X5´er fælg
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 25-11-10 23:46

Hej.

Passer en 530´er fra 2006 fælg med en X5´er fra nogenlunde samme årgang,
eller er de alt for store?

Jeg har fået et fint tilbud på nogle X5 fælge med vinterdæk, men synes sgu
at de ser vel store ud til en 5-serie?

Mvh.

Jasper

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-11-10 09:45

On Thu, 25 Nov 2010 23:46:03 +0100, Jasper Ahrensbach
<jasper@ahrensbach.com> wrote:

> [...]
>eller er de alt for store?
>
>Jeg har fået et fint tilbud på nogle X5 fælge med vinterdæk, men synes sgu

Nej nu må jeg bede om mine himmelblå!

Her har vi en ejer af (går jeg ud fra, selv om de fleste BMW-kørere
kun er forpagtere på noget firma-lease) en BMW 530 der kun er 4 år
gammel og derfor megadyr, være ude i noget second hand, øjensynligt
for at spare penge.

Jasper, det vil straks bringe dig i bad standing hos de fleste andre
BMW-kørere. Det bruger man ikke i de kredse. Som ren service kan jeg
fortælle dig at priserne på originalvarer starter ved ca. 16.000 kr.

Desuden har sneen nu ligget højt i flere dage, og du er derfor til
fare for dine medtrafikanter, hvis du ikke opgiver dine spareplaner,
og omgående hoster op med minimum 16.000 kr. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-11-10 10:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej nu må jeg bede om mine himmelblå!

Har du stillet din koreanerpotte i skjul ?

Sæt nu Nordkorea har tunet et missil ind efter den..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-11-10 10:29

On Fri, 26 Nov 2010 10:06:07 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Har du stillet din koreanerpotte i skjul ?
>
>Sæt nu Nordkorea har tunet et missil ind efter den..

>--

Den er jo lynende hurtig, sådan en Sonata, så de bliver nødt til at
skyde den på reden, og det er unfair.

Og de behøver heller ikke at gå for hårdt til den lokalt. Jeg venter
med spænding på afløseren i40 eller i50 eller hvad det nu er den skal
hedde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 26-11-10 11:02

Den 26-11-2010 09:45, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej nu må jeg bede om mine himmelblå!

De leveres for tiden ikke i herrens størrelse. Der kan dog modtages
bestilling, hvorefter fjernøstens samlede hær af skræddere bookes. Vi
erfafarer dog, at netop denne herre ikke er tilhænger af oversøisk
arbejdskraf, hvorfor der må påregnes yderligere ventetid og en større
økonomisk ydelse, idet arbejdskraften her til land ligger betragteligt
over den fjernøstlige.

> [...]
> kun er forpagtere på noget firma-lease) en BMW 530 der kun er 4 år
> gammel og derfor megadyr, være ude i noget second hand, øjensynligt

Han skal da være velkommen i klubben(formand for fattigrøvene er en post
jeg gerne påtager mig)

> Jasper, det vil straks bringe dig i bad standing hos de fleste andre
> BMW-kørere. Det bruger man ikke i de kredse. Som ren service kan jeg
> fortælle dig at priserne på originalvarer starter ved ca. 16.000 kr.

Bad standing, men dog stadig stående. Mon ikke de der har dyrere vaner
kan overleve en enkelt eller to der falder ved siden af.

> Desuden har sneen nu ligget højt i flere dage, og du er derfor til
> fare for dine medtrafikanter, hvis du ikke opgiver dine spareplaner,
> og omgående hoster op med minimum 16.000 kr. )

Her melder jeg mig gerne under fanerne. *på med de vintersko* !

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-11-10 11:25

On Fri, 26 Nov 2010 11:01:33 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>arbejdskraf, hvorfor der må påregnes yderligere ventetid og en større
>økonomisk ydelse, idet arbejdskraften her til land ligger betragteligt

Du har vel ikke tænkt dig at ødelægge mine illusioner?

Hvis jeg køber mine tekstiler hos JBS, Bestseller eller IC Company
incl. øvrige mærker under samme paraplyer, så er det da danske varer,
ikk'?

Du vil da ikke bilde mig ind, at det er lavet i Fjernøsten og kommet
hertil i containere, vel?

Har du ikke andet at lave? )

>--

>Han skal da være velkommen i klubben(formand for fattigrøvene er en post
>jeg gerne påtager mig)

>--

Vi kommer jo til at kigge på dit CV, for at se om du har
kvalifikationerne.

>--

>Bad standing, men dog stadig stående. Mon ikke de der har dyrere vaner
>kan overleve en enkelt eller to der falder ved siden af.

>--

Bare gå efter laveste fællesnævner. Det har aldrig slået fejl.

>--

>Her melder jeg mig gerne under fanerne. *på med de vintersko* !

>--

Det var da altid noget. Også hvis prisen er +16.000kr.?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 26-11-10 11:43

Den 26-11-2010 11:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du har vel ikke tænkt dig at ødelægge mine illusioner?

Ih nej Folmer!

> Hvis jeg køber mine tekstiler hos JBS, Bestseller eller IC Company
> incl. øvrige mærker under samme paraplyer, så er det da danske varer,
> ikk'?

Ih jo, Folmer!

> Du vil da ikke bilde mig ind, at det er lavet i Fjernøsten og kommet
> hertil i containere, vel?

Ih nej, Folmer!
> Har du ikke andet at lave? )

Øh.... nej
> Vi kommer jo til at kigge på dit CV, for at se om du har
> kvalifikationerne.

Vil du have et foto af stakken med rudekuverter!

> Bare gå efter laveste fællesnævner. Det har aldrig slået fejl.

Det er jo derfor jeg er efter *dig* Folmer!

> Det var da altid noget. Også hvis prisen er +16.000kr.?

Absolut..... nej! De fulgte med min møgspreder af en BMW, så det kom jeg
let over. Fik dem på fø der var skyggen af sne og fik lavet mit
anti-spind og stabilitetskontrol. Så nu ligger hun relativt stabilt på
vejen og ikke i grøften.

Hele sidste vinter måtte jeg undlade at køre, da jeg ikke havde
vintersko til den anden gamle dame(e30). Dog forsøgte jeg at køre den
lidt rundt på p-pladsen, sjovt med brede sommersko og nul vægt i r*ven.
Det lykkedes faktisk flere gange at køre fast på den plane p-plads.

Venligst
Mcwm

Fra : Henrik B.

Dato : 26-11-10 12:14

> skrev i meddelelsen news:c82ve6lbiofgpe0k2ble04d6elk60s6dh6@4ax.com...
>
> Det var da altid noget. Også hvis prisen er +16.000kr.?

16.000+ kr - tak!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-11-10 12:26

Undskyld!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 26-11-10 12:50

Den 26-11-2010 12:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Undskyld!

Atter tilgivet, på alle vegne

Venligst
Mcwm

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 27-11-10 01:46

On 26/11/10 09.45, in article cbsue61v8atge9oa2p745meffm11ah07cf@4ax.com,
"folmer@rasmussen.dk" <folmer@rasmussen.dk> wrote:

> [...]
> kun er forpagtere på noget firma-lease) en BMW 530 der kun er 4 år
> gammel og derfor megadyr, være ude i noget second hand, øjensynligt

Tjooo... Den er godt nok min egen. Den er ikke leaset og den kører heller
ikke som firma bil. Men derfor må jeg jo gerne slå mig i tøjlerne ved de
priser du nævner! Uha.... Jeg bor nord for limfjorden, og jeg skal love dig
for, at jeg aldrig kommer til at betale 16.000 for et sæt fælge m/ dæk
Jeg har aldrig hørt noget så galt!

