|
| Røvkørsel anbefales i snevejr Fra : JS |
Dato : 25-11-10 17:34 |
| | |
Martin Bak (25-11-2010)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 25-11-10 17:42 |
|
"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
*lol* Hvis man kører rigtig rigtigt tæt, så vil skaderne fra et sammenstød
faktisk blive mindre, idet den bremsende forankørende ikke har nået at få
reduceret sin fart så meget, at forskellen er stor når sammenstødet sker.
Man vil, som bagvedkørende endda opnå den fordel, at man ikke behøver at
slide på sine egne bremser.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Ole Sørensen (25-11-2010)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 25-11-10 18:32 |
|
> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
> er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
> meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
Præcis sammen tekst på eb.dk :)
| |
Martin Mose Larsen (25-11-2010)
| Kommentar Fra : Martin Mose Larsen |
Dato : 25-11-10 22:18 |
|
On Thu, 25 Nov 2010 17:42:29 +0100, Martin Bak wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
>>er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>
>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>
> *lol* Hvis man kører rigtig rigtigt tæt, så vil skaderne fra et
> sammenstød faktisk blive mindre, idet den bremsende forankørende ikke
> har nået at få reduceret sin fart så meget, at forskellen er stor når
> sammenstødet sker. Man vil, som bagvedkørende endda opnå den fordel, at
> man ikke behøver at slide på sine egne bremser.
Jeg kommer til at tænke på Monrad og Rislund: "Risikoen for at blive
impliceret i en trafikulykke bliver større jo længere tid man tilbringer
på vejen; det gælder altså om, til enhver tid, at køre så hurtigt som
muligt".
--
sayonara
Martin Mose Larsen
| |
Michael Westi (25-11-2010)
| Kommentar Fra : Michael Westi |
Dato : 25-11-10 23:35 |
|
"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)
/Michael
| |
Armand (26-11-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-11-10 17:32 |
|
Den 25-11-2010 23:34, Michael Westi skrev:
> "JS"<js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>> at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>> meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>
>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>
> Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)
>
På nuværende tidspunkt ser det ud til at være blevet efterredigeret til:
".... at man øger afstanden til ....."
--
Armand.
| |
Martin Mose Larsen (26-11-2010)
| Kommentar Fra : Martin Mose Larsen |
Dato : 26-11-10 19:15 |
|
On Fri, 26 Nov 2010 17:32:00 +0100, Armand wrote:
> Den 25-11-2010 23:34, Michael Westi skrev:
>> "JS"<js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>>> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
>>> er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>>> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der
>>> er meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>>
>>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>>
>> Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)
>>
> På nuværende tidspunkt ser det ud til at være blevet efterredigeret til:
> ".... at man øger afstanden til ....."
Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
Men det kan man vel ikke med ABS?
--
sayonara
Martin Mose Larsen
| |
Michael Westi (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Michael Westi |
Dato : 28-11-10 07:24 |
|
> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>
> Men det kan man vel ikke med ABS?
>
> --
> sayonara
> Martin Mose Larsen
Hvad er ABS???????????????
Michael
| |
Claus Frørup (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 28-11-10 09:59 |
|
Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:
>> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>>
>> Men det kan man vel ikke med ABS?
>>
>> --
>> sayonara
>> Martin Mose Larsen
>
>
>Hvad er ABS???????????????
>
Andre Biler Skrider ?
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser
Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
| |
lom k (28-11-2010)
| Kommentar Fra : lom k |
Dato : 28-11-10 10:21 |
|
Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:
>
> >> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
> > >
> >> Men det kan man vel ikke med ABS?
> > >
> >> --
> >> sayonara
> >> Martin Mose Larsen
> >
> >
> > Hvad er ABS???????????????
> >
>
> Andre Biler Skrider ?
svar nu lidt kontruktivt.
Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.
--
| |
Ukendt (28-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-11-10 11:01 |
|
"lom k" <lom@lomse.dk> skrev :
>svar nu lidt kontruktivt.
Sådanne svar har vi dk.teknik.bil til :)
>Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
>opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.
Nu er dette jo flue-erotikkens højborg - så jeg føler mig kaldet til
at kommentere: at det ikke nødvendigtvis behøver at være ved hård
opbremsning ... sådan lidt kigge_ud_af_vindue logik :)
Iøvrigt er det vel næppe personen der får en blokering ?
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk
| |
Claus Frørup (29-11-2010)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 29-11-10 00:17 |
|
Isang tao pinangalanan, lom k nagsulat:
>Claus Frørup wrote:
>
>> Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:
>>
>> >> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>> > >
>> >> Men det kan man vel ikke med ABS?
>> > >
>> >> --
>> >> sayonara
>> >> Martin Mose Larsen
>> >
>> >
>> > Hvad er ABS???????????????
>> >
>>
>> Andre Biler Skrider ?
>
>svar nu lidt kontruktivt.
Nærlæs lige Michael og Martins indlæg og se om du så ikke kan fange
humoren i dem.
>Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
>opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.
Et ordentligt ABS system er ikke kun afhængig af hårde opbremsninger
for at kunne forhindre blokering... Det virker også ved bløde
opbremsninger. Og hvis man skal fluekneppe så træder systemet først i
kraft når det registrerer at et hjul er blokeret medens andre hjul
roterer.
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser
Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
| |
|
|