikke om
en alm personbil har frihøjde nok men det har terranoen ihvertfald

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-10 17:10

JBH skriver:

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459159.ece

Damn, den video er mindst 4 år gammel.....

> Bus-sluserne. Du kender dem godt. De er frygtindgydende og nærmest solide
> stålsøjler, som lynhurtigt suser op af vejbanen, når bussen er kørt forbi.

Tjek lige den sidste bil her:
http://www.youtube.com/watch?v=4ZdLjKl0lHc

Klaus

Fra : JBH

Dato : 26-11-10 17:25

> JBH skriver:

> Damn, den video er mindst 4 år gammel.....

> Tjek lige den sidste bil her:
> http://www.youtube.com/watch?v=4ZdLjKl0lHc

LOL. Jeg ser muligheder for at et lignende system implementeres i danske
lyskryds ath. "rød-kørere"

mvh
JBH

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-11-10 18:10

> Tjek lige den sidste bil her:
> http://www.youtube.com/watch?v=4ZdLjKl0lHc

Den ser dyr ud! Altså reppen :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-11-10 09:46

> Tjek lige den sidste bil her:
> http://www.youtube.com/watch?v=4ZdLjKl0lHc
>
> Klaus

Jeg forstår ikke folk.. ganske simpelt. Hold kæft nogle kyllingehjerner
og de er desværre overalt i trafikken

//Martin

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-11-10 20:48

On Fri, 26 Nov 2010 16:05:16 +0100, JBH wrote:

> [...]
>
> Bus-sluserne. Du kender dem godt. De er frygtindgydende og nærmest
> solide stålsøjler, som lynhurtigt suser op af vejbanen, når bussen er

Søg på "bollard" på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c

De findes da ikke i Danmark nogen steder?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : JBH

Dato : 26-11-10 20:53

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Søg på "bollard" på youtube.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c
>
> De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Jeg er kun bekendt med at de i Dk. findes som parkeringsplads afspærring.

mvh
JBH

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-11-10 21:58

On Fri, 26 Nov 2010 20:52:59 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er kun bekendt med at de i Dk. findes som parkeringsplads afspærring.

Hillerød Sygehus har lige fået dem sat op for at forhindre utilsigtet
kørsel (parkering) mellem bygningerne - med stadig adgang for
ambulancer og brandkøretøjer.

Så der røg vores vante parkeringsplads (er leverandør). æv. Det er
kropumuligt at finde parkering i nærheden af sygehuset (synes faktisk
jeg har haft bedre held ved riget).

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Leif Neland

Dato : 04-12-10 10:38

Den 26-11-2010 21:58, Nicolai Lang skrev:

> [...]
>
> Så der røg vores vante parkeringsplads (er leverandør). æv. Det er
> kropumuligt at finde parkering i nærheden af sygehuset (synes faktisk

Hvis der ikke var brødnid i branchen, så burde man skrive i kontrakten,
at varer afleveres ved nærmeste ledige parkeringsplads. Eller kan
afhentes hos leverandøren.

Leif

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-12-10 20:59

On Sat, 04 Dec 2010 10:37:42 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Hvis der ikke var brødnid i branchen, så burde man skrive i kontrakten,
>at varer afleveres ved nærmeste ledige parkeringsplads. Eller kan
>afhentes hos leverandøren.

;) Nu er det vi leverer en ydelse, hvor mit hovede er leverancen. Tror
ikke vareleverancer er det store problem i det daglige.

Men alle sygehuse jeg har været ved syd for Stockholm (dvs incl. DK og
UK) har haft problemer med parkeringspladser.

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : .J.S...

Dato : 26-11-10 22:16

"Martin Mose Larsen" wrote in message

>Søg på "bollard" på youtube.
>
>http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c
>
>De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Mellem Nordlandsvej og viengevej, Århus nord, er der en gennemkørsel med
sådan en pæl, ved dog ikke hvor hurtigt den bevæger sig.
Den blev sat op efter at en bom var kørt i stykker adskillige gange.

mvh/JS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-11-10 22:36

Den 26-11-2010 22:15, .J.S... skrev:
> Mellem Nordlandsvej og viengevej, Århus nord, er der en gennemkørsel med
> sådan en pæl, ved dog ikke hvor hurtigt den bevæger sig.
> Den blev sat op efter at en bom var kørt i stykker adskillige gange.