> Jasper, det vil straks bringe dig i bad standing hos de fleste andre
> BMW-kørere. Det bruger man ikke i de kredse. Som ren service kan jeg
> fortælle dig at priserne på originalvarer starter ved ca. 16.000 kr.

Jo.. Det er da bestemt en fed bil. Og jeg har da også købt den fordi, jeg
synes, at den kører fint nok. Meeen over 10.000 for fælge incl. Dæk er nok
lige i overkanten.

> Desuden har sneen nu ligget højt i flere dage, og du er derfor til
> fare for dine medtrafikanter, hvis du ikke opgiver dine spareplaner,
> og omgående hoster op med minimum 16.000 kr. )

Så længe den forbandede sne ligger der, er den godt nok svær at komme
omkring med. Det har du ret i. Den kan muligvis prale med, at have nok så
mange stabilitets systemer, men på 19" sommerdæk er de ikke meget værd
Jeg må åbenbart blot aflyse mine møder, og vente på plus-graderne

Mvh. Jasper

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 09:28

"Jasper Ahrensbach" skrev i meddelelsen

>Tjooo... Den er godt nok min egen. Den er ikke leaset og den kører heller
>ikke som firma bil.

Folmer har for meget tid pt. og har tilsyneladende kastet sin iver efter
folk i BMW. Det vælter i alt fald frem med en masse gylle. Og hva sku
forskellen være i at købe sin egen BMW ift. at betale skat af en firmabil...

> Jeg har aldrig hørt noget så galt!

Så køw dem på nettet - eller som Hans P i Tyskalnd.
Der er jo masser af muligheder

Ævl

> Den kan muligvis prale med, at have nok så mange stabilitets systemer

Som funker helt fantastisk i det her vejr :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-11-10 10:08

On Sat, 27 Nov 2010 09:27:41 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>forskellen være i at købe sin egen BMW ift. at betale skat af en firmabil...

Det er aldrig faldet dig ind at det kunne være fordi jeg er temmlig
træt af BMW-førernes egoistiske fremfærd på vejene? De er ikke helt
alene, idet Audi-førere har lært unoderne også.

Til gengæld ser du meget sjældent en Mercedes eller Jaguar-fører
opføre sig på en måde som tiltrækker sig opmærksomhed.

Derfor!

>--

>Så køw dem på nettet - eller som Hans P i Tyskalnd.
>Der er jo masser af muligheder

>--

Hvis ikke skidtet skal gå i "svingninger", skal det være
originalvarer, forstår jeg, og så vil jeg gerne have dig til at pinde
helt nøjagtigt ud, hvilken besparelse der er tale om ved at handle i
Tyskland.

>--

>Ævl

>--

Kunne jeg bede dig om at læse Bjørn J.'s skriv igen?

>--

>Som funker helt fantastisk i det her vejr :)

>--

Her har vi igen det med attitude.

Min bil har nogen af de systemer du nævner, og min tilgang til det er,
at hvis de ikke har været aktiverede, så harjeg kørt ordentligt igen
idag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 10:25

skrev i meddelelsen news:b1i1f69192bn5d82o5v5gf1k7mk7qo3evt@4ax.com...

> [...]
>Til gengæld ser du meget sjældent en Mercedes eller Jaguar-fører
>opføre sig på en måde som tiltrækker sig opmærksomhed.

Oplever jeg ikke

>Hvis ikke skidtet skal gå i "svingninger", skal det være originalvarer

Ævl - har INTET med originalitet at gøre, men istedet materialekvalitet

>og så vil jeg gerne have dig til at pinde helt nøjagtigt ud, hvilken
>besparelse der er tale om ved at handle i Tyskland.

Og dét Hans P så gjort for længst for dig :)

> Kunne jeg bede dig om at læse Bjørn J.'s skriv igen?

Jow jow - men nu er Bjørns skriv jo ikke Biblen
Origanl udstyr koster kassen - enig.

>Her har vi igen det med attitude.

Nope - min sætning henviser jo til "stabilitetssystemer" og ikke "BMW".
"Som" er jo et henførende stedord - i denne sammenhæng henførende til
stedordet "stabilitetssystemer", SOM du nævner og ikke "BMW", SOM slet ikke
nævnes. LOL :)
http://da.wikipedia.org/wiki/Stedord

>Min bil har nogen af de systemer du nævner, og min tilgang til det er,
>at hvis de ikke har været aktiverede, så harjeg kørt ordentligt igen
>idag.

Alle biler burde ha det - Guds gave til bilfolket ved vintertide.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-11-10 10:39

On Sat, 27 Nov 2010 10:25:00 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Oplever jeg ikke

>--

Godt med en smiley der.

>--

>Ævl - har INTET med originalitet at gøre, men istedet materialekvalitet

>--

Det fremgår ikke af Bjørn J's skriv, og kigger jeg på fælge hos
dækpusheren, så ser jeg ingen steder labels på fælgene, hvorpå der
står: Specialgodkendt til BMW.

Du kunne jo også bare indrømme at det er endnu et udslag af Jeres
uhæmmede pral mht. Jeres biler, men det ville jo være at sluge
kameler, og de har hår på. Adr!

>--

>Og dét Hans P så gjort for længst for dig :)

>--

Næh, det har Hans ikke. Hans har været henne i Tyskland og købe noget
discount, fordi Hans ikke har "tid" til at købe originale
Toyota-fælge.

Det er måske sådan at du har fortrængt at Hans oven i købet havde en
forespørgsel herinde om, hvad det egentlig var han havde købt.

Nu sidder jeg her og bliver heltt nervøs for, om skidtet nu går i
svingninger, mens Hans er ude og køre. Det kan få fatale konsekvenser!

>--

>Jow jow - men nu er Bjørns skriv jo ikke Biblen
>Origanl udstyr koster kassen - enig.

>--

Er den påstand noget du allerede har clearet med Bjørn J. ?

Det er vi ikke uenige om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 10:48

skrev i meddelelsen news:7oj1f6pa56seaql7npm46i0fo382ehiqbj@4ax.com...

>Godt med en smiley der.

Næh for der er da mange MB AMG og Jags R-modeller hér, der håndteres
uregelmenteret af folk

> Det fremgår ikke af Bjørn J's skriv

Nej, ham motor-talk-gutten har været upræcis i sine formuleringer

> og kigger jeg på fælge hos dækpusheren, så ser jeg ingen steder labels
> på fælgene, hvorpå der står: Specialgodkendt til BMW.

OK

>Du kunne jo også bare indrømme at det er endnu et udslag af Jeres
>uhæmmede pral mht. Jeres biler, men det ville jo være at sluge
>kameler, og de har hår på. Adr!

BeeJay og jag praler ikke uhæmmet - vi har blot udvekslet oplysninger om
"nogle" biler i et offentligt rum. Igl. dage pr. walkie talkie - nu om
stunder via NG :)

> [...]
>Det er måske sådan at du har fortrængt at Hans oven i købet havde en
>forespørgsel herinde om, hvad det egentlig var han havde købt.

