Vinterdaek til en 97 Escort
Fra : Rene Nielsen

Dato : 26-11-10 08:30

Hej, jeg tror min sidste besked forsvandt ... saa undskyld hvis jeg
gentager migselv.

Jeg har en ven som i oejeblikket koerer rundt paa sommerdaek, hun er
afhaengig af bilen og har ikke penge til vinterdaek, saa jeg maa springe
til og foraere hende et saet.
Det drejer sig om en Ford Excort fra 1997, og da jeg ikke bor i landet
kan jeg ikke selv se hvadfor en stoerrelse de skal have. Saa jeg haaber
paa at en venlig sjael kan fortaelle mig hvilken faelg som passer paa
den bil.

mange tak
/Rene

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-10 13:00

> [...]
>kan jeg ikke selv se hvadfor en stoerrelse de skal have. Saa jeg haaber
>paa at en venlig sjael kan fortaelle mig hvilken faelg som passer paa

Du skal nok finde noget 6x14" 4 x 108 ET41.
Dækkene kan så f.eks. være 185/60-14.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Menabra

Dato : 26-11-10 16:08

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

> [...]
>den bil.

Du skal nok finde noget 6x14" 4 x 108 ET41.

Ikke den størrelse ifølge FDM :
http://www.fdm.dk/bil/ford-escort-1.6i-clx-1997
Søger jeg andre steder har jeg set 3 andre størrelser.
Så spørg damen om, hvad der sidder på bilen.

mvh
Menabra

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-10 17:47

> [...]
>Søger jeg andre steder har jeg set 3 andre størrelser.
>Så spørg damen om, hvad der sidder på bilen.

Der findes flere forskellige størrelser, som passer.
Jeg har selv haft en 95'er og der kunne ikke sættes 13" fælge på
(bremsecaliperen gik på fælgen).
Derfor foreslog jeg 14", dem er der ihvertfald plads til.
Prismæssigt er det nok hip som hap, om det er 13" eller 14".

Men ellers gi'r jeg dig ret, det ville være en god ide, hvis damen kunne
aflæse størrelsen på dem der sidder på bilen nu.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Rene Nielsen

Dato : 27-11-10 21:10

Mange tak for svarene, nu skal jeg bare soege i dba.dk

/Rene