Tror det er der de for mange år siden satte stopler op med 2 m imellem.

Da det viste sig at der var mange kassevogne der kunne komme igennem,
satte de det ned til 1,9m mellem stolperne.

Det kom til at koste en del forskærme, MB model S.

Fra : .J.S...

Dato : 26-11-10 22:46

"Finn Guldmann" wrote in message

Den 26-11-2010 22:15, .J.S... skrev:

> [...]
>de det ned til 1,9m mellem stolperne.
>
>Det kom til at koste en del forskærme, MB model S.

Nej det er ikke samme sted, det er rigtigt der er også en smal overkørsel
men den vej jeg taler om er lige før jernbaneoverskæringen.

mvh/JS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-11-10 00:24

Den 26-11-2010 22:46, .J.S... skrev:
> Nej det er ikke samme sted, det er rigtigt der er også en smal
> overkørsel men den vej jeg taler om er lige før jernbaneoverskæringen.

Jeg husker ikke på hvilken en vej det var de satte de stolper op. Det er
25-30 år siden.

Men det betød at man tit kom ud for at skulle køre fra den industri der
ligger på Nordlandsvej, op omkring Vejlby Centervej, for at komme til
den industri der kom til at ligge på den anden side af indsnævringen.

Og der gik en del tid inden dem der planlagde kørslen fik lært at den
forhindring altså var kommet der.

Fra : Per

Dato : 27-11-10 09:25

Martin Mose Larsen wrote:

> Søg på "bollard" på youtube.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c
>
> De findes da ikke i Danmark nogen steder?

De findes på Holmen ved Christiania

http://www.kbh.enhedslisten.dk/Bussluse-skal-bevares - kunne ikke lige finde
noget bedre end dette link.

/ Per

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-10 09:58

Isang tao pinangalanan, Martin Mose Larsen nagsulat:

>Søg på "bollard" på youtube.
>
>http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c
>
>De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Jo. Der er en på Krogshøjvej i Bagsværd ved Novo Nordisk
http://tinyurl.com/33x4b95

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Armand

Dato : 27-11-10 19:39

Den 26-11-2010 20:48, Martin Mose Larsen skrev:

> Søg på "bollard" på youtube.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jDbLTXfph-c
>
> De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Jeg har da set dem brugt ved gågade-ender, monteret med en
nøgle-betjening, så kun de rette kan køre ind på gågaden!
I alm. tale kaldes de for 'pullerter' - Og sandelig om det ikke også er
Googles oversættelse af det engelske 'bollard'!
Jeg har dog ikke set nogle af de lokale i drift, og dermed heller ikke
deres hastighed, men i starten blev en del bilister fanget i deres uvane
i nattens mulm af de ny-opståede forhindringer, selv om de har blinkede
dioder omkring toppen

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-12-10 22:13

Den 26-11-2010 20:48, Martin Mose Larsen skrev:
> De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Jeg ved med sikkerhed der er en på Holmen, for den
har jeg nøgle til. Ved dog at der nemt kan komme en
bil eller to med over.
Mener der er en mere et sted i Kbh, men den kan være
sat ud af drift.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-11-10 11:26

Hej!

On 26-11-2010 16:05, JBH wrote:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1459159.ece
>
> Bus-sluserne. Du kender dem godt. De er frygtindgydende og nærmest solide
> stålsøjler, som lynhurtigt suser op af vejbanen, når bussen er kørt forbi.

Det var da på tide at EkstraBladet fik bragt dén historie. YouTube har
floreret med klip fra selvsamme sted i over et år (mindst).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 28-11-10 19:38

On Fri, 26 Nov 2010 19:48:01 +0000, Martin Mose Larsen wrote:

> De findes da ikke i Danmark nogen steder?

Lille Kongensgade i Aalborg, lige ved Burger King inde i centrum.

Jeg må virkelig se at drikke mere kaffe! :-/

Til mit forsvar skal siges, at jeg aldrig kommer der i bil, kun til fods.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Jeg vil gerne have en cheeseburger uden ost.