Jeg henviser jo til tråden, hvorfor dét måske indikerer, at jeg husker den?
Senere i tråden tales der priser - Tom (BMW) deltager svjh

>Nu sidder jeg her og bliver heltt nervøs for, om skidtet nu går i
>svingninger, mens Hans er ude og køre. Det kan få fatale konsekvenser!

Han kører Toyota, så det
1) sker næppe
2) mærkes ikke
3) hænger måske sammen med fartpotentilaet

>Er den påstand noget du allerede har clearet med Bjørn J. ?

Nøh ikke specielt :)

>Det er vi ikke uenige om.

Af hjertet tak

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-11-10 11:17

On Sat, 27 Nov 2010 10:47:57 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Næh for der er da mange MB AMG og Jags R-modeller hér, der håndteres
>uregelmenteret af folk

>--

Nu skal jeg hjælpe dig lidt, Mogens. Det du virkelig mener er, at du
er nødt til at henvise til et par specialmodeller af M-B og Jaguar,
der kun er registreret i et meget ringe antal i DK, for at skjule at
BMW har så små modeller, at de efter en snes år er kommet så langt ned
i pris på brugtvognsmarkedet, at indtil flere chiligrosserere på
Nørre-Bronx har haft rum i budgettet til at investere i et af disse
prægtige køretøjer.

>--

>Nej, ham motor-talk-gutten har været upræcis i sine formuleringer

>--

Et problem du naturligvis har forelagt personagen i en ag Jeres
samtaler over Walkie-talkie'en?

> [...]

>BeeJay og jag praler ikke uhæmmet - vi har blot udvekslet oplysninger om
>"nogle" biler i et offentligt rum. Igl. dage pr. walkie talkie - nu om

Du skal ikke undskylde noget. Det er ikke noget at skamme sig over, i
modsætning til ikke at være født og opvokset nordenfjords. Er man ikke
det, så ville min gang på jorden nok have været i niveau med
fodpanelerne.

>--

>Jeg henviser jo til tråden, hvorfor dét måske indikerer, at jeg husker den?
>Senere i tråden tales der priser - Tom (BMW) deltager svjh

>--

Når jeg så efterlyser tyske priser på OEM-fælge til BMW'en har du så
svært ved at forstå, at hvissammenligningsgrundlaget skal være
nogenlunde til at regne med, så skal det også være prisen på OEM-fælge
til Toyota'en?

>--

>Han kører Toyota, så det
>1) sker næppe
>2) mærkes ikke
>3) hænger måske sammen med fartpotentilaet

>--

Det der er en lodret fornærmelse af Hans' bil. Det er vist godt
at Hans er hvem han er.

>--

>Nøh ikke specielt :)

>--

Det ville jeg have gjort. For nogle år siden var der en skribent der
beklikkede Bjørn J.' troværdighed. Ved den lejlighed blev Bjørn J.
helt overordentligt gram i hu.

>--

>--

Hvis du læser ovennævnte igen i overmorgen, ville du end ikke selv
kunne forstå det.

Selv tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 15:59

skrev i meddelelsen news:mgl1f6541ravtjo46ap62e86mbl2801iak@4ax.com...

>Nu skal jeg hjælpe dig lidt, Mogens.

Det er så helt unødvendigt.

>Du skal ikke undskylde noget.

Jeg undskylde intet.

>har du så svært ved at forstå...

Nej.

>Hvis du læser ovennævnte igen i overmorgen, ville du end ikke selv
>kunne forstå det.

Den er da lige til højrebenet - der er oven-i-købet et understøttende
forklarende link, som du jo så ofte kræver i den ene og anden sammenhæng

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-11-10 16:28

On Sat, 27 Nov 2010 15:58:59 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>Den er da lige til højrebenet - der er oven-i-købet et understøttende
>forklarende link, som du jo så ofte kræver i den ene og anden sammenhæng

Det er mig ubegribeligt, at du ikke kan forstå, at hvis personbilerne
fyldte op i begge spor, så var der ingen grund til at nogen skulle
begynde at adfærdsregulere.

Du begynder at blive lidt urimelig. Er føret så dårligt at du ikke har
fået din daglige dosis 200 km/t.?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 16:40

skrev i meddelelsen news:8m82f65147mv33re78n2uprahf0v1t2tkg@4ax.com...

Det er mig ubegribeligt, at du ikke kan forstå, at hvis personbilerne
fyldte op i begge spor, så var der ingen grund til at nogen skulle
begynde at adfærdsregulere.
---
Dét ka de ikke - der ligger jo en lastbil og "regulerer"
Nuvel - jeg tror dybest set, at vi taler forbi hinanden, fordi det er mig
ubegribeligt, at du og Finn ikke kan se det forkerte i, at en lastbil,
varevogn eller andet køretøj vil sinke resten af motorvejen ved at bestemme
tempoet i venstre vognbane uanset hvorledes, der "færdes" foran køretøjet...

---
Du begynder at blive lidt urimelig. Er føret så dårligt at du ikke har
fået din daglige dosis 200 km/t.?
---
Jeg er yderst rimelig og har desuden ingen probleme med, at farten må
reduceres 30%

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-11-10 16:47

On Sat, 27 Nov 2010 16:39:53 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>tempoet i venstre vognbane uanset hvorledes, der "færdes" foran køretøjet...

Hvis du ikke har erfaret at mine meninger og holdninger divergerer en
hel del fra Finn's, så tror jeg slet ikke jeg har lyst til at
debattere med dig.

Desuden er der aldrig nogen der har grebet mig i at regulere adfærden
på landets veje. Jeg har end ikke tænkt på det.

> [...]

>fået din daglige dosis 200 km/t.?
>---
>Jeg er yderst rimelig og har desuden ingen probleme med, at farten må

Jeg har ikke haft behov for at køre nogen steder i dag, og har ikke
abstinenser af den grund.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 27-11-10 16:54

Den 27-11-2010 16:47, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvis du ikke har erfaret at mine meninger og holdninger divergerer en
> hel del fra Finn's, så tror jeg slet ikke jeg har lyst til at
> debattere med dig.

Næ du.. du har samme holdning som alle andre der kører lastbil... præcis
som at Mogens, Bjørn og undertegnede har samme opfattelser af trafikken,
for vi kører jo BMW!

Det holder jo ikke en meter.... Peter!

Venligst
Mcwm

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 17:02

>"Mcwm" skrev i meddelelsen

I denne her sag lyder I ellers meget ens

Og du postulerer du så at jég har ??
I så fald havde jeg da blot kørt en tur, hvilket sker imorgen, hvor jeg skal
ha vasket min bil - som vanligt i hånden

> Næ du.. du har samme holdning som alle andre der kører lastbil... præcis
> som at Mogens, Bjørn og undertegnede har samme opfattelser af trafikken,
> for vi kører jo BMW!

Det er en skidt ting at "slå" alle over een kam - der brydes vi ikke om
herinde. Hvorfor Folmer er arg på BMW-folket, er ubegribeligt for mig, men
måske det er en dårlig joke... :)
(jow jeg har læst hans begrundelse engang)

Fra : Mcwm

Dato : 27-11-10 17:16

Den 27-11-2010 17:02, Mogens (K) skrev:
> [...]
> men måske det er en dårlig joke... :)
> (jow jeg har læst hans begrundelse engang)

Ja, især fordi jeg faktisk anså Folmer for at være en af "de gode" med
en vægt over 3500Kg. Det er nu - af Folmers egen holdning, degraderet
til... Jeg er som alle de andre, med overlæs, liggende i andet spor for
at elefantoverhale, mens jeg regulerer trafikken og taler med mine
kolleger hos politiet i min håndholdte telefon og underholder mig ved en
god film på dvd'en, hvilket er min grundlovssikrede rettighed.

Folmer, du besidder mere fornuft end som så

Venligst
Mcwm

Fra : Ole Sørensen

Dato : 27-11-10 17:11

> Det er mig ubegribeligt, at du ikke kan forstå, at hvis personbilerne
> fyldte op i begge spor, så var der ingen grund til at nogen skulle
> begynde at adfærdsregulere.

SUK! Adfærdsregulering ved privatpersoner på vejene = skruphamrende
ulovligt.
Stop det!

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 01:06

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow jow - men nu er Bjørns skriv jo ikke Biblen
> Origanl udstyr koster kassen - enig.

Er lige hjemkommet fra en weekend i Stockholm og en køretur på i alt 2.082
km.

Jep, de originale Bimmerfælge med tilhørende Run Flat vinterdæk er bare
Spitze i alt fra pløresne til en halv snestorm.

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 01:16

Den 29-11-2010 01:05, Bjørn J. skrev:
> Er lige hjemkommet fra en weekend i Stockholm og en køretur på i alt 2.082
> km.

Puha, jeg er træt efter blot at have kørt 1/10 af den distance, i den
smule sne vi har her i det sydlige.

Hvordan var vejret deropad?

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 01:20

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> Puha, jeg er træt efter blot at have kørt 1/10 af den distance, i den
> smule sne vi har her i det sydlige.
>
> Hvordan var vejret deropad?

Deropad var vejret upåklageligt med laveste temperatur på -14 grader og i
Stockholm -10 rent.

Der var lige en rimelig mængde sne i og omkring Odense eller fint kørevejr.

Det var hjemtur som var en rigtig fornøjelig blanding...

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 01:36

Den 29-11-2010 01:20, Bjørn J. skrev:
> Det var hjemtur som var en rigtig fornøjelig blanding...

Og ingen udsigt til at det bliver bedre. Overvejer Sverige i julen, da
den bedre 2/3 skal til jyllø. Det er ikke lige noget for mig/svigermor
er jo derovre), men orker på den anden side heller ikke turen til
Haparanda, hvis der er sne hele vejen.

Venligst
Mcwm - der så lige ønsker Bjørn velkommen hjem til det danske

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 08:28

> "Mcwm" skrev i meddelelsen
> er jo derovre), men orker på den anden side heller ikke turen til
> Haparanda, hvis der er sne hele vejen.

Nej, der er sat'me lige et stykke vej....

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 11:13

Den 29-11-2010 08:27, Henrik B. skrev:
> Nej, der er sat'me lige et stykke vej....

Og ca dobbelt så langt i snestorm

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 09:22

> [...]

> bedre 2/3 skal til jyllø. Det er ikke lige noget for mig/svigermor er jo
> derovre), men orker på den anden side heller ikke turen til Haparanda,

Der er en del større risiko for ufremkommelige veje i Sverige på denne
årstid end Danmark.

Haparanda er også "verden ende", så mon ikke sneen falder lystigt der
også..

Tak for hjemkomsthilsnen..

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 11:19

Den 29-11-2010 09:22, Bjørn J. skrev:
> Haparanda er også "verden ende", så mon ikke sneen falder lystigt der
> også..

Især på denne årstid. Efter 10 års bosættelse deroppe, trængte jeg også
til luftforandring og den kom i form af de efterfølgende 10 år i Ohio.
Begge steder kender til vinter under anderledes forhold end i DK. I min
tid i Ohio, oplevede vi tæt på 50 graders varme om sommeren og så slog
det om, til tæt på minus 50 grader om vinteren.

Man lærer tålmodighed at kende, når moder jord siger; Ikke i dag
sønnike. Jeg leger med vejret!

> Tak for hjemkomsthilsnen..

Venligst
Mcwm

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 15:34

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Haparanda er også "verden ende",

Det troede jeg også, indtil et af de første skilte man møder deroppe siger:
"Nordkap 800 km".

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 15:43

KLIP

> Det troede jeg også, indtil et af de første skilte man møder deroppe
> siger: "Nordkap 800 km".

Doh..nu var jeg i Sverige og dette talte vi om.

Hvilket land ligger Nordkap i..?..;)

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 18:06

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Doh..nu var jeg i Sverige og dette talte vi om.
>
> Hvilket land ligger Nordkap i..?..;)

I know. Det var blot en illustration af, at der stadig er et stykke vej til
"verdens ende" - i Haparanda.

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 18:33

KLIP

> I know. Det var blot en illustration af, at der stadig er et stykke vej
> til "verdens ende" - i Haparanda.

Nope, "verdens ende" i Sverige er bunden af den Botniske Bugt samt grænsen
til Finland.

4.800 sjæle i absolut ingen ting..)

Nordkap er absolut ingen ting i Norge og indeholdende under 4.000 sjæle i
grevskabet..

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-10 19:32

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Nope, "verdens ende" i Sverige er bunden af den Botniske Bugt samt grænsen
> til Finland.
>
> 4.800 sjæle i absolut ingen ting..)

Så vil jeg alligevel gætte på at det er mere "ved verdens ende", i den
nordlige ende af den svensk/finske grænse....
Eller i byer som Arjeplog...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-11-10 19:45

On Mon, 29 Nov 2010 19:32:00 +0100, "Henrik B."

>Så vil jeg alligevel gætte på at det er mere "ved verdens ende", i den
>nordlige ende af den svensk/finske grænse....
>Eller i byer som Arjeplog...

>--

Der er ikke rigtigt noget der er for småt til at få en diskution
igang, vel?

Hvad er der iøvrigt i vejen med Överkalix?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 19:50

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er der iøvrigt i vejen med Överkalix?

Intet, det er en dejlig lokalitet, men ingen by..

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 19:47

KLIP

> Så vil jeg alligevel gætte på at det er mere "ved verdens ende", i den
> nordlige ende af den svensk/finske grænse....
> Eller i byer som Arjeplog...

Se, nu vrøvler du igen.

Arjeplog er ikke en by...))

Det er Haparanda..

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:31

Den 29-11-2010 19:47, Bjørn J. skrev:
> Det er Haparanda..

Nærmeste en storby(på de kanter). og meget større end da jeg havde bopæl
der.

http://haparanda.se/startsidan/webbkamera/haparanda-stads-webbkamera.html

Nævnte nogen forøvrigt mygge plage i DK. Velkomme til Haparanda i
sæsonen.

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 20:48

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Nævnte nogen forøvrigt mygge plage i DK. Velkomme til Haparanda i sæsonen.

Byen ligger jo i et enormt len:

http://no.wikipedia.org/wiki/Norrbottens_l%C3%A4n

Man kan nu også finde steder i lille Danmark, hvor der er myggeplage...i
sæsonen..

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:51

Den 29-11-2010 20:47, Bjørn J. skrev:
> Man kan nu også finde steder i lille Danmark, hvor der er myggeplage...i
> sæsonen..

Men i det omfang? Det har jeg aldrig mødt herhjemme.

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-11-10 20:52

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men i det omfang? Det har jeg aldrig mødt herhjemme.

Det tror jeg nu ikke..

Lenet er dobbelt så stort som Danmark..

Fra : Mcwm

Dato : 27-11-10 13:28

Den 27-11-2010 10:08, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
>
> Til gengæld ser du meget sjældent en Mercedes eller Jaguar-fører
> opføre sig på en måde som tiltrækker sig opmærksomhed.

Du mener lidt ligesom lastbilerne, som du jeg så ikke længere bestyrer
og derfor har rent mel i posen. At skyde på en gruppe, på baggrund af et
fåtal, det er under selv dit lavmål, kære Folmer

Når det er sagt, har du så virkelig en opfattelse af, at min
personlighed ændrer sig efter hvilket mærke jeg kører? Jeg har også kørt
japansk, nu BMW og dermed har fået en personlighedsspaltning? Det er
altså for langt ude

> [...]
> originalvarer, forstår jeg, og så vil jeg gerne have dig til at pinde
> helt nøjagtigt ud, hvilken besparelse der er tale om ved at handle i

Det er vist kun for de fintfølende som kører mere end raskt til, at de
svingninger betyder noget.

> Kunne jeg bede dig om at læse Bjørn J.'s skriv igen?

En mands meninger udgør ikke verden, hverken min, din eller Bjørns

> Her har vi igen det med attitude.
>
> Min bil har nogen af de systemer du nævner, og min tilgang til det er,
> at hvis de ikke har været aktiverede, så harjeg kørt ordentligt igen
> idag.

OG det gør vi andre så ikke? Der kan faktisk gå sport i ikke at få tændt
den skide lampe der indikerer at du går for hårdt til den.

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 28-11-10 00:52

> [...]
>
> Til gengæld ser du meget sjældent en Mercedes eller Jaguar-fører
> opføre sig på en måde som tiltrækker sig opmærksomhed.

Jamen dog. Nu mindes jeg ikke at jeg har mødt dig på vejene? Jeg tror at du
er pænt i gang med at generalisere for at sige det mildt?

Hvilken metode bruger vi, efter din mening, til at optræde "egoistisk"?

Jeg kørte sammen med en kammerat forleden i en Audi A6 4x4 med rig mulighed
for at svine andre til i sneen, og lagde ikke mærke til, at at han var
ubehøvlet overfor andre medbillister, men det må jo så, i sagens natur, være
fordi jeg, som BMW ejer, kører på nøjagtig samme egoistiske måde? Men så
igen... Det kan jo heller ikke passe eftersom jeg kørte Mercedes indtil for
6 mdr. siden, og stadig kører på samme måde... Kan du se pointen?

> Her har vi igen det med attitude.
>
> Min bil har nogen af de systemer du nævner, og min tilgang til det er,
> at hvis de ikke har været aktiverede, så harjeg kørt ordentligt igen
> idag.

Jeg har nu læst mit tidligere indlæg igennem et par gange, og kan ikke få
øje på, at jeg skulle have tillagt mig en "attitude"? Jeg mener ikke at have
en IQ over gennemsnittet, men det er da muligt, at du har læst noget mellem
linierne (på trods af, at jeg kun skrev en enkelt?

Til gengæld skriver du, at du også har "nogle af de systemer jeg nævner".
Det er da sikkert alle tiders. Bortset fra, at jeg ikke nævner noget system
Så vidt jeg ved, har bilen noget der hedder "DCT". Jeg aner ikke hvad
det er, men det holder bilen nogenlunde på vejen, og styrer vist nok
trækkraft og bremserne. Men hvis det kan formilde dit billede af mig som BMW
"idiot" en smule, indrømmer jeg gerne, at min konens Sportsvan opfører sig
betydeligt bedre i sne og sjap. På trods af, at den muligvis mangler nogle
af de "systemer" jeg åbenbart "praler" med?

Jeg er klar over at indlægget er en smule "syrligt", men jeg gider sgu ikke
at "undskylde", at jeg synes at det er en fed bil at køre i. Og jeg bryder
mig heller ikke om, at blive sat i en eller anden "bås", hvor jeg (og alle
andre BMW ejerere) personligt bliver beskyldt for, at køre "egoistisk", og
at have en "attitude". Vi har vel alle en eller anden form for attitude? Men
samlet op i denne sammenhæng, mener du vel en "uheldig attitude" og i så
fald hvilken, og hvordan kommer den til udtryk?

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 01:28

Den 28-11-2010 00:51, Jasper Ahrensbach skrev:
> Jamen dog. Nu mindes jeg ikke at jeg har mødt dig på vejene? Jeg tror at du
> er pænt i gang med at generalisere for at sige det mildt?

Nej, Folmer mener ikke det er generelt. Det er en underfortolkning, for
der vil det muligvis ikke gælde enkelte. Næ, det er alle. BMW har
indført noget elektronik(GAADNÅDKB(Gør automatisk alle dumme når de
kører BMW)) som han er dybt utilfreds med.
> Hvilken metode bruger vi, efter din mening, til at optræde "egoistisk"?

Vi udnytter vores elektronik til at skubbe alle andre af vejen, skulle
de ikke flytte sig hurtigt nok, under vores fremfærd.

> [...]
> igen... Det kan jo heller ikke passe eftersom jeg kørte Mercedes indtil for
> 6 mdr. siden, og stadig kører på samme måde... Kan du se pointen?

Nu kommer MB jo også fra adolf-land, så det hjælper ikke i hans optik.

> [...]
> en IQ over gennemsnittet, men det er da muligt, at du har læst noget mellem
> linierne (på trods af, at jeg kun skrev en enkelt?

IK har intet med det at gøre, jvf. tidligere omtalt elektronik.

> [...]
> betydeligt bedre i sne og sjap. På trods af, at den muligvis mangler nogle
> af de "systemer" jeg åbenbart "praler" med?

Lidt nyttig viden til at google lidt på det DCT=Double Clutch Transmission

> [...]
> samlet op i denne sammenhæng, mener du vel en "uheldig attitude" og i så
> fald hvilken, og hvordan kommer den til udtryk?

Tillykke med din dejlige bil. Ingen misundelse herfra, selvom jeg nøjer
mig med en ældre E36, 325i

Lille ps; Hvis du anser dig selv for "syrlig" i det her skrevne, så æder
jeg gerne syrlige bolcher fremover.

Nyd din bil, undlad dog at slå GAADNÅDKB til

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 11:19

On Sun, 28 Nov 2010 01:27:45 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>jeg gerne syrlige bolcher fremover.
>
>Nyd din bil, undlad dog at slå GAADNÅDKB til

Hvordan i alverden har du fået den idé, at du véd hvad jeg tror og
mener?

Du sidder lige så stille og roligt og underbygger de til dels absurde
påstande jeg af og til sender ud i verden.

Det er s'gu da topmålet af egoisme og attitude at svare på andres
vegne uden at spørge først.

Og så kan jeg forstå at du og et par andre føler Jer forfulgte. Lad os
bare sige at det nok holder op, når jeg skønner at I har fået samme
dosis som vi har fået fordi vi kører lastbil eller Hyundai. Er det
fair nok? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 12:28

Den 28-11-2010 11:18, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> bare sige at det nok holder op, når jeg skønner at I har fået samme
> dosis som vi har fået fordi vi kører lastbil eller Hyundai. Er det

Så slap du for at besvare det. Alt med afsæt i at jeg ikke må skrive et
svar. Nu tilhører jeg gruppen af dem du omtaler og underligt nok er vi
flere der har samme opfattelse, at du ikke bryder dig om nogen i bimmer.
Fair nok, så stå dog ved det.

Nu er news ikke mail og det står enhver fri for at besvare hvor han vil,
det ser man jo også dig gøre, uden personlig invitation, så det tillader
jeg mig også. Okay?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 12:34

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Nu er news ikke mail og det står enhver fri for at besvare hvor han vil,
>det ser man jo også dig gøre, uden personlig invitation, så det tillader
>jeg mig også. Okay?

Du burde da have lært at Folmer er tidligere medlem af Kabalen , og
derfor indehaver en en ophøjet ret til at føle sig stødt på sin bil's
vegne ...

... mindes med gru en tur til Billund i en Hjundej iført 4 unger, frue
og anhænger (Man kører jo ikke i gylland uden noget på krogen) ...

Det skidt kunne dårligt trække sig selv igang :(
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 12:42

Den 28-11-2010 12:34, jan_stevns skrev:

> Du burde da have lært at Folmer er tidligere medlem af Kabalen , og
> derfor indehaver en en ophøjet ret til at føle sig stødt på sin bil's
> vegne ...

Min indlæringskurve er blevet noget flad og det beklager jeg

> ... mindes med gru en tur til Billund i en Hjundej iført 4 unger, frue
> og anhænger (Man kører jo ikke i gylland uden noget på krogen) ...

Ja, der har jeg det så modsat. Jeg kører aldrig derover men noget
flagrende efter mig, med mindre svigermor skal bringes derover.

> Det skidt kunne dårligt trække sig selv igang :(

Det lyder sørme også som svigermor

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 12:55

On Sun, 28 Nov 2010 12:34:01 +0100, jan_stevns wrote:

>Du burde da have lært at Folmer er tidligere medlem af Kabalen , og
>derfor indehaver en en ophøjet ret til at føle sig stødt på sin bil's
>vegne ...

>--

Du blev måske på et tidspunkt bedt om at stave til Hyundai?

> [...]

>og anhænger (Man kører jo ikke i gylland uden noget på krogen) ...
>
>Det skidt kunne dårligt trække sig selv igang :(

Du har måttet stå meget igennem gennem tiderne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:23

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Du har måttet stå meget igennem gennem tiderne.

Jadaa ... det har været slemt, nærmest rigtigt skidt - Nu kører jeg
Golf ! Kan man synke dybere ?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-10 15:31

jan_stevns sendte dette med sin computer:
> Kan man synke dybere ?

JEG siger ikke noget!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:51

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev :

>JEG siger ikke noget!

Så er det vist tid til en morfra :)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-10 16:01

jan_stevns frembragte:
> Så er det vist tid til en morfra

Eller popcorn og cola ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 29-11-10 00:32

> og anhænger (Man kører jo ikke i gylland uden noget på krogen) ...

Jeps... Det er rigtigt. Selv om man har "automatisk trækkrog" bliver det
aldrig rigtigt til noget med det der bytten rundt. Vi lader den bare sidde
til den gror fast :) Vi ved, at bilen er pænere uden trækkrogen ude, men vi
ved jo også at på søndag skal vi igen på "fullen" som genbrugspladsen hedder
på Vendsysselsk. Uanset om at kælderen er så ren som en babys røv og haven
er kemisk renset for ukrudt. (jow jow vi har da vores forbindelser hos
bondemanden med det rigtige gift der virker Men på "fullen" med
traileren DET skal vi... Det kunne jo være at nogen smed noget vinduesglas
ud, som vi senere kunne bruge til at bygge et akvaium, eller tænk nu hvis
nogen smed en varm vinterjakke i nødhjælps kassen... Vi i Vendsyssel ville
snuppe jakken, smide den i den tomme trailer og tænke, at de nødlidende i
Afrika jo nok kan holde varmen alligevel

/Jasper

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 12:52

On Sun, 28 Nov 2010 12:28:01 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>svar. Nu tilhører jeg gruppen af dem du omtaler og underligt nok er vi
>flere der har samme opfattelse, at du ikke bryder dig om nogen i bimmer.

Du kan og må mene hvad du vil, men jeg kender mange der som jeg synes
at ellers sympatiske mennesker bliver helt anderledes hvis de hviler
måsen på et BMW-sæde.

> [...]

>Nu er news ikke mail og det står enhver fri for at besvare hvor han vil,
>det ser man jo også dig gøre, uden personlig invitation, så det tillader

Du er vel ikke ved at blive sur nu, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 13:00

Den 28-11-2010 12:52, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du kan og må mene hvad du vil, men jeg kender mange der som jeg synes
> at ellers sympatiske mennesker bliver helt anderledes hvis de hviler
> måsen på et BMW-sæde.

Men derfra og til at generalisere, der er nu et stykke vej. Ellers
vender vi da bare bøtten og siger; Det siger en hel del om dem DU vælger
at omgås

> Du er vel ikke ved at blive sur nu, vel?

Intet kunne ligge mig mere fjernt, Kære Folmer

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 13:11

On Sun, 28 Nov 2010 12:59:54 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Men derfra og til at generalisere, der er nu et stykke vej. Ellers
>vender vi da bare bøtten og siger; Det siger en hel del om dem DU vælger
>at omgås

>--

Hvis du mener mine kolleger, så formulerer du dig underligt. Jeg
vælger ikke at omgås dem, jeg bliver nødt til det.

Desuden vil du vide, hvis du har været med længe nok, at jeg ved
gentagne lejligheder har været lodret uenig med mine såkaldte
kolleger.

>--

>Intet kunne ligge mig mere fjernt, Kære Folmer

>--

Nå, så har jeg ikke taget mig rigtigt sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 17:06

Den 28-11-2010 13:10, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Hvis du mener mine kolleger, så formulerer du dig underligt. Jeg
> vælger ikke at omgås dem, jeg bliver nødt til det.

Prøv at læse herover hvad emnet er, så går der måske et lys op for dig

> Desuden vil du vide, hvis du har været med længe nok, at jeg ved
> gentagne lejligheder har været lodret uenig med mine såkaldte
> kolleger.

Hint; Det har intet med dine kolleger at gøre

> Nå, så har jeg ikke taget mig rigtigt sammen.

Op på hesten og videre, jeg ved du ikke giver så let op

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 11:12

On Sun, 28 Nov 2010 00:51:40 +0100, Jasper Ahrensbach

>Jamen dog. Nu mindes jeg ikke at jeg har mødt dig på vejene? Jeg tror at du
>er pænt i gang med at generalisere for at sige det mildt?

>--

Det er den eneste vej frem i dette forum.

> [...]

>igen... Det kan jo heller ikke passe eftersom jeg kørte Mercedes indtil for
>6 mdr. siden, og stadig kører på samme måde... Kan du se pointen?

Ja, nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer.

> [...]

>betydeligt bedre i sne og sjap. På trods af, at den muligvis mangler nogle
>af de "systemer" jeg åbenbart "praler" med?

Du har sneget dig ind i min dialog med Mogens K. Mogens har det med at
fremhæve sig selv og sine biler temmeligt voldsomt, og det kræver
særlige metoder. ) Du skal ikke føle dig ramt.

> [...]

>samlet op i denne sammenhæng, mener du vel en "uheldig attitude" og i så
>fald hvilken, og hvordan kommer den til udtryk?

Hold da kæft hvor du lider!

SÅ SKULLE DU EDDERMANEME PRØVE AT KØRE HYUNDAI, og offentliggøre det
herinde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 12:17

folmer@rasmussen.dk skrev :

>SÅ SKULLE DU EDDERMANEME PRØVE AT KØRE HYUNDAI, og offentliggøre det
>herinde.

Du har vor dybeste medfølelse !

Jeg tør jo næsten ikke sætte plader på Bimmeren af bar frygt for en
lastbilfut ser rødt :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-11-10 12:23

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Du har vor dybeste medfølelse !

Helt enig :)

>Jeg tør jo næsten ikke sætte plader på Bimmeren af bar frygt for en
>lastbilfut ser rødt :)

Dét vil ske, ved du nu

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 12:31

>Dét vil ske, ved du nu

Bare for at tirre dem, burde man jo gøre det - jeg savner eddermaneme
min pløreturbine og baghjulstrækket :)

Gudskelov ingen kender farven på den, så de kan spotte mig på forhånd
- høhø

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 13:02

On Sun, 28 Nov 2010 12:31:07 +0100, jan_stevns wrote:

>Bare for at tirre dem, burde man jo gøre det - jeg savner eddermaneme
>min pløreturbine og baghjulstrækket :)

>--

Det er nemt nok at tirre, det er jo bare at køre frisk til lige før
fletning, så der skal overbremses og dermed ødelægge en i forvejen
ringe rytme i inderbanen.

>--

>Gudskelov ingen kender farven på den, så de kan spotte mig på forhånd
>- høhø

>--

Hvor svært kan det være?

Du kører jo i den bil hvor videokameraerne stritter rundt til alle
sider, samtidigt med at mobiltelefonerne suser ud på markerne i et
rasende tempo.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TDN

Dato : 28-11-10 14:04

> --
> Jan_stevns
> ...Nu med 525i på stald :)
> Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk

Er Golfen allerede død, lyd ellers somom du var ved at holde af den. Eller
måske Bimmer'en bare er til lageret? lad os høre

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:45

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev :

>Er Golfen allerede død, lyd ellers somom du var ved at holde af den. Eller
>måske Bimmer'en bare er til lageret? lad os høre

Næeh - Golfen har det fint fint - Nu har selveste Trafikstyrelsen jo
haft den til eftersyn, og jeg har udbedret en række fejl og mangler :)

(Men en bestemt synshal får nok snart seriøs hovedpine)

Bimmeren er nærmest en foræring :) - prisen var bestemt til at
overse .. lidt i stil med en bestemt bil fra det jydske

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-11-10 17:49

> lidt i stil med en bestemt bil fra det jydske

Har du den gule amerikaner endnu?

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 20:56

>Har du den gule amerikaner endnu?

nej - den er solgt.

selv om den er sjov, er den godtnok lige dyr nok at hælde brændstof
på. Magiruz'en er sgu en tak sjovere, nu venter jeg bare på hele
lortet fyger til for alvor , så jeg kan tage den på markerne langs
banen, når jeg skal med toget

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-11-10 12:57

On Sun, 28 Nov 2010 12:17:29 +0100, jan_stevns wrote:

>Du har vor dybeste medfølelse !
>
>Jeg tør jo næsten ikke sætte plader på Bimmeren af bar frygt for en
>lastbilfut ser rødt :)

>--

Hvorfor det?

Du kører jo efter eget udsagn så englene synger, så du har da ikke
noget at frygte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 13:05

Den 28-11-2010 12:56, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du kører jo efter eget udsagn så englene synger, så du har da ikke
> noget at frygte.

Svar uden personlig invitation; Andet end den generalle fordømmelse
altså

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-10 15:46

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Du kører jo efter eget udsagn så englene synger, så du har da ikke
>noget at frygte.

Åeh - jeg har nok mine dage, hvor alt er ved det gamle, og man kører
som død og kritte

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 28-11-10 23:56

> Du har sneget dig ind i min dialog med Mogens K. Mogens har det med at
> fremhæve sig selv og sine biler temmeligt voldsomt, og det kræver
> særlige metoder. ) Du skal ikke føle dig ramt.

Ok. Var ikke klar over, at I har en lille "krig" kørende Jer om det!

> Hold da kæft hvor du lider!
>
> SÅ SKULLE DU EDDERMANEME PRØVE AT KØRE HYUNDAI, og offentliggøre det
> herinde.

Jeg er sikker på at du til hver en tid (i snevejr kan give mig en
alvorlig røvfuld i optrækket og køreegenskaber Jeg talte i dag med en
dækforhandler der har en 530i, da jeg fortalte hvilken bil jeg eftersøgte
fælge + dæk til, var han da også meget hurtig til at fortælle, at det er en
træls bil om vinteren. Lad det være en ubetinget hyldest til din Hyundai

Men seriøst... Der plejer da ikke at være noget "snobberi" herinde? Jeg har
været med i gruppen de sidste 8-9 år, dog ikke det sidste år pga. Skift til
Mac (som åbenbart ikke kan finde ud af det med NG!). Men jeg synes da ikke
at jeg husker gruppen som en "brok-gruppe"? Måske er det blot gået min næse
forbi, eller også er det fordi Jan Stevns ikke længere holder dig i ørene
længere Folmer? Men det har ikke tidligere væet et "problem" at sige at
man kørte MB, BMW eller Hyundai.

Mvh. Jasper

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 29-11-10 00:06

> [...]
> forbi, eller også er det fordi Jan Stevns ikke længere holder dig i ørene
> længere Folmer? Men det har ikke tidligere væet et "problem" at sige at

Ups... Der var jeg sgu lidt for hutig... Jeg bildte mig ind at Jan var
stoppet i gruppen for nogen tid siden... Mener da at han skrev noget om det?

Jan Stevns... Jeg bukker ærbødigt i støvet og beklager

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 22:09

Jasper Ahrensbach <jasper@ahrensbach.com> skrev :

>Ups... Der var jeg sgu lidt for hutig... Jeg bildte mig ind at Jan var
>stoppet i gruppen for nogen tid siden... Mener da at han skrev noget om det?

Helt stoppet nej, men der var ting der satte skriblerierne lidt på
vågeblus :)

>Jan Stevns... Jeg bukker ærbødigt i støvet og beklager

Arhh ... der er ikke noget at beklage :)

Nogen gange er det jo ligefrem hammersjovt at se til fra sidelinien.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 15:51

Den 28/11/10 23.56, Jasper Ahrensbach skrev:

> Men seriøst... Der plejer da ikke at være noget "snobberi" herinde? Jeg har
> været med i gruppen de sidste 8-9 år, dog ikke det sidste år pga. Skift til
> Mac (som åbenbart ikke kan finde ud af det med NG!).

Mozilla Thunderbird til Mac virker fint til NG.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 30-11-10 00:07

> Mozilla Thunderbird til Mac virker fint til NG.

Super. Det vil jeg prøve. Jeg sidder med Office pakken, og Entourage er
altså ikke for god. Peljede at bruge den simple Outlook Express som NG
reader. Den var fin fordi hver tråd stod for sig selv, og man kunne "rulle"
svarene ud med et klik på "+" tegnet.

I Entourage kommer alle svar + nye indlæg i en lind strøm, og kan mildt
sagt, være svær at holde styr på.

Mvh.

Jasper

Fra : Mcwm

Dato : 30-11-10 01:47

Den 30-11-2010 00:07, Jasper Ahrensbach skrev:

> [...]
> svarene ud med et klik på "+" tegnet.
>
> I Entourage kommer alle svar + nye indlæg i en lind strøm, og kan mildt

Skulle thunderbird imod forventning ikke falde i din smag, er der flere
forslag i denne tråd.

http://www.ezz.dk/480273-news-reader

Venligst
Mcwm

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 28-11-10 00:08

On 27/11/10 09.27, in article 4cf0c0fa$0$23752$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> forskellen være i at købe sin egen BMW ift. at betale skat af en firmabil...

Ikke det store kunne jeg forestille mig? Jeg betaler til BMW finans og
høster km-pengene til gengæld. Jeg kunne dog godt forestille mig, at
beskatningen ville være "grim". Men nej, der er sikkert ikke den store
forskel.

> Så køw dem på nettet - eller som Hans P i Tyskalnd.
> Der er jo masser af muligheder

Ja, har netop fået et par links til tyske sider fra en kollega der gjorde en
fin handel med vinterdæk til en A6 quattro. Behøver jeg mon at tillægge
fartkoderne det store? Jeg har jo ikke tænkt mig at køre over 250, og da
slet ikke om vinteren

> Ævl

Ja

> Som funker helt fantastisk i det her vejr :)

Ja, de er undværdlige. Jeg slog ved en fejl DCT fra, og jeg skal love for,
at bagenden blev levende. Måske er det en fordel at koble aut. gearet fra,
og starte med at sætte den i andet gear med steptronic funktionen?

Mvh. Jasper

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-11-10 09:27

> Behøver jeg mon at tillægge fartkoderne det store?

Nope - ikke nødvendigvis dér, du ska ha fokus. I visse lande kræves det, at
der er en tydelig mærkning vedr. reduceret fartmulighed på instrumentbordet

Ja

Dog er de originale fælge, købt hos en BMW-forhandler rimelig dyre, ligesom
originale fælge er det hos andre bilforhandlere. Og originale fælge er jo i
princippet et underligt begreb, idet bilfabrikkerne ikke fabrikkerer dem
selv :)

>Måske er det en fordel at koble aut. gearet fra, og starte med
>at sætte den i andet gear med steptronic funktionen?

Det er ikke en fordel at gøre det manuelt. Og mine biler (den ene en BMW
335i E93) starter netop i andet gear, hvis man betjener speederen forsigtigt
fra start.

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 29-11-10 00:14

> [...]
> princippet et underligt begreb, idet bilfabrikkerne ikke fabrikkerer dem

Hmm. Det er sikkert som ved bla. Fødevarer, at det sagtens kunne være samme
fabrik der producerer dem. Muligvis med en lidt større accept af skævheder
mm.

> Det er ikke en fordel at gøre det manuelt. Og mine biler (den ene en BMW
> 335i E93) starter netop i andet gear, hvis man betjener speederen forsigtigt
> fra start.

Det er sgu smart (hvis jeg tør sige det Jeg må prøve om min også gør
det.

/Jasper

Fra : alexbo

Dato : 28-11-10 11:10

"Jasper Ahrensbach" skrev

> Ja, har netop fået et par links til tyske sider fra en kollega der gjorde
> en
> fin handel med vinterdæk til en A6 quattro. Behøver jeg mon at tillægge
> fartkoderne det store?

Nej tværtimod, jo lavere fartkode jo bedre vinteregenskaber,
i Danmark kan du uden videre køre med vinterdæk godkendt til 160 km/t, Q
mærkede dæk, også selv om bilen kan køre 240 km/t, i udlandet skal man ofte
bruge et mærke der sættes på speedometret for at vise at bilen ikke må køre
stærkere end dækket er godkendt til.

Dæk er et kompromis mellem forskellige egenskaber, hvis nogle egenskaber
opprioiteres er der andre der nedprioiteres.

Så jo højere hastighedskode jo ringere noget andet f.eks. vinteregenskaber.
Man kan ikke lave et godt vinterdæk der kan køre over 180- 200 km/t.,
hurtige dæk er hårde ellers bliver de flået i stykker af hastigheden,
vinterdæk er bløde så de kan bide sig fast.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-11-10 10:04

"Jasper Ahrensbach" <jasper@ahrensbach.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> eller er de alt for store?
>
> Jeg har fået et fint tilbud på nogle X5 fælge med vinterdæk, men synes sgu

Dav.

Umiddelbart vil jeg mene, at indpresningsdybden (ET) samt fælgbredden ikke
passer på en 5'er

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 27-11-10 01:49

On 26/11/10 10.04, in article
4cef7810$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Bjørn J."
<mrbear@post.tele.dk> wrote:

> Dav.
>
> Umiddelbart vil jeg mene, at indpresningsdybden (ET) samt fælgbredden ikke
> passer på en 5'er

Talte i dag med BMW i Aalborg. De kunne meddele at de ikke passer fælge
sammen :(

Til gengæld sagte de, at jeg som min. Skulle have 17" pga. Noget med
bremserne.... Lyder lidt underligt eftersom flere har 16" til salg der efter
sigende skulle passe til E60 + E61. Så hvem har mon ret?

Mvh. Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-11-10 09:03

Jasper Ahrensbach skriver:

> Til gengæld sagte de, at jeg som min. Skulle have 17" pga. Noget med
> bremserne.... Lyder lidt underligt eftersom flere har 16" til salg der efter
> sigende skulle passe til E60 + E61. Så hvem har mon ret?

Du kunne bare lade være med at købe den med den store motor.

Mine gamle vinterdæk på 15" fælge passede heller ikke til den nye
golf, fordi den jeg har købt har større bremser. en ham der købte dem,
kom i en spritny "vatarm golf" (bluemotion) og her passede de fint.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-11-10 09:22

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

>Du kunne bare lade være med at købe den med den store motor.

Det ser jo også skørt ud med 16" på en så ny vogn IMO

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-10 12:57

>"Jasper Ahrensbach" skrev i meddelelsen
>
>Hej.
>
>Passer en 530´er fra 2006 fælg med en X5´er fra nogenlunde samme årgang,
>eller er de alt for store?

Fælgene er omtrent lige store, men X5'eren kører med højere dæk, samt ET er
45 på 530'eren og 20 på X5'eren (standard) svj kan se.

>Jeg har fået et fint tilbud på nogle X5 fælge med vinterdæk, men synes sgu
>at de ser vel store ud til en 5-serie?

X5'eren kører f.eks. med 235/65-17 dæk og 530'eren med 215/50-17, så kan du
selv regne forskellen ud.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden: